abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137173977
Ha die PTA'ers :D ,

Zoals beloofd mijn Retrofit topic, Zoals sommigen al weten ben ik pro Xenon, Dit omdat het licht enorm mooi is en veel langer meegaat dan een glaasje met wolfraam draad :') .

Ik heb Xenon in mijn Saab en ik had altijd een mooi lichtbeeld:

Welnu, ik had dus altijd een mooi lichtbeeld maar dat is nu aan het vervagen omdat Xenon de reflectoren sneller verslijt dan halogeen (nee, niet door warmte want xenon is koeler maar straalt meer UV uit), dus ik ga nu Retrofitten.

Waarom Retrofitting?
Koplampen die het lichtbeeld vormen met de reflector (al dan niet samen met reliëf glas) zijn niet compatibel met Xenon, Halogeen heeft een vast en smalle brandpuntafstand terwijl xenon werkt met een vlamboog. Door dit wezenlijk verschil is het erg moeilijk om een goed lichtbeeld te creëren met een koplamp die voor halogeen bedoeld is.
Sommige koplampen kunnen er redelijk goed mee omgaan zoals die van de Saab, maar andere kunnen iedereen zwaar verblinden (Golf 4 is een voorbeeld).

Als je xenon wilt en er bestaan geen aftermarket koplampen met Xenon Projectors (of ze zijn lelijk) is retro-fitting jouw oplossing, wil je dus xenon en ben je aardig voor je medemens dan is retrofitting een juiste beslissing.

Wat is retrofitten nou precies?
Retrofitten is het monteren van (universele) HID projectoren in je bestaande koplampen, dit doe je omdat je een mooi lichtbeeld wilt hebben wat met je originele koplampen niet mogelijk is.
In de retrofitscene zijn de Morimoto's erg populair (Morimoto Mini H1/D2s) omdat ze relatief goedkoop zijn en een mooie DOT cut-off hebben en een erg wijde lichtbeeld hebben.

Hoe krijg je ze in je koplamp?
Heel simpel, één van de redenen waarom de morimoto mini zo populair is omdat ze bijna zonder aanpassingen in je koplampen kunnen (mits het een normale maat is), als je je glas/cover eraf haalt kan je ze er doorheen schuiven en aan de achterkant vast draaien (op een ankerplaatje, meeste maten passen like a charm, van H1 tot H11 dacht ik). Dit is bij andere projectoren niet mogelijk (zoals de FX-R, is ook een goede projector voor weinig maar een stuk groter). Door die techniek blijft je originele hoogteverstelling ook werken wat goed is voor de APK.

Ik heb vandaag de Morimoto's besteld, omdat ik reliëf glas heb moest ik er een stuk uitsnijden wat ik met plexiglas en verf mooi moet maken over een krappe week. als ik ze heb komt er een foto reportage hier in dit topic, er zijn wel wat mensen geinteresseerd, wil je specifieke foto's zien laat het mij even weten, ok?

NOTE: mischien is dit een zware TLDR, maar er zijn aardig wat Xenon haters en mensen die Xenon willen maar het ook op de goede manier willen doen, met dit topic wil ik laten zien dat het ook goed kan gebeuren!
NOTE2: Ik post geen links naar de resellers etc want ik heb geen aandelen ^O^

Samenvatting:
Ik ga retro-fitten, dat is een projector in je koplamp douwen en dat betekent een mooi lichtbeeld, foto's komen over een week (of 2).

[ Bericht 2% gewijzigd door eXplorer1 op 26-02-2014 20:51:14 ]
life happens while you're pusing the throttle.
pi_137174610
Kudo's dat je het zo netjes aan gaat pakken. Stukken beter dan de sjonnies die 9000k in hun geribbelde koplampen prakken en rechtstreeks de hemel in schijnen :')

Welke lichtkleur ga je erin zetten? 4300k is volgens mij puur wit.
En in wat voor auto gaat het komen?
pi_137174712
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:51 schreef Think_Pad het volgende:
Kudo's dat je het zo netjes aan gaat pakken. Stukken beter dan de sjonnies die 9000k in hun geribbelde koplampen prakken en rechtstreeks de hemel in schijnen :')

Welke lichtkleur ga je erin zetten? 4300k is volgens mij puur wit.
En in wat voor auto gaat het komen?
Thanks!

4300K gaat er inderdaad in komen, vind ik het mooist (en de meeste Lumens).
Saab 9-3 MY2000, wordt lastig om het OEM te houden, maar ik kijk wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door eXplorer1 op 26-02-2014 21:00:10 ]
pi_137174768
Tvp
pi_137175052
.

[ Bericht 99% gewijzigd door eXplorer1 op 26-02-2014 20:59:50 ]
pi_137176141
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:59 schreef eXplorer1 het volgende:
.
Dat had de fipo moeten zijn. :+
pi_137176250
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dat had de fipo moeten zijn. :+
Onder het mom van Less Is More? _O_
pi_137176299
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:18 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Onder het mom van Less Is More? _O_
Nee, kon je deel 2 in posten :P
pi_137176644
Benieuwd hoe je dit gaat doen!
pi_137177215
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:26 schreef -niemand- het volgende:
Benieuwd hoe je dit gaat doen!
Ik heb wel eens wat op YouTube gekeken, glas halen ze los door de unit te verwarmen in de oven. En dan trek je het schijnbaar zo uitelkaar. Ik durf het eigenlijk niet aan. :')
pi_137177569
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ik heb wel eens wat op YouTube gekeken, glas halen ze los door de unit te verwarmen in de oven. En dan trek je het schijnbaar zo uitelkaar. Ik durf het eigenlijk niet aan. :')
Dat zou ik ook niet durven nee, straks zakt de hele handel in :')

En dan zul je ook wel problemen krijgen met vocht in de lamp?
Achja, eens kijken wat TS er van bakt.

Wel goed van je dat je er niet zo'n sterrenverlichting inprakt ^O^
pi_137177718
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:43 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Goed dicht kitten lijkt mij voldoende :+
pi_137178378
Heb afgelopen maandag nog xenon in men Astra f gebouwd en volgende dag afgesteld op het werk. Een stuk lager dan het voor apk moet.

Heb nog nooit van retro fitting gehoord. Misschien een volgend project.
Past et ook met h4?
pi_137179091
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Bij mij is het glas met klemmetjes waar een rubberen rand achter loopt, ik heb al vaker koplampen los gehaald, piece of cake, geduld is een schone zaak.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:43 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Vocht is niet echt belangrijk, de projectoren moeten dicht zijn en dat zijn ze, je oude lamp zorgt niet meer voor licht. overigens met kit los je het zo op.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:57 schreef DutchOven het volgende:
Heb afgelopen maandag nog xenon in men Astra f gebouwd en volgende dag afgesteld op het werk. Een stuk lager dan het voor apk moet.

Heb nog nooit van retro fitting gehoord. Misschien een volgend project.
Past et ook met h4?
Van H1 tot en met H11 dacht ik (en D2s natuurlijk).
pi_137179399
Maar ik ook reliëf in men glaze koplampen verstoord dat het beeld dan niet?
pi_137181252
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:12 schreef DutchOven het volgende:
Maar ik ook reliëf in men glaze koplampen verstoord dat het beeld dan niet?
Ja, maar ik heb er een stuk eruit gesneden, helaas zijn er barsten doorgeschoten maar er komt toch plexiglas over het geheel en het wordt gespoten. Uiteraard maak ik met het plexiglas en verf een mooi rondje, glassnijden is niet mijn vak LOL. als het werkt zoals ik het wil dan haal ik een set glazen en besteed ik het uit.
pi_137181481
Huh wat stuk uit het glas gesneden?
Dat gaat mij te ver dan wordt het een top gear project.
Ambitious but rubbish
pi_137252805
Iets vertraging in het project want morgen moet ik sleutelen, koppeling geploft :') . gelijk ook maar een nieuwe aandrijfas en td04 19T erin rossen :)
pi_137350736
En lukt et allemaal een beetje? Ben benieuwt hoe je et gaat oplossen met je lampen
pi_137418623
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 17:10 schreef DutchOven het volgende:
En lukt et allemaal een beetje? Ben benieuwt hoe je et gaat oplossen met je lampen
Ik wacht nog steeds op mijn pakketje, de 19T en de nieuwe koppeling zitten erin jah :Y nu op 255pk bij 410NM maar ik heb overshoot en misfires (ignitionmap fucked), dus ik moet weer aan de maps kutten :Y) .

hopelijk krijg ik deze week nog mijn pakketje uit de US :7
pi_137418843
Ik meen ergens ooit een stuk gelezen te hebben van iemand die iets vergelijkbaars bij een Volvo 850 heeft gedaan, die had volgens mij zijn koplamplenzen plaatselijk gepolijst tot ze glad/helder waren, is dat voor jou ook geen optie?
-edit-: beetje dit idee: http://www.hidplanet.com/(...)0-retro-yes-a-Volvo- en http://www.pacificproductsonline.com/850projectors.html

[ Bericht 23% gewijzigd door JohnnyKnoxville op 05-03-2014 17:29:15 ]
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_137424774
quote:
11s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik meen ergens ooit een stuk gelezen te hebben van iemand die iets vergelijkbaars bij een Volvo 850 heeft gedaan, die had volgens mij zijn koplamplenzen plaatselijk gepolijst tot ze glad/helder waren, is dat voor jou ook geen optie?
-edit-: beetje dit idee: http://www.hidplanet.com/(...)0-retro-yes-a-Volvo- en http://www.pacificproductsonline.com/850projectors.html
Hij had plastic lenzen gekocht, is voor mij niet mogelijk helaas.
pi_137443217
Nog steeds wachtende ;(

March 6, 2014
Depart USPS Sort Facility
MIAMI, FL 33112

March 5, 2014 , 12:08 pm
Processed through USPS Sort Facility
MIAMI, FL 33112

February 28, 2014
Depart USPS Sort Facility
ATLANTA, GA 30320

February 27, 2014 , 11:59 pm
Processed at USPS Origin Sort Facility
ATLANTA, GA 30320

February 27, 2014 , 10:44 pm
Accepted at USPS Origin Sort Facility
ATLANTA, GA 30318

February 26, 2014
Electronic Shipping Info Received
pi_137708713
Update: projectoren ontvangen, douane moest wel geld van mij hebben :') .

Zo ff naar de gamma plexiglas halen :) .
pi_137708831
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:01 schreef eXplorer1 het volgende:
Update: projectoren ontvangen, douane moest wel geld van mij hebben :') .

Zo ff naar de gamma plexiglas halen :) .
Zul je altijd zien dat ze je pakketje onderscheppen.

Gamma is toch al dicht om 9 uur....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')