abonnement Unibet Coolblue
pi_136545590
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_136545737
Ik zat nog even te zoeken, want ik heb nog een bv-shirt gekocht destijds. Echt heel tof maar ik kon het zo gauw niet meer vinden. Maar op de laptop zoekt het wat makkelijker dan mobiel, dus toch gevonden:

http://www.lovelymaternit(...)=50&manufacturer=113

Ik heb deze:

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136545978
gut wat een gepunnikt is dat bv toch weer!

hier een ongeduldig mannetje dat an zich goed aan hapt maar dan gaat t niet snel genoeg en gaat ie trekken en mauwen. au!

de stuwing lijkt gelukkig voorbij, al ga ik pas echt juichen als ie twee weken is, met sjaak had ik toen al bo1 achter de rug...

ennieweej. wellicht storm ik binnenkort nog binnen voor tips & tricks....
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136547171
Tof shirtje Phaidra!
Ik zie er niet uit in m'n h&m voedingsshirtjes. Er zit echt geen enkele vorm in, lijkt wel? Net of ik een vuilniszak aan heb. Maar misschien accentueert dat nu wel op de juiste plekken, ofzo. :')

quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:28 schreef Kyara het volgende:
bekenden bij waren. Schoonvader, zwager, vrienden. Nu ook niet meer maar nu hebben ze natuurlijk ook een groter hoofd waardoor meer bedekt blijft ;)
Hier heb ik juist eerst bij bekenden gevoed. Beneden voor het eerst waar een goede vriend bij was. En daarna bij schoonouders thuis. Juist omdat ik me daar om'n gemak voel. :D Maar komend weekend hebben we een verjaardag bij m'n eigen familie en dan denk ik dat ik naar boven ga. :o

Bedankt voor de reacties nog allemaal. :) Ik denk dat het steeds makkelijker wordt om in het openbaar te voeden. Kan me de situatie van Kyara half in de plant helemaal voorstellen. :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Soempie op 10-02-2014 14:28:21 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136547265


Oooh, ik moet 10 kg afvallen en dan deze hebben. O+

Oh, ze hebben hem zelfs in mijn maat. *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136547447
Haha naar die zat ik ook al te kijken Soemp :D O+

Enne, flink door blijven voeden he, dan zou dat afvallen vanzelf moeten gaan oO<
pi_136547508
Ja, ik ben al 12 kg kwijt. :P En tijdens de zwangerschap was ik er 7 aangekomen, geloof ik.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136547648
Nice!!! :o
  maandag 10 februari 2014 @ 17:03:12 #9
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136554541
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:22 schreef Soempie het volgende:
[ afbeelding ]

Oooh, ik moet 10 kg afvallen en dan deze hebben. O+

Oh, ze hebben hem zelfs in mijn maat. *O*
Ik heb die in het paars, met driekwart mouwen. Ik kwam er pas na twee keer dragen achter dat er doodskopjes in de uil zitten.... Het is een ideaal shirt. ^O^
pi_136557317
Leuke shirts! Bedankt voor de link Phaidra.

Gisteravond had ik het een beetje zwaar met I. Ik denk dat ze aan het clusteren was. Vanaf 18.00 wilde ze voortdurend aan de borst, ze was heel onrustig en onverzadigbaar. En dat werd in de loop van de avond alleen maar erger. Totdat het zo was dat als het eventjes niet lukte met aanhappen (en hoe moeier ze werd, hoe lastiger dat was) ze helemaal over haar toeren raakte: schreeuwen/huilen, met armpjes wild zwaaien, rood aanlopen. Het zullen de hormonen wel zijn, maar ik vond dat heel moeilijk om te zien. Het was toen inmiddels 23.00.

Gelukkig greep mijn vriend in door haar van me over te nemen, op zijn borst te leggen en daarvan werd ze langzaam rustig. Ze viel uiteindelijk in slaap en heeft vervolgens tot 4.00 vannacht doorgeslapen.

Ik dacht dat als een baby wil drinken je altijd gewoon moet aanleggen, daarom ging ik gewoon door, al zag ik ook hoe uitgeput zij werd (ik zelf ook). Ze leek helemaal geobsedeerd door het drinken aan de borst. Is dit normaal gedrag bij clusteren?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136558399
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:25 schreef LadyBlack het volgende:
Haha naar die zat ik ook al te kijken Soemp :D O+

Enne, flink door blijven voeden he, dan zou dat afvallen vanzelf moeten gaan oO<
Helaas gaat dat niet altijd op.. Hier bij de eerste vlogen de kilo's er af tijdens de borstvoeding en bij de tweede bleef het net zo hard hangen ;( :'(
  maandag 10 februari 2014 @ 19:38:42 #12
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136561255
Hier werkt het ook niet zo, als ik voed en druk ben en niet veel eet, dan krijg ik gierende honger en ik word snel ziek. Dus ik moet gewoon geregeld wat eten om me goed te blijven voelen, ik let dus vooral op wat ik eet.

Nog even een foto van vandaag, mijn bijna 8 maanden jonkje..... O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door Juud79 op 10-02-2014 19:47:40 ]
pi_136564882
Juud, als ik die foto zie word ik gewoon emo. Wat doet je mannetje het goed. Wat kijkt hij helder uit zijn ogen. O+
  maandag 10 februari 2014 @ 21:00:09 #14
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136565502
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:48 schreef Omentielvo het volgende:
Juud, als ik die foto zie word ik gewoon emo. Wat doet je mannetje het goed. Wat kijkt hij helder uit zijn ogen. O+
Nah, wat lief! :*

Ik ben ook zo blij en dankbaar, iedere dag. Dat ie bij ons mocht blijven en dat ie het ook nog eens zo goed doet. O+
pi_136569746
Juud wat ziet hij er goed uit. Wat een lieve blik in zijn ogen O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 10 februari 2014 @ 22:43:35 #16
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136570672
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:25 schreef Tinuviel het volgende:
Juud wat ziet hij er goed uit. Wat een lieve blik in zijn ogen O+
Het is ook een heel lief/zacht/vriendelijk mannetje. Zo een waarbij als ie huilt meteen dikke tranen over zijn wangen rollen en hij lacht naar iedereen. En een koddige kroelbaby, die ook heel graag op schoot zit.

Mijn dochter heeft veel meer pit en was op deze leeftijd al veel meer dr omgeving aan het verkennen en minder een schoot en knuffelkind. Dus ik vind die verdeling wel heerlijk.

Nu zijn het overigens beide kroelkippen, we zitten geregeld met elkaar op de bank, onder een dekentje een filmpje te kijken. O+

Tot zover dit off topic geneuzel.... :@
pi_136572514
Ik vind het lief Juud! En prachtige foto! Leuk die verschillen tussen kindjes he O+
pi_136576953
Franny klinkt bekend. Mijn mini heeft dat ook wel eens gedaan. Heel vervelend maar het gaat over. Sterkte!

Juud wat een leukerd.
pi_136578086
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:05 schreef Franny_G het volgende:
Leuke shirts! Bedankt voor de link Phaidra.

Gisteravond had ik het een beetje zwaar met I. Ik denk dat ze aan het clusteren was. Vanaf 18.00 wilde ze voortdurend aan de borst, ze was heel onrustig en onverzadigbaar. En dat werd in de loop van de avond alleen maar erger. Totdat het zo was dat als het eventjes niet lukte met aanhappen (en hoe moeier ze werd, hoe lastiger dat was) ze helemaal over haar toeren raakte: schreeuwen/huilen, met armpjes wild zwaaien, rood aanlopen. Het zullen de hormonen wel zijn, maar ik vond dat heel moeilijk om te zien. Het was toen inmiddels 23.00.

Gelukkig greep mijn vriend in door haar van me over te nemen, op zijn borst te leggen en daarvan werd ze langzaam rustig. Ze viel uiteindelijk in slaap en heeft vervolgens tot 4.00 vannacht doorgeslapen.

Ik dacht dat als een baby wil drinken je altijd gewoon moet aanleggen, daarom ging ik gewoon door, al zag ik ook hoe uitgeput zij werd (ik zelf ook). Ze leek helemaal geobsedeerd door het drinken aan de borst. Is dit normaal gedrag bij clusteren?
Hier wel! Ze had hier gelukkig al snel door dat sabbelen ook leuk is waardoor ze niet meer zo gefrustreerd raakte.

En ook blijven aanleggen zolang ze nog drinkt, dat schroeft je productie ook weer op. En als ze echt over haar toeren is idd gewoon bij jou of je vriend op de borst. Het klinkt nl ook wel als krampjes, Ellie wilfde dan ook altijd doordrinken maar dat ging dan niet omdat ze pijn had. Bv is pijnstillend, maar ik vond dat heel lastig want van meer drinken hield ze ook krampjes.

Tot 4.00 uur is logisch dan - ze zat hartstikke vol!
Home is where the O+ is...
pi_136578489
Juud, wat klinkt dat lief O+ Sowieso oogt D. als een enorm zachtaardig jongetje (ik herken mijnes er een beetje in), superschattig O+
  dinsdag 11 februari 2014 @ 10:47:06 #21
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136579837
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:05 schreef Franny_G het volgende:
Leuke shirts! Bedankt voor de link Phaidra.

Gisteravond had ik het een beetje zwaar met I. Ik denk dat ze aan het clusteren was. Vanaf 18.00 wilde ze voortdurend aan de borst, ze was heel onrustig en onverzadigbaar. En dat werd in de loop van de avond alleen maar erger. Totdat het zo was dat als het eventjes niet lukte met aanhappen (en hoe moeier ze werd, hoe lastiger dat was) ze helemaal over haar toeren raakte: schreeuwen/huilen, met armpjes wild zwaaien, rood aanlopen. Het zullen de hormonen wel zijn, maar ik vond dat heel moeilijk om te zien. Het was toen inmiddels 23.00.

Gelukkig greep mijn vriend in door haar van me over te nemen, op zijn borst te leggen en daarvan werd ze langzaam rustig. Ze viel uiteindelijk in slaap en heeft vervolgens tot 4.00 vannacht doorgeslapen.

Ik dacht dat als een baby wil drinken je altijd gewoon moet aanleggen, daarom ging ik gewoon door, al zag ik ook hoe uitgeput zij werd (ik zelf ook). Ze leek helemaal geobsedeerd door het drinken aan de borst. Is dit normaal gedrag bij clusteren?
Ik pik deze er nog even uit, soms helpt het dan idd om bij iemand te liggen die geen 'melkgeur' om zich heen heeft hangen. Wat wij ook wel hebben gedaan (met onze oudste) was 's avonds laat in badje doen als ze eens zo overstuur of aan het huilen was, dat hielp dan om haar even uit die 'modus' te halen. ;)
pi_136581343
Help! Sean is sinds kort van het duimen en tijdens het drinken wil hij blijkbaar ook graag z'n duim erbij frotten, wat het vacuüm opheft. Vervolgens wordt hij heel driftig want geen melk meer. Ik hou dan z'n handje vast zodat hij weer gaat drinken en als ik het handje loslaat of hij z'n handje los wrikt, zit hij binnen 2 seconden weer met z'n duim in z'n mond en begint het weer opnieuw.
Herkenbaar? Tips?
  dinsdag 11 februari 2014 @ 11:47:32 #23
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136581416
Een bv ketting kopen, hem een rammelaar knuffelpop in zijn handje geven?
pi_136581452
Heb ik en boeit hem niet, hij is geobsedeerd door z'n duim :')
pi_136589495
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:44 schreef Spewey het volgende:
Help! Sean is sinds kort van het duimen en tijdens het drinken wil hij blijkbaar ook graag z'n duim erbij frotten, wat het vacuüm opheft. Vervolgens wordt hij heel driftig want geen melk meer. Ik hou dan z'n handje vast zodat hij weer gaat drinken en als ik het handje loslaat of hij z'n handje los wrikt, zit hij binnen 2 seconden weer met z'n duim in z'n mond en begint het weer opnieuw.
Herkenbaar? Tips?
Handje blijven vasthouden?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')