quote:
Madonna is ZO DUN dat je door haar tanden het spleetje ziet!quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhh.. Doe maar weer die vriendinnen-grappen
De Beeching Axe, praat me er niet vanquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:22 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja. Wat zij aanlegden, bestaat nu nog en is nu nog vrijwel onveranderd. Enige echte verandering is dat tweederde van het spoorwegnet europabreed (vooral in Engeland was het een slachting) werd afgebroken en opgeheven in de jaren zestig/zeventig.
Ik kan echt om alles lachen nuquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:25 schreef superworm het volgende:
[..]
Madonna is ZO DUN dat je door haar tanden het spleetje ziet!
Mee doodgegooid op je opleiding oder? Ik vind het machtig interessant dat tijdperk. Pre-digitaal, pre-nano, pre-ruimtevaart, gewoon INDUSTRIE. Metaal. Olie. Drek. En machtige vooruitgang.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Beeching Axe, praat me er niet van
quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Beeching Axe, praat me er niet van
Wat studeer jij eigenlijk? (mag via pm/dm)quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Mee doodgegooid op je opleiding oder? Ik vind het machtig interessant dat tijdperk. Pre-digitaal, pre-nano, pre-ruimtevaart, gewoon INDUSTRIE. Metaal. Olie. Drek. En machtige vooruitgang.
O I don't mind, Engels aan de UU.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat studeer jij eigenlijk? (mag via pm/dm)
Helemaal niet Treinen zijn gewoon een interesse van mij Qua opleiding ben ik iets heel anders en qua werk weer iets heel andersquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:26 schreef superworm het volgende:
Mee doodgegooid op je opleiding oder?
Multitaskerquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Helemaal niet Treinen zijn gewoon een interesse van mij Qua opleiding ben ik iets heel anders en qua werk weer iets heel anders
quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:27 schreef superworm het volgende:
[..]
O I don't mind, Engels aan de UU.
Idem En idd, ik zoek echt voor vrije tijd info op over duizend onderwerpen maar één ervan is treinen (en de afbraak ervan ). Machtig mooi. Dank de BBC voor talloze toffe docu's erover.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Helemaal niet Treinen zijn gewoon een interesse van mij Qua opleiding ben ik iets heel anders en qua werk weer iets heel anders
Oh dan ken je "Dearest creature in creation" wel zeker?quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:27 schreef superworm het volgende:
[..]
O I don't mind, Engels aan de UU.
Ok, nu mag iemand me die Beeching Axe ff uitleggenquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:28 schreef tupolev141 het volgende:
Ondertussen is het netwerk in Engeland weer wat aan het groeien, vooral door heritage railways die zichzelf aansluiten op main line. En laten we eerlijk zijn, zonder Beeching was er misschien nog meer verloren gegaan. (Vloeken in de kerk, sorry)
Jij en Fles kunnen uren doorlullen danquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Idem En idd, ik zoek echt voor vrije tijd info op over duizend onderwerpen maar één ervan is treinen (en de afbraak ervan ). Machtig mooi. Dank de BBC voor talloze toffe docu's erover.
Weet niet, oprecht niet. Beide kanten zijn te begrijpen, spoor was iig een stuk duurder geworden nog (en is in UK al erg duur).quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:28 schreef tupolev141 het volgende:
Ondertussen is het netwerk in Engeland weer wat aan het groeien, vooral door heritage railways die zichzelf aansluiten op main line. En laten we eerlijk zijn, zonder Beeching was er misschien nog meer verloren gegaan. (Vloeken in de kerk, sorry)
Het ging in de jaren 60 slecht met het treinverkeer in Engeland. Ene meneer Beeching wilde gaan saneren. Minister van infra of zo. Dus die heeft zo'n beetje alle plattelandslijntjes de nek om gedraaid (de Bijl van Beeching) , waardoor de reizigersaanvoer naar de hoofdlijnen ook schrikbarend daalde. Hadden ze even niet aan gedacht.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, nu mag iemand me die Beeching Axe ff uitleggen
Ja. Mocht ik ooit leraar worden dan wordt dat uit het hoofd leren. Eén van dé standaardmemes onder (onderejaars)studenten.quote:
Thanksquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging in de jaren 60 slecht met het treinverkeer in Engeland. Ene meneer Beeching wilde gaan saneren. Minister van infra of zo. Dus die heeft zo'n beetje alle plattelandslijntjes de nek om gedraaid (de Bijl van Beeching) , waardoor de reizigersaanvoer naar de hoofdlijnen ook schrikbarend daalde. Hadden ze even niet aan gedacht.
http://en.wikipedia.org/wiki/Beeching_cutsquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, nu mag iemand me die Beeching Axe ff uitleggen
Die ken ik ook nietquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja. Mocht ik ooit leraar worden dan wordt dat uit het hoofd leren. Eén van dé standaardmemes onder (onderejaars)studenten.
Dankquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:32 schreef superworm het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Beeching_cuts
Engeland had als eerste land treinnetwerk en na 140 (ongeveer) jaar was werkelijk elk poepgat waar iemand woonde met een rail verbonden. Kostte echter enorm veel geld en daarom is er uiteindelijk een groot deel opgeheven van die lijnen/stations.
Ja! En zelfs de docu's over de Underground zijn tof, hebben ook verschillende programma's over onderhoud/personeelstaken nu.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:32 schreef tupolev141 het volgende:
Great British Railway Journeys met Michael Portillo!!
Je kunt dat dijklichaam heel erg goed zien aan de noordkant van de A12 bij De Haar Aansluiting. Het stuk vanaf daar naar Rhenen is in 1981 gereactiveerd. Voorbij Rhenen niet. Dat is ook de enige spoorbrug over water die na de oorlog niet herbouwd is. De huidige Cuneraweg van Rhenen naar Kesteren loopt over een brug die ligt op de pijlers van de oude spoorbrug.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:30 schreef superworm het volgende:
[..]
Weet niet, oprecht niet. Beide kanten zijn te begrijpen, spoor was iig een stuk duurder geworden nog (en is in UK al erg duur).
Hier in mijn woonplaats reed ooit ook de trein, het station is al sinds 1945 verlaten maar staat er nog, rails verroest en deels opgebroken; Valleilijn heette dat, van Amersfoort direct naar Veenendaal.
"In Bradshaw's days....."quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:32 schreef tupolev141 het volgende:
Great British Railway Journeys met Michael Portillo!!
Dat wist ik niet, dat daar ooit een brug was, oprecht interessant. Dat spoor liep dus keihard door de rivieren over? Dacht altijd dat het puur veenendaal-afoort was, omdat dat nu ter sprake komt qua herbouw e.d.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt dat dijklichaam heel erg goed zien aan de noordkant van de A12 bij De Haar Aansluiting. Het stuk vanaf daar naar Rhenen is in 1981 gereactiveerd. Voorbij Rhenen niet. [b]Dat is ook de enige spoorbrug over water die na de oorlog niet herbouwd is. [/b]De huidige Cuneraweg van Rhenen naar Kesteren loopt over een brug die ligt op de pijlers van de oude spoorbrug.
Doet het nietquote:
Ja, voor de oorlog was dat zelfs DE grote lijn tussen Amsterdam en Köln: Vanaf Amersfoort over de Ponlijn, Veenendaal, Rhenen, Kesteren, daar aantappen op de Betuwelijn, (dat aansluitwissel is pas in 2008 afgebroken geloof ik), dan bij Zetten-Andelst lag er een boogje naar Nijmegen (nu onder de Betuweroute bedolven) en verder via Groesbeek - Kranenburg - Kleve - Krefeld naar Köln Kesteren was in die tijd een internationaal overstapstation vanuit / voor de richting Rotterdam ( via Tiel - geldermalsen)quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:34 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, dat daar ooit een brug was, oprecht interessant. Dat spoor liep dus keihard door de rivieren over? Dacht altijd dat het puur veenendaal-afoort was, omdat dat nu ter sprake komt qua herbouw e.d.
Sorry Whiskers, zo'n stel mannen die het over ouwe spoorlijnen hebben. Haha. Kan je je al inbeelden dat we leunend op een schop in ons volkstuintje het hebben over hoe het vroeger allemaal beter was!!quote:
Ah, HEEL begrijpelijk. Spoor tussen boven- en onder-Nederland is nooit goed hersteld, altijd via Dordrecht/Utrecht of via Arnhem. Een enorm gat in het midden waardoor reizigers vaak HEEL ver moeten omreizen. Zodra Den Bosch-Utreg uitvalt is het hele zuiden fucked.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, voor de oorlog was dat zelfs DE grote lijn tussen Amsterdam en Köln: Vanaf Amersfoort over de Ponlijn, Veenendaal, Rhenen, Kesteren, daar aantappen op de Betuwelijn, (dat aansluitwissel is pas in 2008 afgebroken geloof ik), dan bij Zetten-Andelst lag er een boogje naar Nijmegen (nu onder de Betuweroute bedolven) en verder via Groesbeek - Kranenburg - Kleve - Krefeld naar Köln Kesteren was in die tijd een internationaal overstapstation vanuit / voor de richting Rotterdam ( via Tiel - geldermalsen)
Maar nu maar weer over de bijtjes anders wordt Whiskers boos
Owh, ik ken Fles al evenquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:39 schreef tupolev141 het volgende:
[..]
Sorry Whiskers, zo'n stel mannen die het over ouwe spoorlijnen hebben. Haha. Kan je je al inbeelden dat we leunend op een schop in ons volkstuintje het hebben over hoe het vroeger allemaal beter was!!
Klootzakken wij. Nachtbagger ftw tho. We doen ons best gedurende de dag zo goed mogelijk OT te postenquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
stelletje niet-betrokken offtopicgaaners wij
Ken haar én het liedje niet maar TOP van haarquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:39 schreef superworm het volgende:
Als we toch muziek spammen Stond hier op, ja i know, bah pop, maar Lea Michele kijk geen Glee en heb een hekel aan de hele hype maar dat mens is DOODgepest en toen overdosede d'r vriend, toch erbovenop gekomen en liedje erover uitgebracht.
Ook WIJ mogen ontspannen jaquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Klootzakken wij. Nachtbagger ftw tho. We doen ons best gedurende de dag zo goed mogelijk OT te posten
Slaat ook nergens op idd. Je eigen provinciale issue? In Utrecht-prov. is Amersfoort-Veenendaal al zeker 20 jaar opnieuw heet hangijzer.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:42 schreef tupolev141 het volgende:
Zo vind ik het erg dat er nooit een passagierslijn mocht zijn tussen Hasselt en Maastricht. Wie dat wilde moest via Luik. Had natuurlijk politieke redenen.
Vertel!quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:42 schreef tupolev141 het volgende:
Zo vind ik het erg dat er nooit een passagierslijn mocht zijn tussen Hasselt en Maastricht. Wie dat wilde moest via Luik. Had natuurlijk politieke redenen.
Zal eens informeren hoe het met die Lightrail naar lanaken staat, daar is ook al tijden sprake van.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:42 schreef tupolev141 het volgende:
Zo vind ik het erg dat er nooit een passagierslijn mocht zijn tussen Hasselt en Maastricht. Wie dat wilde moest via Luik. Had natuurlijk politieke redenen.
Moet ineens aan jouw Milaan-actie denken (Milaan toch??)quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal eens informeren hoe het met die Lightrail naar lanaken staat, daar is ook al tijden sprake van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |