sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:30 |
Alle coureurs zijn nu bevestigd. Het volledige overzicht is: Red Bull Racing Motor: Renault V6 turbo Coureurs: #1 Sebastian Vettel (contract t/m 2016) #3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) Test: Sebastien Buemi, Antonio Felix Da Costa Mercedes AMG Petronas F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: #44 Lewis Hamilton (contract t/m 2015) #6 Nico Rosberg (contract t/m 2015) Test: Paul di Resta Scuderia Ferrari Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: #14 Fernando Alonso (contract t/m 2016) #7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) Test: Pedro de la Rosa Lotus F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: #8 Romain Grosjean (contact t/m 2014) #13 Pastor Maldonado (contact t/m 2014) Test: Marco Sorensen?, Charles Pic?, Davide Valsecchi? McLaren Mercedes Motor: Mercedes V6 turbo (Honda V6 turbo vanaf 2015) Coureurs: #22 Jenson Button (contract t/m 2014) #20 Kevin Magnussen (contract t/m 2014) Test: Stoffel Vandoorne, Gary Paffet? Sahara Force India F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: #27 Nico Hulkenberg (contract t/m 2015?) #11 Sergio Pérez Mendoza (contract t/m 2015?) Test: Daniel Juncadella Sauber F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: #99 Adrian Sutil (contract t/m 2014) #21 Esteban Gutierrez (contract t/m 2014) Test: Giedo van der Garde, Sergei Sirotkin Scuderia Toro Rosso Motor: Renault V6 turbo Coureurs: #25 Jean-Eric Vergne (contract t/m 2014) #26 Daniil Kvyat (contract t/m 2014) Test: Sebastien Buemi, Antonio Felix Da Costa Williams F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: #19 Felipe Massa (contract t/m 2015?) #77 Valtteri Bottas (contract t/m 2015?) Test: Susie Wolff? Marussia F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: #17 Jules Bianchi (contract t/m 2014) #4 Max Chilton (contract t/m 2014) Test: Caterham F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: #10 Kamui Kobayashi (contract t/m 2014?) #9 Marcus Ericsson (contract t/m 2014?) Test: Alexander Rossi, Robin Frijns bold = bevestigd [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 24-01-2014 12:33:11 (Jucadella reserve/testrijder Force India) ] | |
Gramulanion | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:31 |
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:32 |
Lijkt me voorlopig game over voor Sirotkin. Als je wel met geld zwaait, maar je sponsoren lappen niet, dan houdt het snel op in de F1. | |
Joene | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:32 |
Nou we gaan maar ff 3/4 jaar wachten op Verstappen Jr. Die jongen doet grootse dingen... | |
franklop | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:33 |
En uiteindelijk pist ie buiten de pot omdat hij geen geld heeft | |
Joene | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:35 |
Mwah hij heeft een betere manager dan Jos mag nu die ferrari ding doen op uitnodiging in de usa.... Misschien pakt een development programma hem op .... en anders hoop ik dat er een keer wel vertrouwen komt van het bedrijfsleven. | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:38 |
En hopelijk Robin Frijns, die een vol seizoen GP2 zou moeten gaan rijden in combinatie met de testrol bij Caterham waar over gespeculeerd wordt. En Nyck de Vries die in het McLaren development programma zit en Beitske Visser, die net zoals Verstappen snel was bij Fomule Renault 2.0 testen. | |
Joene | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:41 |
Een vrouw in de f1 duurt nog 20 jaar. | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:44 |
Ik hoop toch wat eerder. | |
Joene | dinsdag 21 januari 2014 @ 10:45 |
ik denk een aparte klasse. | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:44 |
Kobayashi en Ericsson nieuwe coureurs van Caterham, Rossi en Frijns testrijders OP is hierop aangepast. | |
Tarado | dinsdag 21 januari 2014 @ 11:58 |
| |
4-elements | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:09 |
Tja.. Reservecoureur. Misschien een keertje op vrijdag rijden. Maar meestal is het een eindstation voor coureurs in de F1... | |
Steppenpferd | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:28 |
Bah! Als je dan toch testcoureur wil worden dan bij een team die niet aan het financiële infuus ligt lijkt me. Die Mexicaan brengt veel centjes mee en Sutil wordt ook niet snel gewipt. Promotie zit er niet snel in....die Rus is geen contest maar blijft aan om de geloofwaardigheid van Sauber niet verder aan te tasten want vergeet niet dat ze Frijns hebben ontslagen omwille voor de belofte van vele roebels (die niet kwamen) Kansloze actie van v/d Garde en Boekhoorn Voor Robin Frijns bij HaterCam is het nu ook zaak om ergens GP2 te rijden. Testcoureur daar is ook een doodspoor | |
DenS | dinsdag 21 januari 2014 @ 12:29 |
Giedo gaf tijdens persconferentie aan dat hij kon tekenen bij Caterham maar dat ie dat niet gedaan heeft omdat ie denkt dat Sauber een betere keus is We zullen zien. | |
H_T | dinsdag 21 januari 2014 @ 13:03 |
Sinds 2009 is er een coureur doorgestroomd van Marussia/Caterham naar een ander team, en dat is Charles Pic. Blijven racen bij een van die teams heeft tot nu toe dus ook niet echt geholpen | |
Funzel | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:10 |
Inderdaad. Hopelijk kan Giedo zich bewijzen en dan Sutil of Guti eruit erken volgend jaar. | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:32 |
De startnummers van Kobayashi en Ericsson zijn ook bekend. Kobayashi zal rijden met nummer 10 en Ericsson met nummer 9. | |
Ferry_76 | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:43 |
Van Marusia naar Caterham, was niet echt een stap vooruit, en nu heeft hij (nog even) niets. Ja, hij wordt genoemd als vervanger van Valsecchi en we weten allemaal wel hoeveel die taak voorstelt.. | |
sasquatsch | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:01 |
Ik denk dat Marco Sorensen daar meer kans als testrijder maakt gezien de sponsoring van de Saxo bank en het feit dat hij een Lotus junior coureur is. | |
Ferry_76 | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:25 |
Precies, dus van de rijders uit de vorige twee seizoenen heeft er niemand enige vooruitgang geboekt.. Kovalainen, Petrov en Pic staan met lege handen, v/d Garde is gedegradeerd tot testrijder en Glock heeft het misschien nog wel het beste gedaan door de laatste DTM race van 2013 te winnen.. Bianchi en Chilton mogen het nog een jaartje proberen bij Marussia, maar zijn het hele silly season niet bij andere teams genoemd. | |
Funzel | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:29 |
Mwa Bianchi heeft wel toekomst denk ik. Ferrari steunt hem volgens mij nog steeds. | |
Rossdale | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:46 |
Kovalainen en petrov hadden natuurlijk al bij grotere teams gereden voordat ze bij de achterhoedeteams uitkwamen. Bianchi zit inderdaad onder de vleugels van Ferrari. | |
Sinister-D- | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:09 |
En het zou me niets verwonderen als Ferrari hem zolang in de F1 gaat houden om hem uiteindelijk langs iemand als Hulkenberg af te zetten in hun wagen. Tenzij die komend jaar heel hard gaat blunderen. Hun volgende protegé staat trouwens ook al klaar, Marciello mag komend jaar in GP2 instappen en gaat klaargestoomd worden. Ferrari heeft eindelijk schot in de zaak met hun rijders programma. | |
Jester65 | donderdag 23 januari 2014 @ 10:52 |
www.ad.nl | |
Rossdale | donderdag 23 januari 2014 @ 11:41 |
Niet minder dan terecht En volgend jaar ongetwijfeld naast of ter vervanging van Magnussen. Mooie toekomst voor McLaren | |
sasquatsch | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:33 |
Daniel Juncadella wordt reserve/testrijder van Force India | |
raptorix | vrijdag 24 januari 2014 @ 15:45 |
Zou misschien leuk zijn om op Zaterdagen een mini race van bijvoorbeeld 10 laps te houden voor test coureurs, dan krijgen testcoureurs wat meer airtime, en is nog leuk voor publiek ook | |
franklop | vrijdag 24 januari 2014 @ 15:49 |
Dan zouden ze weer reserve wagens mee moeten nemen.. | |
raptorix | vrijdag 24 januari 2014 @ 15:50 |
Of gewoon wagens die minimaal 2 jaar oud moeten zijn. | |
franklop | vrijdag 24 januari 2014 @ 15:50 |
Past natuurlijk ook niet in het plaatje der kostenbezuinigingen | |
raptorix | vrijdag 24 januari 2014 @ 15:51 |
Het gaat er niet om wat het kost, maar om wat het oplevert | |
sasquatsch | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:48 |
Met al de bekendmakingen van de laatste tijd is het weer tijd voor een silly season topic voor 2015. Op dit moment hebben elf coureurs een contract, wat echter niet wil zeggen dat ze bij die teams blijven. Dat zien we pas bij de start van de eerste Grand Prix, daarvoor kan nog van alles gebeuren. Ik loop ze even per team langs. Red Bull Sebastian Vettel en Daniel Ricciardo hebben beiden een contract voor volgend seizoen en lijkt de meest voor de hand liggende bezetting. Er gaan echter diverse geruchten rond dat McLaren (en dan met name motorleverancier Honda) een topper wil hebben en Vettel wordt genoemd. Al wordt hij ook gelinkt aan Ferrari mocht Alonso de overstap naar McLaren maken. In zijn plaats zou dan Daniil Kvyat genoemd. Mercedes Nico Rosberg heeft onlangs zijn contract met meerdere jaren verlengd, dus is wel zeker van volgend jaar. Ook Lewis Hamilton heeft een contract voor volgend jaar maar de recente gebeurtenissen zullen hem niet zijn bevallen. Hij heeft de besprekingen voor een eventuele verlenging al uitgesteld tot na het seizoen. Wie weet maakt hij de overstap naar McLaren of Ferrari (mocht Alonso de overstap maken). Valtteri Bottas zou dan mogelijk zijn plaats innemen. Ferrari Zowel Fernando Alonso (tot en met 2016) als Kimi Raikkonen hebben een contract voor volgend jaar. Raikkonen heeft moeite met de F14T maar zegt dat de wagen voor 2015 hem beter zal bevallen. Alonso wordt genoemd bij McLaren en neigt misschien naar die overstap omdat keer op keer Ferrari hem geen kampioensauto geeft. Mogelijke vervanger is Ferrari junior Jules Bianchi. Ook worden de namen van Nico Hulkenberg, Sebastian Vettel en Lewis Hamilton genoemd. Toro Rosso Vorige week werden de namen van Max Verstappen en Daniil Kvyat genoemd voor 2015. Dat betekent dat Vergne eruit ligt en op zoek moet naar een ander team. Grootste verrassing is wel het aantrekken van de 16-jarige Max Verstappen, die naar verluid een 4-jarig contract heeft getekend (met Red Bull). Mocht Vettel vertrekken bij Red Bull, lijkt Kvyat de gedoodverfde opvolger en lijkt Carlos Sainz jr. zijn opvolger te worden. Williams Zowel Felipe Massa als Valtteri Bottas hebben een contract voor volgend jaar. Valtteri Bottas wordt, dankzij zijn goede resultaten, echter genoemd bij McLaren en Mercedes. Eventuele vervanger zou Felipe Nasr, de huidige testrijder kunnen zijn. Lotus Lotus heeft Pastor Maldonado bevestigd voor volgend jaar, zodat de Venezuelaanse dollars binnen blijven komen. Daarnaast lijkt Lotus over te gaan stappen naar Mercedes motoren, waardoor het onduidelijk wordt of Romain Grosjean behouden blijft, gezien het feit dat hij (evenals testrijder Charles Pic) wordt gesteund door Renault en Total, die hier zullen verdwijnen. Hij wordt genoemd bij McLaren en als mogelijke vervangers worden diverse coureurs genoemd waaronder Max Chilton, Esteban Gutierrez en Adrian Sutil. McLaren McLaren gaat in 2015 met Honda motoren rijden en is op zoek naar een topper, zoals Fernando Alonso, Sebastian Vettel of Lewis Hamilton, die naast Kevin Magnussen kan plaatsnemen. Mochten deze coureurs niet willen of kunnen (allen hebben een contract voor volgend jaar) kan het team besluiten om verder te gaan met de huidige coureurs of een van de andere beschikbare ervaren coureurs aan te trekken. Genoemd in deze categorie worden onder andere Romain Grosjean, Nico Hulkenberg en Valtteri Bottas. Mocht Kevin Magnussen tegenvallen kan ook McLaren junior Stoffel Vandoorne ingezet worden al lijkt McLaren op zoek naar een ander team om hem F1 ervaring op te laten doen. Sahara Force India Vijay Mallya heeft al aangegeven beide coureurs te willen behouden en dat lijkt het meest voor de hand te liggen. Al wordt Hulkenberg ook wel genoemd bij Ferrari en McLaren. Sauber Bij Sauber is alles nog mogelijk. Er gaat het gerucht dat Giedo van der Garde heeft getekend voor 2015 en mogelijk al dit seizoen gaat instappen omdat Adrian Sutil betalingsproblemen zou hebben. Gutierrez brengt Mexicaans geld mee, maar is ook aan het praten met andere teams. En dan hebben we nog de testrijders Sergei Sirotkin en Simona de Silvestro. Daarnaast schijnt Felipe Nasr met Sauber in gesprek te zijn en wordt ook Jules Bianchi genoemd (om met steun van Ferrari naar een 'beter' team te gaan). Marussia Het meest waarschijnlijke is dat Jules Bianchi bij Marussia blijft. Wie het tweede stoeltje inneemt is onduidelijk, nu Chilton de afgelopen Grand Prix bijna werd vervangen door Alexander Rossi. Diens kansen om in de F1 terecht te komen zullen aanzienlijk stijgen als de geruchten dat Marussia wordt overgenomen door Amerikaanse investeerder waar blijkt te zijn. Eventueel zou Rafaelle Marciello kunnen instappen met steun van Ferrari als Jules Bianchi vertrekt. Verder zouden andere coureurs die geld meebrengen hier in kunnen stappen. Met name de leider van de GP2 Jolyon Palmer wordt genoemd. Caterham Bij Caterham is er een hoop veranderd sinds de overname door een groep investeerders onder leiding van Collin Kolles. Kamui Kobayashi lijkt zijn plaats te moeten afstaan aan betalende coureurs en ook Ericsson is volgend jaar niet zeker. Genoemd als vervangers worden de Spaanse coureurs Carlos Sainz jr (met steun van Red Bull), Roberto Mehri en coureurs uit het opleidingsprogramma Nathanael Berthon, Julian Leal en in mindere mate Will Stevens. Al lijkt iedere coureur die geld meebrengt een kans te maken, waaronder Giedo van der Garde en Jolyon Palmer. | |
sasquatsch | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:49 |
Het voorlopige overzicht (in volgorde van de constructeursstand van vorig jaar): Red Bull Racing Chassis: Red Bull RB11 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) #5 Sebastian Vettel (contract t/m 2016) Gerucht: Daniil Kvyat (mocht Vettel vertrekken) Mercedes AMG Petronas F1 Team Chassis: Mercedes W06 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #6 Nico Rosberg (contract t/m 2016) #44 Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Gerucht: Valtteri Bottas (mocht Lewis verkassen). Scuderia Ferrari Chassis: Ferrari F15 T Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) #14 Fernando Alonso (contract t/m 2016) Gerucht: Nico Hulkenberg, Jules Bianchi, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton Lotus F1 Team Chassis: Lotus E23 Motor: Mercedes? Coureurs: #8 Romain Grosjean #13 Pastor Maldonado (contact t/m 2015) Gerucht: Adrian Sutil, Max Chilton, Esteban Gutierrez, Charles Pic McLaren Chassis: McLaren MP4/30 Motor: Honda V6 turbo Coureurs: #20 Kevin Magnussen #22 Jenson Button Gerucht: Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Romain Grosjean, Valtteri Bottas, Nico Hulkenberg, Stoffel Vandoorne Sahara Force India F1 Team Chassis: Force India VJM08 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #11 Sergio Pérez Mendoza #27 Nico Hulkenberg Gerucht: Sauber F1 Team Chassis: Sauber C34 Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #21 Esteban Gutierrez #99 Adrian Sutil Gerucht: Giedo van der Garde, Felipe Nasr, Simona De Silvestro, Jules Bianchi, Sergei Sirotkin Scuderia Toro Rosso Chassis: STR STR10 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #26 Daniil Kvyat (contract t/m 2015) #?? Max Verstappen (contract t/m 2018?) Gerucht: Carlos Sainz jr. (mocht Kvyat promoveren naar Red Bull) Williams F1 Team Chassis: Williams FW37 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #19 Felipe Massa (contract t/m 2015) #77 Valtteri Bottas (contract t/m 2015) Gerucht: Felipe Nasr Marussia F1 Team Chassis: Marussia MR04 Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #4 Max Chilton #17 Jules Bianchi Gerucht: Alexander Rossi, Rafaelle Marciello, Jolyon Palmer Caterham F1 Team Chassis: Caterham CT06 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #9 Marcus Ericsson #10 Kamui Kobayashi Gerucht: Carlos Sainz jr., Roberto Mehri, Robin Frijns, Jolyon Palmer, Nathanael Berthon, Julian Leal, Giedo van der Garde, Will Stevens bold = bevestigd of heeft contract | |
Nattekat | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:50 |
Ik mis Frijns in het grote verhaal. | |
sasquatsch | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:55 |
Zijn enige link op dit moment is als testrijder bij Caterham, maar ik geef hem weinig kans op een zitje nu het erop lijkt dat ze daar betalende coureurs willen hebben. | |
Peterselieman | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:56 |
0% kans. Frijns is uitgerangeerd bij Caterham en moet hopen op een plekje in de GP2. Zeer goede coureur, maar is waarschijnlijk net te uitgesproken op een verkeerde manier, waardoor hij in de F1 geen kans krijgt | |
Toekito | vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:25 |
Frijns heeft gegokt en verloren vrees ik. | |
Meike26 | vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:00 |
Nee, dit noem ik niet eens gokken, maar teveel arrogantie in huis en denken dat je er zo wel komt. Hij heeft al 2 seizoenen niet geraced en samen met management denkt hij nog steeds een F1 zitje te kunnen scoren? Zonder sponsor? Ik geloof dat de hele paddock al weet wat voor een persoonlijkheid Frijns is. Goed, Jos en de zijnen waren ook niet handig met de media, maar toen had hij zich al bewezen in de F1. Dit knaapje heeft nog geen meter gerdden en ik denk eerlijk gezegd ook dat er nooit een F1 race zal komen waar Frijns aan de start staat. | |
vaarsuvius | vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:17 |
Als je driekwart jaar bedoelde ben je een ziener Als je 3 a 4 jaar bedoelde..... not so much | |
sasquatsch | dinsdag 2 september 2014 @ 14:14 |
Daniel Juncadella in de running bij Force India | |
sasquatsch | donderdag 4 september 2014 @ 11:41 |
Vettel schijnt na te denken over een aanbod van McLaren | |
#ANONIEM | zondag 7 september 2014 @ 10:26 |
Bottas en Massa rijden ook in 2015 voor Williams | |
Automatic_Rock | zondag 7 september 2014 @ 10:34 |
Jammer eigenlijk. Het had mij mooi geleken als Button naar Williams was gegaan ipv Massa. Voor Button mooi om zijn carrière af te sluiten bij het team waar hij begonnen is, en voor Williams mooi dat ze dan 2 rijders hebben die constant presteren. Button heeft nu in de McLaren dik meer punten dan Massa in de Williams wat toch echt een veel betere auto is | |
Joene | zondag 7 september 2014 @ 10:49 |
ik zie Button het liefst vandaag nog z'n helm aan de wilgen hangen . | |
Fer | zondag 7 september 2014 @ 10:51 |
Vraag mij af wat Verstappen gaat brengen te komende jaren. Bedenk dat er wel meer sensationele talenten waren in lagere klasses, die uiteindelijk in de F1 niet verder dan een goede middenmoter of subtopper bleken te zijn. | |
Joene | zondag 7 september 2014 @ 11:07 |
dat weet je pas over een jaar of 2/3 als die zolang de kans krijgt | |
opreis | zondag 7 september 2014 @ 11:09 |
Massa laat al een jaar of 4 niets meer zien, jammer dat ie nog geen plaats moet maken | |
H_T | zondag 7 september 2014 @ 11:22 |
Toro Rosso heeft nog geen enkele coureur (inclusief Scott Speed dus) er binnen anderhalf seizoen uit geschopt. Sebastien Bourdais (2008/2009) is daar de laatste die geen twee volledige seizoenen heeft gereden, dus Max gaat echt wel de tijd krijgen | |
Fer | zondag 7 september 2014 @ 11:24 |
JE Vergne was ook sensationeel in de lagere klasses, maar wordt nu toch vervangen. Over Magnussen wordt ook alweer gepraat dat ie weg moet. En waar blijft Stoffel? | |
H_T | zondag 7 september 2014 @ 11:28 |
Het is natuurlijk afwachten of Max het ook echt waarmaakt. Vergne heeft zich in drie jaar tijd niet voldoende kunnen bewijzen en moet nu het veld ruimen, dat is min of meer de opzet van Toro Rosso. Magnussen rijdt bij McLaren, dat er iets minder moeite mee heeft om coureurs na een jaar te dumpen dan STR. Vandoorne is de laatste weken aardig bezig in de GP2 en is McLaren-junior, dus het zou kunnen dat hij Magnussen opvolgt. | |
Fer | zondag 7 september 2014 @ 11:35 |
Wellicht dat Massa geweldige input geeft voor Rob Smedley. Want de wagen is niet alleen snel in het begin, ze worden ook steeds sneller gedurende dit seizoen, iedere update werkt en ze zijn nu gewoon sneller dan Ferrari en misschien wel even snel als RB. Ook Ferrari heeft hem 8 jaar aangehouden, dan moet je toch wel iets goed doen lijkt me. Ondanks dat ie tijdens de races er vaak een potje van maakt en regelmatig pech heeft. [ Bericht 0% gewijzigd door Fer op 07-09-2014 11:42:01 ] | |
sasquatsch | zondag 7 september 2014 @ 12:07 |
Wat dat betreft doet Stoffel het goed, want de GP2 schijnt lastig te zijn met de Pirelli banden. Vandaar dat vooral coureurs die al jaren rondrijden de titel hebben gewonnen de afgelopen jaren. | |
H_T | zondag 7 september 2014 @ 12:15 |
Het is jammer dat hij na de eerste race zo lang geen punten heeft gehaald | |
sasquatsch | maandag 8 september 2014 @ 13:38 |
4 DNF's (waarvan 3 in de eerste ronde) en een paar keer een slechte pitstop of strategie doen dat. daar kan Massa niets aan doen. | |
M.Melandri | dinsdag 9 september 2014 @ 00:48 |
Precies, daarom zeggen punten ook niet alles. | |
Geralt | dinsdag 9 september 2014 @ 01:07 |
Inderdaad. Als punten alles zouden zeggen zat nu Vergne in de auto van Ricardo. | |
sasquatsch | dinsdag 9 september 2014 @ 10:23 |
Ricciardo scoorde vorig jaar meer punten dan Vergne. | |
Geralt | dinsdag 9 september 2014 @ 11:21 |
Toen Ricardo bevestigd werd door Red Bull had Vergne meer punten op dat moment. Dat bedoelde ik. | |
sasquatsch | woensdag 24 september 2014 @ 13:10 |
En weer een nieuw hoofdstuk in de saga rond Alonso. Naast de geruchten die rondgaan over een mogelijke overgang naar McLaren, is er een nieuw gerucht opgedoken dat Alonso volgend jaar naar Lotus zou kunnen gaan. Lawrence Stroll, die eerst geïnteresseerd was in Sauber en Marussia, zou Lotus willen overnemen, betalen voor de Mercedes motor en Alonso.
| |
JohnB52 | woensdag 24 september 2014 @ 13:17 |
Bianchi gaat samen met vd Garde bij Sauber rijden. En ja, jullie mogen mij quoten als t zover is. | |
sasquatsch | woensdag 24 september 2014 @ 13:18 |
Ik teken ervoor. En quote je nu al. | |
M.Melandri | woensdag 24 september 2014 @ 16:37 |
Toen was er toch zo'n lachwekkend artikel dat ze Ricciardo genomen hadden omdat Vergne misschien Vettel in de weg zou rijden | |
Toekito | woensdag 24 september 2014 @ 17:09 |
ja maar alleen punten maken niet zalig. En dat weten we allemaal hier. | |
Smoofie | woensdag 24 september 2014 @ 17:18 |
Frijns | |
JohnB52 | woensdag 24 september 2014 @ 17:28 |
Wie? Tsja die heeft vette pech gehad. | |
Sinister-D- | zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:25 |
even trappen | |
Sinister-D- | zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:26 |
En crossposten met het nieuwtjestopic
| |
sasquatsch | zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:46 |
Vergne, Sainz, Gasly en Lynn worden bij Toro Rosso genoemd als teamgenoot van Max. | |
Sinister-D- | zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:28 |
supervreemd dat ze de 3 jr. rijders + huidige rijder noemen, snap het absoluut niet | |
Meike26 | maandag 13 oktober 2014 @ 21:59 |
Voor Verstappen hoop ik van harte dat Vergne nog een jaar bij STR mag racen. Goed vergelijkingsmateriaal en iemand om wat van te leren. En hem te verslaan Voor Vergne zou ik zeggen, doe het niet jongen, je word net als dit jaar het snot voor de ogen gereden. Een goede teamgenoot om je eigen talent te bewijzen, maar ook iemand om je aan dood te irriteren dat hij steeds sneller is. Zonder dollen, denk ik dat Vergne een heel heel goede WEC rijder kan worden. Zeker geen domme jongen en naar mijn idee een coureur die we straks op LeMans een paar keer op hoogste treedje gaan zien. | |
4-elements | maandag 13 oktober 2014 @ 22:03 |
Vergne krijgt toch de kans niet meer bij Toro Rosso. Hij is immers al bedankt voor bewezen diensten. Ik gok voorlopig op Sainz. | |
M.Melandri | maandag 13 oktober 2014 @ 22:07 |
Als Vergne in 2 seizoen sneller is dan is het wel direct exit voor Max, Kvyat en Ricciardo wisten hem immers wel te verslaan. Dan kan hij samen met Jaime plaatjes gaan draaien op Ibiza. | |
Sinister-D- | maandag 13 oktober 2014 @ 22:16 |
wat een poeppraat | |
Ferry_76 | maandag 13 oktober 2014 @ 22:22 |
Force India schijnt Vergne wel naast Perez te willen hebben, Hulkenberg zou naar het WEC kunnen voor Porsche: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=61668 | |
Kleffe_Dop | maandag 13 oktober 2014 @ 22:47 |
Dat dus, mijn god zeg... | |
Meike26 | maandag 13 oktober 2014 @ 22:51 |
Sorry | |
sasquatsch | dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:05 |
Even een overzicht van de laatste stand na alle bekendmakingen van de laatste weken. Red Bull Racing Chassis: Red Bull RB11 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) #26 Daniil Kvyat (contract t/m 2015) Gerucht: Mercedes AMG Petronas F1 Team Chassis: Mercedes W06 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #6 Nico Rosberg (contract t/m 2016) #44 Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Gerucht: Sebastian Vettel Scuderia Ferrari Chassis: Ferrari F15 T Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) #14 Fernando Alonso (contract t/m 2016) Gerucht: Sebastian Vettel, Lewis Hamilton Lotus F1 Team Chassis: Lotus E23 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #8 Romain Grosjean #13 Pastor Maldonado (contact t/m 2015) Gerucht: Adrian Sutil, Max Chilton, Esteban Gutierrez, Charles Pic, Esteban Ocon McLaren Chassis: McLaren MP4/30 Motor: Honda V6 turbo Coureurs: #20 Kevin Magnussen #22 Jenson Button Gerucht: Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Romain Grosjean, Valtteri Bottas, Nico Hulkenberg, Stoffel Vandoorne Sahara Force India F1 Team Chassis: Force India VJM08 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #11 Sergio Pérez Mendoza #27 Nico Hulkenberg Gerucht: Daniel Juncadella, Jean-Eric Vergne Sauber F1 Team Chassis: Sauber C34 Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #21 Esteban Gutierrez #99 Adrian Sutil Gerucht: Giedo van der Garde, Felipe Nasr, Sergei Sirotkin Scuderia Toro Rosso Chassis: STR STR10 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #25 Jean-Eric Vergne #38? Max Verstappen (contract t/m 2018?) Gerucht: Carlos Sainz jr., Pierre Gasly, Alex Lynn Williams F1 Team Chassis: Williams FW37 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #19 Felipe Massa (contract t/m 2015) #77 Valtteri Bottas (contract t/m 2015) Gerucht: Marussia F1 Team Chassis: Marussia MR04 Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #4 Max Chilton #17 Jules Bianchi Gerucht: Alexander Rossi, Rafaelle Marciello, Jolyon Palmer, Will Stevens Caterham F1 Team Chassis: Caterham CT06 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #9 Marcus Ericsson #10 Kamui Kobayashi Gerucht: Carlos Sainz jr., Roberto Merhi, Robin Frijns, Jolyon Palmer, Nathanael Berthon, Julian Leal, Giedo van der Garde bold = bevestigd of heeft contract | |
M.Melandri | dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:27 |
Alonso bij McLaren, Giedo bij Sauber en Sainz naast Max. Sutil en Button exit | |
SiGNe | dinsdag 14 oktober 2014 @ 02:27 |
Button exit... ik betwijffel het, misschien dat ie in 2016 vervangen gaat worden maar voor Honda is ie volgend seizoen toch wel een asset. -Button spreekt zeer goed Japans (z'n vriendin is half-Japans). -Hij is daar ook enorm geliefd bij het publiek, mede doordat ie de taal spreekt. -Button is bij de onderhandelingen met Honda geweest vanaf het eerste contact met McLaren, er zijn verhalen dat hij de deal mede mogelijk gemaakt heeft en dat het vooral Button was die aan Honda vroeg of ze terug wilden komen (dat laatste zijn zeer vage geruchten) -Doordat Button de taal zo goed spreekt kan hij zonder tolk duidelijk vertellen wat voor problemen er met de motor zijn, zeer belangrijk, zeker in een eerste seizoen. -Button doet het op het moment bij McLaren beter dan Magnussen Ik zie niet helemaal in waarom Button weg zou moeten bij McLaren. | |
Rossdale | dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:27 |
Omdat ik verwacht dat ze een topcoureur binnen willen slepen voor volgend jaar (Alonso) en daarnaast een talent voor de toekomst willen hebben (Magnussen / Vandoorne) | |
Meike26 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:16 |
Denk dat ze vooral veel punten willen pakken volgend jaar, er moet gelijk gepresteerd worden wil Honda niet aan gezichtsverlies lijden. Met 2 constante coureurs die kunnen presteren onder soms moeilijke omstandigheden, meeste kans om volgend jaar zeker te zijn van top 4 positie in constructeurs kampioenschap! Ik blijf er bij dat het Alonso & Button word. | |
Rossdale | dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:59 |
We zullen zien, al zou ik zeer verrast zijn als Button volgend jaar nog in de F1 rond rijdt. Ik verwacht dat we Button, Magnussen, Grosjean, Sutil, Kobayashi, Vergne, Chilton en Gutierrez volgend jaar niet meer terug gaan zien. Verstappen, Vandoorne, Ocon, Sainz jr., Merhi, vd Garde, Marciello verwacht ik volgend jaar eigenlijk wel op de startgrid. | |
sasquatsch | vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:09 |
Alonso zou een principe overeenkomst met Honda hebben om volgend jaar voor McLaren-Honda uit te komen. Alleen zou een 'strijd' om de aandelen de bevestiging uitstellen.. Jenson Button is al in gesprek met Porsche voor het geval Alonso zijn plek bij McLaren inneemt. Ron Dennis heeft 25% van de aandelen en een optie om nog eens 25% van de aandelen over te nemen van de Bahreinse investeerders die 50% van de aandelen van McLaren in handen hebben. Hiervoor moet hij voor de eind van het jaar geld vinden om dit te kunnen overnemen (geschatte waarde 125 miljoen pond). Honda zou ook 25% van de aandelen willen hebben en heeft de aandelen van Ron Dennis op het oog. Die zou dan plaats moeten maken voor Gerhard Berger als nieuwe teambaas van McLaren. Verder zou Hulkenberg bij Force India blijven als Vettel bij Ferrari wordt bevestigd. Force India wil hem en Perez graag behouden . | |
wimderon | vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:10 |
Ik hoop het. Veel liever Button dan Magnussen. | |
Geralt | vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:44 |
Die Hulkenberg heeft ook pech he. Wordt al jaren in verband gebracht met Ferrari, maar telkens zit er iemand anders in die auto. | |
Peterselieman | vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:21 |
Als Hülk 10 centimeter korter was geweest had hij al lang bij een topteam gereden. | |
Beach | vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:30 |
Wurz en Webber zaten anders ook niet bij de minste teams. | |
Peterselieman | vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:34 |
klopt, maar toch denk ik dat het voor Hülk een rol heeft gespeeld. Hij was meermalen in beeld bij Ferrari, maar paste gewoon niet in de auto, omdat deze ontworpen was voor kleinere coureurs | |
Mexicanobakker | vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:40 |
Hulkenberg is na Alonso de beste coureur in de F1 op dit moment. | |
Fer | vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:57 |
Hamilton denk ik eerder... | |
Meike26 | zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:03 |
Daarom doet Perez het ook zo beroerd ? Hij rijdt vaker voor Hulkie dan erachter | |
Rossdale | zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:06 |
De laatste paar races wel ja | |
LWD-Godius | zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:32 |
Perez had in het begin van het seizoen veel last van mechanische uitvalbeurten. Toen zaten de teams nog dichter op elkaar en kon Hülkenberg relatief makkelijk punten pakken. Sinds Perez pechvrij begon te racen werd al snel duidelijk dat Hülkenberg het keer op keer moest afleggen tegen Perez. Helaas voor Perez kwam Force India niet met echte aero-updates en was het vechten voor punten veel moeilijker dan in het begin van het seizoen. | |
Mexicanobakker | zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:03 |
Perez beter dan Hulkenberg? | |
Meike26 | zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:44 |
Je kan er om lachen, maar ik vind hem veel meer uit de auto halen dan Hulkie nu doet. Als Hulkenberg zo goed was, of beter dan Perez in iedergeval, waarom is Hulkie dan onzichtbaar en is Perez zich steeds naar voren aan het knokken? Het talent Hulkenberg erken ik ook zeker wel, maar hij valt mij dit jaar gewoon behoorlijk tegen, juist hij had deze mindere tijd van Force India kunnen verzachten met wat punten en of sterke races. Tot nu toe lijkt vooral Perez de auto in de kijker te rijden. | |
Fer | zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:15 |
Perez evensnel als Button, evensnel als Magnussen, evensnel als Hamilton, evensnel als Alonso, evensnel als Rosberg, evensnel als Schumacher, evensnel als Massa, evensnel als Raikonnen, evensnel als Montoya, om maar wat teammaten en verschillen te noemen. Maar even een gedachtenspinsel, Massa wist van 2006-2009 het beste uit de Ferrari te halen. Maar met de komst van Alonso, leek ie het steeds minder te doen. Hij laat nu in de Williams weer zijn rauwe snelheid te halen. Zou je dan niet denken dat sinds de komst van Alonso eigenlijk de Ferrari steeds slechter is geworden en het vooral aan de prestaties van Alonso tijdens de race lag, dat het noch ergens op leek. Ofwel, misschien kan Alonso helemaal geen auto ontwikkelen. | |
Ferry_76 | zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:22 |
Met het vertrek van Schumacher in 2006 zijn er natuurlijk veel sleutelfiguren uit de periode daarvoor weggegaan, en daarna is het minder gegaan met het team. Toch is Alonso twee keer tweede geworden in 2010 en 2012. Dat de Ferrari dit jaar niet gaat ligt vooral aan de aerodynamica en motor, zaken die Alonso ook niet zomaar kan verbeteren. | |
Ferry_76 | zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:24 |
Sinds de GP van Oostenrijk wel, en hij heeft dit jaar al een keer op het podium gestaan. Het gerucht gaat dat als STR Vergne toch op straat zet, FI Hulkenberg inruilt voor Vergne omdat ze onder de indruk zijn van Sergio. | |
Mexicanobakker | zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:25 |
Checo heeft ongelofelijke mazzel gehad op dat podium in Bahrein en inderdaad iets beter gepresteerd sinds de zomerstop. | |
JohnB52 | zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:37 |
Perez zal wel meer geld meebrengen | |
SiGNe | zondag 19 oktober 2014 @ 04:37 |
Jups, die willen vooral voor het constucteurskampioenschap gaan. Maar goed, waar Vettel heen gaat is ook nog niet helemaal duidelijk of wel? Ik bedoel, Raïkonnen zegt dat ie redelijk bevestigd is en evt nog een jaar extra zou willen (wat ook al vreemd is want hij had eerder aangegeven dat ie ook wel wilde stoppen) en Alonso doet vaag waar ie heen gaat en of ie weg gaat. Ferrari kan niet met 3 mensen rijden... Grote vraag is eigenlijk of Vettel naar McLaren of naar Ferrari gaat en persoonlijk denk ik dat McLaren met de nieuwe Honda motor een grotere uitdaging is. Die motor is ook aan minder restricties gebonden dan de huidige motoren die volgend jaar meedoen. Klinkt vaag in die zin maar Ferrari bijv. mag slechts kleine aanpassingen doen aan de motor voor volgend jaar maar de basis is de motor van dit jaar.. dat staat vast in de regels. Ferrari kan dus niet zo'n turbosysteem als Mercedes maken. Honda is een nieuwkomer en kan de regels van vorig jaar bij het ontwerp meenemen, ze weten dat het Mercedes systeem goed werkt en kunnen dat dus ook implementeren en dus vanaf de start met een goede motor komen. En zo beperken de technische regels de andere teams in feite. Overigens nog een reden waarom Honda het constucteurskampioenschap binnen wil halen, McLaren is de enige die in 2015 met een Honda motor rijdt maar in 2016 willen ze vast meer teams met die motor rond hebben rijden. Als het een snelle én betrouwbare motor is verkoopt die beter en kan je er ook een hogere prijs voor vragen... Magnussen eruit, Button blijft denk ik dus. | |
Ferry_76 | zondag 19 oktober 2014 @ 10:02 |
Perez en Hulkenberg blijven, tenzij Vettel niet naar Ferrari gaat en Alonso wel weggaat, dan schijnt Hulkenberg naar Ferrari te kunnen: http://www.gpupdate.net/n(...)ekendmaking-rijders/ | |
Meike26 | zondag 19 oktober 2014 @ 10:47 |
Het probleem bij Hulkenberg is ook zijn imago hé, wat hij eigenlijk niet heeft. Het is gewoon the boy next door, gewoontjes en totaal niet spannend. Denk dat voor Ferrari ook een punt is om hem niet laten rijden voor het team, waar je juist een uitgesproken persoonlijkheid in je team wilt hebben. En ook daar zal Perez hem statistisch op af troeven. Perez zal eerder bij Ferrari terecht komen, dan dat Hulkie die kans zal krijgen. | |
Tarado | zondag 19 oktober 2014 @ 10:56 |
Ik dacht dat zijn lengte een beetje het probleem was | |
4-elements | zondag 19 oktober 2014 @ 10:57 |
Oftewel, hij heeft hetzelfde imago als Barrichello en Massa? | |
Toekito | zondag 19 oktober 2014 @ 10:58 |
kortom The Iceman de nr 1 en Hulk de 2de man en waar nodig de verdediger van het klassement voor Kimi. | |
Toekito | zondag 19 oktober 2014 @ 10:59 |
zeggen ze maar waarom paste een Webber dan wel in een snelle auto? | |
Tarado | zondag 19 oktober 2014 @ 11:17 |
dat was toch ook problematisch | |
JohnB52 | zondag 19 oktober 2014 @ 11:29 |
Strak plan! | |
sasquatsch | zondag 19 oktober 2014 @ 11:48 |
Dat gerucht is al ontkend door FI. Ze willen met beide door. | |
Rossdale | zondag 19 oktober 2014 @ 12:11 |
Tenzij hulk naar ferrari gaat, dan willen ze vergne als backup | |
Fiorano | maandag 20 oktober 2014 @ 11:10 |
Hülkenberg bevestigd bij Force India voor 2015. http://m.forceindiaf1.com(...)Force-India-for-2015 | |
Ferry_76 | maandag 20 oktober 2014 @ 12:22 |
https://www.facebook.com/(...)8886/?type=1&theater
| |
Kleffe_Dop | maandag 20 oktober 2014 @ 12:56 |
PR-technisch gezien zou het een sterke zet zijn van Porsche. Maar ik neem aan dat geen van de drie rijders dan onder contract kan staan bij een Formule 1 team. De 24h mag dan misschien niet clashen met de F1 kalender. Maar het contract van een Formule 1 coureur is waarschijnlijk zodanig dichtgetimmerd dat hij niet zomaar deel kan nemen aan een andere raceklasse, want: 1. Kans op lichamelijk letsel (denk even terug aan de controverse die het mountainbiken van Webber en tennissen van Montoya al opleverde). 2. Stel Hulkenburg rijdt in 2015 bij F.I.-Mercedes in F1 en gaat voor Porsche uitkomen in de 24h? Gaat Mercedes niet leuk vinden. Als dat alles geen bezwaar was hadden we waarschijnlijk vaker coureurs gezien die zich aan uitstapjes buiten de Formule 1 zouden wagen om deel te nemen aan prestigieuze wedstrijden. Denk aan Le Mans, Indy 500, Daytona 500, Talladega 500 etc... (jammer dat dat nooit gebeurd overigens). | |
Mexicanobakker | maandag 20 oktober 2014 @ 13:01 |
Indy en Monaco vallen altijd samen dus dat is wel vrij kansloos.. | |
Ferry_76 | maandag 20 oktober 2014 @ 13:02 |
Force India is geen fabrieksteam van Mercedes, dus die hebben daar weinig over te zeggen denk ik. Punt 1 kan inderdaad een probleem zijn voor sommige coureurs, maar Ferrari gaat ook elk jaar skieen etc met zijn coureurs voor het seizoen, en we weten hoe gevaarlijk dat kan zijn.. Een team met Alonso, Button en Webber zou nog wel kunnen trouwens. | |
Kleffe_Dop | maandag 20 oktober 2014 @ 13:32 |
I know, ik sleepte Indy er ook alleen maar bij als voorbeeld van een prestigieuze wedstrijd die het klassement van een raceklasse ontstijgt. True, als niet fabrieksteam speelt dat inderdaad niet, of in ieder geval veel minder. | |
sasquatsch | maandag 20 oktober 2014 @ 14:03 |
Vroeger wel. In de jaren '60 reden er diverse F1 coureurs regelmatig mee in de Indy 500 en Le Mans. Later is dit minder geworden doordat de teams de activiteiten van de coureurs aan banden legden (door de grote belangen in de F1). | |
Beach | maandag 20 oktober 2014 @ 14:26 |
Giedo weet het al voor volgend jaar? | |
sasquatsch | maandag 20 oktober 2014 @ 14:33 |
Apart trouwens dat alleen Hulkenberg bevestigd is. Ik dacht juist dat ze wachtten met de bevestiging van Perez totdat de andere coureur bekend was. Nu maken ze alleen Hulkenberg bekend. Betekent dat nu dat Perez moet vrezen voor zijn stoeltje? | |
Peterselieman | maandag 20 oktober 2014 @ 14:45 |
Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel Pesos hij richting Silverstone kan schuiven | |
Kleffe_Dop | maandag 20 oktober 2014 @ 15:22 |
Klopt. En daar komt nog bij dat je tegenwoordig niet "zomaar" even instapt en competitief mee kan strijden, waar men zich in de jaren '60 bij wijze van spreke nog met een aangepast F1 chassis in konden schrijven voor de Indy 500. De lat ligt tegenwoordig een stuk hoger. Een F1 wereldkampioen in een NASCAR zou waarschijnlijk dramatisch zijn zonder eerst weken, zo niet maanden kilometers gemaakt te hebben. DTM leek op gegeven moment een soort verzamelbak voor oud F1 coureurs, maar het was niet alsof ze daar de rest van het veld het nakijken gaven. [ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 20-10-2014 17:22:31 ] | |
TagForce | maandag 20 oktober 2014 @ 16:38 |
Vroeger was de Indy 500 ook gewoon een GP meetellende voor het wereldkampioenschap. | |
sasquatsch | maandag 20 oktober 2014 @ 16:43 |
Alleen reed er toen (bijna) niemand van de reguliere F1 coureurs die race. Dat kwam pas halverwege de jaren '60, toen de race niet meer meetelde voor het F1 kampioenschap (tussen 1950 en 1960). | |
Nober | maandag 20 oktober 2014 @ 16:43 |
Ricciardo naar TwoTwo Motorsports Kawasaki? | |
TagForce | maandag 20 oktober 2014 @ 16:54 |
True. Tegenwoordig zou ik eerder een F1 coureur een race in NASCAR zien meedoen 'voor de lol' dan de Indy 500. Watkins Glen en Sonoma zouden ze ook zomaar een kans hebben om te winnen. Zoals Montoya deed toen hij de overstap maakte van F1 naar NASCAR. | |
Fer | maandag 20 oktober 2014 @ 17:59 |
Ach, het toch ook apart om opeens een middelmatige f1 courreur als Sato, Klien of Justin Wilson opeens de sterren van de hemel zien rijden in een Indycar. Maar kwa stoelendans, lijkt mij dat zowel Alonso, Vettel en Hamilton praten met Mercedes, McLaren en Ferrari en iedereen op elkaar wacht en blijven onderhandelen tot iemand een zet doet? | |
M.Melandri | dinsdag 21 oktober 2014 @ 03:37 |
Gaat gewoon voor Sauber racen. | |
Toekito | dinsdag 21 oktober 2014 @ 05:32 |
Lijkt me wel. Paar eurootjes van Boekhoorn erbij en gas op de plank. | |
Fiorano | dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:01 |
En niemand die aandacht voor hem heeft omdat hij om z'n oren gereden wordt door een 17-jarige tiener waarna het binnen een jaar het avontuur weer afgelopen is | |
SimtekF1 | dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:28 |
Ik ben echt een groot fan van Max maar waarom iedereen Giedo spontaan af moet zeiken ontgaat me een beetje. | |
Fiorano | dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:33 |
Vind het meer ironisch Kut voor hem dat hij een redelijk zitje zou kunnen fixen en vervolgens alle aandacht van de media etc. op Max gericht zouden zijn. Ik zou daar bijvoorbeeld als sponsor van Giedo best wel mijn vraagtekens bij zetten. De media aandacht, en dus attentiewaarde zal een stuk lager zijn nu Max ook rijdt. | |
Rossdale | dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:49 |
Max moet het nog maar waar maken he, iedereen gaat er volgens mij al van uit dat hij in 2016 wereldkampioen is Ik ben geen fan van Giedo, maar dat als hij bij een niet-standaard achterhoedeteam rijdt, ben ik daar als Nederlander toch wel erg blij mee! | |
Meike26 | dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:51 |
Het heeft sowieso attentie waarde. VDG en sponsor zouden er juist ook van kunnen profiteren, mits de Sauber volgend jaar weer wat vooruit te fikken is, rijden ze regelmatig bij elkaar. Tussen posities 8 tot 16? Dan is het sowieso je 'airtime' als sponsor interessant om in de buurt van Max te rijden + ook de eventueel NLse roots van bedrijf + coureur, dus hoeft het niet gelijk nadelig te zijn nu Max alle aandacht krijgt. | |
sasquatsch | vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:41 |
Volgens Blick.ch gaat Ericsson in 2015 bij Sauber rijden. Hij zou ca. 20 miljoen frank (=16 miljoen euro) meenemen, iets wat Sauber goed kan gebruiken. Zou slecht nieuws zijn voor Van der Garde, of ze moeten beide rijders vervangen. | |
Marks | vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:54 |
Achja, er is er maar 1 die daar weg moet en dat is Kaltenborn. Sinds die aan het roer is, gaat het neerwaarts met nu het SLECHTSTE seizoen voor Sauber ooit. Toeval? No fcing way. | |
#ANONIEM | vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:58 |
Hoeft niet. Met Verstappen in het veld zal de Nederlandse aandacht voor de F1 flink toenemen, wat ook het sponsoren van andere Nederlandse coureurs aantrekkelijker maakt. | |
LWD-Godius | vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:05 |
Ik kan me ook 2012 herinneren waarin er toch een hoop podiumplaatsen werden gehaald onder haar leiding. | |
Marks | vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:56 |
Natuurlijk, toen was ze er net, veel van de zaken van toen had ze nog geen invloed op. Dat het nu zo inzakt is een slechte zaak en ook de rijderskeuze is een blamage. Want ik heb toch sterk het vermoeden dat vdG zijn auto niet zou crashen vanuit een puntenpositie zoals Gutierrez dat deed in Monaco... Gefeliciteerd dan met je extra sponsorinkomens, hij gooide daar ook tientallen miljoenen weg door geen punten te scoren. | |
Rossdale | vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:04 |
In dat jaar ging ze het langzaamaan overnemen van Peter Sauber. Toen ging het nog goed, vanaf dat zij aan het roer staat gaat het slecht met de tent. En dat begon met die russische investeerders blamage | |
sasquatsch | vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:08 |
Komt gewoon door gebrek aan geld. Ik vraag me af of het onder Peter Sauber beter gegaan was. Denk zelf van niet. Kijk ook maar naar de andere teams met (financiële) problemen zoals Lotus. | |
Funzel | vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:43 |
Ach beroerder dan Gutierrez kan hij het in elk geval niet doen. | |
Fer | vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:45 |
Wat ik denk: Er rijden straks 3 Ferrari's rond, of er komt een nieuw team met zoveel mogelijk techniek van Ferrari erin. Kijkend naar hoe hard STR opeens gaat, met dezelfde motor/ers/bak/electronica als RBR erin en Newey zei het vorig jaar al: Het chassis zelf is niet zo belangrijk meer, gaat alleen om de motor en aller eromheen. Ik zie ook dat Bob Bell nog geen contract heeft voor 2015. [ Bericht 2% gewijzigd door Fer op 31-10-2014 21:29:44 ] | |
Peterselieman | vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:38 |
Bob Bell? Als je wat wil dan moet je hem gelijk vastleggen. Is een hele goeie | |
Ferry_76 | vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:47 |
Dat team komt er, Haas gaat met Ferrari techniek rijden. Blijft natuurlijk de vraag of Alonso niet ondertussen te oud is om daar nog wat op te bouwen. | |
Fer | zaterdag 1 november 2014 @ 09:59 |
Haas kan ik 2015 al komen als ze willen. Maar dat was niet het plan. En of hij 300M heeft om competatief te zijn. | |
Meike26 | zaterdag 1 november 2014 @ 10:47 |
Op Skysports schijnt er gezegd te zijn dat Audi interesse heeft in Sauber voor 2016. 2015 word dan een overgangsjaar voor Sauber. In dat jaar zal het naar mijn idee al voor Alonso zo zijn dat hij 2 taken op zich gaat nemen. Managen en rijden. En dat lijkt me het best bij zijn uitspraak passen dat hij wel voor een optie is gegaan waar hij binnen 3 jaar kampioen mee kan worden. Bij Marussia of Caterham zie ik dat minder snel gebeuren. Sauber heeft goede faciliteiten om een top team te worden. | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 10:53 |
Maar Audi zelf ontkent bezig te zijn met F1-plannen. | |
Fer | zaterdag 1 november 2014 @ 11:31 |
Maar zien ook in dat met de nieuwe regels, de fabrikant van de powerunit veel meer invloed op het succes heeft gekregen dan vroeger. En ze lopen lichtjaren voor op de ontwikkeling van hybrideaandrijving. | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 11:31 |
Da's waar... | |
Fer | zaterdag 1 november 2014 @ 11:32 |
En het is typisch formule 1 om glashard te ontkennen, tot de ochtend van een bekendmaking aan toe. | |
Sinister-D- | zaterdag 1 november 2014 @ 11:34 |
Die Audi geruchten die al sinds dag en dauw elke jaar de kop op steken ik ga het pas geloven als ze het zelf aankondigen..... | |
sasquatsch | zaterdag 1 november 2014 @ 13:38 |
Het is een feit dat de nieuwe motorregels (nog de 4 cilinder) bedacht zijn om Audi in de F1 te trekken. Nadat Audi zich toch terugtrok zijn de regels een jaar uitgesteld en is men overgegaan op de V6. Aldus Adrian Newey Nu Porsche uiteindelijk toch de LMP1 is ingegaan lijkt het me niet uitgesloten dat Audi de overstap maakt. | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 13:55 |
Als dat betekent dat Audi het WEC gaat verlaten zou ik dat echt dood- en doodzonde vinden. Bovendien... Zo'n megabedrijf als de VAG moet toch wel in meer grote klasses mee kunnen doen? Ga lekker met Lamborghini de F1 in. Of met Bugatti. Ook tof. | |
Ferry_76 | zaterdag 1 november 2014 @ 14:26 |
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=58547 | |
Toekito | zaterdag 1 november 2014 @ 15:27 |
Vettel naast de baan in 2015. | |
Ferry_76 | zaterdag 1 november 2014 @ 15:31 |
Een Savettical. Maar hij zou dan naar McLaren-Honda kunnen natuurlijk. | |
Fir3fly | zaterdag 1 november 2014 @ 15:39 |
Of 3 auto's bij Ferrari. | |
Nattekat | zaterdag 1 november 2014 @ 15:41 |
Oeps | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 15:42 |
Ik zou het niet eens jammer vinden. | |
Rossdale | zaterdag 1 november 2014 @ 16:47 |
Misschien kan hij een stoeltje kopen bij Sauber | |
Sinister-D- | zaterdag 1 november 2014 @ 17:34 |
Geloven jullie het nu echt dat ie zonder zitje zit in 2015? Mclaren bv. trapt Button gewoon de straat op voor een coureur als Vettel..... | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 17:42 |
Nee, maar het zou wel grappig zijn. | |
Toekito | zaterdag 1 november 2014 @ 17:47 |
nee maar hopen mag toch? | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 17:52 |
[zeurtoon] "Mark is too slow, get him out of the way..." [/zeurtoon] Nee, ik kan weinig sympathieks ontdekken in die hele Vettel. En zo fantastisch doet ie het ook niet dit jaar. Mocht ie buiten de boot vallen, wat ik natuurlijk niet verwacht, dan kan ik me niet voorstellen dat we er veel aan gaan missen. | |
Fer | zaterdag 1 november 2014 @ 18:25 |
De racepace van Mark was ook to slow, quali deed ie dan weer gewel | |
Nattekat | zaterdag 1 november 2014 @ 18:26 |
Stiekem hoop ik ook echt dat Vettel boven Button gaat... | |
LWD-Godius | zaterdag 1 november 2014 @ 20:03 |
| |
Sinister-D- | zaterdag 1 november 2014 @ 20:39 |
Ericsson kan me gestolen worden, maar dat van GvdG zou wel zijn. | |
Ferry_76 | zaterdag 1 november 2014 @ 21:13 |
Ericsson al bevestigd: http://www.gpupdate.net/n(...)nd-jaar-voor-sauber/ | |
Nattekat | zaterdag 1 november 2014 @ 21:27 |
| |
Joene | zaterdag 1 november 2014 @ 21:31 |
Bye Bye Guido . Zoals ik vorig jaar al voorspelde je kan beter rijden bij slecht team dan niets doen bij beter team. | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 21:31 |
Nou ja, het goede nieuws is dat Van der Garde zich wel lekker makkelijk kan onderscheiden zo. Als het inderdaad waar is dat ie rijdt, natuurlijk... [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2014 21:32:44 ] | |
Joene | zaterdag 1 november 2014 @ 21:32 |
geloof ik kont van. Sutil kan 20 miljoen brengen. | |
JohnB52 | zaterdag 1 november 2014 @ 21:34 |
Echt niet, iets van 5/6 miljoen van Medion en Capri Sun. | |
Joene | zaterdag 1 november 2014 @ 21:39 |
de medion deal alleen is al 10 miljoen en longterm | |
Peterselieman | zaterdag 1 november 2014 @ 21:40 |
precies en ik denk dat het contract met Giedo eigenlijk ook al rond is | |
Joene | zaterdag 1 november 2014 @ 21:41 |
laten we het hopen | |
#ANONIEM | zaterdag 1 november 2014 @ 21:41 |
Dat beweerde hij vorig jaar al: dit jaar derde coureur, volgend jaar racecoureur. | |
Joene | zaterdag 1 november 2014 @ 21:42 |
En dan nog een betere auto dan dit jaar | |
LWD-Godius | zondag 2 november 2014 @ 00:14 |
Klopt, AMuS meldde ook dat een belangrijke sponsor van Sutil ook niet altijd op tijd betaald aan Sauber. | |
Meike26 | zondag 2 november 2014 @ 07:55 |
En buiten dat, wie of wat is Sutil eigenlijk nog op de baan? We kunnen allemaal wel geintjes maken over Malle Nado, maar die kale bats laat wel veel meer vuur zien dan die saaie Duitser. Ik heb Gitaarles al niet hoog zitten, maar die rijdt imo ook beter dan Sutil. Weg ermee ! | |
Funzel | zondag 2 november 2014 @ 12:58 |
Mee eens. Ik denk dat je met Giedo/Ericsson een beter duo hebt als Sutil/Guti. Laatstgenoemde heren rijden het hele jaar als zoutzakken rond. Of Ericsson nou zoveel beter gaat zijn weet je niet maar slechter kan het eigenlijk ook niet gaan. En ik denk dat Giedo nu met wat kennis van die wagen er wel gelijk bijzit. | |
#ANONIEM | zondag 2 november 2014 @ 13:50 |
Hopen dat er vanavond al duidelijkheid komt. Zou niet gek zijn. | |
Sinister-D- | zondag 2 november 2014 @ 13:58 |
Giedo zijn ''geluk'' kennende zal dit wel weer op de vooravond van het testseizoen in februari zijn. Als het al gebeurt.... | |
Ferry_76 | zondag 2 november 2014 @ 16:50 |
Hopelijk wachten ze inderdaad tot na de race om Sutil niet te demotiveren, nu ze hun beste kans op punten hebben sinds Monaco. | |
#ANONIEM | zondag 2 november 2014 @ 16:56 |
Maar als ie dan een keer die auto op p8 finisht, dan is het ook wel een beetje maf om direct daarna iemand anders dan Sutil te bevestigen voor volgend jaar. | |
Ferry_76 | zondag 2 november 2014 @ 16:58 |
Vettel, Raikkonen en Button komen er sowieso wel voorbij . | |
#ANONIEM | zondag 2 november 2014 @ 16:59 |
Normaal gesproken wel, maar je weet nooit wie er de finish niet haalt. | |
Smoofie | zondag 2 november 2014 @ 17:16 |
Frijns owned ze allemaal. | |
#ANONIEM | zondag 2 november 2014 @ 17:17 |
Het zou me enorm verbazen als Frijns volgend jaar nog ergens een rolletje speelt. | |
Peterselieman | zondag 2 november 2014 @ 17:19 |
die jongen kan hard rijden, maar heeft het spelletje dat zich buiten de auto afspeelt niet begrepen | |
Funzel | zondag 2 november 2014 @ 17:35 |
Dat zijn naam überhaupt nog genoemd wordt. | |
#ANONIEM | zondag 2 november 2014 @ 17:36 |
Nou, gezien zijn prestaties tot nu toe is het wel vreemd dat hij nergens rijdt. Zijn voorgangers zijn heel veel beter terecht gekomen. | |
Funzel | zondag 2 november 2014 @ 17:41 |
Ja dat klopt, maar dat is wel een beetje een oud verhaal nu en er is geen enkel team dat daar nu nog naar kijkt. | |
Meike26 | zondag 2 november 2014 @ 17:48 |
Die jongen heeft zich veel te veel gericht op de F1. Als hij en zijn manager slim waren geweest, had hij al lang ergens gereden om in vorm te blijven. Nu heeft hij al 2 jaar niet geraced en houdt hij zich vast aan in het verleden behaalde resultaten... En we weten allemaal wat het vervolg van die slagzin is. | |
Sinister-D- | zondag 2 november 2014 @ 17:53 |
Die rijdt komend jaar in de Blancpain serie. Niet bevestigd, gewoon voorgevoel | |
Smoofie | zondag 2 november 2014 @ 17:54 |
Frijns had rb niet zo moeten afkraken. | |
#ANONIEM | zondag 2 november 2014 @ 17:59 |
Ja, of DTM of zo. | |
Sinister-D- | zondag 2 november 2014 @ 18:03 |
hij heeft goede contacten in het Blancpain paddock, vandaar Fortec heeft er een team, en die hebben hem heel hoogg zitten. En Peter Kox, na ja, Robin hangt rond bij Peter zijn dochter op de slaapkamer zullen we maar zeggen.... [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 02-11-2014 18:22:47 ] | |
#ANONIEM | zondag 2 november 2014 @ 18:05 |
Ach so... Nou ja, misschien dat ie dan ooit nog eens in het WEC terechtkomt. Ook leuk. | |
Geralt | zondag 2 november 2014 @ 18:09 |
Peter neukt zijn eigen dochter of wat probeer je hier duidelijk te maken? | |
Sinister-D- | zondag 2 november 2014 @ 18:17 |
idd Vosss-fix gedaan dan maar.... | |
#ANONIEM | zondag 2 november 2014 @ 18:20 |
Robin heeft een dochter? | |
Nober | zondag 2 november 2014 @ 18:21 |
Frijns had sponsors moeten gaan zoeken na zijn eerste titel in de Formula BMW dan had hij misschien bij Sauber gereden in 2015. | |
Sinister-D- | zondag 2 november 2014 @ 18:23 |
idd Jigzoz-fix toegepast.... | |
sasquatsch | zondag 2 november 2014 @ 18:30 |
Frijns neukt Peter's dochter. | |
JohnB52 | zondag 2 november 2014 @ 18:34 |
Zijn daar filmpjes van? | |
Smoofie | zondag 2 november 2014 @ 18:42 |
Wel van peter. | |
#ANONIEM | zondag 2 november 2014 @ 18:43 |
Ik heb daar eigenlijk geen enkele interesse in. Ben ik nu raar? | |
Geralt | zondag 2 november 2014 @ 18:47 |
| |
Funzel | zondag 2 november 2014 @ 19:06 |
Ligt eraan hoe die griet eruit ziet. | |
JohnB52 | zondag 2 november 2014 @ 19:10 |
Is Kox eigenlijk zijn porno naam? | |
Geralt | zondag 2 november 2014 @ 20:15 |
Even wat anders. Zou Alfons niet gewoon wachten met bekend maken tot Ferrari hem buiten flikkert zodat ie een oprotpremie van ettelijke miljoenen meekrijgt? Of zijn mensen met zulk een vermogen daar verder niet meer mee bezig? Zou wat zijn als ze dat niet doen en Kimi buiten flikkeren. Krijgt die wéér een oprotpremie van Ferrari. Laatste keer was dat dacht ik 17 miljoen als ie het jaar erop niet bij een concurrent zou rijden. Zit je mooi te kijken als Alsonso; rij je naast die sjembek uit Heppenheim ipv bij Honda | |
wimderon | maandag 3 november 2014 @ 01:35 |
Ted Kravitz meldde in z'n notebook dat Gutierrez meer geld mee kan brengen dan Van der Garde. Ik vind het eerlijk gezegd lood om oud ijzer, die twee. | |
Marks | maandag 3 november 2014 @ 09:24 |
Ongelooflijk... WTF heeft Gutierrez laten zien???????????? VDG had toch dingen, zoals p3 op een nat SPA in Q1 en goede kwali in monaco, zaken waar je als rijder echt het verschil kan maken. Als Sauber daar ook eens naar kijkt... En naar hoeveel geld Gutierrez al heeft gekost doordat hij in Monaco crashte vanuit een PUNTENpositie | |
Funzel | maandag 3 november 2014 @ 10:54 |
Ericsson neemt toch al genoeg mee om de tweede coureur te compenseren zou je toch zeggen. | |
Rossdale | maandag 3 november 2014 @ 11:00 |
Sauber kan elke euro goed gebruiken, dus als Gutierrez meer meeneemt, krijgt hij gewoon een zitje | |
Funzel | maandag 3 november 2014 @ 11:01 |
Ja dat zal ook wel. Als er iemand is die nog minder heeft laten zien dan Ericsson is het Gutierrez wel (en Chilton dan) | |
Peterselieman | maandag 3 november 2014 @ 11:11 |
dat zijn wel erg kleurloze coureurs. Giedo zou daar wel bovenuit moeten kunnen steken, al mag je ook van hem geen wonderen verwachten | |
Joene | maandag 3 november 2014 @ 11:29 |
Je hemelt van der garde nou wel enorm op , maar hij heeft ook echt bijzonder weinig laten zien. Bovendien is Sauber niet in de positie om te kiezen voor enorme rijderskwaliteiten maar hebben ze gewoon dikke centen nodig . Helaas staan wij als Nederland nou bekend vanwege fantastische sponsering van coureurs. | |
Rossdale | maandag 3 november 2014 @ 11:32 |
vd Garde is net zo'n kleurloze ex-GP 2 rijder als Gutierrez en Ericsson, dus zo veel maakt het inderdaad niet uit. Het is dat het een Nederlander is, maar toch. | |
Joene | maandag 3 november 2014 @ 11:35 |
Dat is idd het enige , maar gezien verstappen al bij STR . Boeit Guido me weinig meer. | |
Fiorano | maandag 3 november 2014 @ 11:56 |
Imo is vd Garde overrated door ons als Nederlandse fans, en was hij lange tijd de enige hoop op een Nederlander in de F1 omdat hij een redelijk goed betalende schoonpapa had. Godzijdank kwam Verstappen iets sneller om het hoekje kijken dan verwacht en hebben we eindelijk een echt Nederlands talent. Giedo kan zich beter gaan richten op WEC en daar lekker centjes verdienen. Hij heeft zeker talent, is zeker snel maar eigenlijk geen F1 materiaal. Uiteraard geld dit ook voor de Guitierezzen onder de coureurs. | |
Beach | maandag 3 november 2014 @ 11:58 |
Giede is een sympathieke kerel vooral en kan imo aardig rijden. Goed genoeg voor de F1 maar zeker niet de top. Frijns heb ik nooit wat van gezien. | |
Tarado | maandag 3 november 2014 @ 12:00 |
dat overrated zal wel meevallen, het is leuk als een Nederlander meedoet, mocht hij het alsnog redden prima alleen zullen er behalve schoonpapa weinig sponsors in de rij staan omdat Max alle publiciteit opslokt | |
Fiorano | maandag 3 november 2014 @ 12:05 |
Ja het is leuk dat hij Nederlander is, maar stel Giedo was een Zimbabwaan vond je hem dan ook goed genoeg voor de F1? | |
Tarado | maandag 3 november 2014 @ 12:11 |
Goed genoeg vind ik eigenlijk alleen de coureurs die WK zouden kunnen worden, dat blijft altijd moeilijk te bepalen omdat het materiaal ook een grote rol speelt maar ik denk niet dat Guido niet in dat rijtje hoort , daar zijn er nog wel wat meer van en dan zie ik liever hem in een auto dan een Zimbabwaan | |
Smoofie | maandag 3 november 2014 @ 12:14 |
Frijns is beter dan bijv. Magnusen maar mist contacten en geld. Miss ff een accountje aanmaken op kickstarter | |
Funzel | maandag 3 november 2014 @ 13:25 |
Hij was beter in de WSR 3.5 ja. | |
Rossdale | maandag 3 november 2014 @ 13:27 |
Was er voor Kobayashi ook niet een kickstarter opgezet? | |
Scorpion_17 | maandag 3 november 2014 @ 13:29 |
T moge inmiddels wel duidelijk zijn dat Sauber VDG gewoon met een kluitje het riet in stuurt en hoopt dat ie zich gedeisd houdt, door m te beloven dat er misschien wat in zit als ie nu niet heel hard gaat roepen, zodat straks de storm over is. Maar wie zouden ze eruit moeten kicken voor VDG? Zie t niet gebeuren. | |
Ferry_76 | maandag 3 november 2014 @ 13:33 |
Deuren openzetten kan hij blijkbaar prima.. | |
Nattekat | maandag 3 november 2014 @ 13:35 |
Gitaarles heeft zichzelf echt belachelijk gemaakt, vooral dit weekend en Sutil is vergane glorie. Zou me niks verbazen. | |
Ferry_76 | maandag 3 november 2014 @ 14:45 |
Silly season ook op motorengebied; Renault is in gesprek met Mario illien, bekend van Ilmor dat vroeger de Mercedes F1 motoren bouwde: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=62421 | |
Ferry_76 | maandag 3 november 2014 @ 22:41 |
De Zwitsers en Duitsers weten het zeker: Giedo gaat volgend jaar voor Sauber rijden: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=62441 Zou trouwens wel zuur voor Giedo zijn als hij voor komend jaar wéér zijn stoeltje aan Ericsson verliest.. | |
Funzel | maandag 3 november 2014 @ 23:19 |
Ik geloof het pas als Sauber het naar buiten brengt. | |
Beach | dinsdag 4 november 2014 @ 08:10 |
| |
Rossdale | dinsdag 4 november 2014 @ 08:20 |
Wielerproject Alonso voorlopig van de baan Dus hij zal toch wel gewoon ergens racen volgend jaar, als zijn hobby projectje niet door gaat zal hij vast geen sabbatical nemen. | |
JohnB52 | dinsdag 4 november 2014 @ 08:29 |
Oh, vet, gaat ie veldrijden of BMX-en? | |
sasquatsch | dinsdag 4 november 2014 @ 11:49 |
Volgens de BBC bij McLaren en waarschijnlijk ten koste van Button. | |
Rossdale | dinsdag 4 november 2014 @ 12:06 |
Dat lijkt me ook het meest logische scenario ja | |
JohnB52 | dinsdag 4 november 2014 @ 20:37 |
Barrichello naar Caterham: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2014/11_november/141104_Barrichello_zou_seizoen_afmaken_bij_Caterham.xml | |
4-elements | dinsdag 4 november 2014 @ 21:02 |
Hopeloos achteraan rondrijden is volgens Rubinho blijkbaar gepast afscheid nemen? Vind het maar een raar verhaal trouwens. | |
Fer | dinsdag 4 november 2014 @ 21:24 |
Aardige kerel, maar Massa was sneller in de Ferrari, Button sneller in de Brawn en Hulkenberg sneller in de Williams. | |
Funzel | dinsdag 4 november 2014 @ 21:37 |
een gepast afscheid bij Caterham. Rubens, doe normaal man. | |
Ferry_76 | woensdag 5 november 2014 @ 22:43 |
En de roddels van vandaag: Porsche praat niet met Button. Alle rijders voor het WEC hebben bijgetekend, en mocht er een derde auto komen voor Le Mans dan gaat Porsche eerst bij zijn GT rijders kijken. McLaren wil voor Abu Dhabi uitsluitsel van Alonso. Waarschijnlijk is de duur van het contract het grote struikelblok. Kolles ontkent (Natuurlijk) Caterham - Forza Rosso connectie. | |
sasquatsch | woensdag 5 november 2014 @ 23:03 |
Hij ontkent de connectie niet. Hij ontkent dat Forza Rossa iets te maken heeft met het faillissement van Caterham. Hij zegt wel dat Caterham Sports mogelijk ook de wagens voor Forza Rossa zou kunnen bouwen. Sowieso heeft Forza Rossa niets aan de entry van Caterham als ze er zelf al een hebben. En als ze er geen hebben heeft het ook geen zin om Caterham failliet te laten gaan omdat die licentie dan komt te vervallen en ze het team dus moeten kopen voordat het failliet verklaard is. | |
DenS | donderdag 6 november 2014 @ 00:35 |
VDG exit: http://m.gpupdate.net/nl/(...)ede-sauber-stoeltje/ | |
Coelho | donderdag 6 november 2014 @ 00:54 |
Centenkwestie. Maar hoe graag wil je rijden wanneer je eerst miljoenen in je sport laat pompen om er vervolgens met een salaris van 2.5 ton max er van door te gaan. | |
Mexicanobakker | donderdag 6 november 2014 @ 01:04 |
Tsja, niet genoeg pingels dus. | |
SiGNe | donderdag 6 november 2014 @ 02:19 |
Ideaal toch, een wagen waarmee je de hele race rustig kan zwaaien naar het publiek? | |
Joene | donderdag 6 november 2014 @ 06:27 |
Nasr 2e Sauber stoeltje ! Bye Bye Guido. | |
Geralt | donderdag 6 november 2014 @ 06:29 |
Ik begrijp je PI niet helemaal. Dat VDG niet over hetzelfde talent beschikt als Max dat weten we allemaal, maar 2 Nederlanders op de grid volgend jaar was toch wel leuk geweest. Zeker omdat ze allebei beter zijn dan de 2 die we de laatste keer op de grid hadden staan (Doornbos en Albers). Ik vind het jammer. | |
Geralt | donderdag 6 november 2014 @ 06:32 |
Officieel statement:http://www.sauberf1team.com | |
Gramulanion | donderdag 6 november 2014 @ 06:33 |
nils7 | donderdag 6 november 2014 @ 08:44 |
Tjah als Giedo er had willen rijden had ie ook pingels moeten bieden. En of VdG nu sneller is dan Nasr of andersom... geen idee. | |
Joene | donderdag 6 november 2014 @ 08:52 |
Ik vind het ook jammer , maar het was zo voorspelbaar. Slechte move. | |
Fiorano | donderdag 6 november 2014 @ 09:46 |
Ben benieuwd wat dit betekend voor de sponsoring van Massa/Williams door Banco do Brasil. Kan trouwens niet vinden of die persoonlijk sponsor zijn van Massa. | |
sasquatsch | donderdag 6 november 2014 @ 10:07 |
Banco do Brasil is sponsor van Nasr en in die hoedanigheid verbonden aan Williams. Heeft niets met Massa van doen, dus ik verwacht dat ze stoppen met sponsoring van Williams. | |
Fiorano | donderdag 6 november 2014 @ 10:09 |
Duudelijk | |
sasquatsch | donderdag 6 november 2014 @ 10:12 |
Boze Van der Garde heroverweegt loopbaan Formule 1
| |
opreis | donderdag 6 november 2014 @ 10:43 |
Doet me vrij weinig, ik vond Guido sws altijd al irritant, arrogant en uit de hoogte doen. Als hij echt zo goed was als hij denkt dan had hij wel een stoeltje gegeven, ben je niet goed genoeg dan gaat het erom wie het meeste geld meebrengt. | |
Joene | donderdag 6 november 2014 @ 11:20 |
Dtm maar in of de porsche supercup ofzo. | |
Fiorano | donderdag 6 november 2014 @ 11:28 |
Ik heb wel zo'n scheithekel aan die Louis Dekker van de NOS. Die gozer moet ook altijd nog wat zeggen wat iedereen al gezegd heeft. En als het iets nieuws is is het altijd negatief :Linkje naar volledige NOS bericht: http://nos.nl/artikel/718(...)-teleurstellend.html | |
sasquatsch | donderdag 6 november 2014 @ 11:51 |
Zelfs als je wel goed genoeg bent moet je de mazzel hebben dat je wordt opgepikt door een team dat je wil hebben. Teams in de middenmoot of achterhoede hebben vaak de financiën niet om kieskeurig te zijn en kiezen voor het geld i.p.v. het talent. En de topteams zitten vaak al vol. | |
Ferry_76 | donderdag 6 november 2014 @ 12:38 |
Niet alleen geld, maar ook wat politiek: https://twitter.com/adamcooperF1/status/530283322854100992 | |
sasquatsch | donderdag 6 november 2014 @ 13:03 |
Als Marussia volgend jaar op de grid staat zal Marciello daar wel gaan rijden. Net zoals ze met Bianchi gedaan hebben. | |
Rossdale | donderdag 6 november 2014 @ 13:26 |
Grote kans ja | |
Funzel | donderdag 6 november 2014 @ 14:11 |
Beetje flauw dat ze zeggen dat Nasr er enkel voor de centen zit. Die heeft 'ie natuurlijk ook, maar hij heeft het in de GP2 ook beter gedaan dan bijvoorbeeld Giedo of Gutierrez. | |
Nattekat | donderdag 6 november 2014 @ 14:13 |
Mag ook wel, na al die jaren GP2. Als hij echt zo goed was had hij allang een zitje. | |
Funzel | donderdag 6 november 2014 @ 14:14 |
Minder jaar dan Giedo in elk geval. Maar of ie zo goed is valt te betwijfelen hoor, maar hij heeft in elk geval zijn leeftijd mee. En de centen. | |
Nattekat | donderdag 6 november 2014 @ 14:16 |
Giedo heb ik ook niet zo hoog zitten, zie liever een Frijns. | |
Klonk | donderdag 6 november 2014 @ 14:17 |
Hoe kun je je toekomst binnen de F1 heroverwegen? Je krijgt een zitje of niet | |
Funzel | donderdag 6 november 2014 @ 14:18 |
Misschien zoekt Lotus of Force India nog wel een reserve rijder. Ook leuk. | |
Mexicanobakker | donderdag 6 november 2014 @ 14:19 |
Nasr of Giedo is echt lood om oud ijzer | |
Klonk | donderdag 6 november 2014 @ 14:20 |
Meh, hij moet gewoon lekker kijken of ie DTM ofzo kan gaan rijden. F1 kom je alleen in met geld of talent en van beide heeft ie niet genoeg om een stoeltje te krijgen. Neemt niet weg dat van de garde een talentvolle racer is, maar niet talentvol genoeg voor de koningsklasse. | |
Funzel | donderdag 6 november 2014 @ 14:21 |
Vergelijk Nasr eens met Giedo toen die 22 was. Die was nog lang niet zover toen. | |
Mexicanobakker | donderdag 6 november 2014 @ 14:22 |
Leeftijd zegt in de F1 weinig. | |
Mexicanobakker | donderdag 6 november 2014 @ 14:23 |
Die jongen heeft in 3 jaar Gp2 maar EEN feature race gewonnen. Dan ben je bepaald geen geweldenaar. | |
Funzel | donderdag 6 november 2014 @ 14:24 |
Dat klopt. Giedo was ook wel een beetje een laatbloeier. Maar hij is wel constant. precies wat Giedo nou niet was. | |
Mexicanobakker | donderdag 6 november 2014 @ 14:26 |
Nasr is denk ik inderdaad iets beter (Giedo deed het in de GP2 iets minder, zeker in zijn eerste jaar en vooral in seizoen 3) maar heeft een jaar minder ervaring. Lood om oud ijzer dus. Giedo heeft alleen in de WSR het 1x echt laten zien. | |
Funzel | donderdag 6 november 2014 @ 14:27 |
Als je het zo bekijkt zal het weinig schelen. Maar ervaring krijg je vanzelf. | |
Mexicanobakker | donderdag 6 november 2014 @ 14:28 |
Klopt, maar Nasr lijkt me niet iemand die op de lange termijn veel aan de F1 toevoegt. Moeten we natuurlijk nog maar zien, misschien is het een hele leuke coureur. | |
Funzel | donderdag 6 november 2014 @ 14:29 |
We zullen het zien. Je weet het van te voren vaak niet. | |
sasquatsch | donderdag 6 november 2014 @ 14:50 |
Giedo was op zijn 23ste wel WSR kampioen. | |
sasquatsch | donderdag 6 november 2014 @ 14:53 |
Seizoen 3 was juist een van zijn betere. leek op weg naar een 2de plaats in het kampioenschap maar vergooide het in de laatste races door niet te scoren en zakte daardoor in de laatste race van plek 2 naar 5. Het verschil met de nummer 2 was slechts 5 punten. Mede veroorzaakt doordat hij een paar keer door Bianchi in kansrijke positie van de baan gereden werd. | |
Fom | donderdag 6 november 2014 @ 14:53 |
Ik heb ook altijd het idee dat hij het als eigen column gebruikt met speculatieve waarheden, in dit geval niet, maar kan heel goed begrijpen waar je het over hebt. | |
Mexicanobakker | donderdag 6 november 2014 @ 14:55 |
Ja, seizoen 3 was zijn eerste helft heel goed en werden veel punten verneukt door Bianchi, maar na Valencia stond hij op 1 punt van Grosjean en daarna heeft hij weinig meer gepresteerd, en dat was grotendeels eigen falen. Ik bedoelde overigens na seizoen 1 ipv in, zijn eerste seizoen was juist vrij goed. En met Caterham deed hij het mi ook behoorlijk. | |
Fom | donderdag 6 november 2014 @ 14:55 |
Vergeet Frijns die zien we nooit meer terug in de Formule 1. | |
Ferry_76 | donderdag 6 november 2014 @ 15:27 |
Sutil blijft positief, of heeft een bord voor zijn kop, kies maar: http://www.gpupdate.net/n(...)nieuw-duo-zal-racen/
| |
Funzel | donderdag 6 november 2014 @ 15:30 |
Nasr en/of Ericsson hebben echt niet zoveel betaald voor een plekje als reserve coureur. | |
sasquatsch | donderdag 6 november 2014 @ 18:22 |
Nope. Kaltenborn bevestigt ook dat zij de racecoureurs voor volgend jaar zijn. En verder is het een interne team aangelegenheid. En ze bevestigt min of meer ook dat beide coureurs zijn aangetrokken vanwege het geld dat ze meebrengen. Sutil's contract zal wel afgekocht worden. | |
Sinister-D- | donderdag 6 november 2014 @ 19:26 |
als Sutil dat echt denkt, ondanks Kaltenborns bekendmakingen, dan is ie echt de meest optimistische coureur in de F1 ooit | |
Ferry_76 | donderdag 6 november 2014 @ 20:05 |
Volgens Adam Cooper moesten Sutil en v/d Garde het aanstellen van Nasr ook uit het persbericht vernemen: https://twitter.com/adamcooperF1/status/530424661524643841 Sauber is er niet op vooruitgegaan met het pensioen van Peter.. | |
Ferry_76 | donderdag 6 november 2014 @ 22:18 |
Button hint naar vertrek uit Formule 1.
| |
sasquatsch | donderdag 6 november 2014 @ 22:20 |
Dat persbericht zou onder druk van Nasr's sponsor al naar buiten gebracht zijn voordat Sutil en Van der Garde door Sauber geïnformeerd waren, want blijkbaar hadden zowel Sutil en Van der Garde een contract voor volgend jaar. Dat worden twee contracten om af te kopen en kon nog wel eens een dure business voor Sauber gaan worden. | |
sasquatsch | donderdag 6 november 2014 @ 22:43 |
Ik zet het overzicht van dit silly season tot nu toe hier even neer zodat deze voor de OP van het volgende deel gebruikt kan worden. Het voorlopige overzicht (in volgorde van de constructeursstand van vorig jaar): Red Bull Racing Chassis: Red Bull RB11 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2016) #26 Daniil Kvyat (contract t/m 2015) Gerucht: Mercedes AMG Petronas F1 Team Chassis: Mercedes W06 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #6 Nico Rosberg (contract t/m 2016) #44 Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Gerucht: Scuderia Ferrari Chassis: Ferrari F15 T Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2015) #14 Fernando Alonso (contract t/m 2016) Gerucht: Sebastian Vettel Lotus F1 Team Chassis: Lotus E23 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #8 Romain Grosjean #13 Pastor Maldonado (contact t/m 2015) Gerucht: Adrian Sutil, Max Chilton, Esteban Gutierrez, Charles Pic, Esteban Ocon McLaren Chassis: McLaren MP4/30 Motor: Honda V6 turbo Coureurs: #20 Kevin Magnussen #22 Jenson Button Gerucht: Fernando Alonso, Romain Grosjean, Stoffel Vandoorne Sahara Force India F1 Team Chassis: Force India VJM08 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #11 Sergio Pérez Mendoza #27 Nico Hulkenberg (contract t/m 2015) Gerucht: Daniel Juncadella, Jean-Eric Vergne Sauber F1 Team Chassis: Sauber C34 Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #9 Marcus Ericsson (contract t/m 2015) #?? Felipe Nasr (contract t/m 2015) Gerucht: Scuderia Toro Rosso Chassis: STR STR10 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #25 Jean-Eric Vergne #?? Max Verstappen (contract t/m 2018?) Gerucht: Carlos Sainz jr., Pierre Gasly, Alex Lynn Williams F1 Team Chassis: Williams FW37 Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid Coureurs: #19 Felipe Massa (contract t/m 2015) #77 Valtteri Bottas (contract t/m 2015) Gerucht: Marussia F1 Team Chassis: Marussia MR04 Motor: Ferrari 059/3 Coureurs: #4 Max Chilton #17 Jules Bianchi Gerucht: Alexander Rossi, Rafaelle Marciello, Jolyon Palmer, Will Stevens Caterham F1 Team Chassis: Caterham CT06 Motor: Renault Sport Energy F1-2015 Coureurs: #10 Kamui Kobayashi Gerucht: Carlos Sainz jr., Roberto Merhi, Robin Frijns, Jolyon Palmer, Nathanael Berthon, Julian Leal, Giedo van der Garde bold = bevestigd | |
4-elements | vrijdag 7 november 2014 @ 00:53 |
Wat een gepruts bij Sauber. Was altijd zo'n geordend team. Van dat keurige karakter is maar bitter weinig over. Ook jammer voor Giedo. Nou is hij niet het grootste talent, maar ik had het 'm wel gegund. Maar misschien is hij iets teveel de ideale schoonzoon? | |
Funzel | vrijdag 7 november 2014 @ 10:02 |
Zou wel ironisch zijn als Caterham nu nog zijn enige hoop is. |