Ja de Alliance had vandaag zijn deur dicht. Er wordt dus meegeredenquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik heb die witte Amba afgelopen week nog in Groningen gezien.
Waarschijnlijk lekt 'ie lucht, waardoor de deur op een gegeven moment niet meer dicht kan worden gehouden en dus open 'valt'. Zo vaak meegemaakt in mijn tijd als buschauffeur; stond je eerst een minuut of 5 voor te draaien totdat ie weer genoeg lucht had om de boel fatsoenlijk dicht te houdenquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:55 schreef marcel.nl het volgende:
Vandaag door de groningse ijzige wind gefietst naar busstation Appingedam. Ik had het gisteren fout, het is 1733.
Ze staan er al een poosje, het mos doet goed zijn werk. Waarom de Alliance in dit weer (wij hadden 15cm sneeuw van het weekend) met de deur openstaat, is mij niet duidelijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de Alliances bleef er ook altijd lucht op de deur staan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:59 schreef dennistd het volgende:
Bij een Ambassador valt sowieso de lucht op de deur weg als je de hoofdschakelaar uit zet (tenminste bij de Twents-bussen eerder). Bij de nieuwe Citea's blijft er gewoon lucht op de deur staan.
Wat is hier zo raar aan, het was toch algemeen bekend dat een aantal ex-GVU geledes naar Ijsselmond zijn gegaan voor het leerlingen vervoer???quote:
Maar het blijft een apart gezicht, zeker in de GVU-kleurstellingquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:56 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Wat is hier zo raar aan, het was toch algemeen bekend dat een aantal ex-GVU geledes naar Ijsselmond zijn gegaan voor het leerlingen vervoer???
Oke, daar ben ik het helemaal mee eens. Snap ook niet waarom ze de bussen niet wit hebben gemaakt of het "GVU-blauw" hebben weg gehaald. Zo ziet het een beetje erg goedkoop uit, alsof het niks mocht kosten aan tijd en geld.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Maar het blijft een apart gezicht, zeker in de GVU-kleurstelling
Was een bus van Arriva Touring. Als Qbuzz materieel te kort heeft huren zij touringcar bedrijven in als ondersteuning en 1 van die bedrijven is Arriva T. en die pakken gewoon wat er voor handen is las ik op een ander forum.quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:58 schreef marcel.nl het volgende:
Grote Primeur. Was telaat om foto te schieten; er rijdt hier in Appingedam net een Lijn 140 naar Groningen CS die wordt gereden door Qbuzz. Maar zij reden met een gelede Arriva bus van Scania, zo'n eentje die destijds in regio Amsterdam reed. Ik was hoogstverbaasd natuurlijk.
Dus voor hem ook willen zien, zal rond 8.20uur op Groningen H.S. zijn... .
Ja ik kreeg ook info op het forum van OVinnederland.quote:Op zondag 9 februari 2014 16:56 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Was een bus van Arriva Touring. Als Qbuzz materieel te kort heeft huren zij touringcar bedrijven in als ondersteuning en 1 van die bedrijven is Arriva T. en die pakken gewoon wat er voor handen is las ik op een ander forum.
Hoezo?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:30 schreef NoBody122 het volgende:
Kom ik net deze tegen:
Hoog WTF-gehalte...
betrof een proef om te kijken of het mogelijk is of dit soort bussen ook in Groningen kunnen rijden en wat voor aanpassingen er eventueel gedaan zouden moeten worden. Dit omdat na het afblazen van de tram alles met bussen opgevangen zal gaan worden en het busnet opnieuw ingedeeld wordt. Het net dat tot december werd gebruikt zat aan de grenzen van het mogelijke en voldeed niet meer.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:30 schreef NoBody122 het volgende:
Kom ik net deze tegen:
Hoog WTF-gehalte...
klopt. Die bocht is voor een gewone gelede al aan de krappe kant. Bij het nemen ervan gaat de voorzijde van de bus ietsjes over de stoep, terwijl de wielen gewoon op het asfalt blijven.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:06 schreef NoBody122 het volgende:
Toch raar om daar ineens zo'n ex-GVU'er te zien manouvreren. Overigens best een krap stuk daar voor zo'n dubbelgelede..
Van moment dat ik de situatie daar ken vind ik het al een idiote situatie. Ik snap niet waarom dat zo moet, de bochten kunnen best wat meer geleidelijk of misschien zelfs een busbaan vanaf de Martinitoren diagonaal over de markt daarheen??? Alsof de Belg Waterloo het een probleem zou vinden tussen de busbaan richting noord- en busbaan richting zuid te moeten staan.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Die bocht is voor een gewone gelede al aan de krappe kant. Bij het nemen ervan gaat de voorzijde van de bus ietsjes over de stoep, terwijl de wielen gewoon op het asfalt blijven.
Is het dan geen idee een soort Haagse tramtunnel onder de Grote Markt door te laten. Het is nu toch al een bouwputquote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:18 schreef LtnGeorge het volgende:
Een busbaan dwars over de grote Markt? Zelfs in de jaren 60 was de grote markt niet een dergelijk dwaas verkeersplein. Het algeheel weren van bussen over de grote markt klinkt als een ruimtelijk betere oplossing.
De binnenstad zal er dan wel onder gaan leidingen want als mensen vanaf het Zuiderdiep/Boterdiep/Turfsingel de stad in moeten lopen zal het aantal winkel bezoekers wel afnemen. Ditzelfde zal het geval zijn nu er minder bussen langs westerhaven rijden?
Het iets verruimen van de bocht door een stuk terras van de drie gezusters af te halen lijkt me echter een prima oplossing mocht het nodig zijn dat bussen de draai niet kunnen halen. Maar aangezien dat eigenlijk al jaren goed gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |