abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 11:27:19 #276
231686 budvar
budvar
pi_135886321
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:25 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ah zo dan begreep ik het verkeerd excuus. ;)
Ah oke, begreep er al weinig van. :P

Maar op inhoud; Wist je dit al? En wat vind je ervan?
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:36:06 #277
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135886637
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:27 schreef budvar het volgende:

[..]

Ah oke, begreep er al weinig van. :P

Maar op inhoud; Wist je dit al? En wat vind je ervan?
Nou lastig om te bepalen, Cholesterol is essentieel voor het menselijk lichaam.
En je lichaam probeert dit zelf op pijl te houden, daardoor is een wisselende voeding erg belangrijk.
Op zich is het Nederlandse voedsel van goede kwaliteit je kan dit zelf in de war schoppen met extra medicatie etc.
lastige is ook iedereen reageerd anders er op. Pas geleden test gedaan via werk en mijn cholesterol gehalte werd 4 keer gemeten in een tijdsbestek van 2 weken, en dat van mij was gewoon goed.
Dus, tja ik weet niet wat het eet patroon van die mensen was waarvoor ze het onderzoek op hebben gebaseerd en welke medicatie ze eventueel hebben gehad.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135886962
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:19 schreef budvar het volgende:

[..]

Ik heb het over cholesterolverlagende medicijnen en voedsel, die zullen de zelfde destructieve uitwerking hebben in Nederland, Finland als Amerika aangezien we allemaal mensen zijn.
En ik heb die linkjes gewoon in willekeurig volgorde geplaatst.
nee, er zijn zeker wel ras-verschillen wat fysiology betreft!
Zeggen dat alle mensen hetzelfde zijn gaat in het geval van de medische wetenschap zeker niet op.
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 11:46:53 #279
231686 budvar
budvar
pi_135886974
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:36 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nou lastig om te bepalen, Cholesterol is essentieel voor het menselijk lichaam.
En je lichaam probeert dit zelf op pijl te houden, daardoor is een wisselende voeding erg belangrijk.
Op zich is het Nederlandse voedsel van goede kwaliteit je kan dit zelf in de war schoppen met extra medicatie etc.
lastige is ook iedereen reageerd anders er op. Pas geleden test gedaan via werk en mijn cholesterol gehalte werd 4 keer gemeten in een tijdsbestek van 2 weken, en dat van mij was gewoon goed.
Dus, tja ik weet niet wat het eet patroon van die mensen was waarvoor ze het onderzoek op hebben gebaseerd en welke medicatie ze eventueel hebben gehad.
Nou ja zeker in dat Amerikaanse onderzoek onder 650.000 mensen zullen zowat alle mogelijke voedingspatronen en levenstijlen wel gepasseerd zijn lijkt me.
Maar wie heeft gezegd dan dat jou cholesterol goed is? Als dat een arts is die zich op de achterhaalde gedachte baseert dat laag cholesterol goed is kan dat van jou wel eens slecht zijn namelijk.
Ik heb nog nooit zo'n test gehad moet ik misschien maar eens doen, hoop dat hij goed hoog is.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 11:49:45 #280
231686 budvar
budvar
pi_135887074
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:46 schreef .SP. het volgende:

[..]

nee, er zijn zeker wel ras-verschillen wat fysiology betreft!
Zeggen dat alle mensen hetzelfde zijn gaat in het geval van de medische wetenschap zeker niet op.
Dat weet ik, maar ik heb niet het idee dat dat verschil heel groot zal zijn tussen Finnen, Nederlanders en Amerikanen. Wel bijv. met Eskimo's of mensen die op grote hoogte wonen.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:50:53 #281
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135887111
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:46 schreef budvar het volgende:

[..]

Nou ja zeker in dat Amerikaanse onderzoek onder 650.000 mensen zullen zowat alle mogelijke voedingspatronen en levenstijlen wel gepasseerd zijn lijkt me.
Maar wie heeft gezegd dan dat jou cholesterol goed is? Als dat een arts is die zich op de achterhaalde gedachte baseert dat laag cholesterol goed is kan dat van jou wel eens slecht zijn namelijk.
Ik heb nog nooit zo'n test gehad moet ik misschien maar eens doen, hoop dat hij goed hoog is.
Tja ik heb me er niet zo erg in verdiept, ik weet wel dat ik op het roken na gewoon gezond leef.
Cholesterol heb je gewoon nodig en een Pakje becel light met de grote opmerking bij verlaagt je cholesterol vind ook gewoon grote bull shit.
Beetje sporten gezond eten en vooral gevarieerd groete over het algemeen uit eigen moestuintje. dus.. sta er niet echt verder bij stil.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:52:14 #282
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135887150
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:49 schreef budvar het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik heb niet het idee dat dat verschil heel groot zal zijn tussen Finnen, Nederlanders en Amerikanen. Wel bijv. met Eskimo's of mensen die op grote hoogte wonen.
Ehm denk dat er wel degelijk een groot verschil is met Finland en Nederland en de VS ( die laatste ook nog welke regio .. is een groot land he)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135887235
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:49 schreef budvar het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik heb niet het idee dat dat verschil heel groot zal zijn tussen Finnen, Nederlanders en Amerikanen. Wel bijv. met Eskimo's of mensen die op grote hoogte wonen.
De verschillen tussen een gemiddelde Fin, Nederlander en Amerikaan zijn groter dan je denkt, helemaal met de verschillen in allochtone bevolking tussen de verschillende landen.
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 12:01:22 #284
231686 budvar
budvar
pi_135887515
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:50 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tja ik heb me er niet zo erg in verdiept, ik weet wel dat ik op het roken na gewoon gezond leef.
Cholesterol heb je gewoon nodig en een Pakje becel light met de grote opmerking bij verlaagt je cholesterol vind ook gewoon grote bull shit.
Beetje sporten gezond eten en vooral gevarieerd groete over het algemeen uit eigen moestuintje. dus.. sta er niet echt verder bij stil.
Ik stond er ook nooit bij stil tot mijn moeder een tijd geleden cholesterolverlagende medicijnen heeft gehad en daarna nogal ziek werd.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 12:03:13 #285
231686 budvar
budvar
pi_135887592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:54 schreef .SP. het volgende:

[..]

De verschillen tussen een gemiddelde Fin, Nederlander en Amerikaan zijn groter dan je denkt, helemaal met de verschillen in allochtone bevolking tussen de verschillende landen.
Oke dat zou kunnen ik weet het niet. Maar toch zullen die mensen ook niet te laag cholesterolgehalte moeten hebben, blijkt ook wel uit die studies.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  vrijdag 24 januari 2014 @ 12:04:04 #286
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135887632
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:01 schreef budvar het volgende:

[..]

Ik stond er ook nooit bij stil tot mijn moeder een tijd geleden cholesterolverlagende medicijnen heeft gehad en daarna nogal ziek werd.
Tja ik heb zoiets van als ik me goed voel ga ik niet naar een dokter, pas als de problemen langer aan houden dan een week ga ik een keer bellen.
Nou vraag ik me af wat de reden was waarom jou moeder deze medicatie gehad had.
wat waren haar klachten of problemen, Ik slik pas iets als ik ergens last van heb niet als ik me gewoon top voel, ook al schrijft een dokter het me voor.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 12:25:23 #287
231686 budvar
budvar
pi_135888382
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tja ik heb zoiets van als ik me goed voel ga ik niet naar een dokter, pas als de problemen langer aan houden dan een week ga ik een keer bellen.
Nou vraag ik me af wat de reden was waarom jou moeder deze medicatie gehad had.
wat waren haar klachten of problemen, Ik slik pas iets als ik ergens last van heb niet als ik me gewoon top voel, ook al schrijft een dokter het me voor.
Ze was pas daarvoor gediagnosticeerd met diabetes, de huisarts leek het handig haar daarvoor dit voor te schrijven. Dat is tenminste wat ik er van begrepen heb, ze heeft er enorm spijt van die troep ooit geslikt te hebben ook al was het maar 3 weken. Daarna heeft ze namelijk enorme pijn gekregen aan haar darmen(waarschijnlijk), vooral na het eten van vlees.
Ze heeft nu al aardig wat verschillende onderzoeken en scans gehad maar ze kunnen niet vinden waar het precies zit.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  vrijdag 24 januari 2014 @ 12:30:55 #288
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135888519
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:25 schreef budvar het volgende:

[..]

Ze was pas daarvoor gediagnosticeerd met diabetes, de huisarts leek het handig haar daarvoor dit voor te schrijven. Dat is tenminste wat ik er van begrepen heb, ze heeft er enorm spijt van die troep ooit geslikt te hebben ook al was het maar 3 weken. Daarna heeft ze namelijk enorme pijn gekregen aan haar darmen(waarschijnlijk), vooral na het eten van vlees.
Ze heeft nu al aardig wat verschillende onderzoeken en scans gehad maar ze kunnen niet vinden waar het precies zit.
Oke? leg de link niet tussen diabetes en dat het verlagen van je cholesterol gehalte, maar goed ben ook geen dokter,
Er staat nog een vraag voor u open!!
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 12:41:36 #289
231686 budvar
budvar
pi_135888765
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

Oke? leg de link niet tussen diabetes en dat het verlagen van je cholesterol gehalte, maar goed ben ook geen dokter,
Ik ook, toen al niet en nu ik dit allemaal weet helemaal al niet. Maar nadat ze er was mee gestopt(voortijdig) en dat aan de huisarts had gemeld heeft hij het er nooit meer overgehad.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  Moderator vrijdag 24 januari 2014 @ 12:44:51 #290
249559 crew  Lavenderr
pi_135888854
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:41 schreef budvar het volgende:

[..]

Ik ook, toen al niet en nu ik dit allemaal weet helemaal al niet. Maar nadat ze er was mee gestopt(voortijdig) en dat aan de huisarts had gemeld heeft hij het er nooit meer overgehad.
Had ze niet beter eerst kunnen overleggen met de huisarts dat ze graag wilde stoppen en waarom?
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 12:52:03 #291
231686 budvar
budvar
pi_135889055
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Had ze niet beter eerst kunnen overleggen met de huisarts dat ze graag wilde stoppen en waarom?
Misschien wel maar ze zou er sowieso mee stoppen wat hij ook gezegd zou hebben.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  vrijdag 24 januari 2014 @ 13:16:56 #292
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135890003
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:52 schreef budvar het volgende:

[..]

Misschien wel maar ze zou er sowieso mee stoppen wat hij ook gezegd zou hebben.
http://www.cholesterolvoo(...)olesterol-behandelen

Mensen met Diabetes Type 2 hebben extra risico op het krijgen van hart-vaatziekten in vergelijking met mensen zonder Diabetes Type 2 van dezelfde leeftijd en geslacht, al is dit risico gewoonlijk lager dan mensen met doorgemaakte hart-vaatziekten. Het juiste cholesterolgehalte is dus ook bij mensen met Diabetes Type 2 zeer belangrijk. Ook hier zijn op basis van onderzoek adviezen uitgebracht over de behandeling van de cholesterolwaarde:

Dit is de link aldus het interwebs.
Maar goed er zijn natuurlijk wel bijwerkingen bij het nemen van medicatie voor een verhoogd cholesterol.
Normaal brengt je lichaam dit proces op orde, mja zoals deze site aangeeft en veel andere informatie wat ik vind is de kans gewoon 2x zo groot op andere ziektes.
Dus.. ja als ze er zo beroerd van word, eigen keuze :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 13:22:53 #293
231686 budvar
budvar
pi_135890257
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:16 schreef theguyver het volgende:

[..]

http://www.cholesterolvoo(...)olesterol-behandelen

Mensen met Diabetes Type 2 hebben extra risico op het krijgen van hart-vaatziekten in vergelijking met mensen zonder Diabetes Type 2 van dezelfde leeftijd en geslacht, al is dit risico gewoonlijk lager dan mensen met doorgemaakte hart-vaatziekten. Het juiste cholesterolgehalte is dus ook bij mensen met Diabetes Type 2 zeer belangrijk. Ook hier zijn op basis van onderzoek adviezen uitgebracht over de behandeling van de cholesterolwaarde:

Dit is de link aldus het interwebs.
Maar goed er zijn natuurlijk wel bijwerkingen bij het nemen van medicatie voor een verhoogd cholesterol.
Normaal brengt je lichaam dit proces op orde, mja zoals deze site aangeeft en veel andere informatie wat ik vind is de kans gewoon 2x zo groot op andere ziektes.
Dus.. ja als ze er zo beroerd van word, eigen keuze :)
Maar daar gaan ze er nog vanuit dat hoog cholesterol hart en vaatziekten veroorzaakt, wat dus niet het geval is.
Ze is er trouwens al 9 maanden geleden mee gestopt en nog heeft ze veel last.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  vrijdag 24 januari 2014 @ 13:28:25 #294
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135890513
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:22 schreef budvar het volgende:

[..]

Maar daar gaan ze er nog vanuit dat hoog cholesterol hart en vaatziekten veroorzaakt, wat dus niet het geval is.
Ze is er trouwens al 9 maanden geleden mee gestopt en nog heeft ze veel last.
Ja klopt, Ik zou het niet weten, Ben geen arts he, en ook die zijn menselijk.
Misschien een keer gaan voor een second opinion.
mocht je bij de grens wonen kan je ook een buitenlandse arts kunnen raadplegen, waarschuwing de kosten hiervan worden niet vergoed.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 13:33:41 #295
231686 budvar
budvar
pi_135890760
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja klopt, Ik zou het niet weten, Ben geen arts he, en ook die zijn menselijk.
Misschien een keer gaan voor een second opinion.
mocht je bij de grens wonen kan je ook een buitenlandse arts kunnen raadplegen, waarschuwing de kosten hiervan worden niet vergoed.
Ze is al bij paar verschillende artsen geweest, bloedonderzoek gehad, ct scan, pet scan en ze kunnen niks vinden alleen in de ontlasting zien ze sporen van een ontsteking of een infectie.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  vrijdag 24 januari 2014 @ 13:48:38 #296
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135891419
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:33 schreef budvar het volgende:

[..]

Ze is al bij paar verschillende artsen geweest, bloedonderzoek gehad, ct scan, pet scan en ze kunnen niks vinden alleen in de ontlasting zien ze sporen van een ontsteking of een infectie.
Dan kan ik me niet voorstellen dat het met elkaar te maken heeft.
Denk dat het hier om heel iets anders betreft. then again not a medic.

* theguyver Leonard McCoy modus on
I am a head Purchasing not a doctor !!!
* theguyver Leonard McCoy modus off
Er staat nog een vraag voor u open!!
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 13:59:54 #297
231686 budvar
budvar
pi_135891870
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:48 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dan kan ik me niet voorstellen dat het met elkaar te maken heeft.
Denk dat het hier om heel iets anders betreft. then again not a medic.

* theguyver Leonard McCoy modus on
I am a head Purchasing not a doctor !!!
* theguyver Leonard McCoy modus off
Ik durf ook niet te zeggen of het er iets mee te maken heeft, mijn moeder vermoedt van wel(ze is trouwens dialyseverpleegkundige en heeft dus wel een medische achtergrond).
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  vrijdag 24 januari 2014 @ 14:03:30 #298
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135892016
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:59 schreef budvar het volgende:

[..]

Ik durf ook niet te zeggen of het er iets mee te maken heeft, mijn moeder vermoedt van wel(ze is trouwens dialyseverpleegkundige en heeft dus wel een medische achtergrond).
Oke, en wat vind zij van het cholesterol gedeelte dan?
En vraag gelijk ff wat ze vind van vaccineren :P daar gaat het nu al 30 topics over :D
Dit Cholesterolverhaal ben ik nog niet eerder tegen gekomen hier.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 14:15:56 #299
231686 budvar
budvar
pi_135892553
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 14:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

Oke, en wat vind zij van het cholesterol gedeelte dan?
En vraag gelijk ff wat ze vind van vaccineren :P daar gaat het nu al 30 topics over :D
Dit Cholesterolverhaal ben ik nog niet eerder tegen gekomen hier.
Over dat cholesterol denkt ze nu tegenwoordig het zelfde als ik, koste haar wel wat moeite aangezien het er jaren lang instampt is dat hoog cholesterol slecht is.
Vaccinaties vindt ze wel heel belangrijk(ik ook) en ik kan ook niet geloven dat je er autistisch van kan worden. Dat je er ziek van kan worden is natuurlijk niet zo raar want je wordt ingespoten met kleine deeltjes van een ziekte.
Denk trouwens dat de paniek rond vaccinaties komt omdat er vroeger kwik in zat(ergens gelezen weet niet 100% of dat zo is).
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  vrijdag 24 januari 2014 @ 14:19:45 #300
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135892718
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 14:15 schreef budvar het volgende:

[..]

Over dat cholesterol denkt ze nu tegenwoordig het zelfde als ik, koste haar wel wat moeite aangezien het er jaren lang instampt is dat hoog cholesterol slecht is.
Vaccinaties vindt ze wel heel belangrijk(ik ook) en ik kan ook niet geloven dat je er autistisch van kan worden. Dat je er ziek van kan worden is natuurlijk niet zo raar want je wordt ingespoten met kleine deeltjes van een ziekte.
Denk trouwens dat de paniek rond vaccinaties komt omdat er vroeger kwik in zat(ergens gelezen weet niet 100% of dat zo is).
ja Klopt wel dat er kwik in zat . In Amerika zat tot 2000 thimerosal in alle kindervaccins.
en dat was bij een bepaalde hoeveelheid schadelijk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thiomersal

Btw een interessant stukje over vaccinatie ( al is dit eerder een mening van een 70 jarige dame)
Ik kreeg deze van een vriendin uit GB en is Arts
http://www.mamamia.com.au(...)ing-up-unvaccinated/

[ Bericht 11% gewijzigd door theguyver op 24-01-2014 14:36:53 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')