abonnement Unibet Coolblue
pi_135125431
Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984)



Kennismaking met E&TBM. Aardig album met o.a. de prachtige klassieker "Killing Moon".

-

Killing Joke - Night Time (1985)



"Love Like Blood" werd een wereldhit. Een iets "hardere" postpunk band voor mij, die opvallend "uitgestorven" lijkt vandaag. Eén van m'n favoriete new wave-platen tot nu toe.

-

Stonehouse - Stonehouse Creek (1971)



Met hoogtepunten "Cheater" en "Nightmare".

-

Saint Vitus - Saint Vitus (1984)



Een echte doomklassieker die ik nog steeds niet beu gehoord ben!

-

Buffalo - Only Want You For Your Body (1974)



Stevig staaltje seventies hardrock!

-

Atomic Rooster - Death Walks Behind You (1972)



Kwaliteitsvol progressive album, met ook een randje doom in o.a. de titeltrack.
pi_135126458
... en de twee gebruikelijke albums voor dit uur:

Depeche Mode - Music For The Masses (1987)



Met absolute hoogtepunten "Never Let Me Down Again" en "Behind The Wheel"! ( < *O* )

-

Depeche Mode - Violator (1990)



Met véél hoogtepunten: World In My Eyes, Sweetest Perfection, Personal Jesus, Halo, Waiting For The Night, Enjoy The Silence, Clean, Dangerous en Kaleid (bonustracks).

Echt nooit gedacht dat ik naar deze band zou beginnen luisteren eigenlijk, maar ik hou het meest van hun "serieuze" muziek. (Een hit als bv. "Just Can't Get Enough" doet me eerlijk gezegd niet veel. "Strangelove" is net op het randje van fout, maar vind ik dan wél weer leuk.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Little_Dolls op 05-01-2014 23:05:18 ]
pi_135128350
Herbie Hancock - Headhunters



Jimi Hendrix - Axis: bold as love



Santana - Santana



Black Sabbath - Paranoid



Link Wray - Link Wray



Earl Sweatshirt - Doris



[ Bericht 8% gewijzigd door zesmeltendepaashaas op 05-01-2014 23:39:23 ]
niks
pi_135129302
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:18 schreef zesmeltendepaashaas het volgende:
Herbie Hancock - Headhunters

[ afbeelding ]

Jimi Hendrix - Axis: bold as love

[ afbeelding ]

Santana - Santana

[ afbeelding ]

Black Sabbath - Paranoid

[ afbeelding ]

Link Wray - Link Wray

[ afbeelding ]

Earl Sweatshirt - Doris

[ afbeelding ]
Je derde plaatje werkt niet.
pi_135129547
Nu wel als het goed is.
niks
pi_135130127
Vanochtend in de trein gestapt in Den Bosch om ongeveer 5 uur later uit te stappen op London St. Pancras. Eerste uren geen muziek geluisterd, maar in de trein van Brussel naar Londen toch uiteindelijk de koptelefoon erbij gepakt, omdat de coupé een beetje luidruchtig was. Wat wil je ook met een stel aangeschoten Russen. Daarmee kwam ik ook bijna automatisch uit bij Loveless, zodat ik me kon onderdompelen in die fuzzy sound. Ik wilde wat blijven ronddwalen in de ietwat donkere noise, en vervolgde met Harmony In Ultraviolet. De Russen waren in de tussentijd wat tot bedaren gekomen. Geen flauw benul waarom, maar ik besloot de stilte te vieren met Nils Frahm en zijn lo-fi opnames, waarbij je de pianokruk bij tijd en wijlen hoort kraken. Al met al een lekkere luistersessie, terwijl ik zeer clichématig dromerig naar de voorbijtrekkende landschappen tuurde.



pi_135130203
Dave Matthews Band - Big Whiskey and the GrooGrux King


Ik heb dit album uit 2009 onlangs weer een paar keer beluisterd en ik krijg er altijd goede zin van (best lelijk hoesje trouwens).
Heerlijke veelzijdige band die niet snel verveeld.
Hun andere albums zijn overigens ook zeer de moeite waard.




Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_135130253
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:18 schreef zesmeltendepaashaas het volgende:
Earl Sweatshirt - Doris

[ afbeelding ]
Geweldig album. _O_
  Redactie Sport maandag 6 januari 2014 @ 00:02:09 #34
274204 crew  Mexicanobakker
pi_135130475
Vanavond heb ik 2 albums beluisterd. Ik begon met Black Sabbaths Paranoid, nadat ik de LP Sabotage had gekregen en deze had opgezet eerder deze week.

De opener War Pigs was meteen het lekkerste nummer van het album. 7 minuten onvervalste rock en roll, ook Paranoid en Iron Man waren erg fijne nummers. Rat Salad was misschien wel het beste nummer.

Maar per toeval stuitte ik op Reflektor van Arcade Fire. Reflektor, de briljante opener, kende ik al, maar na wat voortkabbelen met liedjes die ik al kende kwam ik uit op Normal Person, en toen besefte ik me hoe goed het eigenlijk was. Tot aan Afterlife liet deze plaat me niet meer los en alleen het laatste nummer viel me wat tegen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_135130899
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:57 schreef Akkerdistel het volgende:

[..]

Geweldig album. _O_
Klopt. Die teksten van Earl zijn echt waanzinnig goed en steken verbazingwekkend ingenieus in elkaar. De rest van Odd Future vind ik een beetje matig. Had er een paar jaar geleden wel hoge verwachtingen van maar ik vind al hun platen tot nu toe zwaar teleur stellen. Hoewel hun teksten soms wel enige kwaliteit laten zien, vind ik ze toch een beetje een te hoog "yolo-partyboy-aandachtshoer"-gehalte hebben. Alleen Earl Sweatshirt steekt er duidelijk met kop en schouders bovenuit.
niks
  maandag 6 januari 2014 @ 00:15:19 #36
412661 brooklyndodger
Irritatie verhogend kritisch
pi_135130963
Die earl plaat is heel erg tof ja, de rest van odd is kwalitief een stuk minder ook al vind ik de melllowhype platen nog steeds erg fijn.


Licht kitscherige country door de zangeres van een van mijn favoriete bands ooit. Zoet, gemakkelijk maar toch steekt het zo goed in elkaar dat ik er geen genoeg van krijgen.
pi_135130971
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:40 schreef zesmeltendepaashaas het volgende:
Nu wel als het goed is.
:Y
pi_135131072
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:13 schreef zesmeltendepaashaas het volgende:

[..]

Klopt. Die teksten van Earl zijn echt waanzinnig goed en steken verbazingwekkend ingenieus in elkaar. De rest van Odd Future vind ik een beetje matig. Had er een paar jaar geleden wel hoge verwachtingen van maar ik vind al hun platen tot nu toe zwaar teleur stellen. Hoewel hun teksten soms wel enige kwaliteit laten zien, vind ik ze toch een beetje een te hoog "yolo-partyboy-aandachtshoer"-gehalte hebben. Alleen Earl Sweatshirt steekt er duidelijk met kop en schouders bovenuit.
Daar ben ik het volledig mee eens.
  maandag 6 januari 2014 @ 02:18:35 #39
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_135133560

Ik vond het een verfrissend album. Het is alternatieve muziek met een popachtig randje, waarmee Haim echt een eigen 'sound' weet te vormen. Voornamelijk 'If I Could Change Your Mind' en 'Days Are Gone' zijn aanraders.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 09:28:13 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135135804
Ik luister altijd complete albums en de laatste was:

Het Beukorkest - der kleine hausmeister



Het is een verzameling live nummers die toch in een daadwerkelijk album gegoten is. Er staan wat missers tussen de nederlandse versie van reegn door andre manuel vind ik niet zo tof (het origineel is veel beter) Maar al met al een erg sterk nederlands product.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 06-01-2014 09:38:58 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_135137226
Echo & The Bunnymen - Crocodiles (1980)



Zoals ik wel (weer) verwacht had, is dit debuut van E&TBM een beetje steviger dan een album als Ocean Rain.
Erg leuk en aardig ook en ook de "early versions" van sommige nummers op dit album.

-

Echo & The Bunnymen - Heaven Up Here (1981)



Ik ben aangenaam verrast door dit tweede album van E&TBM! _O_ De opener is al meteen heel leuk!

(Ja, ik ben de discografie van E&TBM aan het overlopen. ;))

[ Bericht 45% gewijzigd door Little_Dolls op 06-01-2014 11:57:23 ]
pi_135140842
een van mijn goede voornemens was om weer ouderwets albums te gaan luisteren. En tot nu toe bevalt dat prima.



Love Is Hell van Ryan Adams is mijn absolute favoriet van dit moment. Heerlijk die bak melancholie die deze plaat over mij heen werpt.
pi_135140919
Is albums luisteren onder muziekliefhebbers zo bijzonder geworden? Ik heb niet anders gedaan sinds ik muziek luister.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 12:47:58 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135140950
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:46 schreef Gewas het volgende:
Is albums luisteren onder muziekliefhebbers zo bijzonder geworden? Ik heb niet anders gedaan sinds ik muziek luister.
Er is een generatie die slechts losse nummers luistert en/of shufflet.

Ikzelf shuffle albums :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_135141028
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:46 schreef Gewas het volgende:
Is albums luisteren onder muziekliefhebbers zo bijzonder geworden? Ik heb niet anders gedaan sinds ik muziek luister.
dankzij spotify ontdek ik wekelijks heel veel nieuwe muziek, maar een album leren kennen was er voor mij niet echt meer bij. Mijn geluk is nog dat ik elke dag twee uur op de fiets zit om van en naar werk gaan. Zo beperk ik de 'schade' nog enigszins
pi_135141176
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:46 schreef Gewas het volgende:
Is albums luisteren onder muziekliefhebbers zo bijzonder geworden? Ik heb niet anders gedaan sinds ik muziek luister.
Op singletjes was ik ook al vrij jong uitgekeken. Maar ik heb wel een fase gehad dat ik mijn muziekplezier liet verstoren door de nieuwe mogelijkheden van de techniek. Het kwam er op neer dat ik vooral voor mezelf aan het dj-en was, zet een computerscherm of iets vergelijkbaars voor mijn neus en ik moet de hele tijd ingrijpen. Beperkingen kunnen heel bevrijdend zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135141595
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op singletjes was ik ook al vrij jong uitgekeken. Maar ik heb wel een fase gehad dat ik mijn muziekplezier liet verstoren door de nieuwe mogelijkheden van de techniek. Het kwam er op neer dat ik vooral voor mezelf aan het dj-en was, zet een computerscherm of iets vergelijkbaars voor mijn neus en ik moet de hele tijd ingrijpen. Beperkingen kunnen heel bevrijdend zijn.
er was een tijd dat ik heel fanatiek singles kocht, vooral tijdens de britpop dagen. Bands als Oasis, Radiohead en later Mansun hadden geweldige b kantjes
  maandag 6 januari 2014 @ 13:22:53 #48
412661 brooklyndodger
Irritatie verhogend kritisch
pi_135142090
Ik ben nog uhm ja de ipod en spotify generatie en ik heb ook al sinds ik muziek luister bijna alleen albums geluisterd, voor nummers ga ik wel op youtube even snel kijken enz. Maar ik luister ongeveer wel 4-5 albums per dag ofzo.

En ja de opkomst van zelfs de 'apartere' muziekliefhebber die alleen nummers luistert heeft echt te maken met internet en hoe snel we onze cultuur nu inrichten en veranderen. Beetje koning midas verhaal ook, alles willen bezitten maar als je het heb kun je er eigenlijk weinig mee. Shuffle is leuk om dingen te herontdekken maar meer niet in mijn mening. Behalve dan bij popmuziek wat leunt op losse nummers en waar ik ook amper platen van draai ook al luister ik best veel popmuziek.

Zeker als ik al kijk wat ik laatste maanden heb weggegooid aan muziek(2 terabyte) omdat ik het toch amper luisterde en als ik iets nu echt wil horen heb ik het zo geladen.Mijn mening zover

[ Bericht 60% gewijzigd door brooklyndodger op 06-01-2014 13:33:22 ]
pi_135142523
Ik ben nog van de LP-generatie en heb ook altijd voornamelijk albums geluisterd, maar merk dat ik dat de laatst jaren wel steeds minder ga doen. Eigenlijk jammer.

Dus toch maar eens een ouderwets album uit de kast getrokken:

Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Live Alive.

Heerlijke blues(rock) van een fantastische gitarist die helaas te vroeg is heengegaan.

Topnummer:
(ik heb ooit nog in een band gespeeld die naar dit nummer genoemd was ;) )
  maandag 6 januari 2014 @ 13:50:12 #50
412661 brooklyndodger
Irritatie verhogend kritisch
pi_135143018
Ha
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:36 schreef cafca het volgende:
Ik ben nog van de LP-generatie en heb ook altijd voornamelijk albums geluisterd, maar merk dat ik dat de laatst jaren wel steeds minder ga doen. Eigenlijk jammer.

Dus toch maar eens een ouderwets album uit de kast getrokken:
[ afbeelding ]
Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Live Alive.

Grappig toen ik gisteren thuis kwam zat mijn pa deze plaat nog heel hard te draaien. Prima verder, stuk beter dan de soms wat gladde soloplaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')