abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135059211
quote:
Man eet drie maanden bij McDonald's en valt af

Het klinkt als een reclamecampagne voor McDonald's: gezonder leven met fastfood. Toch is het dat niet. Een leraar biologie aan een middelbare school uit de Amerikaanse staat Iowa at gedurende drie maanden alleen bij de fastfoodketen. Zijn ervaringen legde hij vast in een minidocumentaire. Het resultaat was opmerkelijk, want ondanks de dagelijkse bezoekjes aan het hamburgerrestaurant ging zijn gezondheid erop vooruit.

John Cisna, een leerkracht uit Ankeny in Iowa, gaf zijn studenten de opdracht een gebalanceerd menu samen te stellen uit het aanbod van de McDonald's. De manager van het plaatselijke filiaal was zo geïnteresseerd in de uitkomst dat de man zijn maaltijden gratis kreeg.

Gemiddeld at Cisna als ontbijt twee 'Egg white delights' en een kom havermout met magere melk en als lunch stond er een slaatje op het menu. Maar hij beperkte zich niet alleen tot 'gezonde fastfood' en koos 's avonds meestal voor een typische McDonald's-maaltijd zoals een Big Mac of een cheeseburger. Vaak at hij een ijsje als dessert.

Tijdens de drie maanden begon Cisna, die daarvoor nooit sportte of op zijn voeding lette, ook met een dagelijkse wandeling van minstens drie kwartier. Dat droeg natuurlijk bij tot de verbazingwekkende resultaten. In tegenstelling tot wat de documentaire 'Super Size Me' uit 2004 liet zien, verloor Cisna zo'n 17 kilogram en zakte zijn cholesterol van 249 naar 170. Ook zijn lage dichtheid lipoproteïne (LDL), ook wel 'slechte cholesterol' genoemd, zakte van 173 naar 113.

John Cisna wilde met zijn experiment aantonen dat je kan eten wat je wil zolang je je houdt aan 2000 calorieën per dag en je zo goed mogelijk de dagelijkse voedingsrichtlijnen volgt.

De man was tegen dag 90 gezonder. 'Ik zeg tegen mensen dat ik nu niet alleen mijn schoenen kan zien, maar zelfs mijn veters kan strikken. Het is niet McDonald's dat ons dik maakt, het zijn onze keuzes.'
Bron: AD
Hij heeft gelijk. :P
Ура для россии
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:50:12 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135059421
Uiteraard.
Als je elke dag vet gaat eten bij een sterrenrestaurant dan word je ook dik. Het zijn de keuzes.
pi_135059462
Leuk onderzoek!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_135059546
Hoeveel zou ie afgevallen zijn als ie gezond voedsel ( groenten enz ) had gegeten EN elke dag 3 kwartier was wezen wandelen ?
pi_135059709
3 kwartier wandelen verbrand toch niet zoveel energie dat je er daadwerkelijk enorm mee kan afvallen? Als in: fiets of wandeld de helft van Nederland niet een minuut of 30-50 per dag (naar werk/school/supermarkt/sport/etc.)?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:04:51 #6
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_135059744
Als je tegelijkertijd begint met regelmatig bewegen is je onderzoek natuurlijk meteen waardeloos, je weet dan nooit waar je resultaten aan te danken zijn.
Verder kun je bij elk restaurant aankomen of afvallen, ligt er maar aan wat je eet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:06:14 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135059788
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:03 schreef Fides het volgende:
3 kwartier wandelen verbrand toch niet zoveel energie dat je er daadwerkelijk enorm mee kan afvallen? Als in: fiets of wandeld de helft van Nederland niet een minuut of 30-50 per dag (naar werk/school/supermarkt/sport/etc.)?
Nou ja, op de lange termijn wel natuurlijk. Elke dag 200 calorieën extra verbranden en hetzelfde eten. Dat merk je wel na 2 maanden.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:08:02 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_135059829
quote:
en een kom havermout met magere melk en als lunch stond er een slaatje op het menu
Doe het nu nog eens maar dan met cola en een McDonalds-lunch. :') En niet dagelijks extra bewegen want dat is valsspelen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:08:15 #9
pi_135059832
quote:
http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

Bij 6 km p/u en 80 kilo kom ik op 300 kcal. Per dag, dat kan dus best schelen als je daarvoor nooit beweegt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_135059859
Jaja, maar ondertussen slipt heel je lichaam wel dicht door al dat vet...

Het is nogal evident dat je niet heel veel dikker gaat worden als je je gewoon houdt aan de 2000 calorieën per dag.
pi_135059929
Goh, wat een verrassing. :') Het belangrijkste is kcal out> kcal in. Dan val je af.

Ik snap niet waarom dit nieuws is. Mensen hebben zeker ook nog nooit van IIFYM gehoord. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludd op 04-01-2014 13:42:26 ]
pi_135059967
Binnenkort mijn bezoekfrequentie aan McD maar eens verhogen :9~
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_135060009
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

Bij 6 km p/u en 80 kilo kom ik op 300 kcal. Per dag, dat kan dus best schelen als je daarvoor nooit beweegt.
6 km p/u is wel erg snel hoor, dat is niet meer gewoon wandelen. 300 KCAL per dag zal je een goede kilo per maand opleveren.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:22:12 #14
pi_135060161
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:15 schreef Ludd het volgende:

[..]

6 km p/u is wel erg snel hoor, dat is niet meer gewoon wandelen. 300 KCAL per dag zal je een goede kilo per maand opleveren.
Ja de keuze was dat of 3 km p/u en dat vond ik weer erg langzaam. Maar goed, als het 200 kcal is scheelt het ook.
pi_135060231
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ja de keuze was dat of 3 km p/u en dat vond ik weer erg langzaam. Maar goed, als het 200 kcal is scheelt het ook.
Uiteraard.

In dit artikel is die man overigens 17 kilo in 3 maanden afgevallen. Dat is echt heel erg veel in zo'n tijd. Een kilo per week wordt normaliter wel een beetje gezien als het maximum wat iemand op gezonde wijze af kan vallen. Als die man daadwerkelijk 2000 kcal per dag at, heeft hij echt zeer veel moeten bewegen om zoveel af te vallen in zo'n kort tijdbestek.
pi_135060263
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:15 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat zijn eerdere eetgewoonte was staat er ook niet bij als hij eerst 4000 KCAL per dag at en nu nog maar 2000 scheelt dat ook flink wat.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:30:06 #17
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_135060341
Goh, een ongezond levende dikke man gaat meer bewegen en neemt betere voeding dan voorheen. En hij valt af. Joh. -O-

Zometeen gaat hij nog infiltreren bij Astro TV.
Géén kloon van tvlxd!
pi_135060363
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat zijn eerdere eetgewoonte was staat er ook niet bij als hij eerst 4000 KCAL per dag at en nu nog maar 2000 scheelt dat ook flink wat.
In principe niet. Het gaat om je onderhoud, niet zozeer wat je eerst had.

Voorbeeld: iemands onderhoud is 2800. Deze persoon at eerst altijd 3500 en had daardoor overgewicht. Andere persoon heeft ook 2800 onderhoud en at altijd 3000.

Als beide nu 2300 gaan eten om af te vallen zullen ze bij gelijk eetpatroon/activiteitsniveau. Dat die ene eerst meer at maakt niet uit als hun fysiek verder hetzelfde was.
pi_135061424
quote:
Er is wel en verschil tussen een stevige wandeling van 45 minuten en kleine stukjes van een paar minuten.
ROBODEMONS..................|:(
pi_135062280
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:11 schreef Ludd het volgende:
Goh, wat een verassing. :') Het belangrijkste is kcal out> kcal in. Dan val je af.

Ik snap niet waarom dit nieuws is. Mensen hebben zeker ook nog nooit van IIFYM gehoord. :')
Hij is nog niet door dus waarom zou hij verassen?
pi_135062318
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hij is nog niet door dus waarom zou hij verassen?
Door? :D

De pot verwijt de ketel... :o
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:47:53 #22
pi_135062541
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:25 schreef Ludd het volgende:

[..]

Uiteraard.

In dit artikel is die man overigens 17 kilo in 3 maanden afgevallen. Dat is echt heel erg veel in zo'n tijd. Een kilo per week wordt normaliter wel een beetje gezien als het maximum wat iemand op gezonde wijze af kan vallen. Als die man daadwerkelijk 2000 kcal per dag at, heeft hij echt zeer veel moeten bewegen om zoveel af te vallen in zo'n kort tijdbestek.
Of hij had gewoon veel overgewicht, wat ook gesuggereerd wordt.
quote:
Ik zeg tegen mensen dat ik nu niet alleen mijn schoenen kan zien, maar zelfs mijn veters kan strikken.
Bij een hoger gewicht kost bewegen ook meer energie en val je er sneller bij af.
pi_135062720
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Of hij had gewoon veel overgewicht, wat ook gesuggereerd wordt.
Dat had hij ook gezien de foto's van before. Hij was echter niet morbidly obese ofzo. 17kg afvallen in in 12 weken blijft gewoon erg veel, en wordt zelfs algemeen afgeraden omdat dit te veel. Dit kan hij nooit bereikt hebben daar 2000 kcal bij de MacDonalds te gaan eten. Hij moet hier intensief bij bewogen hebben. Niet anders mogelijk.
pi_135062995
Wat een onzin dit :') z'n caloriebalans mag dan wel op orde zijn maar uit dat soort troep krijg je nooit voldoende micro nutriënten binnen.
pi_135063187
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat een onzin dit :') z'n caloriebalans mag dan wel op orde zijn maar uit dat soort troep krijg je nooit voldoende micro nutriënten binnen.
Om nog maar te zwijgen over de additieven en genetische gemanipuleerde middelen die hij wel binnen krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')