Ik ben na een jaar overgestapt, maar t verschil is zo veel beter (wel aanpassen in post dan)quote:Op maandag 20 januari 2014 15:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nice, nog nooit flat geschoten.. maar ik snap zeker het voordeel!
vanavond gelijk ff testen
Mouth Breather Brothers?quote:Op zondag 19 januari 2014 23:02 schreef Susteren het volgende:
Trouwens met de 5d3 kun je door de moire filter echt verscherpen in post als een malle
Standaard is het iets wazig, maar met 80 sharpen toegevoegd ziet het er best scherp uit! Hier een screenshot:
[ afbeelding ]
Oh zie dat ik niet zo'n goed moment een screenshot heb gepakt, ze zijn net iets out of focus omdat ik iets naar achter ging
quote:The general consensus among DSLR cinematographers seems to be that capturing a flat image will maximize the control and freedom for color grading in post. This false notion probably stems from semi-informed bloggers comparing the color handling of DSLRs to that of higher end devices and shooting formats with no consideration given to the limitation of the camera’s compression algorithm (h.264) and coding space (8-bit).
The RAW data of a Canon DSLR camera is 14-bit. This means that the analog-to-digital conversion on the sensor yields 14-bit values (between 0 and 16383). This is enough to represent accurately dynamic range spanning 12 stops when encoding it linearly. The picture style tells the camera how to put all that RAW dynamic range into 8 bits.
Once DSLR footage has been compressed to the highly destructive h.264 8-bit codec, you’re left with only 256 discrete tonal values.
RedCode or ArriRaw for example are 12-bit which equates to 4096 tonal values.
You’d probably agree that 256 is a lot less than 4096. That it’s not exactly the same ballpark, that it ain’t the same league and that it ain’t even the same f#c?in’ sport.
So if all your camera has to offer is an 8-bit codec, why minimize contrast and saturation in camera only to add it back in in post, sacrificing tonal precision, control and often time?
Why flatten your image when it only makes it more susceptible to posterization and noise extraction? Why de-saturate it when adding saturation in post will result in chroma banding?
Because someone at some point decided to indoctrinate DSLR users to replicate a RAW workflow that does not conform with the technical limitations of the cameras?
That rather unsatisfiing conclusion led us to develop what we believe to be the most thoroughly programmed and reliable profiles for professional videographers that embrace all the strength of these revolutionary cameras and make up for some of their shortcomings. No picture style will ever turn a camera that captures consumer grade video into an Arri Alexa and we certainly don’t want to suggest otherwise.
quote:
Gewoon RAW filmen. Hoef je je niet druk te maken over picture styles...quote:Op maandag 20 januari 2014 15:59 schreef Susteren het volgende:
Trouwens over flat was ik het eerst ook eens, hoe flatter hoe beter. Maar besef wel dat een picture style wordt toegepast vóór compressie, en dat daar dus een stuk meer speelruimte is dan in post. Hier maken iets minder flatte picture styles gebruik van, wat vrijwel altijd in veel mooiere skin tones resulteert.
[..]
Als jij me paar 1000x kaartjes, een snelle pc en extra HDD's sponsort zal ik het overwegen, alhoewel het zelfs dan nog maar de vraag is of het al de extra moeite waard isquote:Op maandag 20 januari 2014 19:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Gewoon RAW filmen. Hoef je je niet druk te maken over picture styles...
Hahaquote:Op maandag 20 januari 2014 19:47 schreef Susteren het volgende:
[..]
Als jij me paar 1000x kaartjes, een snelle pc en extra HDD's sponsort zal ik het overwegen, alhoewel het zelfs dan nog maar de vraag is of het al de extra moeite waard is
Ben nu aan het experimenteren om het uiterste uit h264 te halen.
O god yes!quote:Op maandag 20 januari 2014 19:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Gewoon RAW filmen. Hoef je je niet druk te maken over picture styles...
nog ff en je kan ook de locatie aanpassenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 03:33 schreef shiznuts het volgende:
Ik film in LFF-CDS (LightFieldFormat Continuous DataStream).
Dan kan ik achteraf de focus, aperture, shuttertime en ISO nog aanpassen.
Dat is Deep Quantum all possible realities field photographyquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:43 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
nog ff en je kan ook de locatie aanpassen
hahaha
Volgens mij deed All in the Family dat alquote:Op dinsdag 21 januari 2014 03:50 schreef SunChaser het volgende:
Wat ouderwets. Ik laat mijn films live opvoeren voor publiek. 3D zonder bril
De Romeinen al in het Coloseum, met leeuwen en vechtersquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij deed All in the Family dat al
Alleen een beetje lastig slomo-replayen dan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
De Romeinen al in het Coloseum, met leeuwen en vechters
5 takes, prutserquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:07 schreef whY... het volgende:
Voor een euro kon ik het niet laten:
[ afbeelding ]
Voor web?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:32 schreef videonatic het volgende:
H265 voor windows is uit. 560mb Proress naar H265 4,9mb.
Cool, wou m al kopenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:09 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Voor de mensen die interesse hebben.
Hitfilm 2 express is (tijdelijk) gratis
https://hitfilm.com/express/free
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |