abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Games woensdag 25 december 2013 @ 22:47:40 #1
181272 crew  Noppie2000
pi_134697826



Miiverse
Rob_La_Chouffe - Robbus
Pierre - Baxiebaas
Gauner - RDMA89
Herr.Flick - Herr_Flick-NL
Siyara - Siyara
Nomar83 - Nomar83
GGMM - GGMM_Rene
gamefreek - geemfriek
Cid - Cidolfas
Derattebaas - Mr.FiftyFifty
Snoepje5 - RicardoV
NotoriousRoy - NotoriousRoy
chibibo - chibibo
Vlaggenroof - Aleeexx93
ATL - ATL222
linebear - linebear
yachiru - medliHime
creno - creno78
Slein83 - Slein-NL
Hepyro - Hepyro
Deaf_Devil - ArniD87
Remcheese - Remcheese
So_Surreal - So_Surreal
matthijst - matthijst
DJJoris - JorisTheWise
Sharana_LV - Sharana
Ipho - ipho90
s0ul1991 - Son_Of_North
donald_dick - Buikschuiver
Jesse_ - Je-ss-e
AlwaysHappy - alwayshappyz
  Redactie Games woensdag 25 december 2013 @ 22:48:34 #2
181272 crew  Noppie2000
pi_134697852
Werd niet geopend dus deed ik het maar. Vanaf mjn telefoon dus als er iets niet klopt, pas het vooral aan ;)
pi_134701218
Wiiu gekocht, verbinding geďnstalleerd als werkt behalve de e-shop lukt maar niet! Steeds verschillende foutmeldingen. Zijn, vanwege de kerst, de servers van Nintendo overbelast ofzo..?
pi_134701830
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:10 schreef BeffJeck het volgende:
Wiiu gekocht, verbinding geďnstalleerd als werkt behalve de e-shop lukt maar niet! Steeds verschillende foutmeldingen. Zijn, vanwege de kerst, de servers van Nintendo overbelast ofzo..?
Ja, overbelast. Het is beter om het morgen opnieuw te proberen.


"The Nintendo Network is experiencing some technical difficulties at the moment. Probably due to the massive rush of Christmas Wii Us trying to log on. Nintendo has apologized for the problems, and hope to have the problems resolved soon."
  donderdag 26 december 2013 @ 00:37:33 #5
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_134702305
kun je via internet eigenlijk ook bij de e-shop dingen kopen? Ik heb al wel even gekeken maar er staan nergens producten om te kopen, of kijk ik niet goed?
  Redactie Games donderdag 26 december 2013 @ 09:15:46 #6
181272 crew  Noppie2000
pi_134707136
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:37 schreef DjUntzUntz het volgende:
kun je via internet eigenlijk ook bij de e-shop dingen kopen? Ik heb al wel even gekeken maar er staan nergens producten om te kopen, of kijk ik niet goed?
Lees de quote boven je :)
  Redactie Games donderdag 26 december 2013 @ 09:42:42 #7
181272 crew  Noppie2000
pi_134707447
En om hier nog maar even op terug te komen:
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 15:31 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat dacht men ook bij melee --> brawl, dus ik hou nog even mijn adem in :P Niet dat Brawl slecht was verder, integendeel. Maar gewoon zeer teleurstellend in verhouding tot z'n voorganger.

Desalniettemin ben ik inderdaad ook hoopvol.
Ik vond op veel vlakken beter dan Melee. De muziek en hoeveelheid content ging er echt dik overheen. Alleen op sommige vlakken weer een paar stappen terug (geen persoonlijke break the targets stages b.v.) en de gameplay zelf was iets te sloom in vergelijking met Melee. Qua content is nog niet veel te zeggen nu natuurlijk, maar de gameplay ziet er echt stukken strakker uit dan Brawl en dat maakt me positief :)
  donderdag 26 december 2013 @ 11:14:39 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_134708926
ja, hallo Nintendo, hier een klant die geld wil uitgeven, kunnen jullie de stekker weer even de server van de eshop aansluiten svp }:|
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Eindredactie Games donderdag 26 december 2013 @ 12:21:34 #9
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_134710744
wat was ook alweer de site om je sterren in te ruilen voor wii u points?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 26 december 2013 @ 12:27:35 #10
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_134710911
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 09:15 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Lees de quote boven je :)
Nee ging niet om die quote. had ik wel gelezen. Ik heb vanmorgen ook weer gekeken maar ik heb geen idee hoe je iets moet kopen. Kan wel informatie vinden e.d. over games maar geen 'koop dit spel' button of zo :(
  Redactie Games donderdag 26 december 2013 @ 12:30:12 #11
181272 crew  Noppie2000
pi_134710998
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:27 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

Nee ging niet om die quote. had ik wel gelezen. Ik heb vanmorgen ook weer gekeken maar ik heb geen idee hoe je iets moet kopen. Kan wel informatie vinden e.d. over games maar geen 'koop dit spel' button of zo :(
Oh, excuses :) wellicht dat het kopen nog offline is en je het daarom niet ziet? Als het goed is verschijnt het namelijk gewoon na het klikken op een game!
  donderdag 26 december 2013 @ 12:31:24 #12
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_134711048
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:30 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Oh, excuses :) wellicht dat het kopen nog offline is en je het daarom niet ziet? Als het goed is verschijnt het namelijk gewoon na het klikken op een game!
Oké tof, dank je! Zal direct is even kijken. desnoods geef ik je een link dat je even kunt kijken of ik goed zit of niet? :-)
  Redactie Games donderdag 26 december 2013 @ 12:38:49 #13
181272 crew  Noppie2000
pi_134711284
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:31 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

Oké tof, dank je! Zal direct is even kijken. desnoods geef ik je een link dat je even kunt kijken of ik goed zit of niet? :-)
Je kan het uiteraard altijd posten. Zoek anders even een tutorial op youtube of google. Zijn vast wel wat stap voor stap dingen te vinden!
pi_134711349
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 09:42 schreef Noppie2000 het volgende:
En om hier nog maar even op terug te komen:

[..]

Ik vond op veel vlakken beter dan Melee. De muziek en hoeveelheid content ging er echt dik overheen. Alleen op sommige vlakken weer een paar stappen terug (geen persoonlijke break the targets stages b.v.) en de gameplay zelf was iets te sloom in vergelijking met Melee. Qua content is nog niet veel te zeggen nu natuurlijk, maar de gameplay ziet er echt stukken strakker uit dan Brawl en dat maakt me positief :)
Ja, zeker. Ook veel voordelen natuurlijk ten opzichte van melee. Ik heb er dan ook flink wat uren in gestoken O+ Toch was de gameplay mij iets te 'casual' gemaakt. Die mooie snelle combo's waarbij je iemand van 0% in één vloeiende beweging het level uit mepte waren grotendeels afwezig. In plaats daarvan was defensief spelen een stuk "aantrekkelijker" als je een serieus potje aan het spelen was.

Oh, en dat je at random op de grond viel :') Ik vraag me af wie dacht dat dat een goed idee zou zijn.

Maar ik wacht iig met smart op de nieuwe smash en haal dan ook meteen een WiiU ja. Het was, nogmaals, allesbehalve een slecht spel. Maar melee was gewoon verdomd fucking goed en mijn favoriete fighting game ooit :P

Ter illustratie van wat ik een beetje bedoel:

Conscience do cost.
  donderdag 26 december 2013 @ 12:43:11 #15
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_134711415
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:38 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Je kan het uiteraard altijd posten. Zoek anders even een tutorial op youtube of google. Zijn vast wel wat stap voor stap dingen te vinden!
Top! Dank je man.

Hey trouwens.

1 andere vraag. We zitten naar een 2e controller te kijken en zagen classic controllers, motion plus controllers en van die controllers die lijken controllers van vroegere nintendo versies/playstation 3-4 controllers etc (weet niet hoe je dat anders moet zeggen.) Wat is dan handig? Kun je met zo'n controller als deze --> http://www.engadget.com/2(...)ii-u-pro-controller/
gewoon alles doen? Ziet er goed uit namelijk maar ik weet niet of je hier alle spellen mee kunt spelen, en zo niet, waar dan wel mee? (motion plus stick control)?
  Redactie Games donderdag 26 december 2013 @ 12:49:37 #16
181272 crew  Noppie2000
pi_134711590
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:43 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

Top! Dank je man.

Hey trouwens.

1 andere vraag. We zitten naar een 2e controller te kijken en zagen classic controllers, motion plus controllers en van die controllers die lijken controllers van vroegere nintendo versies/playstation 3-4 controllers etc (weet niet hoe je dat anders moet zeggen.) Wat is dan handig? Kun je met zo'n controller als deze --> http://www.engadget.com/2(...)ii-u-pro-controller/
gewoon alles doen? Ziet er goed uit namelijk maar ik weet niet of je hier alle spellen mee kunt spelen, en zo niet, waar dan wel mee? (motion plus stick control)?
De pro controller die je linkt is met veel games te gebruiken, maar niet allemaal. Mario bros U bijvoorbeeld niet, Mario 3D World weer wel. Staat meestal aangegeven op de doosjes van games, maar zou het op zich wel waard kunnen zijn. (Weet niet of het ook werkt met virtual consoles titels!).

Maar, het heeft geen motion controls dus je kan er zeker niet alles mee spelen! Oude woi titels niet en sommige wii u titels vereisen ook een Wii motion plus controller (die op een afstandbediening lijkt ;)).

Het is een verwarrend pakket, maar als ik jou was zou ik kijken naar de games die je hebt en wilt en welke controllers worden ondersteund en daar je keuze op baseren :)
pi_134711605
quote:
4s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:21 schreef donald_dick het volgende:
wat was ook alweer de site om je sterren in te ruilen voor wii u points?
Je verwart nu Club Nintendo met p.nintendo.net

Maar die laatste dus.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 26 december 2013 @ 13:00:30 #18
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_134711904
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:49 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

De pro controller die je linkt is met veel games te gebruiken, maar niet allemaal. Mario bros U bijvoorbeeld niet, Mario 3D World weer wel. Staat meestal aangegeven op de doosjes van games, maar zou het op zich wel waard kunnen zijn. (Weet niet of het ook werkt met virtual consoles titels!).

Maar, het heeft geen motion controls dus je kan er zeker niet alles mee spelen! Oude woi titels niet en sommige wii u titels vereisen ook een Wii motion plus controller (die op een afstandbediening lijkt ;)).

Het is een verwarrend pakket, maar als ik jou was zou ik kijken naar de games die je hebt en wilt en welke controllers worden ondersteund en daar je keuze op baseren :)
top, hartstikke bedankt man :)
  Redactie Games donderdag 26 december 2013 @ 13:02:37 #19
181272 crew  Noppie2000
pi_134711962
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:00 schreef DjUntzUntz het volgende:

[..]

top, hartstikke bedankt man :)
Geen probleem, daar zijn we voor ;)
pi_134711994
Toch wel érg pijnlijk van/voor Nintendo..
Iedereen die de Zelda 3DS voor kerst heeft gekregen kan niet gamen omdat de eshop al sinds gisterochtend down is (en Zelda dus niet te downloaden is). Alle mensen die punten hebben gekregen kunnen die niet uitgeven..

Nu is dit niet alléén Nintendo (las ook Steam en PSN), maar het is wel opvallend dat bijv. Xbox Live (zover ik heb gelezen) overeind blijft. Daarnaast is het feit dat Nintendo zelf "trots" de mogelijkheid geeft met kerst gratis Wii U Sports te spelen ook nogal pijnlijk gezien het feit dat niemand die binnen kan halen.

Nintendo en het internet zijn helaas nooit de gehoopte combinatie geweest. Ook al is de overlast door kerst enigzins te begrijpen.. de stabiliteit van Nintendo's online service heb ik nóóit overtuigend gevonden. Ook dat gedoe nog met friend codes etc. bij Big N snappen ze het nog niet helemaal (of is dat ivm Nintendo ID's ondertussen al verleden tijd?).
  Redactie Games donderdag 26 december 2013 @ 13:11:29 #21
181272 crew  Noppie2000
pi_134712192
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:03 schreef BurungElang het volgende:
Toch wel érg pijnlijk van/voor Nintendo..
Iedereen die de Zelda 3DS voor kerst heeft gekregen kan niet gamen omdat de eshop al sinds gisterochtend down is (en Zelda dus niet te downloaden is). Alle mensen die punten hebben gekregen kunnen die niet uitgeven..

Nu is dit niet alléén Nintendo (las ook Steam en PSN), maar het is wel opvallend dat bijv. Xbox Live (zover ik heb gelezen) overeind blijft. Daarnaast is het feit dat Nintendo zelf "trots" de mogelijkheid geeft met kerst gratis Wii U Sports te spelen ook nogal pijnlijk gezien het feit dat niemand die binnen kan halen.

Nintendo en het internet zijn helaas nooit de gehoopte combinatie geweest. Ook al is de overlast door kerst enigzins te begrijpen.. de stabiliteit van Nintendo's online service heb ik nóóit overtuigend gevonden. Ook dat gedoe nog met friend codes etc. bij Big N snappen ze het nog niet helemaal (of is dat ivm Nintendo ID's ondertussen al verleden tijd?).
Zijn inderdaad geen FCs meer. En zoals je zegt: grote kerstdrukte. Het is jammer dat het niet werkt, maar sinds launch heeft het verder geen downtime gehad (behalve voor maintenance). Dus wat je zegt is nogal raar eigenlijk.
pi_134712470
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:11 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Zijn inderdaad geen FCs meer. En zoals je zegt: grote kerstdrukte. Het is jammer dat het niet werkt, maar sinds launch heeft het verder geen downtime gehad (behalve voor maintenance). Dus wat je zegt is nogal raar eigenlijk.
Nou eerlijk Noppie, dat Nintendo in 2013 nog met FC's werkte is toch om te schamen?
Dat je op de Wii nog FC's had vond ik belachelijk. Smash Bros op de Wii online werkte bijv. voor geen meter vergeleken met games online op bijv. Xbox live. Ze lopen gewoonweg al jáááren achter de feiten aan wat betreft online gaming, dat kan je gewoonweg niet ontkennen. Alléén al het feit dat er geen headsets van Nintendo zijn voor echte voicechat is anno 2013 is toch bizar (en ja ik weet dat er een verkapt idee a la Wii Speak was).

Daarnaast hadden ze deze drukte kunnen verwachten. Bovendien is dit al meer dan 24 uur bezig, je mag binnen 24 uur toch wel een oplossing verwachten?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Nintendo spul heel mooi.. maar de online diensten staan, vooral vergeleken met de concurrenten (Microsoft en Sony), nog in de kinderschoenen.
  Redactie Games donderdag 26 december 2013 @ 13:25:19 #23
181272 crew  Noppie2000
pi_134712562
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:21 schreef BurungElang het volgende:

[..]

Nou eerlijk Noppie, dat Nintendo in 2013 nog met FC's werkte is toch om te schamen?
Dat je op de Wii nog FC's had vond ik belachelijk. Smash Bros op de Wii online werkte bijv. voor geen meter vergeleken met games online op bijv. Xbox live. Ze lopen gewoonweg al jáááren achter de feiten aan wat betreft online gaming, dat kan je gewoonweg niet ontkennen. Alléén al het feit dat er geen headsets van Nintendo zijn voor echte voicechat is anno 2013 is toch bizar (en ja ik weet dat er een verkapt idee a la Wii Speak was).

Daarnaast hadden ze deze drukte kunnen verwachten. Bovendien is dit al meer dan 24 uur bezig, je mag binnen 24 uur toch wel een oplossing verwachten?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Nintendo spul heel mooi.. maar de online diensten staan, vooral vergeleken met de concurrenten (Microsoft en Sony), nog in de kinderschoenen.
Je kan blijvenbhangen in de FCs, maar die zijn nu toch niet meer nodig? Geen geldige reden meer dus.

En tuurlijk, vergeleken met Microsoft en Sony kan het veel beter, maar het werkt (behalve nu met kerst) gewoon prima. Services worden ook steeds beter en sneller. Denk dat je teveel focussed op de hudige downtime. Immers, dan kan je de diensten van valve en sony nu ook teleurstellend noemen en niet van deze tijd. Deze zijn^waren immers ook down.
pi_134717122
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:03 schreef BurungElang het volgende:
Toch wel érg pijnlijk van/voor Nintendo..
Iedereen die de Zelda 3DS voor kerst heeft gekregen kan niet gamen omdat de eshop al sinds gisterochtend down is (en Zelda dus niet te downloaden is). Alle mensen die punten hebben gekregen kunnen die niet uitgeven..

Nu is dit niet alléén Nintendo (las ook Steam en PSN), maar het is wel opvallend dat bijv. Xbox Live (zover ik heb gelezen) overeind blijft. Daarnaast is het feit dat Nintendo zelf "trots" de mogelijkheid geeft met kerst gratis Wii U Sports te spelen ook nogal pijnlijk gezien het feit dat niemand die binnen kan halen.

Nintendo en het internet zijn helaas nooit de gehoopte combinatie geweest. Ook al is de overlast door kerst enigzins te begrijpen.. de stabiliteit van Nintendo's online service heb ik nóóit overtuigend gevonden. Ook dat gedoe nog met friend codes etc. bij Big N snappen ze het nog niet helemaal (of is dat ivm Nintendo ID's ondertussen al verleden tijd?).
Vind ik ook. Maar laat ik het positief bekijken. Er zijn in ieder geval Wiiu's verkocht. Misschien een aanzet om meerdere te verkopen wat het ontwikkelen van spellen ook tegoed komt.
pi_134720471
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:25 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Je kan blijvenbhangen in de FCs, maar die zijn nu toch niet meer nodig? Geen geldige reden meer dus.
Het was ook om aan te tonen hoever Nintendo achter de feiten aanloopt... Nintendo heeft "ID's" in 2013. Microsoft werkt al met "ID's" (in de vorm van gamertags) sinds 2002 (!!).

quote:
Denk dat je teveel focussed op de hudige downtime. Immers, dan kan je de diensten van valve en sony nu ook teleurstellend noemen en niet van deze tijd. Deze zijn^waren immers ook down.
Nee hoor.. ik ben altijd van Nintendo geweest en heb dus alles meegekregen qua online. Ik wil je heel graag geloven dat ze het tegenwoordig goed op de rit hebben.. maar door mijn ervaringen twijfel ik nogal. De huidige downtime (al 30 uur niet opgelost!) is daar slechts een voorbeeld van.

Als ze het ooit voor elkaar krijgen een service te draaien zoals Xbox Live op de Xbox 360 dan zou dat erg mooi zijn (inclusief party's, voicechat et cetera) ... helaas vrees ik ervoor dat dat nooit (in ieder geval niet in nabije toekomst) zal gebeuren.

Maargoed nu genoeg over Nintendo en online denk ik :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')