abonnement Unibet Coolblue
pi_134195240
Afgelopen week had ik op school een schoolexamenweek. In deze week krijg je voor elk vak dat je volgt een PTA, die meetelt voor je Schriftelijk Examen. Samen met je eindexamen bepaalt dit of je zakt/slaagt.
Van elke examenweek die je gemaakt hebt, mag je 1 examen achteraf herkansen.

Nu was ik 2 dagen ziek en heb ik daardoor 2 examens gemist. Ik heb dit netjes doorgegeven volgens de regels. Nu zegt de directeur dat ik deze 2 examens moet inhalen, en dat ik verder niks mag herkansen. Oftewel: Iemand die 10 vakken heeft en 0x ziek is mag in totaal 11x een examen maken, en iemand die ook 10 vakken heeft en 2 dagen ziek is mag in totaal maar 10x een examen maken.

Naar mijn mening heb ik het recht om nadat ik mijn 2 gemiste examens heb ingehaald, nog 1 examen te herkansen.
Via het examenreglement kom ik niet echt verder.
Ik vind het wel belangrijk om dit goed uit te zoeken want ook al is de kans klein, bepaalt dit misschien wel of ik wel/niet slaag in Mei. Er zijn al genoeg mensen gezakt op 0,1 punt.

Dit is het examenreglement. Weet iemand hoe dit nou precies zit?

http://www.atheneum-trevi(...)%20cohort%202011.pdf
pi_134195275
helaas, door ziek zijn vervalt t recht op herkansing, voor zover ik weet is dit op elke middelbare school zo. Je hebt ook meer tijd om je voor te bereiden.
pi_134195283
Niet zeiken. Had je maar niet weg moeten lopen voor je verplichtingen.
pi_134195320
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:47 schreef ejfaar het volgende:
Niet zeiken. Had je maar niet weg moeten lopen voor je verplichtingen.
:') Ik heb me netjes volgens de juiste procedure ziek gemeld. Waarom zou ik dan geen recht hebben op een herkansing en anderen wel?
pi_134195356
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:49 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

:') Ik heb me netjes volgens de geldende procedure ziek gemeld. Waarom zou ik dan geen recht hebben op een herkansing en anderen wel?
Niet leren en je dan ziek melden. Ookal is het conform de procedure, het is sneu gedrag. Later kun je ook niet weglopen voor je verplichtingen.
pi_134195359
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:49 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

:') Ik heb me netjes volgens de geldende procedure ziek gemeld. Waarom zou ik dan geen recht hebben op een herkansing en anderen wel?
omdat door ziek zijn dat recht vervalt ..
pi_134195376
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:49 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

:') Ik heb me netjes volgens de juiste procedure ziek gemeld. Waarom zou ik dan geen recht hebben op een herkansing en anderen wel?
Je hebt straks al twee keer een herkansing. De eerste ben je niet komen opdagen (omdat ziek).
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 12 december 2013 @ 17:50:42 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134195378
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:50 schreef Scaletta het volgende:

[..]

omdat door ziek zijn dat recht vervalt ..
Dat staat nergens in het schoolreglement.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_134195390
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:50 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Niet leren en je dan ziek melden. Ookal is het conform de procedure, het is sneu gedrag. Later kun je ook niet weglopen voor je verplichtingen.
Voor het examen dat ik die dagen had, hoefde je niet eens te leren. Hoezo is het sneu dat ik mij ziek meld als ik mezelf niet in staat acht om naar school te gaan om een examen te maken?
pi_134195396
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:50 schreef Messina het volgende:

[..]

Je hebt straks al twee keer een herkansing. De eerste ben je niet komen opdagen (omdat ziek).
Dit dus. Zo werkt de uni ook.
  donderdag 12 december 2013 @ 17:51:56 #12
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_134195412
Je ziekmelding zorgt voor een langere voorbereidingstijd die andere mensen niet hebben. Anders zouden ze ook van een vak 3 toetsen moeten maken. 1 voor normale examen, 1 inhaalexamen en nog een herkansingsexamen. Nu is het inhaal en herkansingsexamen hetzelfde.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_134195413
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:51 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

Voor het examen dat ik die dagen had, hoefde je niet eens te leren. Hoezo is het sneu dat ik mij ziek meld als ik mezelf niet in staat acht om naar school te gaan om een examen te maken?
Omdat je blijkbaar kleinzerig bent. Als je weet dat je een tentamen hebt, kom je gewoon naar school, tenzij je ECHT niet anders kan.
pi_134195425
Als ik het reglement goed lees staat er dat ik ook maar 1 inhaalmogelijkheid heb. Zou dit dan betekenen dat ik voor het andere examen een 1 krijg, omdat ik ziek ben geweest?
Dit slaat toch nergens op...
pi_134195441
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:52 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Omdat je blijkbaar kleinzerig bent. Als je weet dat je een tentamen hebt, kom je gewoon naar school, tenzij je ECHT niet anders kan.
Hier ben ik het niet mee eens. Ooit met een hoestende/niezende/kuchende persoon in een tentamenhal gezeten? Ik had die knakker graag ter plekke willen wurgen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_134195446
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:52 schreef HerkansingVraag het volgende:
Als ik het reglement goed lees staat er dat ik ook maar 1 inhaalmogelijkheid heb. Zou dit dan betekenen dat ik voor het andere examen een 1 krijg, omdat ik ziek ben geweest?
Dit slaat toch nergens op...
Nee, je krijgt dus uit coulance al een bonusherkansing.
pi_134195449
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:52 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Omdat je blijkbaar kleinzerig bent. Als je weet dat je een tentamen hebt, kom je gewoon naar school, tenzij je ECHT niet anders kan.
Hoe weet jij dat ik echt niet anders kan? Hoe weet het reglement dat ik anders echt niet kan? Bepaal jij voor mij of ik wel/niet kan of hoort een arts dat te doen?
pi_134195460
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:52 schreef HerkansingVraag het volgende:
Als ik het reglement goed lees staat er dat ik ook maar 1 inhaalmogelijkheid heb. Zou dit dan betekenen dat ik voor het andere examen een 1 krijg, omdat ik ziek ben geweest?
Dit slaat toch nergens op...
Nee, uit coulance mag je ze beiden doen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_134195471
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:52 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ik echt niet anders kan? Hoe weet het reglement dat ik anders echt niet kan? Bepaal jij voor mij of ik wel/niet kan of hoort een arts dat te doen?
Wat zei je arts?
pi_134195482
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:52 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Nee, je krijgt dus uit coulance al een bonusherkansing.
Ik vraag niet om een bonusherkansing, ik vraag om een inhaling. Naar mijn weten is een herkansing een examen over de stof waar je al eens eerder examen over hebt gehad maar waar je over het punt niet tevreden was.
pi_134195508
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:53 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Wat zei je arts?
Gaat jou dat wat aan? Ik zeg dat ik het volgens de geldende procedure heb gedaan.
pi_134195538
Je was van al die dagen er twee heel ziek en de rest gezond? Rare ziekte die je twee dagen compleet onderuit haalt
pi_134195555
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:54 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

Gaat jou dat wat aan? Ik zeg dat ik het volgens de geldende procedure heb gedaan.
De procedure zegt dat de arts een verklaring moet geven. Uit je posts komt wel naar voren dat je niet ECHT ziek was. Wees dan een grote meid en aanvaar de consequenties.
pi_134195574
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:53 schreef HerkansingVraag het volgende:

[..]

Ik vraag niet om een bonusherkansing, ik vraag om een inhaling. Naar mijn weten is een herkansing een examen over de stof waar je al eens eerder examen over hebt gehad maar waar je over het punt niet tevreden was.
In de grote mensenwereld is een niet gemaakt tentamen ook herkansen
pi_134195585
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:55 schreef mega-worstje het volgende:
Je was van al die dagen er twee heel ziek en de rest gezond? Rare ziekte die je twee dagen compleet onderuit haalt
Ssssttt.. Ze bepaalt zelf wel of ze ziek is :{w
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')