abonnement Unibet Coolblue
pi_133822145
Hoi ik had een vraagje over het minen van bitcoins.

Ik hoorde dat je passief bitcoins kan 'minen' en hiermee bitcoins kunt verdienen die later weer uitgegeven kunnen worden.

Natuurlijk maak me geen illusies dat ik zo maar even slapend rijk kan worden en ik weet dat ik er eigenlijk te laat ben ingestapt maar is het nog een beetje lucratief om te beginnen met 'minen'?
Zo ja, is dat ingewikkeld en is er nog iets speciaals voor nodig?

Ik had al gelezen wat het ongeveer is en ik had gelezen dat je het het beste via je grafische kaart kunt doen. Volgens mij zit op deze PC een best redelijke videokaart. Heb verder ook nog een i7 3.4ghz processor maar dat het schijnt dat 'minen' via je processor niet echt werkt.

Is iemand die mij een verder linkje kan geven waar ik überhaupt (het best) een bitcoinsadress kan maken?

Bij voorbaat dank!
pi_133822345
Je bent een goeie 3 jaar te laat :')
pi_133822356
Heb ook dit filmpje gekeken overigens :
pi_133822395
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:46 schreef Wijnbo het volgende:
Je bent een goeie 3 jaar te laat :')
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:43 schreef ulq het volgende:
Natuurlijk maak me geen illusies dat ik zo maar even slapend rijk kan worden en ik weet dat ik er eigenlijk te laat ben ingestapt maar is het nog een beetje lucratief om te beginnen met 'minen'?
Aan dit soort reacties heb ik niks :')
pi_133822452
oftewel heeft geen zin meer... minen kan alleen nog met speciale dure apparatuur die overal uitverkocht is.

nu minen met je grafische kaart is hetzelfde als voor een euro een krantenwijk van 183859292 adressen lopen
pi_133822480
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:47 schreef ulq het volgende:

[..]

[..]

Aan dit soort reacties heb ik niks :')
Ten eerste AEX=/DIG
Ten tweede Te laat
Ten derde google
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133822524
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:47 schreef ulq het volgende:

[..]

[..]

Aan dit soort reacties heb ik niks :')
Aan minen ook niet!
pi_133822573
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 21:48 schreef Wijnbo het volgende:
oftewel heeft geen zin meer... minen kan alleen nog met speciale dure apparatuur die overal uitverkocht is.

nu minen met je grafische kaart is hetzelfde als voor een euro een krantenwijk van 183859292 adressen lopen
Ja dat dacht ik al. Zie overigens wel dat de koers ongelofelijk fluctueert. Dan zal daarvan profiteren die enige manier zijn waarop deze business zijn voor mij nog lucratief zou kunnen zijn.
pi_133823328
De rekenkracht van het netwerk neemt zo snel toe, dat als je nu een stuk mining hardware koopt, deze waarschijnlijk in zijn hele levensduur nooit het aantal bitcoins zal opleveren wat ie kost (nog even los van de stroomkosten).

In theorie kun je er dan nog wel aan verdienen door bijvoorbeeld nu 2 BTC = $1900 uit te geven, en dan op termijn 1.3 bitcoin te minen wat over een jaar bijvoorbeeld $7000 waard is, maar dan had je dus beter gewoon die 2 BTC kunnen houden. Of nu direct die BTC kopen, in plaats van moeilijk doen met zo'n miner.

Niet meer aan beginnen dus, het heeft geen zin meer.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133823472
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:50 schreef ulq het volgende:
Dan zal daarvan profiteren die enige manier zijn waarop deze business zijn voor mij nog lucratief zou kunnen zijn.
Bitcoin gaat sowieso niet om een "business" die lucratief zou zijn (ook al gaan sommigen er wel zo mee om). Het gaat om een revolutionaire nieuwe vorm van geld en betalingsverkeer, die ingrijpende gevolgen gaat hebben op wereldwijde schaal. Net zoals internet heeft gedaan de afgelopen 25 jaar.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133825156
Hoe moeilijk is het om even te kijken of er misschien al een topic of zelfs reeks over bestaat?

AEX / Bitcoin en andere cryptocurrencies #72 | Crash!
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_133826480
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:31 schreef bas-beest het volgende:
Hoe moeilijk is het om even te kijken of er misschien al een topic of zelfs reeks over bestaat?

AEX / Bitcoin en andere cryptocurrencies #72 | Crash!
Daar kreeg ik geen antwoord :')

Sorry man, ik hoop dat je niet te gefrustreerd bent geraakt door dit topic.
pi_133826650
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:02 schreef Jace_TBL het volgende:
De rekenkracht van het netwerk neemt zo snel toe, dat als je nu een stuk mining hardware koopt, deze waarschijnlijk in zijn hele levensduur nooit het aantal bitcoins zal opleveren wat ie kost (nog even los van de stroomkosten).

In theorie kun je er dan nog wel aan verdienen door bijvoorbeeld nu 2 BTC = $1900 uit te geven, en dan op termijn 1.3 bitcoin te minen wat over een jaar bijvoorbeeld $7000 waard is, maar dan had je dus beter gewoon die 2 BTC kunnen houden. Of nu direct die BTC kopen, in plaats van moeilijk doen met zo'n miner.

Niet meer aan beginnen dus, het heeft geen zin meer.
Als je dit zo ziet is er toch nog een hoop ruimte voor speculaties en eventuele winsten. Lijkt zo onstabiel te zijn als wat :P
pi_133826788
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:59 schreef ulq het volgende:
[ afbeelding ]Als je dit zo ziet is er toch nog een hoop ruimte voor speculaties en eventuele winsten. Lijkt zo onstabiel te zijn als wat :P
Ja maar dat heeft geen reet met minen te maken. Da's gewoon een kwestie van bitcoins kopen en verkopen (of juist bewaren).
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133826889
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 23:02 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ja maar dat heeft geen reet met minen te maken. Da's gewoon een kwestie van bitcoins kopen en verkopen (of juist bewaren).
Nee klopt. Leek me eigenlijk ook al sterk dat passief je PC een beetje laten rekenen nu nog enigzins lucratief zou kunnen zijn :P
pi_133827255
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:04 schreef ulq het volgende:

[..]

Nee klopt. Leek me eigenlijk ook al sterk dat passief je PC een beetje laten rekenen nu nog enigzins lucratief zou kunnen zijn :P
goodluck



en dit is nog maar een mini setup
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_133835024
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:47 schreef ulq het volgende:

Aan dit soort reacties heb ik niks :')
Dat ligt dan aan je gebrekkige begrip, het is toch duidelijk. Toen het net nieuw was kon je nog op je CPU minen, daarna videokaart. De laatste tijd is het alleen rendabel via speciale hardware, ASIC chips die per clocktick 1 hash doen, 16 chips in een kastje op 2 GHz en je hebt een 32 GHash/s apparaat. De professionals hebben dan een paar honderd van dit soort kastjes in een serverruimte. Jij kan misschien 1/100.000'ste van dit genereren met je lullige videokaartje.

De difficulty wordt zodanig bepaald dat er 1 blok per 10 minuten vrijkomt, dat levert 25 coins op. Hoe meer mensen minen, hoe groter de moeilijkheid. Aangezien er nu zoveel mensen met beestachtig zware hardware 24/7 runnen maak jij met alleen een PC geen kans, de opbrengst is een stuk lager dan de stroomkosten.
pi_133835061
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:31 schreef bas-beest het volgende:
Hoe moeilijk is het om even te kijken of er misschien al een topic of zelfs reeks over bestaat?

AEX / Bitcoin en andere cryptocurrencies #72 | Crash!
Misschien moet jij even kijken waar je mee bezig bent. Je verwijst naar een verkeerd topic, dat over handelen in coins. Hoe moeilijk is het om het relevante topic te vinden, namelijk

DIG / Bitcoin Mining #7 | Zonder miners geen Bitcoin!
pi_133848865
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:04 schreef ulq het volgende:

[..]

Nee klopt. Leek me eigenlijk ook al sterk dat passief je PC een beetje laten rekenen nu nog enigzins lucratief zou kunnen zijn :P
Kan voor sommige alt coins nog wel lucratief zijn volgens mij. Litecoin minen bijv.
pi_133852045
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:04 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Bitcoin gaat sowieso niet om een "business" die lucratief zou zijn (ook al gaan sommigen er wel zo mee om). Het gaat om een revolutionaire nieuwe vorm van geld en betalingsverkeer, die ingrijpende gevolgen gaat hebben op wereldwijde schaal. Net zoals internet heeft gedaan de afgelopen 25 jaar.
_O-

Ik hoor een verlate echo van Nina Brink en Sport7, geloof ik ;)
so long and thanks for all the fish
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:08:59 #21
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133870503
Minen gaat nog steeds prima, maar dan wel op de scrypt altcoins. Kijk eens in het DIG topic, daar loopt wat meer kennis over minen rond.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:44:43 #22
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133872719
Deze neem ik ook even mee
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')