natuurlijk zal ik meerdere spullen mee moeten nemen die ook geld kostten.quote:Je hoeft alleen een backpack te kopen?
Daar kun je je nog best in vergissen heb ik gemerkt hoor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:50 schreef STG8 het volgende:
[..]
natuurlijk zal ik meerdere spullen mee moeten nemen die ook geld kostten.
maar dit zullen geen hoog oplopende kosten zijn volgens mij
de prijzen die ik had gevonden op het internet waren meestal wel van wat jaren geleden, en ik ben me er van bewust dat deze zijn gestegen de laatste tijd. ik zou inderdaad ook wel wat anders willen doen dan steden en architectuur etc. bekijken. heeft iemand ervaring met een reis van +/- 90 dagen inclusief bezienswaardigheden, en activiteiten. en wat waren jouw kostten?quote:ZO Azie, is een bestemming waar veel in rondgetrokken wordt, en het rondje wat jij gaat maken doen veel mensen daar.
Je zal het ook zeker heel leuk vinden.
Ik vind alleen je budget voor daar heel krap.
Het zal zeker te doen zijn, maar je bedragen zijn wel gebaseerd op heel wat jaar geleden.
je hebt ook helemaal geen ruimte voor een biertje op een full moon party, of een duikcursus op Koh Tao oid.Dingen die wel erg leuk zijn om te doen.
Ik zou je bedrag voor ter plekke wel wat opschroeven.
Mocht dat niet lukken, en je wilt wel weg, zal het misschien lukken, maar het is wel erg karig.
Je zal bv. soms op 1 plek moeten blijven, en niets moeten uitgeven, om later een treinkaart te kopen om later verder te kunnen bv.
hmm ja inderdaad.. ik heb een muskietennet, maar moet nog wel bergschoenen kopen en een EHBO kit samenstellen + reisgidsen kopen. ik heb nu de lonely planets op mijn mobiele telefoon staan als digitaal boek, maar dat leest niet echt prettig.quote:Daar kun je je nog best in vergissen heb ik gemerkt hoor.
Denk maar aan een muskietennet, muskietenmiddel, bergschoenen, stekkers, malariatabletten (en andere medicatie die je echt wel nodig hebt in je EHBO kit) , reisgids(en), vertaalboekje in plaatjes (geloof me, superhandig), prepaid creditcard oid, lichtgewicht handddoek, noem het maar op. Als je eenmaal spullen gaat kopen heb je kans dat er steeds meer bijkomt.
Edit: oh en vergeet niet te checken of je een goede reisverzekering hebt.
Ik zou eens bij een legerdump gaan kijken, daar hebben ze vaak handige dingen voor een redelijke prijs. Ik zou je ook aanraden je eigen bord + bestek meer te nemen. Soms is het goedkoper/handiger om zelf wat eten te halen in een 7/11 voor onderweg. Dit is iets wat ik zelf echt gemist heb, het was altijd gekloot. Ik zou 1 reisgids halen voor het land waarin je begint, vaak zijn er boekwinkels of motels waar je je 'oude' reisgids kunt inruilen voor eentje van je volgende land of krijg je korting. Probeer te voorkomen dat je met 4 boeken gaat slepen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:04 schreef STG8 het volgende:
[..]
hmm ja inderdaad.. ik heb een muskietennet, maar moet nog wel bergschoenen kopen en een EHBO kit samenstellen + reisgidsen kopen. ik heb nu de lonely planets op mijn mobiele telefoon staan als digitaal boek, maar dat leest niet echt prettig.
7/11quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:10 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik zou eens bij een legerdump gaan kijken, daar hebben ze vaak handige dingen voor een redelijke prijs. Ik zou je ook aanraden je eigen bord + bestek meer te nemen. Soms is het goedkoper/handiger om zelf wat eten te halen in een 7/11 voor onderweg. Dit is iets wat ik zelf echt gemist heb, het was altijd gekloot. Ik zou 1 reisgids halen voor het land waarin je begint, vaak zijn er boekwinkels of motels waar je je 'oude' reisgids kunt inruilen voor eentje van je volgende land of krijg je korting. Probeer te voorkomen dat je met 4 boeken gaat slepen.
Overweeg van alles wat je meeneemt: het kan gestolen worden. Laat je eventuele sieraden thuis, verdeel je geld over contant, prepaid creditcard en bankpas. Neem geen dure telefoon mee. Haal een geldgordel die je onder je kleding kunt dragen en neem daarin je paspoort mee. Scan al je belangrijke documenten in zodat je erbij kunt komen per mail. Dat soort dingen.
Vietnam wel ja, de rest is Visa on arrival toch?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:31 schreef STG8 het volgende:
bedankt voor de tips! nog een vraagje, raden jullie aan om thuis je visum te regelen of dit te doen in guesthouses?
Heb van de voren helemaal niets qua visa geregeld, is daar allemaal erg goed te regelen. Verder gaf ik ook +/- uit wat jij hebt uitgegeven, dus je moet er sowiewo een heel eind mee komen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:31 schreef STG8 het volgende:
bedankt voor de tips! nog een vraagje, raden jullie aan om thuis je visum te regelen of dit te doen in guesthouses?
Niet eens met het eerste. 10 euro per nacht is vrij oke. Voor 12 dollar heb je een ok hotel en ik heb vaak genoeg overnacht voor rond de 5 dollar in een hostel en zelfs voor 2 dollar.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:06 schreef Fok-it het volgende:
10 euro per nacht zou ik zeker meer van maken, natuurlijk het `kan'' maar in praktijk zul je zien dat je regelmatig een overnachting erbij hebt die duurder uitkomt. Daarbij wil je ook vaak toffe excursies doen, of duiken bijvoorbeeld. Daarom is 5 euro echt te weinig. Ik zou sowieso niet teveel een planning maken qua financiën maar gewoon zorgen dat je genoeg hebt. Voor 3 maanden moet rond de 4000 inderdaad kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |