abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:00:24 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_131963970
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_131964342
Waar vind je zo'n plaatje voor de OP... :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Werken met een snurkend konijn naast je :') O+

V1z *O*

Mini aan de Weight Watchers ja? Wat zijn je ervaringen?
Ik heb het weleens eerder gedaan, nu pas weer een week, maar het werkt best goed voor mij. :)
In theorie weet ik best wel wat gezond en ongezond is, maar als ik het niet echt tel heb ik toch nog te vaak zoiets van "mwaah, één sneetje brood kan nog wel" of dat ik toch nèt wat ongezondere producten kies en dat het alles bij elkaar toch weer 100 of 200 kcal meer is dan ik denk. Het is hier wel vaker ter sprake gekomen, maar als je onderhoud 1600 kcal is, is de marge tussen afvallen en niet afvallen niet zo groot (tenzij je echt op 1100 kcal per dag gaat leven, wat ik dus niet kan).
Bij WW is het gewoon heel duidelijk, je moet alles tellen en als je punten op zijn moet je stoppen. :P Natuurlijk wel binnen de grenzen van de common sense, maar je kunt in elk geval niet te veel smokkelen zonder het door te hebben. En het feit dat groente en fruit 0 punten zijn is voor mij ook wel handig, want normaal gesproken vergeet ik gewoon dat fruit bestaat maar als je trek hebt en het is het enige wat je "gratis" mag eten, dan wil je wel. :+

Oh en ik vind het juist weer fijner dan andere "diëten" omdat je in principe wel alles mag eten, je hoeft geen hele voedselgroepen weg te laten en heel andere recepten te zoeken dan normaal ofzo, en je hoeft ook weer niet zo pietluttig te tellen (en te wegen en alles) als wanneer je het echt op het niveau van calorieën gaat bijhouden.
Know that while you sleep
Everything has changed
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:26:56 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_131969428
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:13 schreef Mini. het volgende:
Waar vind je zo'n plaatje voor de OP... :D

[..]

Ik heb het weleens eerder gedaan, nu pas weer een week, maar het werkt best goed voor mij. :)
In theorie weet ik best wel wat gezond en ongezond is, maar als ik het niet echt tel heb ik toch nog te vaak zoiets van "mwaah, één sneetje brood kan nog wel" of dat ik toch nèt wat ongezondere producten kies en dat het alles bij elkaar toch weer 100 of 200 kcal meer is dan ik denk. Het is hier wel vaker ter sprake gekomen, maar als je onderhoud 1600 kcal is, is de marge tussen afvallen en niet afvallen niet zo groot (tenzij je echt op 1100 kcal per dag gaat leven, wat ik dus niet kan).
Bij WW is het gewoon heel duidelijk, je moet alles tellen en als je punten op zijn moet je stoppen. :P Natuurlijk wel binnen de grenzen van de common sense, maar je kunt in elk geval niet te veel smokkelen zonder het door te hebben. En het feit dat groente en fruit 0 punten zijn is voor mij ook wel handig, want normaal gesproken vergeet ik gewoon dat fruit bestaat maar als je trek hebt en het is het enige wat je "gratis" mag eten, dan wil je wel. :+

Oh en ik vind het juist weer fijner dan andere "diëten" omdat je in principe wel alles mag eten, je hoeft geen hele voedselgroepen weg te laten en heel andere recepten te zoeken dan normaal ofzo, en je hoeft ook weer niet zo pietluttig te tellen (en te wegen en alles) als wanneer je het echt op het niveau van calorieën gaat bijhouden.
Google-skillz! :7 :+

En okee! Klinkt inderdaad goed :Y Doe je dat dan online ofzo of met een groep? </noob>

Zelf zit ik momenteel weer in een 'kanmenietzoveelbommen'-fase (niet dat ik idioot eet, wel 'normaal'), maar dat is vaak maar tijdelijk :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_131969612
Middag! Werkdag zit er alweer op :) Tenminste soort van, vanavond ook nog even aan de gang maar dan voor mezelf.

De planning was vandaag om ook naar de sportschool te gaan, maar heb echt spierpijn als een malle, dus dat heeft dan ook niet zoveel zin denk ik. Ik heb laatst ook een paar weken gehad dat ik echt verkeerde dingen at, maar ik ben er weer vanaf :)

Lijstje:
O: 3 bth pindakaas, ham, beker melk
T banaan, handje noten
T 2 bth met 2 ei
L 2 bth met 2 ei en ham
T appel
T 200 gram kwark
T gele paprika
D pasta met bolognese saus, veel groenten

Zoiets. Ik vind het een aardig lijstje. Misschien wat veel ei (4) maar daar had ik zin in :9
pi_131969789
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:26 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Google-skillz! :7 :+

En okee! Klinkt inderdaad goed :Y Doe je dat dan online ofzo of met een groep? </noob>

Zelf zit ik momenteel weer in een 'kanmenietzoveelbommen'-fase (niet dat ik idioot eet, wel 'normaal'), maar dat is vaak maar tijdelijk :D
Gewoon online. Lekker veilig van achter de computer. :+

Ach, zolang je in zo'n fase niet te veel aankomt is dat ook wel even prima toch? De boog kan niet altijd gespannen zijn.
Know that while you sleep
Everything has changed
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:55:18 #6
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_131972064
Mini, je hebt zelf ook verstand meegekregen en volgens mij is het een prima leefwijze.

Lijst
O kwark, vla en frambozen
T's halve komkommer, tomaat, 250 gr wortel, cup a soup kerrie, kwart paprika
L 2 bterhammen met zefgegrilde kipfilet, ui, curry, tomaat. Beker melk. Grote kom tomatencremesoep met ballen, tomaat, kwart paprika
T's 4 aardbeien, 2 sppels, paar dropjes, chocolade, kiwi
D wil wel wokken.. of anders spruiten, rode kool, aardappelpuree en bieflapjes
T zoute stokjes, cola berenburg
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:21:31 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_131974800
Het worden spruiten ook lekker maar heb zo'n zin in wokken -O- Meneer wil niet -O-
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_131977388
En je kan zelf niet wokken, dat je lief wat anders eet? Of bedoel je wokken buiten de deur?

Lange dag vandaag, veel km's gemaakt en nu moe. Moest vanaaf lopen maar heb er ff geen zin in, dus avondje bankhangen maar :D

O: omelet met groenten
T: 1/2 bak kwark met pindakaas
L: gemengde salade met kip
T: havermoutshake
D: pumpkin curry soep met kleine meatballs :+
T : 1/2 bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_131979482
Hmm, heb net pepertjes gesneden, maar mn lenzen moeten nog uit. :{
Wel lekker nasi met varkentje, paprika en champignons op.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 19:58:11 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_131979703
Uit wokken natuurlijk Aurum, heb izin in vette mihoen, vette tjaptjoy, pittig eten, gewoon ordinaire Chinees en wokk :9 Nu wel vol van de spruiten e.d. Had ook nog paprika , courgette, aubergine, prei plakken gegrild uit de oven erbij, gewoon omdat ik NIET kon kiezen :Y)

Lekker Puff... lenzen uit? Kan je vingers niet neutraliseren met je contactlezen vloeistof?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 19:58:59 #11
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_131979735
O = 3 a 4 Bth met pindakaas en/of kipfilet ( whey shake )

T = Banaan

L = Kip met rijst/ kip met pasta ( whey shake )

T = Blik tonijn ( 250 G ) en/of Ananas/fruitachtig iets :P

Avond = Groente, vlees, aardappeltjes. Wat de pot schaft.. altijd wel gezond!

T = 500gr magere kwark met kaneel en wat noten

Soms neem ik ergens tussendoor nog een boterham met pindakaas of kipfilet als ik honger heb.

En dit doe ik elke dag

*O*

Edit: Waarop ik in het weekend een cheat day heb natuurlijk :) zowel eten als alcohol! Wel een beetje blijven leven he.
En altijd het laatste woord.
pi_131979832
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmm, heb net pepertjes gesneden, maar mn lenzen moeten nog uit. :{
Wel lekker nasi met varkentje, paprika en champignons op.
:X volgende keer handschoenen aan bij het snijden? (doe ik ook)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131979999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:X volgende keer handschoenen aan bij het snijden? (doe ik ook)
Kan ik ook doen ja, maar nu wacht ik nog wel tot na pilates. Komt wel goed, maar wel dom :P
pi_131980065
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:05 schreef MevrouwPuff het volgende:

Kan ik ook doen ja, maar nu wacht ik nog wel tot na pilates. Komt wel goed, maar wel dom :P
Ik hoop dat de capsaïcine van je handen is tegen de tijd dat je je lenzen gaat uitdoen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131980643
De duutser help z'n kleine zusje (13) met wiskundehuiswerk over skype O+
pi_131980713
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:58 schreef BlauweTijger het volgende:
O = 3 a 4 Bth met pindakaas en/of kipfilet ( whey shake )

T = Banaan

L = Kip met rijst/ kip met pasta ( whey shake )

T = Blik tonijn ( 250 G ) en/of Ananas/fruitachtig iets :P

Avond = Groente, vlees, aardappeltjes. Wat de pot schaft.. altijd wel gezond!

T = 500gr magere kwark met kaneel en wat noten

Soms neem ik ergens tussendoor nog een boterham met pindakaas of kipfilet als ik honger heb.

En dit doe ik elke dag

*O*

Edit: Waarop ik in het weekend een cheat day heb natuurlijk :) zowel eten als alcohol! Wel een beetje blijven leven he.
Nou, leefze!
Ja doei.
pi_131984726
• oefeningen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• bakje 1: fruit & yoghurt
• bakje 2: 2 eieren, paar blokjes rollade, 2 tomaten
• bakje 3: dozijn mossels, haringkoninkje, komkommer
• kantoorfruit: druiven, 2 appels, 1 peer
• 1 glas rode wijn
• avondeten: stoofpot rundvlees, zoete aardappe,, wortel, courgette
• toe: custardpudding met pruimenjam
• 1 whisky
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:00:58 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_131986919
Waar zijn de koekjes?

Eet al zoveel fruit en heb echt nog fijn wat zure appels voor appelmoes maar ik zie geen kans om dat te eten... dan gist ik echt weg 8)7
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_131988787
Net pilates gedaan en de lenzen uit viel mee :)
Wel een chocotoetje op ook :@
  Vis een optie? dinsdag 8 oktober 2013 @ 23:23:08 #20
70532 loveli
N
pi_131991350
crap in = crap out
pi_131996182
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:00 schreef uniekhoorn het volgende:
Waar zijn de koekjes?

Eet al zoveel fruit en heb echt nog fijn wat zure appels voor appelmoes maar ik zie geen kans om dat te eten... dan gist ik echt weg 8)7
Voorlopig werkt de nieuwe aanpak (tedergeliefde bemoeit zich ermee) heel goed. Het geeft me net voldoende kracht om dat 1e koekje niet te pakken.

Appelmoes kan je invriezen / in pot steriliseren. Kan je in de winter nog wat eigen appels eten :).
Ik heb zo'n 60 kilo appels netjes in kratten gelegd, die moeten de winter over langzaam worden opgegeten. De diepvries moet ik vrij houden voor varken en schapen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:20:24 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_131997961
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:23 schreef loveli het volgende:
[ afbeelding ]
:D O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_131999683
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_131999753
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:28 schreef V1z0R het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
c_/ Proost met een bakje koffie! *O* *O* *O*
pi_131999786
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:28 schreef V1z0R het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Feli! *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')