abonnement Unibet Coolblue
pi_134241275
Wilde ik net gaan inschrijven voor het tentamen van 21 dec. (op een zaterdag :') ) krijg ik dit:

"Upgrade Osiris:
Due to maintenance with regard to Osiris;
Osiris Student will not be available from Friday 13th of December from 16:00pm untill Monday 16th of December 08.00am."

Ik vind dat ze dit minstens 24 uur van te voren moet melden. Gisterenavond stond er nog niets op BB. Moet nu dus wel betalen voor die inschrijving. Erg zuur dit.
pi_134243856
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:21 schreef Unlabeled het volgende:
Wilde ik net gaan inschrijven voor het tentamen van 21 dec. (op een zaterdag :') ) krijg ik dit:

"Upgrade Osiris:
Due to maintenance with regard to Osiris;
Osiris Student will not be available from Friday 13th of December from 16:00pm untill Monday 16th of December 08.00am."

Ik vind dat ze dit minstens 24 uur van te voren moet melden. Gisterenavond stond er nog niets op BB. Moet nu dus wel betalen voor die inschrijving. Erg zuur dit.
Is dit niet meer dan week tevoren ergens gemeld?
Beneath the gold, bitter steel
pi_134244656
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:01 schreef Fingon het volgende:

[..]

Is dit niet meer dan week tevoren ergens gemeld?
Niet op blackboard (en ook geen mailtje gehad). Ik log namelijk dagelijks in.Vandaag was dat dus net iets later dan 16.00pm. Ik heb net gelezen dat bij te late inschrijving door overmacht betalen niet nodig is. Maandag even contact opnemen met de examencommissie dus.
pi_134244982
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:15 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Niet op blackboard (en ook geen mailtje gehad). Ik log namelijk dagelijks in.Vandaag was dat dus net iets later dan 16.00pm. Ik heb net gelezen dat bij te late inschrijving door overmacht betalen niet nodig is. Maandag even contact opnemen met de examencommissie dus.
Zoiets wordt nooit op BB gemeld, altijd op SIN-online en wellicht in die nieuwsbrieven. Als dat niet gebeurd is vind ik het inderdaad niet billijk om hierdoor te moeten gaan betalen voor inschrijving,
Beneath the gold, bitter steel
pi_134245184
quote:
13s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:39 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Onredelijke matennaaierij; niet zelf iets proberen te regelen maar uit luiheid en gemakzucht direct maar studenten in de uitverkoop doen en ze daarmee een gigantisch oor aannaaien om de eigen financiële positie snel te verbeteren. Bah.

Door en voor studenten my ass.
In hun algemene voorwaarden staan ook wel wat twijfelachtige dingen.

Bijvoorbeeld:
quote:
5.3 SIR behoudt zich het recht voor om de prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk blijkt of het bestelde verslag wegens onvoorziene omstandigheden een grotere omvang heeft dan vooraf door SIR is voorzien. Wederpartij is slechts bevoegd de reeds geplaatste bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden indien er een prijsstijging van minimaal 10% van de bestelprijs heeft plaatsgevonden.
Gewoon in strijd met 6:236 sub i BW.
Geen referral hier.
pi_134245368
Daarnaast gewoon vragen om bewijs van de aanmaning, zoals deze in de algemene voorwaarden staat.

quote:
11.2 Indien automatische incasso niet mogelijk is gebleken, om welke reden dan ook, zal de wederpartij hiervan zo spoedig mogelijk na constatering door SIR in kennis worden gesteld middels een aanmaning.
11.3 De aanmaning geschiedt schriftelijk en/of digitaal op het factuuradres en/of bezorgadres van de wederpartij zoals de wederpartij dat heeft aangegeven bij SIR. Wederpartij zij gewezen op artikel 1.4 van deze Algemene Voorwaarden.
11.4 Indien SIR de wederpartij aanmaant tot betaling wegens onterechte stornering van een vooreerst gelukte incasso, kan de hoofdsom worden vermeerderd met een bedrag van ten minste 5 (zegge: vijf) euro wegens administratiekosten.
Geen referral hier.
pi_134245930
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:21 schreef Fingon het volgende:

[..]

Zoiets wordt nooit op BB gemeld, altijd op SIN-online en wellicht in die nieuwsbrieven. Als dat niet gebeurd is vind ik het inderdaad niet billijk om hierdoor te moeten gaan betalen voor inschrijving,
Sin online ja. Sorry voor de onduidelijkheid maar wat mij betreft een pot nat :P. Ik vind ook dat betalen onterecht is in deze situatie.
  donderdag 19 december 2013 @ 23:51:33 #183
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_134472731
Zou ik ook in de OP mogen? :D
I&E is geen uitstervend ras door samenwerking met Leiden
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_134579417
Vak vorig jaar niet gehaald, wel aan aanwezigheidsverplichting voldaan en tentamen gemaakt, dus een geldig resultaat in Osiris. Heb ik nu het tentamen gemaakt maar er staat nu een minnetje bij 'vrijstelling' in my attendance, wat resulteert in een ongeldig resultaat op Osiris...

Gaat dit via de examencommissie als ik dit wil aankaarten?
  maandag 23 december 2013 @ 12:51:39 #185
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_134602277
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:24 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Vak vorig jaar niet gehaald, wel aan aanwezigheidsverplichting voldaan en tentamen gemaakt, dus een geldig resultaat in Osiris. Heb ik nu het tentamen gemaakt maar er staat nu een minnetje bij 'vrijstelling' in my attendance, wat resulteert in een ongeldig resultaat op Osiris...

Gaat dit via de examencommissie als ik dit wil aankaarten?
Informatiebalie van de faculteit bellen. Bij ESE het OSC.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_134605413
Weet iemand of de studystore open is in de vakantie?
#TeamMiley
pi_134688144
Moest ik afgelopen vrijdag weer eens op Kralingse Zoom zijn voor een tentamen en wilden we achteraf ons verdriet wegdrinken in de Smitse, is het café dicht! Uiteindelijk maar naar het Paviljoen gegaan, maar daar werd ons om 10 voor 5 ook al vriendelijk verzocht het gebouw te verlaten.. en ik was al zo'n fan van de faculteit, haha.
  woensdag 25 december 2013 @ 16:23:44 #188
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_134688256
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 16:17 schreef AutumnRain het volgende:
Moest ik afgelopen vrijdag weer eens op Kralingse Zoom zijn voor een tentamen en wilden we achteraf ons verdriet wegdrinken in de Smitse, is het café dicht! Uiteindelijk maar naar het Paviljoen gegaan, maar daar werd ons om 10 voor 5 ook al vriendelijk verzocht het gebouw te verlaten.. en ik was al zo'n fan van de faculteit, haha.
Welke faculteit?
Ok stelletje hokboeren
pi_134688376
quote:
10s.gif Op woensdag 25 december 2013 16:23 schreef padlarf het volgende:

[..]

Welke faculteit?
Geen specifieke faculteit, eigenlijk, maar ik heb de EUR op KZ altijd zo kil gevonden! Moet overigens zeggen dat ik het gele pad dat volgens mij na de verbouwing is aangelegd wél leuk vind :P
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:26:27 #190
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_135173963
Lorenzo Pozzi :D :')
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:05:22 #191
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_135180260
Wat is daarmee? :P
pi_135280156
Ronald Huisman :@
pi_135583256
Heeft iemand tips voor het volgen van het vak bestuursrecht? Alvast bedankt! O+
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:46:50 #194
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_135584625
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:24 schreef Se7en__ het volgende:
Heeft iemand tips voor het volgen van het vak bestuursrecht? Alvast bedankt! O+
Het klinkt heel logisch, maar bestuursrecht moet je volgens mij vanaf het begin goed bijhouden omdat het alsmaar moeilijker wordt. Je begint met art. 1:1 Awb (wat is een bestuursorgaan) en je zult als ik me niet vergis eindigen bij een onrechtmatige of rechtmatige overheidsdaad (zeer technische deel van Bestuursrecht volgens mij).

Maak zeker de creditopdrachten (ik dacht dat je 10 punten kreeg als je aan die regeling voldoet), aangezien die een redelijke goede indicatie kunnen zijn voor wat je kunt verwachten op het tentamen. Zorg ervoor dat je in een goede werkgroep zit, zodat alles goed erin gestampt wordt. De eerste keer dat ik het vak volgde zat ik voor een groot deel bij een oude dame die best snel ging. Toen ik het vak moest overdoen zat ik bij de coördinator van het vak die nogal schools was, maar bij haar werd het er echt ingestampt. Nog beter is als je bij een jonge docente zit die ook de werkgroepen van Staatsrecht deed. Die geeft heel duidelijk de werkgroepen. De hoorcolleges vond ik maar mwoah. Je kan net zo goed het boek een beetje doorlezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door IkeDubaku99 op 16-01-2014 22:52:48 ]
pi_135585143
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Het klinkt heel logisch, maar bestuursrecht moet je volgens mij vanaf het begin goed bijhouden omdat het alsmaar moeilijker wordt. Je begint met art. 1:1 Awb (wat is een bestuursorgaan) en je zult als ik me niet vergis eindigen bij een onrechtmatige of rechtmatige overheidsdaad (zeer technische deel van Bestuursrecht volgens mij).

Maak zeker de creditopdrachten (ik dacht dat je 10 punten kreeg als je aan die regeling voldoet), aangezien die een redelijke goede indicatie kunnen zijn voor wat je kunt verwachten op het tentamen. Zorg ervoor dat je in een goede werkgroep zit, zodat alles goed erin gestampt wordt. De eerste keer dat ik het vak volgde zat ik voor een groot deel bij een oude dame die best snel ging. Toen ik het vak moest overdoen zat ik bij de coördinator van het vak die nogal schools was, maar bij haar werd het er echt ingestampt. Nog beter is als je bij een jonge docente zit die ook de werkgroepen van Staatsrecht deed. Die geeft heel duidelijk de werkgroepen. De hoorcolleges vond ik maar mwoah. Je kan net zo goed het boek een beetje doorlezen.
Bedankt! Dus je moet het boek echt lezen voor een goed cijfer? ;(
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:59:17 #196
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_135585341
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:55 schreef Se7en__ het volgende:

[..]

Bedankt! Dus je moet het boek echt lezen voor een goed cijfer? ;(
Ik vond de hoorcolleges niet echt een bepaalde toegevoegde waarde hebben. Toen ik het vak het tweede keer moest doen had ik het boek wel gelezen, maar ik denk dat je met de powerpoints van de hoorcolleges al een redelijk eind moet kunnen komen. Je mocht wel je arrestenbundel meenemen naar het tentamen.
pi_135623347
Telt je minor herkansen als een of twee herkansingen?
pi_135696118
Zijn er hier nog mensen die aan de ESE Honours Class deelnemen / hebben deelgenomen? Heb een mailtje gehad, dat ik mag solliciteren naar een plek, maar ik zou graag eerst iets meer horen van een ervaringsdeskundige.
pi_135737092
Iemand ervaring met Volosovych als thesis begeleider of kent verhalen/ervaringen van/met hem?
  maandag 20 januari 2014 @ 21:55:20 #200
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_135739414
quote:
5s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:15 schreef Cyber2003 het volgende:
Iemand ervaring met Volosovych als thesis begeleider of kent verhalen/ervaringen van/met hem?
Als docent vond ik het iig niks, erg warrig enzo. Kan mij niet voorstellen dat het als begeleider veel is :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')