abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131518490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 16:49 schreef tfors het volgende:
Zo op het eerste gezicht is er geen reden om ze meer te wantrouwen dan elke andere broker zonder bankvergunning zoals Lynx. De reden waarom ze lagere transactiekosten kunnen rekenen is (zeggen ze zelf) dat veel transacties met andere klanten gecrossed worden, dus ze gaan niet over de beurs maar binnensboord. Niets mis mee.
En dat ze effecten mogen uitlenen aan anderen en dat de risico's hiervan volledig bij de klant ligt. Dan betaal ik zelf liever wat euro's extra bij Binck. Lynx hun voorwaarden ken ik verder niet, maar ik heb liever wat meer zekerheid dan een lagere prijs tegen een extra risico die ik niet kan inschatten op basis van de informatie die ze mij geven (behalve dat alle risico bij mij ligt).
pi_131518561
Binck doet dat ook met TOM
  dinsdag 24 september 2013 @ 17:15:26 #28
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_131518743
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 17:06 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En dat ze effecten mogen uitlenen aan anderen en dat de risico's hiervan volledig bij de klant ligt. Dan betaal ik zelf liever wat euro's extra bij Binck. Lynx hun voorwaarden ken ik verder niet, maar ik heb liever wat meer zekerheid dan een lagere prijs tegen een extra risico die ik niet kan inschatten op basis van de informatie die ze mij geven (behalve dat alle risico bij mij ligt).
Het zou me niet verbazen als elke broker, inclusief Binck, dezelfde uitleenvoorwaarden heeft. In ieder geval, ik denk dat ik binnenkort eens een kleine rekening ga openen bij deGiro. Mijn pensioen zal ik er niet zo snel neerzetten, dan heb ik liever een broker met bankgarantie.
pi_131518770
Ga ik in de gaten houden. Overstappen van Alex dan maar.
pi_131518900
alex is volgens mij de enige broker die je rente geeft op cash ( en de grootbanken )
pi_131518909
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 17:15 schreef tfors het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen als elke broker, inclusief Binck, dezelfde uitleenvoorwaarden heeft. In ieder geval, ik denk dat ik binnenkort eens een kleine rekening ga openen bij deGiro. Mijn pensioen zal ik er niet zo snel neerzetten, dan heb ik liever een broker met bankgarantie.
Ik kan dat nergens in de voorwaarden van Binck vinden (en op andere fora las ik dat dit inderdaad niet het geval is), bij Degiro moet je er expliciet mee instemmen voor je er een rekening kunt openen. Leuk die lage transactiekosten, maar mij het extra risico niet waard.
  dinsdag 24 september 2013 @ 21:48:18 #32
369021 tfors
pi_131530724
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 17:20 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik kan dat nergens in de voorwaarden van Binck vinden (en op andere fora las ik dat dit inderdaad niet het geval is), bij Degiro moet je er expliciet mee instemmen voor je er een rekening kunt openen. Leuk die lage transactiekosten, maar mij het extra risico niet waard.
Welk risico is dat dan? Aandelen uitlenen is een normaal gebeuren, maar dat Degiro je aandelen uitleent en dat de lener ze niet teruggeeft, daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar wie weet.
pi_131533070
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:48 schreef tfors het volgende:

[..]

Welk risico is dat dan? Aandelen uitlenen is een normaal gebeuren, maar dat Degiro je aandelen uitleent en dat de lener ze niet teruggeeft, daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar wie weet.
Er zit natuurlijk wel een bepaald risico aan verbonden; het onderpand wordt ineens veel minder dan die 104% waard bijvoorbeeld en de partij die de effecten geleend heeft kan niet meer aan zijn verplichtingen voldoen. De baten van het uitlenen zijn voor Degiro, de risico's zijn echter voor 100% voor de klant. Of zoals Degiro het verwoord:

quote:
9.3 VERHAAL
In geval de inlenende partij haar verplichtingen niet langer kan nakomen, dan zal DEGIRO de van de inlenende partij ontvangen zekerheden gebruiken om vervangende Effecten aan te kopen. Voor zover er daarbij, bijvoorbeeld ten gevolge van koersverloop, een tekort is, dan zal dit tekort worden omgeslagen over alle klanten die met het Uitlenen van Effecten hebben ingestemd en die op dat
moment een positief saldo aanhouden in de betreffende Effecten, naar rato van hun positie.
AIs dit een niet bestaand risico is, waarom dekken ze het dan wel in deze bewoording af?
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:56:56 #34
369021 tfors
pi_131535095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk wel een bepaald risico aan verbonden; het onderpand wordt ineens veel minder dan die 104% waard bijvoorbeeld en de partij die de effecten geleend heeft kan niet meer aan zijn verplichtingen voldoen. De baten van het uitlenen zijn voor Degiro, de risico's zijn echter voor 100% voor de klant. Of zoals Degiro het verwoord:

[..]

AIs dit een niet bestaand risico is, waarom dekken ze het dan wel in deze bewoording af?
Ik ben het met je eens dat het in ieder geval als je een groot bedrag zou storten iets is om goed uit te zoeken.
pi_131612262
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:28 schreef QBay het volgende:
Dit is super! Lekker lage tarieven! _O_ . Ik zit al tijden bij Binck en doe niet veel transacties, de transactiekosten vond ik altijd vrij hoog voor de orders die ik doe. Ik ga DeGiro even verder bekijken, maar ik ben er 99% zeker van dat ik hier een account ga maken en met deze broker verder ga. Mijn huidige portefeuille laat ik wel bij Binck, want overboeken is te duur, maar dan begin ik bij DeGiro gewoon opnieuw :) .
Toch maar geen rekening geopend uiteindelijk. Het klinkt allemaal te 'donker' zonder bankvergunning en je geld dat meteen wordt overgeboekt naar een beleggingsinstrument.
pi_131614148
quote:
Van de site:

DEGIRO is al jarenlang een betrouwbare partner voor professionele beleggers in Nederland. Via onze infrastructuur verwerken wij jaarlijks al miljarden aan transacties.
Benieuwd of iemand (hier) dat kan bevestigen. Dat is natuurlijk een makkelijke claim om te maken tegenover particuliere beleggers die niet op de professionele markt zitten en dat dus niet kunnen controleren.

Enige wat terug te vinden is, is dat ze al sinds 2009 bij de AFM zijn aangemeld (maar dat zegt niet zoveel).
pi_131616295
Een AFM vergunning zegt ook niet alles, dat geeft ook een schijnzekerheid.
Ik heb niet zo'n hoge pet op van de AFM, het blijven ambtenaren.

DeGiro klinkt erg interessant, zeker als je toegang krijgt tot Aziatische beurzen enzo.

Ik wacht nog een paar maandjes, maar ben wel van plan mijn rekening bij Binck op te zeggen, die zijn gewoon veels te duur.
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:22:46 #38
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_131616310
Zoncolan _O_
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_131668424
Hoe veilig is DeGiro nou echt in vergelijking met Binck en Lynx? Ik vind Binck veel te duur voor mijn handelsvolume, maar ik wil wel graag bij een betrouwbare partij.

DeGiro is heel interessant vanwege zijn tarieven, maar ik vind de constructies wel heel schimmig. Hoe groot is het risico op verlies van je geld nu echt?
pi_132000568
Zijn er al mensen die handelen via De Giro? Ben wel benieuwd.
pi_132004358
Ik heb wat vragen gesteld aan klantenservice van de giro, hier de antwoorden:

Het klopt dat wij eventueel effecten uitlenen aan partijen, echter eisen wij
van die betreffende partijen een onderpand van minimaal 104% van de waarde
van de geleende effecten. Mocht de betreffende partij niet aan de
verplichtingen kunnen voldoen dan spreken wij eerst dit onderpand aan. Mocht
in een uiterst geval het onderpand niet genoeg zijn dan worden de tegoeden
van DEGIRO zelf aangesproken. Wanneer zelfs DEGIRO niet kan voldoen aan deze
verplichting dan zal het verlies naar rato verdeeld worden onder de klanten.

Echter is het zo dat het zeer zelden voorkomt dat een partij niet aan de
verplichtingen kan voldoen, omdat we bij bijvoorbeeld staatsobligaties al
een onderpand van 120% verlangen.

Wij hebben geen bankrekening, omdat wij geen bank zijn. Wij zijn enkel een
'execution only' broker en staan ook als zodoende geregistreerd bij de AFM.
Uw gelden en effecten vallen, in tegenstelling tot bij een bank, niet onder
de tegoeden van DEGIRO, maar worden zowel juridisch als administratief in
een apart cashfund bewaard op rekeningen van KASBANK, ABN AMRO Bank en ABN
AMRO Clearing Bank. Een eventueel faillissement van DEGIRO heeft dus geen
invloed op uw tegoeden en effecten.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:49:22 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132447900
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:09 schreef crashbangboom het volgende:
nee, dank je :)

[..]

Naar verluid geen bankvergunning. Die heb je ook niet nodig als je cash automatisch in een beleggingsvehikel wordt gepoot.

Weet je ook meteen waar hun winst vandaan komt, en waarom ze 'goedkope tarieven' kunnen bieden :)

De hypotheekrentes van DSB waren ook zo laag, he :D
Ik sta op het punt van het ondertekenen van mijn contract met deze broker! Check nog even dit topic.
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar is een portefeuille aanhouden bij 'de Giro' echt een reeel risico? Ik heb geen zin om een 'handelsportefeuille' en een andere portefeuille aan te houden, alles op één rekening. Maar dat moet dan wel binnen redelijke grenzen safe zijn!

Kijk, als de tent failliet gaat, wat zijn dan de gevolgen voor mij. Heb ik het goed begrepen dat het mogelijk is dat deze broker mijn aandelen uitleent aan derden en mijn geld in een fonds stopt? En als dat dan heel slecht gaat, dat ik dit niet terug ga krijgen? Al is die kans 1/10.000, dan is het nog te hoog.

Dan ga ik liever naar Binck (zit nu bij Alex)
The End Times are wild
pi_132463774
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik sta op het punt van het ondertekenen van mijn contract met deze broker! Check nog even dit topic.
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar is een portefeuille aanhouden bij 'de Giro' echt een reeel risico? Ik heb geen zin om een 'handelsportefeuille' en een andere portefeuille aan te houden, alles op één rekening. Maar dat moet dan wel binnen redelijke grenzen safe zijn!

Kijk, als de tent failliet gaat, wat zijn dan de gevolgen voor mij. Heb ik het goed begrepen dat het mogelijk is dat deze broker mijn aandelen uitleent aan derden en mijn geld in een fonds stopt? En als dat dan heel slecht gaat, dat ik dit niet terug ga krijgen? Al is die kans 1/10.000, dan is het nog te hoog.

Dan ga ik liever naar Binck (zit nu bij Alex)
Volgens mij is het zo dat ze jouw aandelen uitlenen aan mensen/instellingen die short gaan in de aandelen die jij 'bezit' (in praktijk bezit je dus niks.......). Als deze partij vervolgens omwille van een te grote koersdaling (of andere reden) financiële problemen krijgt en daardoor moet uitstappen, dan bestaat het risico dat ze te weinig geld hebben om te betalen voor de geleende aandelen. Op dat moment wordt het verlies verdeeld over de klanten die, op papier dus, die aandelen bezitten. Dan kan het dus gebeuren dat jij alsnog een (groot?) bedrag moet betalen om het verlies voor DeGiro op te vangen. Je loopt dus meerdere risico's bij DeGiro naast het gebruikelijke koersrisico en eventueel valutarisico...in praktijk bezit je ook niks want je weet niet of ze je aandelen hebben uitgeleend.

Ik heb daarom wel een rekening bij DeGiro, maar doe er niks mee, die partij is mij te schimmig en ik weet niet hoe groot het risico is dat je aandelen uitgeleend worden.
pi_132477922
Het ligt aan de emancipatie of het allemaal goed komt met deze huidige maatschappij volgens zeggen. Iets kan ook fout gaan natuurlijk mensen.
heeey
pi_132573970
Ik heb begrepen dat hier dezelfde jongens achter zitten als achter HIQ-invest. Dus misschien dat dit een handig platform voor ze is wat ze hebben opgezet om zo makkelijk en goedkoop short posities voor hun fonds te kunnen krijgen en allicht voor gratis tegenposities in te nemen. (Ga er vanuit dat ze dit niet gaan gebruiken om te frontrunnen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')