abonnement Unibet Coolblue
pi_131159405
Hallo,

Op het moment speel ik slechts (een klein beetje) akoestische gitaar. Graag zou ik straks ook willen leren drummen.

Hoe staat dit in verhouding tot gitaar spelen wat moeilijkheid betreft? Wat is moeilijker om te leren volgens jullie? En wat kost een redelijk tot goed beginners drumstel?

Tot slot: Zijn er goede (en wat kosten ze ongeveer) elektrische drumstellen? Of is dit echt niks? Anders moet ik de kelder verbouwen o.i.d. :P

Mvg,
Nick
pi_131159565
Tja, je moet muzikaal zijn. Elektrische drumstellen zijn er al vanaf 200 euro.

En ik ken drummers die het gebruiken om te oefenen, maar ook drummers die het helemaal niks vinden.
pi_131159688
Ik heb een elektrische, 350 euro. Wel enorm onhandig wanneer je wilt uitbreiden, want het is lastig extra stukken er aan vast te zetten, if that makes sense. Als je de mogelijkheid hebt, is akoestisch altijd beter! Hoe makkelijk of moeilijk je het vindt, ligt vooral aan hoe muzikaal je bent, of je een gevoel voor ritme hebt, en dergelijke basisdingen.
pi_131159732
Ik denk dat drummen moeilijker is. Ik speel zelf ook gitaar maar met drummen moet je met verschillende ledematen andere ritmes aanhouden.
Ik heb zelf nooit gedrumd hoor.
  zaterdag 14 september 2013 @ 12:56:05 #5
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_131159825
Drummer is moeilijker dan je zou denken. Speel zelf ook gitaar en heb wel eens een paar uur geprobeerd om echt goed te drummen op een echt drumstel. Valt tegen als je iets anders gaat doen dan standaard

Heb nog een drumstelletje staan voor Xbox360, mag je hebben voor 2 tientjes
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 13:00:56 #6
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_131159952
Misschien kan je hier eens kijken...
http://www.thomann.de/nl/tama_rhythm_mate_standard_black.htm
Voor 519 euro plus 8 euro verzendkosten op Thomann.de heb je een Tama drumstel goed genoeg voor een beginner.
Veel plezier met de site van Thomann.de .
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 14 september 2013 @ 13:12:23 #7
407403 Ironisch
Psychotisch en chaotisch
pi_131160247
In het begin is het echt pittig, vooral een ritme een tijde volhouden kan flink lastig zijn. Vooral omdat je snel uit het ritme raakt, maar als je bijvoorbeeld de bass drum veel en snel achter elkaar moet volhouden in een ritme begin je het wel te voelen in je voet.
He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
  zaterdag 14 september 2013 @ 13:14:26 #8
407403 Ironisch
Psychotisch en chaotisch
pi_131160289
Tevens vond ik het drummen in het begin niet echt heel leuk, maar hoe meer je oefent en speelt hoe leuker ik het begon te vinden
He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
pi_131161941
Hoi :)

Ik drum sinds mijn 7e en speel nu een jaar actief gitaar. Ik denk dat geen instrument echt moeilijker is dan het ander. Alle begin is moeilijk en met veel oefenen kun je een hoop bereiken. als je maar wilt.

Ik heb op de school waar ik werkte op de open dag vaak kleine drumlesjes gegeven. Binnen 5 minuten kunnen de meeste kinderen het basisritme. Als je dat kunt, kun je zo ongeveer 80% van de muziek meespelen. Truc is natuurlijk ook om het in de maat te doen, daar helpt een metronoom bij.

Ik speel thuis altijd op een elektrisch drumstel, werkt prima. Vooral met een goede geluidsdichte koptelefoon (want dan hoor je de stokjes niet op de pads én hoeft je geluid niet zo hard, dus bescherm je je gehoor) gaat dit prima. Zeker als beginner zou ik geen dure kit nemen. Koop een goede tweedehands elektronische kit, koop een MIDI kabel en installeer een goed MIDIprogramma op je pc voor drums. Zo krijg je prachtig geluid uit een simpele kit!

Als je maar wil, dan kun je het leren!
pi_131162348
Zolang je maar niet in een kroeg op de rand van een tafeltje gaat oefenen...
Farts are jazz to assholes
  zaterdag 14 september 2013 @ 16:15:30 #11
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_131166156
Ik vind zelf zo'n goedkoop elektrisch kitje maar helemaal niks. Die hebben geen mesh pads oid maar meestal harde pads, daar sla je gewoon je polsen mee kapot.

Mijn eerste kitje was een elektrische, een alesis Dm10. Die is heeel fijn. Wel aardig duur. Maar wil je een beetje een goed elektrisch kitje moet je aardig wat neerleggen. Gelukkig heb je altijd marktplaats nog ;) Kijk gewoon even goed rond

Een acoustisch drumstel was voor mij geen keus omdat ik in een rijtjeshuis woon en dat zullen ze aan het eind van de straat nog horen.

Wat betreft het leren. Drummen is in het begin heel rot. Ik heb het zelf (op een paar lesjes voor mijn techniek van een vriend) ook zelf geleerd. Als je het wilt kan je het ook. Succes :)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_131172149
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:15 schreef richolio het volgende:
Ik vind zelf zo'n goedkoop elektrisch kitje maar helemaal niks. Die hebben geen mesh pads oid maar meestal harde pads, daar sla je gewoon je polsen mee kapot.

Mijn eerste kitje was een elektrische, een alesis Dm10. Die is heeel fijn. Wel aardig duur. Maar wil je een beetje een goed elektrisch kitje moet je aardig wat neerleggen. Gelukkig heb je altijd marktplaats nog ;) Kijk gewoon even goed rond

Een acoustisch drumstel was voor mij geen keus omdat ik in een rijtjeshuis woon en dat zullen ze aan het eind van de straat nog horen.

Wat betreft het leren. Drummen is in het begin heel rot. Ik heb het zelf (op een paar lesjes voor mijn techniek van een vriend) ook zelf geleerd. Als je het wilt kan je het ook. Succes :)
Heb je een suggestie voor een beginnerskitje? Ik zit met hetzelfde probleem als jij :P Moet dat ding dan ook bij de PC staan? Of kan dat ook van een afstand met kabel o.i.d.?
  zaterdag 14 september 2013 @ 20:40:56 #13
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_131175247
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:31 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Heb je een suggestie voor een beginnerskitje? Ik zit met hetzelfde probleem als jij :P Moet dat ding dan ook bij de PC staan? Of kan dat ook van een afstand met kabel o.i.d.?
Ik zie niet goed welke pads deze heeft, uitgebreid is ie ook niet maar vast niet verkeerd http://link.marktplaats.nl/m718345411


Deze ziet er goed uit http://link.marktplaats.nl/m717365857


Of ze ook echt van goede kwaliteit zijn durf ik niet te zeggen. Dat moet je misschien even reviewtjes opzoeken.


Die dingen van Alesis zijn altijd wel prima. En natuurlijk Roland.. Maar dan zit je wel in een hele hoge prijsklasse. :P Kijk even rond op muziekwinkel sites e.d.


Achteraf gezien had ik wel beter op marktplaats moeten kijken :@ Maar ach mijn kitje is heel fijn.


En nee ze hoeven niet bij een computer te staan oid. Ze hebben meestal wel een koptelefoon input en anders kan je m met een jack kabel aan een versterker aansluiten. (kan wel bij een computer vaak. Via midi)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_131248354
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:40 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik zie niet goed welke pads deze heeft, uitgebreid is ie ook niet maar vast niet verkeerd http://link.marktplaats.nl/m718345411

Deze ziet er goed uit http://link.marktplaats.nl/m717365857

Of ze ook echt van goede kwaliteit zijn durf ik niet te zeggen. Dat moet je misschien even reviewtjes opzoeken.

Die dingen van Alesis zijn altijd wel prima. En natuurlijk Roland.. Maar dan zit je wel in een hele hoge prijsklasse. :P Kijk even rond op muziekwinkel sites e.d.

Achteraf gezien had ik wel beter op marktplaats moeten kijken :@ Maar ach mijn kitje is heel fijn.

En nee ze hoeven niet bij een computer te staan oid. Ze hebben meestal wel een koptelefoon input en anders kan je m met een jack kabel aan een versterker aansluiten. (kan wel bij een computer vaak. Via midi)
Mijn dank is groot _O_
  maandag 16 september 2013 @ 19:32:26 #15
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_131249174
:D. Heb je al wat gevonden? Of nog op zoek :9
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')