Nog altijd efficienter en zuiniger dan kolen, olie, zon of wind energiequote:Op donderdag 5 september 2013 12:04 schreef D-FENS het volgende:
Stroom die uit Franse kerncentrales komt die afval produceren dat nog duizenden jaren radio-actief is.
Je hebt het topic niet goed gelezen. Ik herhaal:quote:Op donderdag 5 september 2013 11:57 schreef Innisdemon het volgende:
Ja, ze moeten op stroom gaan rijden. Stroom welke wordt opgewekt door gas- en kolencentrales, zodat de vervuiling elders groter wordt. Maar ja, als de grote steden er maar baat bij hebben he? ;')
In Amsterdam rijden al anderhalf jaar 300 elektrische smarts. Wil jij voor mij eens nagaan hoeveel ongelukken daarmee zijn gebeurd en dat vergelijken met de ongelukken die scooters veroorzaken?quote:Op donderdag 5 september 2013 12:52 schreef Cherna het volgende:
Vreselijk die elec auto's. Sluipmoordenaars zijn het. Je hoort ze niet eens aankomen. Het aantal ongelukken zal wel drastisch toenemen.
Die scooters zijn het probleem niet maar degenen die deze dingen besturen en zich niet aan de regels houden.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:59 schreef Emo36 het volgende:
[..]
In Amsterdam rijden al anderhalf jaar 300 elektrische smarts. Wil jij voor mij eens nagaan hoeveel ongelukken daarmee zijn gebeurd en dat vergelijken met de ongelukken die scooters veroorzaken?
Het is vanuit bedrijfseconomisch perspectief dan ook totaal oninteressant om voor elektrische vrachtwagens te kiezen. Anders dan bij personenauto's betekent stilstaande vrachtwagens (om te laden) dat de onderneming verlies maakt, een vrachtwagen moet rijden, zoveel mogelijk. Daarnaast is betrouwbaarheid een absolute must in het goederentransport, een uur te laat kan een lading waardeloos maken, en dan past het niet om voor een technologie te kiezen die zich nog moet bewijzen. En verder is de markt voor het goederentransport dermate concurrerend dat er geen ruimte is voor allerlei luxe innovaties zoals elektrisch rijden.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:53 schreef Emo36 het volgende:
Vandaag prominent op de voorpagina van de Volkskrant: 'lucht grote steden ongezond'. In het artikel stond dat dat vooral wordt veroorzaakt door oudere diesel-vrachtwagens. Maar elke auto die op diesel of benzine (of gas) rijdt draagt zijn steentje bij.
Ik heb vorig jaar op een beurs in Rotterdam al prachtige elektrische vrachtwagens zien pronken, maar je ziet ze nog nergens rijden. Het zou voor het milieu in de stad beter zijn als zoveel mogelijk vervoer en transport zou worden geregeld met elektrische auto's en vrachtwagens.
Niet het voertuig bepaalt hoeveel ongelukken er gebeuren, maar de gebruiker: fatsoenlijke fietsers weten dat ze weinig geluid maken en gedragen zich er ook naar. Chauffeurs van elektrische auto's en scooters weten het ook en zullen 'defensief' moeten gaan rijden. Het zou dus zomaar kunnen dat het aantal ongelukken afneemt.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die scooters zijn het probleem niet maar degenen die deze dingen besturen en zich niet aan de regels houden [...] En natuurlijk is het aantal scooters in Amsterdam wat meer in aantal dan die 300 smarts. Dus dan is het logisch dat scooters vaker betrokken zijn bij ongelukken.
Gevolgen van klimaatverandering als we nog even door blijven stoken, zal ook vele duizenden jaren duren, (20 duizend -165 duizend) En op een veel grotere schaal gevolgen hebben.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:04 schreef D-FENS het volgende:
Stroom die uit Franse kerncentrales komt die afval produceren dat nog duizenden jaren radio-actief is.
Hoe kom je erbij dat electrisch rijden minder effcient zou zijn?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:53 schreef Emo36 het volgende:
Natuurlijk moet de benodigde elektriciteit worden opgewekt en natuurlijk is elektrisch rijden minder efficiënt
Ongeveer 2/3 van wat je in een accu stopt komt er in de vorm van electriciteit weer uit. Dus dat verlies komt bovenop het misschien iets betere rendement van de centrale.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat electrisch rijden minder effcient zou zijn?
Een kolen of gas centrale heeft een stuk hoger rendement als een benzinemotor, bij het opladen en rijden van een electrische auto zit er bijna geen verlies.
Die zijn volgens mij al redelijk verdwenen uit het straatbeeld. 4-takt is efficienter, dus goedkoper. Dat is één van de dingen die niet door de overheid gereguleerd hoeft te worden. Ik hoor bijna nooit meer van die knetterende 2-takts op de weg.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt mij dat je tweetakt moet verbieden, die zijn veel te smerig
Volgens onderstaande link zou het afhankelijk van het accutype toch wel wat effcienter moeten zijn maar rond de 15% verlies.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:49 schreef D-FENS het volgende:
[..]
Ongeveer 2/3 van wat je in een accu stopt komt er in de vorm van electriciteit weer uit. Dus dat verlies komt bovenop het misschien iets betere rendement van de centrale.
Neemt niet weg dat een electrisch voertuig vooral erg goed is z'n afval te laten landen op een plek waar we er minder last van hebben. Zeker als die uitstoot straks licht geeft op de bodem van de oceaan.
Of het nou tweetakt is of niet, snorscooters zijn een enorme bron van fijnstof. Die moeten gewoon verboden worden, zijn vele malen vervuilender dan auto's.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:49 schreef Freak188 het volgende:
Die zijn volgens mij al redelijk verdwenen uit het straatbeeld. 4-takt is efficienter, dus goedkoper. Dat is één van de dingen die niet door de overheid gereguleerd hoeft te worden. Ik hoor bijna nooit meer van die knetterende 2-takts op de weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |