abonnement Unibet Coolblue
pi_130769646
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_130769721
Gisteren:
O: gebakken ei met twee witte boterhammen, bodempje champagne
L: 3 bth, bak salade
T: 2 appels
D:2 vegaburgers met veel groente koolsalade(heb weinig groente gegeten dit weekend) en een 2 broodjes of wat andere KH
T:5 zoute stokjes

Toch iets meer gegeten dan de bedoeling was.

Vandaag:
O: volle kwark met muesli
T: appel
L: koolsla, 3 boterhammen
T: banaan, appel
D: 2-3 boterhammen met tomaat/sla/komkommer
S: hardlopen, 8-9 km denk ik


Goedemorgen trouwens :).
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_130769736
Ik had een zalm prei quiche :) dan eet ik de vulling uit het bladerdeeg :9

Prei, zalm, crème fraiche, kaas, bladerdeeg. Volgens mij

:)

En een Griekse salade waarbij ik beetje om de kaas heen at!
Worry is a misuse of imagination
pi_130769804
Die kat doet me denken aan de Dude!

pi_130769808
Unrelated nieuws: als alles meezit ga ik over ongeveer 8 maanden weer werpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130769874
En de wereld is al zo overbevolkt :N :P

Voorzichtige feli dan maar! :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:14 schreef Quinazoline het volgende:
Gisteren:
O: gebakken ei met twee witte boterhammen, bodempje champagne
L: 3 bth, bak salade
T: 2 appels
D:2 vegaburgers met veel groente koolsalade(heb weinig groente gegeten dit weekend) en een 2 broodjes of wat andere KH
T:5 zoute stokjes

Toch iets meer gegeten dan de bedoeling was.

Vandaag:
O: volle kwark met muesli
T: appel
L: koolsla, 3 boterhammen
T: banaan, appel
D: 2-3 boterhammen met tomaat/sla/komkommer
S: hardlopen, 8-9 km denk ik


Goedemorgen trouwens :).
Misschien overheen gelezen, maar hoe ging het van 't weekend?!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_130769922
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:23 schreef V1z0R het volgende:
En de wereld is al zo overbevolkt :N :P

Voorzichtige feli dan maar! :)

[..]

Misschien overheen gelezen, maar hoe ging het van 't weekend?!
Het ging echt veel beter dan ik dacht! Heerlijk gelopen, samen met iemand met hetzelfde loopritme als ik. Heb onderweg de hele tijd met haar gepraat, en daardoor heel ontspannen gelopen en het was gewoon echt leuk, mooie route door het bos ook! Ik heb wel weer vertrouwen in de halve marathon dus :D, thanks for asking!

En wow, Coco, dat wilde je ook graag, toch (niet zo vroeg dan misschien)? Is een voorzichtige felicitatie op zijn plaats?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_130769944
Mijn lijstjes zijn wel prut op het moment. Eet vaak alleen en neem dan niet de moeite om echt te koken. Veel te vaak dus simpel sla ofzo, en weinig andere groente. Heb me voorgenomen dat ik op niet-sportdagen dus gewoon iets fatsoenlijk moet maken voor mezelf.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_130770019
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:27 schreef Quinazoline het volgende:
Mijn lijstjes zijn wel prut op het moment. Eet vaak alleen en neem dan niet de moeite om echt te koken. Veel te vaak dus simpel sla ofzo, en weinig andere groente. Heb me voorgenomen dat ik op niet-sportdagen dus gewoon iets fatsoenlijk moet maken voor mezelf.
Herkenbaar!
Worry is a misuse of imagination
pi_130770052
Vandaag heb ik mijn eerste echte college. Ben bij vriendje in de klas geplaatst.. Wilde ik niet maar waren de beste docenten.. Doe nu een aangepast programma..

Ik vind dat zooooooo eng. Hij kent die mensen al een jaar en ik wil gewoon onzichtbaar ergens in een hoekje zitten. Help
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:34:14 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130770065
Coco O+ Ook hier gefeliciteerd!!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130770073
Ik lees mooi nieuws O+ Een voorzichtige felicitatie Coco :)!
Worry is a misuse of imagination
pi_130770120
Who000tt, Coco! Wat leuk, feli! :*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? dinsdag 3 september 2013 @ 09:40:57 #14
70532 loveli
N
pi_130770160
Coco O+ O+ O+
crap in = crap out
pi_130770217
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:26 schreef Quinazoline het volgende:
En wow, Coco, dat wilde je ook graag, toch (niet zo vroeg dan misschien)? Is een voorzichtige felicitatie op zijn plaats?
Oh, willen absoluut :Y

Maar door de keizersnede moesten we eigenlijk al een jaar wachten, en toen kwam de longembolie er tussendoor... Anders waren we waarschijnlijk al eerder ervoor gegaan (als Saar een half jaar was ofzo).

Dus we zijn echt wel blij hoor! Maar voorzichtig blij idd, omdat we nog niet helemaal zeker weten hoe&wat.
pi_130770235
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, willen absoluut :Y

Maar door de keizersnede moesten we eigenlijk al een jaar wachten, en toen kwam de longembolie er tussendoor... Anders waren we waarschijnlijk al eerder ervoor gegaan (als Saar een half jaar was ofzo).

Dus we zijn echt wel blij hoor! Maar voorzichtig blij idd, omdat we nog niet helemaal zeker weten hoe&wat.
Gefeliciteerd! O+ *O*
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_130770241
Quin, fijn dat het zo lekker is gegaan :Y

Prob, jij kunt dat makkelijk. Succes :*
pi_130770274
Wow Coco, gefeliciteerd! O+ Ik duim voor jullie dat alles goed gaat. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_130770308
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:26 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Het ging echt veel beter dan ik dacht! Heerlijk gelopen, samen met iemand met hetzelfde loopritme als ik. Heb onderweg de hele tijd met haar gepraat, en daardoor heel ontspannen gelopen en het was gewoon echt leuk, mooie route door het bos ook! Ik heb wel weer vertrouwen in de halve marathon dus :D, thanks for asking!

En wow, Coco, dat wilde je ook graag, toch (niet zo vroeg dan misschien)? Is een voorzichtige felicitatie op zijn plaats?
^O^

Wat betreft groente ben ik zo lui als maar kan. Maak zondags voor de hele werkweek salade klaar en doe maar minimaal groente naast m'n vlees. Behalve donderdags, dan eet ik een grote pot bruine bonen met ui en zigeunersalade :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_130770342
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

^O^

Wat betreft groente ben ik zo lui als maar kan. Maak zondags voor de hele werkweek salade klaar en doe maar minimaal groente naast m'n vlees. Behalve donderdags, dan eet ik een grote pot bruine bonen met ui en zigeunersalade :')
Ik vind dat echt niet lekker eigenlijk :@, zo ver vooruit gemaakte salade. Ik eet het vaak hooguit een dag later nog op, maar bewaar het echt niet langer dan dat, want dan smaakt het toch minder lekker.

Ik vond net een foto van de finish van zaterdag. Charmant is anders, maar omg, ik ben best blij met mezelf :D.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_130770390
Hier is mijn geplande lijstje voor vandaag, het enige wat ik nog niet echt heb zijn gezonde T's. Suggesties zijn welkom! Bedenk alleen wel dat ik net pas weer begin en het ook niet wil overdrijven. Het doel is niet om zo snel mogelijk 10 kilo lichter te zijn, eerst maar weer eens het bewuster eten in mijn systeem krijgen.

O: magere yoghurt met muesli, nootjes en rozijnen
T: waarschijnlijk alvast een snee brood van de lunch, net als Puff eet ik die meestal in meerdere etappes op
L: 2 sneetjes brood met geitenkaas en 2 met beenhamsalade, allemaal dun belegd
T: ?
D: wraps uit de oven met kipfilet, veel groente en een beetje sour cream en kaas bovenop
T: ? misschien hoeft er wel niks meer bij, of wel?
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_130770435
Fruit mini? Wat dat zie ik niet echt in je lijstje...
Sterkheidsbaas van alles.
  Vis een optie? dinsdag 3 september 2013 @ 10:00:41 #23
70532 loveli
N
pi_130770502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

^O^

Wat betreft groente ben ik zo lui als maar kan. Maak zondags voor de hele werkweek salade klaar en doe maar minimaal groente naast m'n vlees. Behalve donderdags, dan eet ik een grote pot bruine bonen met ui en zigeunersalade :')
Bruine bonen als groente? Hmmmz...
crap in = crap out
pi_130770519
Gefeliciteerd Coco! Wat leuk! :D

Ik heb nog de ultieme pulptip voor Laureline: Bridalplasty! Over bruiden die de perfecte bruid willen zijn en in de show strijden voor zoveel mogelijk plastische chirurgie. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_130770545
Coco, gefeliciteerd. :)
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')