abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 augustus 2013 @ 18:25:46 #1
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130451161
quote:
Een groep van ongeveer duizend boeddhisten heeft zaterdag in het noordwesten van Birma tientallen huizen en winkels van moslims in brand gestoken. De boeddhisten waren woedend na geruchten dat een vrouw was aangerand door een moslim. Dat heeft de politie gezegd.

De verdachte was door de politie al opgepakt en de menigte had zich bij het bureau verzameld. De politie weigerde echter de man over te dragen. Daarop staken de demonstranten zo'n 35 huizen en 12 winkels in brand.
Boeddhisten Birma vallen moslims aan

Ik weet het, alle nieuwsberichten met het woord moslim erin zijn flink beladen. Op de FP wordt dan ook meteen kant gekozen van de boeddhisten zonder echt te begrijpen wat er aan de hand is.

We horen eigenlijk alleen maar hoe duivels ALLE (of iig de meesten) moslims zijn in de media. De PVV helpt ook niet bij de berichtgeving.

Er zijn idd veel boze moslims op straat in Nederland, in het Midden-Oosten, Nigeria, Somalië, Afghanistan, Pakistan en nog meer, maar er zijn er ook nog moslims die niet extremistisch zijn en die zijn eigenlijk wel in de flinke meerderheid, maar (daarom) niet interessant om over te berichten. De beeldvorming is duidelijk.

Het is duidelijk dat extremisme moet keihard worden aangepakt. Of het nu moslims, christenen, joden of zelfs boeddhisten zijn, maar door het beeld te scheppen dat iedereen van een groep fout is werkt averechts.

Zelf boeddhisten zijn niet 100% heilig, maar door de Hollywood boeddhist is het algemene beeld anders.

Het is een beetje schreeuwen in de ruimte, maar het zou mooi zijn als extremisme wordt veroordeeld ipv het geloof of afkomst.

* Individual is zelf niet gelovig
* Individual kent vredige moslims
* Individual kent vredige boeddhisten
* Individual kent vredige andere gelovigen
* Individual heeft geen rekeningen te vereffenen
* Individual zoekt dekking :D
reset
  zondag 25 augustus 2013 @ 18:37:26 #2
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_130451537
Altijd weer gewone mensen die worden aangevallen, vermoord, verjaagd omdat ze anders zijn. Mensen die ook van hun kinderen houden en ook proberen een goed mens te zijn.

Helemaal eens met TS; wie oproept tot geweld jegens de anderen, die zelf hard gepakt te worden. Hitsers verdienen een kogel.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zondag 25 augustus 2013 @ 18:38:06 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_130451560
Waar?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_130451564
Ben het gedeeltelijk met je eens. De situaties van moslims kunnen in het buitenland nogal verschillen. Ik wil geen misdaden goedpraten, maar moslims kunnen ook het slachtoffer zijn.

Neem Syrië, er zijn gewoon voorstanders van Assad op de frontpage. Terwijl de situatie zo grimmig is, dat Assad en de moslimextremisten beiden zware misdaden begaan. Er is daar geen persvrijheid en wij krijgen een troebel beeld.

En neem bijvoorbeeld China, de Oeigoeren worden onderdrukt en het gebied waar ze wonen is pas in de recente geschiedenis bezet door China. Toch lees je op de frontpage dan een hoop gebash, van mensen die de situatie niet kennen.
pi_130451575
Ik zeg niets. Als ik mn mening over moslims geef loopt dat meestal uit op een ban ;)

Maar vind het wel leuk om mee te lezen :)
pi_130451672
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:38 schreef Funkel het volgende:
Ik zeg niets. Als ik mn mening over moslims geef loopt dat meestal uit op een ban ;)

Maar vind het wel leuk om mee te lezen :)
Hiermee zeg je al genoeg, maak je dus maar geen zorgen:
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_130451749
Heb me laten me laten vertellen dat dit (mogelijk) komt door de boeddhisten in Afghanistan die uiteindelijk daar zijn verdwenen, hoewel dat al een aantal 100 jaar geleden was. Ook zal het vernietigen van Boeddha-beelden door de Taliban geen goede indruk hebben gemaakt op bij de boeddhisten in Myanmar. De verdere conflicten in het M-O zullen de boeddhistische Myanmezen wel het laatste zetje hebben gegeven tegen de gewelddadige islam, in die zin handelen ze slechts uit angst.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_130453173
Tja, de Rohingya worden volgens mij al jaren gediscrimineerd door de regering van Myanmar.
pi_130453437
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:44 schreef Aloulou het volgende:
Heb me laten me laten vertellen dat dit (mogelijk) komt door de boeddhisten in Afghanistan die uiteindelijk daar zijn verdwenen, hoewel dat al een aantal 100 jaar geleden was. Ook zal het vernietigen van Boeddha-beelden door de Taliban geen goede indruk hebben gemaakt op bij de boeddhisten in Myanmar. De verdere conflicten in het M-O zullen de boeddhistische Myanmezen wel het laatste zetje hebben gegeven tegen de gewelddadige islam, in die zin handelen ze slechts uit angst.
Er zal ook wel een economische component in meespelen. Verder weet ik niet of er ook wat betreft de bevolkingsomvang en -dichtheid een potentiële bron van conflicten bestaat.
  † In Memoriam † zondag 25 augustus 2013 @ 19:40:44 #10
137949 Disana
pi_130453477
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:31 schreef Fides het volgende:
Tja, de Rohingya worden volgens mij al jaren gediscrimineerd door de regering van Myanmar.
De regering grijpt niet in uit angst voor stemmenverlies.
pi_130453874
Nee, waarschijnlijk omdat ze een schijthekel hebben aan andersdenkenden, zoals 98% van de regeringen in Azie.

edit: Tenzij er geld te verdienen valt. Dan mogen de andersdenkenden wel blijven.
  zondag 25 augustus 2013 @ 19:55:55 #12
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130453943
Gebeurd wel vaker.
Say what?
  † In Memoriam † zondag 25 augustus 2013 @ 20:09:05 #13
137949 Disana
pi_130454414
quote:
Rights groups have accused authorities of being unable or unwilling to contain the violence, which has left around 250 people dead and over 140,000 homeless. Myanmar has rejected the claims.
quote:
Two outbreaks of conflict in the western state of Rakhine in June and October last year left around 200 people dead, mainly Rohingya Muslims who are seen by many in Myanmar as illegal immigrants from Bangladesh.
http://www.scmp.com/news/(...)muslim-homes-myanmar
pi_130454439
Stel je bent Rohingya, je wordt afgeslacht door de boeddhisten, en 'de wereld' geeft jou de schuld voor het feit dat je vervolgd wordt. Je vlucht naar buurland Bangladesh, maar dat zogenaamde moslimland sluit zijn grenzen en wil je niet toelaten. Nou, die vrouwelijke leider van Bangladesh met haar hoofddoek blijkt toch niet zo'n vrome moslima te zijn en laat haar mede-moslims uit Myanmar gewoon keihard stikken. Wat een bitch (zie foto 1).


Foto 1: The Bitch from Bangladesh, Sheikh Hasina

Hoe zit het eigenlijk met die boeddhistische vrouw die wereldwijd het toonbeeld is van mensenrechten omdat ze in opstand kwam tegen de Birmese militaire junta, wat vindt zij van het feit dat haar mede-burgers de Rohingya afgeslacht worden door haar mede-boeddhisten? Ze zwijgt of zegt dat de Rohingya illegale immigranten zijn ofzo. Wat een bitch (zie foto 2).


Foto 2: The Bitch from Burma, Aung San Suu Kyi

Wie helpt die Rohingya's dan? De Indonesische "moslimterroristen", die de Rohingya's hebben bewapend en getraind en terug hebben gestuurd naar Birma (zie foto 3) om hun volkgenoten te verdedigen tegen de boeddhistische terroristen (zie foto 4).


Foto 3: Nieuw opgerichte "Rohingya Mujahedeen"


Foto 4: The Face of Buddhist Terror

It's a faith famous for its pacifism and tolerance. But in several of Asia's Buddhist-majority nations, monks are inciting bigotry and violence — mostly against Muslims
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,2146000,00.html
-
pi_130461303
Niet alleen moslims worden daar onderdrukt, ook de christenen zijn vaak slachtoffer van buddistisch geweld!
pi_130462970
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:53 schreef Fides het volgende:
Nee, waarschijnlijk omdat ze een schijthekel hebben aan andersdenkenden, zoals 98% van de regeringen in Azie.

edit: Tenzij er geld te verdienen valt. Dan mogen de andersdenkenden wel blijven.
Denk dat in veel Aziatische landen de rechten van andersgelovigen beter gewaarborgd zijn dan in het Midden-Oosten. Landen als Noord-Korea en China staan wel bekend om hun repressie van religieuzen maar dat komt door hun communistische achtergrond.
  zondag 25 augustus 2013 @ 23:10:08 #17
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130463087
Het forum is toch echt een stuk meer geïnformeerd dan de FP. Dit topic laat het weer mooi zien. :)
reset
pi_130465248
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:07 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Denk dat in veel Aziatische landen de rechten van andersgelovigen beter gewaarborgd zijn dan in het Midden-Oosten. Landen als Noord-Korea en China staan wel bekend om hun repressie van religieuzen maar dat komt door hun communistische achtergrond.
Tja, tja misschien vergeleken met het (tegenwoordige) MO wel ja...

Daarnaast heb je in Oost-Aziatische landen wel veel xenofobie en gezeik over etnische achtergronden. Met andersdenkenden had ik het net per sé over religieuze verschillen.
pi_130466187
Dat anti-moslim daar heeft dat er ook niet mee te maken dat ze nogal anti india/bangladesh zijn en dat moslims in birma veelal een Indische origine hebben. Dat het meer een etnische achtergrond heeft?
pi_130468176
Ik krijg bij dit soort situaties altijd een Kosovo-gevoel. Willen de Rohingya een onafhankelijke staat?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_130469504
“When there is no desire, all things are at peace.”
  maandag 26 augustus 2013 @ 08:52:06 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')