abonnement Unibet Coolblue
pi_130441303
De Slankreeks




De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Worry is a misuse of imagination
pi_130441388
Bubbletea is vet lekker maar alleen als het van verse ingredienten wordt gemaakt, vaak is het can een poedertje en dat is niets.

Moe :')
pi_130441615
De instructeur van pump was best leuk trouwens :9 en hij geeft ook shape!
Worry is a misuse of imagination
pi_130442994
Ik leer mezelf blind typen via oefeningen op een site en ik verbaas me erover hoe snel je hersenen het oppikken.

Lijstje:

O: roerei van 2 eieren
L: plakjes kiprollade met komkommer en eiersalade
T: wodka, olijven, droge worst
D: kippenpoot en groenten, kweenie nog niet wat.
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:47:39 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_130443366
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:50 schreef Perruche het volgende:
Bubbletea is vet lekker maar alleen als het van verse ingredienten wordt gemaakt, vaak is het can een poedertje en dat is niets.

Moe :')
Ik vind het leuk spul en de mensen die die toko runnen in Alkmaar zijn ook superblij :D Ze hebben ook met kokosmelk en andere spullies :Y) Moet er nog een aantal proberen, heb nu met groene thee en zwarte thee-met-melk geprobeerd :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_130443817
Cool Co! Boven de 18 kan je ook nog best wat leren :P
Hoe gaat t met afvallen?

Lijstje:

O: overnight oats met banaan
T: koffie verkeerd, 2 happen appeltaart
S: 20 km fietsen
L: salade van tomaat, komkommer, paprika, kikkererwten met yoghurtdressing, 2 zelfgemaakte speltcrackers met wat hummus
T: appel denk ik
D: Tuna avocado lettuce wraps
T: beetje kwark of yoghurt
Be someone that makes you happy
pi_130444123
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:58 schreef Nallie het volgende:
Cool Co! Boven de 18 kan je ook nog best wat leren :P
Hoe gaat t met afvallen?

Lijstje:

O: overnight oats met banaan
T: koffie verkeerd, 2 happen appeltaart
S: 20 km fietsen
L: salade van tomaat, komkommer, paprika, kikkererwten met yoghurtdressing, 2 zelfgemaakte speltcrackers met wat hummus
T: appel denk ik
D: Tuna avocado lettuce wraps
T: beetje kwark of yoghurt
Ja! Ze doen het nog, nog niet verweekt door de wodka whatsoever! *O*

Ik was vanochtend precies 4 kilo afgevallen. Daar doe ik al wel over sinds 15 juli, dus héeel hard gaat het niet, maar toch ben ik niet ontevreden.
pi_130444697
Oh nou goed bezig dan toch. Duurzaamheid :Y)
Be someone that makes you happy
pi_130445748
Hoe heette dat filmpje ookalweer? Pansercrise?
Worry is a misuse of imagination
pi_130446103
Ik wilde een Hema taart bestellen ivm verjaardag. Met de tekst "hiep hiep hoera".



"maximaal 14 tekens" :D :')
  zondag 25 augustus 2013 @ 15:56:48 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_130446279
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik wilde een Hema taart bestellen ivm verjaardag. Met de tekst "hiep hiep hoera".

[ afbeelding ]

"maximaal 14 tekens" :D :')
Oh hema XD Had met chocola van hen ooit dat ie tussen de R en de A afbrak :') Leuk kadootje dan, als je er bij aankomst pas achter komt XD
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_130446955
Hiep hiep hoer :D Had zelf een keer een groep mensen in de rondvaartboot met een hoera vlag van telfort ofzo. Die hadden ze opgehangen aan de boot, en na afloop zagen we pas dat de A achter een raamstijl zat :')

En weer terug van vakantie, wat een toptijd gehad! Sommigen zeiden dat basken nogal gesloten zijn, maar dat is me echt erg meegevallen. Echt veel spontane momenten gehad, al zou het handiger zijn als ik wat meer spaans kon. Nu wel echt gesloopt, meestal maar paar uur geslapen..
  Vis een optie? zondag 25 augustus 2013 @ 17:57:29 #13
70532 loveli
N
pi_130450103
Geen boot gekocht, niet gescharreld?
/vooroordeel
crap in = crap out
pi_130451086
Lijstje gisteren:
O: appel met yoghurt, grapefruitsap
S: 40 min. crosstrainer
T: 3 cappuccino
L: 2 roggecrackers tomaat, groentesap, griekse yoghurt
D: spaghetti met veel groente, ham en bacon, en geraspte belegen kaas
T: popcorn

Vandaag:
O: appel met yoghurt, grapefruitsap
S: 3/4 uur rennen
T: 2 cappuccino
L: salade van 1 avocado, 5 tomaten, 2 gekookte eieren
T: 50 gram noten, beetje yoghurt, tomatensap
D: scholfilets, paprika/ui/courgettesoep
T: zal wel weer
extra S: met stalen pannespons weer de tegels te lijf oO<
pi_130451730
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:56 schreef Probability het volgende:
De instructeur van pump was best leuk trouwens :9 en hij geeft ook shape!
Wie had je? Die ene met die tattoos?
pi_130451873
Zit vol, lief heeft goed gekookt :)

Lijstje
O 2 zachtgekookte eitjed, 2 croissantjes
L baguette tomaat, mozarella en zelfgemaakte pesto
T minneola
D hamlapje in reepjes met ketjap tomatensaus, gele rijst en doperwtjes/sperziebonen, glas bier
T halve galiameloen
pi_130452043
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik wilde een Hema taart bestellen ivm verjaardag. Met de tekst "hiep hiep hoera".

[ afbeelding ]

"maximaal 14 tekens" :D :')
:D

En welkom terug MC! Verder wat loveli zegt :+
pi_130452173
Lijstje:

O: smoothie banaan, frambozen, aardbeien, spinazie, soyamelk en jus.
L: courgette, paprika, champignons, kaas en twee gebakken eitjes
T: pure chocolade
T: rijstwafel filet american, rijstwafel kaas
T: theelepel pindakaas
D: burger van kipgehakt, havermout, ui en peterselie. Frietjes van zoete aardappel met wat bacon er door en boontjes. Met een beetje zelfgemaakte whiskysaus.

Had trek vandaag :+
  zondag 25 augustus 2013 @ 19:01:49 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130452265
Puff, vind je croissantjes echt lekker genoeg ? Niet liever wat volkoren iets?

Prachtig lijstje An!

Nallie, jij ook. Je hebt toch wel min. 2 wraps genomen?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 25 augustus 2013 @ 19:06:14 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130452383
Lijst hier:
O: kwark/vla/bramen/bosbessen/honing
T's: halve komkommer, 200 gr wortel, paar cherrytomaatjes, cup a soup snert, cappuccino
L: boterham gegrild tonijn, boterham kaas, boterham met tomaat, beker melk, halve paprika, cup a soup tomaat
T's: 2 appels, nectarine, peer, paar dropjes, stukje choco, 2 flesjes bier, hand zoute stokjes
D: aardappelpuree (met roomboter, kaas, melk, koffieroom, mosterd e.d.) , rode kool met appels, zacht gebakken rode uien, bieflap met ui en champignons, broccoli
T: Nah, weer vroeg pissen net klaar met eten dus niks
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_130452651
Nja uniek, het is meer gewoonte op zondagochtend. Maar ik vind ze wel lekker inderdaad.
pi_130453026
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:43 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wie had je? Die ene met die tattoos?
Ja!
Worry is a misuse of imagination
pi_130453168
Prachtig weer vandaag O+

bak yoghurt, fruit en wat overgebleven citroenpudding (zonder suiker)
17 km hardlopen | 10,3 km/u (twee rondjes langs het kanaal, met viswedstrijd. 116 deelnemers)
middageten:
twee grote borden lauwwarme courgetteblokjes met 2 eieren en 2 plakjes rauwe ham
paar kleine paprika'tjes

tussentijdse hapjes: wat er zoal uit de tuin kwam:
pruimen, druiven

1 pils
avondeten:
beetje gehakt, geroerbakte spitskool, gekookte wortel (met een beetje boter)
toe: suikervrij chocoladebanaanpannekoekjestaartje
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_130453292
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:27 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja!
:9

Eindstand:
O: 3 kleine bth (2x bio grillworst, 1x kokosolie)
S: buikspieren + pump
L: kleine portie gevulde pasta met tomatensaus, salade
T: beker yoghurtsmoothie met bosbessen
T: bth jamon serrano
D: kip, broccoli, kool en komkommer met satesaus
pi_130453398


:D gekocht :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')