abonnement Unibet Coolblue
pi_130318223
De Slankreeks




De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_130318253
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:22 schreef Perruche het volgende:
Welk land ga je dan, an? Mijn ervaring met zuidelijke landen is dat ze even lang werken als wij hier (belgie, frankrijk, spanje en italie). Maar hangt vast af van je werk.
Nederlands grondgebied, maar dan lang vliegen O-)

-edit- dat dus!
pi_130318355
Aaah ok, ja dat is we'll Anders. Leuk!
pi_130318551
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:31 schreef Perruche het volgende:
Aaah ok, ja dat is we'll Anders. Leuk!
Si! :')
pi_130318733
Ik werk altijd zacht :P

Ze beginnen daar wel lekker vroeg! En dan vanaf 4 uur op elk strand een ander happy hour :9
Be someone that makes you happy
pi_130318900
Waarom :') :?

En nall hoe vroeg is vroeg?
pi_130319022
Update
O. Biogarde met perzik en havermout
T. Koffie verkeerd en koekje
L. Ravioli met ricotta en spinazie gevuld en tomatensaus eroverheen, 150gr geraspte wortel erbij
T. Yoghurt met aardbeien en ananas
D. Salade met kip en peultjes
T. Abrikozencompote
Heb geen zin in pump, ff kijken of ik nog ga...
pi_130319168
Lekker lijstje!

Waarom happy hours? Er is weinig anders te doen :P
En vriendinnetje van me die daar werkte begon om half 8 geloof ik. Maar die was echt niet om 3 uur klaar dan, was financiële sector. En met airco boeit t klimaat niet zo natuurlijk ;)
Be someone that makes you happy
pi_130319231
Naam topic O+
pi_130319354
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:58 schreef Nallie het volgende:
Lekker lijstje!

Waarom happy hours? Er is weinig anders te doen :P
En vriendinnetje van me die daar werkte begon om half 8 geloof ik. Maar die was echt niet om 3 uur klaar dan, was financiële sector. En met airco boeit t klimaat niet zo natuurlijk ;)
Ik kan ook best overdrijven hoor. Ik zie het wel. Twee weken lang werken in zo'n omgeving vind ik wel even lekker O+
pi_130319358
Nallie nee ik bedoelde de "waarom" naar An refererend aan de " :') " smiley.
pi_130319413
Oh dan snap ik m. Dank voor deze heldere toelichting!
Be someone that makes you happy
pi_130319422
Maar an wat is het doel dan? Of gewoon betaald vakantie?
pi_130319440
Nallie yw.

Ik verveel me :')
pi_130319599
Jeetje wat zit ik vol.
2 wraps van gehakt, paprika en kidneybonen met salsa, jalapenos en creme fraiche :9

kijken jullie nog even in het andere topic? Advies plz en anders moet ik maar een stylist huren.
pi_130319650
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
Jeetje wat zit ik vol.
2 wraps van gehakt, paprika en kidneybonen met salsa, jalapenos en creme fraiche :9

kijken jullie nog even in het andere topic? Advies plz en anders moet ik maar een stylist huren.
Ik zag leuke kleding! Wat was de vraag?
Worry is a misuse of imagination
pi_130319661
Touwgie onder de titt'n verpest 'm beetje, Puff. En teveel bloemetjes.

Perr:
http://games.adultswim.co(...)chy-online-game.html
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? woensdag 21 augustus 2013 @ 18:23:01 #18
70532 loveli
N
pi_130319715
Marlies Dekkers is failliet, maar het bedrijf maakt een doorstart.
/nieuws
crap in = crap out
pi_130319778
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:09 schreef Perruche het volgende:
Maar an wat is het doel dan? Of gewoon betaald vakantie?
Gewoon werk....een beleidsmatig project draaien.
pi_130319818
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:23 schreef loveli het volgende:
Marlies Dekkers is failliet, maar het bedrijf maakt een doorstart.
/nieuws
Nou ja, is dat heel erg?

V1z, de bloemetjes vind ik geen argument, want die vind ik dan weer wel leuk :) :+
  Vis een optie? woensdag 21 augustus 2013 @ 18:27:21 #21
70532 loveli
N
pi_130319824
Las pas iets over dat diëten met lage kcal-intake niet zo slecht zijn als wij denken, mits voldoende vitamines/mineralen worden genomen. Als ik achter gewone computer zit dump ik pubmed-linkje wel.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 21 augustus 2013 @ 18:29:37 #22
70532 loveli
N
pi_130319893
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nou ja, is dat heel erg?
Het faillissement of de doorstart? :P
(voor personeel wel)

Wat ik van jurkje mobiel kan zien is leuk.
crap in = crap out
pi_130319948
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Het faillissement of de doorstart? :P
(voor personeel wel)

Wat ik van jurkje mobiel kan zien is leuk.
Ohja, werkgelegenheidswijs is het wel goed allemaal inderdaad, maar bh-wijs vind ik het niet enorm veel bijdragen denk ik.
pi_130319974
Maakt het qua kipfilet eigenlijk uit welk merk ik neem? (Qua meest gezond)
Worry is a misuse of imagination
pi_130319995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:27 schreef loveli het volgende:
Las pas iets over dat diëten met lage kcal-intake niet zo slecht zijn als wij denken, mits voldoende vitamines/mineralen worden genomen. Als ik achter gewone computer zit dump ik pubmed-linkje wel.
Zoals vele hier denken, niet wij O-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')