abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:09:41 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130180857
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 5% gewijzigd door uniekhoorn op 17-08-2013 23:18:33 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_130181050
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 23:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Lekker Lau... Misschien ga ik ook maar een crosstrainer kopen
Moet je hem wel voor de tv/computer zetten, want het is doodsaai. Maar met een afleveringetje Dexter prima te doen!
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:19:55 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130181232
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 23:15 schreef Laureline het volgende:

[..]

Moet je hem wel voor de tv/computer zetten, want het is doodsaai. Maar met een afleveringetje Dexter prima te doen!
Uhuh, i know.. heb wel een hometrainer, dan kijk ik ook maar wat series of soms een film
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:20:10 #4
70532 loveli
N
pi_130181241
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 23:04 schreef Laureline het volgende:
Lijstje:
O: appel met yoghurt, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: salade met komkommer, tomaat, botersla, tonijn, ansjovis en gekookt ei
T: boterham komijnekaas, boterham pindakaas
D: chinese roerbakgroente met beetje mie en gebakken ei
T: griekse yoghurt
S: 50 min. crosstrainer
Wie ben jij en wat heb je met Laurelientje gedaan?
crap in = crap out
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:47:45 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130182250
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 23:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Wie ben jij en wat heb je met Laurelientje gedaan?
Heb haar opgegeten... hongerT
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_130186105
Laatste werkdag zit erop, werd toch een beetje melancholisch aan het eind en nu kan ik niet slapen.
Lijstje:
O appelkoek
T grapefruit
L dubbele boterham roomboter casselerib
D caesar salade
T yoghurt, stuk koek
  Vis een optie? zondag 18 augustus 2013 @ 10:05:31 #7
70532 loveli
N
pi_130189505
Je wilde commentaar op je lijstje? Je O ;(
crap in = crap out
pi_130189541
quote:
6s.gif Op zondag 18 augustus 2013 10:05 schreef loveli het volgende:
Je wilde commentaar op je lijstje? Je O ;(
Die zag ik niet aankomen :)
Vandaag 2 croissantjes en 2 zachtgekookte eitjes als ontbijt. En heb een mooie fles bubbels gehad van verpleegcollega's, lief.
pi_130189580
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 23:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Wie ben jij en wat heb je met Laurelientje gedaan?
Ja, ik heb ook m'n noodgedwongen gezonde periodes! Anders zeker nu ik de 18 nader blijf ik echt niet meer slank }:| .
pi_130189701
Ik ben echt al anderhalve week elke dag precíes even zwaar. :') Wel een mooi gewicht op zich hoor, maar een leuke lijn naar beneden zou ook wel fijn zijn O-)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 18 augustus 2013 @ 10:27:02 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_130189814
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2013 10:10 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook m'n noodgedwongen gezonde periodes! Anders zeker nu ik de 18 nader blijf ik echt niet meer slank }:| .
Nog vervelender wordt het als je structureel minder moet gaan eten en je met sporten niet alles meerperfect strak krijgt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_130189848
Ik merk ook zeker verschil met een aantal jaar geleden: waar ik toen zonder veel moeite binnen 2 weken weer redelijk op gewicht kwam, doe ik daar nu 2 maanden over. Tegelijk ondervind ik wel steeds meer het belang van sporten en gezond leven, anders houd ik het gewone leven niet meer zo goed vol. Dus adieu iedere dag Karmeliet + vlammetjes :'( .
pi_130190630
Ik ben de 18 over een paar maandjes alweer gepasseerd.. En 2 kilo te zwaar :(.

Maar ik heb zojuist wel 7,5 km hardgelopen en ik bak nu pannekoekjes (zonder graan, ze zijn lekkerder dan gewone pannekoekjes). Van de chocoladepannekoekjes heb ik uitgerekend dat er 750 kcal in het beslag zit, dus als ik nu de pannekoekjes tel, weet ik hoeveel 1 pannekoek bevat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_130193631
Lunch gehad: een omelet van ei & ham, lauwwarme salade van courgette met wat stukjes varkensvlees, bord witlofsalade met zelfgemaaakte mayonaise en mosselen-in-het-zuur (niet zelfgemaakt) en daarnaast hapjes gestoomde makreelfilet, gerookte kipfilet, koude lamsrollade, olijven, zure mosseltjes, kokoskaas (neh), 1 chocoladepannekoekje en espresso toe.

De pannekoekjes zijn ongeveer 50 kcal per stuk. En dan per 4 tot taartjes gestapeld met een beetje roomboter ertussen, maakt taartjes van 240 kcal. Als toetje gaat 1 taartje in 4 stukken, dus een toetje van 60 kcal. Lijkt me netjes voor een verrukkelijk chocoladerooomboteramandelkastangetaartje.

Ook nog banaan/ei-poffertjes gebakken. En nu moet ik vandaag nog gehaktbrood maken (van vark en van lam), sperzieboontjes inmaken en 3 kippen en 1 haan kopen.
En eigenlijk ook nog nieuwe boontjes plukken. Gister de hele dag geplukt, en tuinbonen + doperwten gedopt - ik heb de hele nacht van boontjes gedroomd :').
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? zondag 18 augustus 2013 @ 13:12:18 #15
70532 loveli
N
pi_130194055
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:18 schreef sigme het volgende:
pannekoekjes (zonder graan, ze zijn lekkerder dan gewone pannekoekjes
Dat vraagt om een recept.

Leeftijd en minder makkelijk in shape raken is herkenbaar, maar het lukt allemaal nog wel. Of ik heb de lat lager liggen dan in het verleden.
crap in = crap out
pi_130196083
Klinkt allemaal lekker Sigme!

Mijn feestje was zeer geslaagd gister. Zo maar eens gaan afwassen en opruimen en van de cadeautjes genieten O+
pi_130196808
He, ik ben teleurgesteld in Amika omdat ze aan het eind met olivier gaat en niet met jan. :')
pi_130197318
Wut :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:34:34 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130197417
Straks krijg ik ook weer verse groente, ze worden op dit moment geplukt/uit de tuin gehaald.

Kropsla, bieslook, knoflookstengels, peterseliebossen, sperziebonen, wortels, komkommer, courgetten, rode bieten en spitskool
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? zondag 18 augustus 2013 @ 14:37:27 #20
70532 loveli
N
pi_130197528
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:32 schreef V1z0R het volgende:
Wut :?
Amika is een Vlaamse tv-jeugdserie van Studio 100, waarvan het eerste seizoen van 10 november 2008 tot 12 februari 2009 werd uitgezonden op Ketnet, dat de reeks geregeld herneemt. De serie speelt zich af op de manege van de rijke familie De La Fayette, met de witte hengst Amika in de titelrol.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amika_(televisieserie)

De 'ze' in puff's post is vermoedelijk een ander dan Amika :+
crap in = crap out
pi_130197574
Laten we het hopen :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_130197954
O uniek, ik ben zo jaloers op jouw liefde voor groente. Voor mij is het nog steeds iets verplichts, en ik kan alles wel indelen van 'best lekker' tot 'echt vies'(witlof), maar het is voor mij nooit zo lekker als witte wijn met snoepjes, chips en een chocoladereep met marsepein of advocaatvulling.
Ik voel me natuurlijk goed als ik gezond gegeten heb, maar de keuze om dat te doen, die motivatie, moet altijd vanuit mijn discipline en verstand komen, het zit nooit als automatische impuls in mijn wezen. Eerst moet ik toch altijd dat "maar het lekkers-dan??!!" gevoel bedwingen.

Net als sporten, ik schreef net al zoiets in het dieet-topic: ik haat sporten nog steeds, maar vind het heerlijk gesport te hebben.
pi_130198092
quote:
17s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:48 schreef Laureline het volgende:
O uniek, ik ben zo jaloers op jouw liefde voor groente. Voor mij is het nog steeds iets verplichts, en ik kan alles wel indelen van 'best lekker' tot 'echt vies'(witlof), maar het is voor mij nooit zo lekker als witte wijn met snoepjes, chips en een chocoladereep met marsepein of advocaatvulling.
Ik voel me natuurlijk goed als ik gezond gegeten heb, maar de keuze om dat te doen, die motivatie, moet altijd vanuit mijn discipline en verstand komen, het zit nooit als automatische impuls in mijn wezen. Eerst moet ik toch altijd dat "maar het lekkers-dan??!!" gevoel bedwingen.

Net als sporten, ik schreef net al zoiets in het dieet-topic: ik haat sporten nog steeds, maar vind het heerlijk gesport te hebben.
Idem dito hier.

Vanmorgen hardgelopen en nu net een aantal dingen voorbereid voor eten voor de komende week. Scheelt weer stressen door de week! En, dan eten we ook zeker weten lekker..
pi_130198093
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zondag 18 augustus 2013 @ 14:52:48 #25
70532 loveli
N
pi_130198152
Zij heeft een afwasmachine nodig.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')