abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:15:06 #126
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_130054349
Portugal is het best handig als je erachter wilt komen hoe het trade-systeem precies werkt.
En als je dan je alliantie met Engeland verbreekt en er eentje met Castille aangaat zit je safe, tijdens de reformatie wel het geloof van Spanje aanhouden maar Allah. :P
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:15:40 #127
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_130054365
Volgende keer maar Lucky nations uit doen, denk ik.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:16:12 #128
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_130054379
quote:
Haha, jij bent nog een Despotic Monarchy. :D
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_130054395
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:15 schreef Euribob het volgende:
Portugal is het best handig als je erachter wilt komen hoe het trade-systeem precies werkt.
En als je dan je alliantie met Engeland verbreekt en er eentje met Castille aangaat zit je safe, tijdens de reformatie wel het geloof van Spanje aanhouden maar Allah. :P
Portugal it is, dan. Granada was in ieder geval niet zo leuk :P Ik had Corfu aangevallen in de hoop voor een makkelijke overwinning, maar dat was toch moeilijker dan ik dacht
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:18:05 #130
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_130054429
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:16 schreef Helgen het volgende:

[..]

Portugal it is, dan. Granada was in ieder geval niet zo leuk :P Ik had Corfu aangevallen in de hoop voor een makkelijke overwinning, maar dat was toch moeilijker dan ik dacht
Je manpower is in het begin echt niet omhoog te krijgen, dus kijk echt uit hoe je je troepen plaatst. En niet voorop in de strijd gaan als Spanje de oorlog verklaart aan Frankrijk. :X
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_130055548
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:18 schreef Euribob het volgende:

[..]

Je manpower is in het begin echt niet omhoog te krijgen, dus kijk echt uit hoe je je troepen plaatst. En niet voorop in de strijd gaan als Spanje de oorlog verklaart aan Frankrijk. :X
Ik denk dat ik redelijk passief blijf de eerste jaren, tot ik kan coloniseren. Ik heb Ceuta verkocht aan Marokko :') en heb Gibraltar ingenomen. Over 4 jaar neem ik Granada in en dan ga ik hopelijk koloniseren
pi_130055947
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:51 schreef Helgen het volgende:
Hmm, ik zit erover te denken om Moskou even vaarwel te zeggen en met een nieuw land te beginnen (na 60 jaar). Het ging best goed, maar ik wil ervaring voor de multiplayer om met meer landen te kunnen spelen dan één die al bezet is :D Ik hoop dat ik later wel weer ga terugkeren naar Moskou, maar in de tussentijd: hebben jullie ervaringen en tips welk land ik dan zal spelen?

Ik zou in de multiplayer Bahmanis spelen, maar ik vrees dat dat te moeilijk wordt... Dus ik kies wel een land dat nog over is als we eenmaal gaan spelen (Polen misschien, of de Timuriden).

Dus zijn er al favoriete landen? :P
Vi-nogwat onderin die punt in India is trouwens ook best makkelijk.
pi_130056023
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:16 schreef Euribob het volgende:

[..]

Haha, jij bent nog een Despotic Monarchy. :D
Unjustified demands-bonus heb ik voorlopig nog wel even nodig om reuzen als Xi, Vijayanagar en Japan te tacklen :P
pi_130056240
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:54 schreef Helgen het volgende:

[..]

Ik denk dat ik redelijk passief blijf de eerste jaren, tot ik kan coloniseren. Ik heb Ceuta verkocht aan Marokko :') en heb Gibraltar ingenomen. Over 4 jaar neem ik Granada in en dan ga ik hopelijk koloniseren
Gibraltar innemen was een slecht idee... Castile kreeg een hekel aan me, allied met Marokko waardoor ze in de oorlog kwamen aan Granada's kant terwijl ik Granada innam. Ik werd hard verslagen :P
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:08:02 #135
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_130058145
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:14 schreef Helgen het volgende:

[..]

Gibraltar innemen was een slecht idee... Castile kreeg een hekel aan me, allied met Marokko waardoor ze in de oorlog kwamen aan Granada's kant terwijl ik Granada innam. Ik werd hard verslagen :P
Ceuta moet je juist houden, krijg je nog een missie voor het overnemen van Tangiers en Casablanca = win.

Erg belangrijk voor je tradepower in de Seville node.

Drie level-2 adviseurs. *O*
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_130059247
Verdedigend spelen als Bahmanis ipv aanvallend werpt zijn vruchten af. Ik ben één oorlog begonnen, maar heb al van drie partijen bij elkaar 5 provincies veroverd! Ook geluk hebben, want Vijayanagar ging ten onder aan peasants die opkwamen toen ze in twee oorlogen zitten (één ervan hadden ze aan mij verklaar) en ik heb daar gebruik van gemaakt. En Gujarat is te druk bezig met zijn eigen rebellie om me aan te vallen op het moment, dus het gaat wel lekker! Blij dat ik het toch nog een keer probeer.

  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:26:59 #137
366803 AthCom
Overigens ...
pi_130060954
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:42 schreef Helgen het volgende:
Verdedigend spelen als Bahmanis ipv aanvallend werpt zijn vruchten af. Ik ben één oorlog begonnen, maar heb al van drie partijen bij elkaar 5 provincies veroverd! Ook geluk hebben, want Vijayanagar ging ten onder aan peasants die opkwamen toen ze in twee oorlogen zitten (één ervan hadden ze aan mij verklaar) en ik heb daar gebruik van gemaakt. En Gujarat is te druk bezig met zijn eigen rebellie om me aan te vallen op het moment, dus het gaat wel lekker! Blij dat ik het toch nog een keer probeer.

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit. :Y
Moira. is tof. :7
pi_130061764
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:26 schreef AthCom het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. :Y
Ik heb nu Gujarat opgedeeld in Kathiawar en mij (ze hebben alleen nog de hoofdstad over), Vijayanagar is bijna uitgeschakeld, want ik heb net Mysore laten releasen midden in hun gebied, waardoor het in tweeën wordt gesplitst en ik heb eindelijk een alliantie (met Delhi, die ver weg zit, maar ach). Dus het blijft goed gaan :Y ik moet gewoon Ironman blijven spelen, want dan doe ik veel voorzichtiger. En geen provincies gaan bekeren, want dan krijg je stacks van rebellen die door je land marcheren terwijl je oorlog voert.

edit: alleen de technologie is een ramp. Met moeite militairy tech 3 kunnen halen en admin zit nog steeds op 2 met 350 admin punten (komt door al het coren). Diplo is ook op 3, maar mijn buren zijn allemaal al veel beter. Ik gebruik te veel punten in coren, in vredesdeals en in rebelsupressie en in stability boosten (altijd op 2)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:19:59 #139
366803 AthCom
Overigens ...
pi_130062676
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:50 schreef Helgen het volgende:

[..]

Ik heb nu Gujarat opgedeeld in Kathiawar en mij (ze hebben alleen nog de hoofdstad over), Vijayanagar is bijna uitgeschakeld, want ik heb net Mysore laten releasen midden in hun gebied, waardoor het in tweeën wordt gesplitst en ik heb eindelijk een alliantie (met Delhi, die ver weg zit, maar ach). Dus het blijft goed gaan :Y ik moet gewoon Ironman blijven spelen, want dan doe ik veel voorzichtiger. En geen provincies gaan bekeren, want dan krijg je stacks van rebellen die door je land marcheren terwijl je oorlog voert.

edit: alleen de technologie is een ramp. Met moeite militairy tech 3 kunnen halen en admin zit nog steeds op 2 met 350 admin punten (komt door al het coren). Diplo is ook op 3, maar mijn buren zijn allemaal al veel beter. Ik gebruik te veel punten in coren, in vredesdeals en in rebelsupressie en in stability boosten (altijd op 2)
Met de Ottomanen heb ik juist bij mijn eerste tech ideas gekozen voor de religieuze technologieën, dit vooral omdat de westelijke kant van mijn rijk helemaal orthodox was en alle gebieden die ik daar moet veroveren toch moet bekeren. :P

Provincies van een ander geloof zijn nu in een mum van tijd bekeerd; eigenlijk heb ik dan alleen nog nationalistische rebellen à 3% en boeren à 1,8% of zo. :7
Moira. is tof. :7
pi_130063731
Net begonnen met Muscovy, bevalt vrij goed tot nu toe. Grootste verandering lijkt wel manpower te zijn, wat zijn een aantal oorlogen en rebellions nu kut zeg. Je moet echt langzaam expanden. ;(
Burning bridges gives you so much more
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:07:32 #141
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_130064164
quote:
Dat is mooi kut, nu maar hopen dat hij snel het loodje legt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 14-08-2013 18:16:44 ]
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:39:40 #142
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_130064957


In oorlog met Griekenland, the Knights en Naples, maar dat is slechts een kwestie van tijd voor ik die gewonnen heb. Andere oorlog is van mijn ally Crimea, maar daar help ik verder niet mee.

Engeland is trouwens wel grappig. :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_130065335


Ik kan bijna Hindustan vormen! Nog 3 provincies overnemen en Ceylon terugveroveren en een paar cores (af)maken. Het gaat lekker! Behalve voor de stack van 14 rebellen in Ceylon... Vooral omdat ik maar 6 man op een bootje kan meenemen, dus ik moet maar eens meer boten gaan maken. Ik ben bang voor Persia, maar ze grenzen nog net niet aan me en ik denk niet dat ze geïnteresserd zijn. Maar ze hebben wel echt een gigantisch rijk... Verder Malwa die de hele tijd wordt aangevallen door Delhi, dus die worden beziggehouden. En als ik de laatste pronvicies heb kan ik mijn legers gewoon aan de noordgrens zetten en dan is alles goed!

en de worldmap in mijn spel in 1503 dus:



Blijkbaar gebeurt er niet veel in Europa met koloniseren... Alleen Novgorod heeft delen van Noorwegen overgenomen, dat is het gekste dat ik zie.

edit: en Schotland (In Engeland) en Venetië (in Kroatië)
pi_130065848
ARGH, ik zat per ongeluk nog in een coalitie en een klein landje van één provincie begint te vechten tegen het grotere land. Ik word meegetrokken en het kleine landje peaced out, waarbij ze 2 provincies van mij weggeven... Ik ga nooit meer een coalitie in :(
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:22:08 #145
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_130065951
quote:
8s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:17 schreef Helgen het volgende:
ARGH, ik zat per ongeluk nog in een coalitie en een klein landje van één provincie begint te vechten tegen het grotere land. Ik word meegetrokken en het kleine landje peaced out, waarbij ze 2 provincies van mij weggeven... Ik ga nooit meer een coalitie in :(
Dat kun je gewoon uitzetten he.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_130066390
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:22 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dat kun je gewoon uitzetten he.
Niet in een coalitie blijkbaar... De knop was grijs omdat ik niet de coaltieleider was...

Maar ik heb ze teruggepakt, degene die mijn provincies kreeg is nu geannexeerd en ik hoefde niet eens meer alle provincies te coren omdat ze van mij waren afgepakt :)
pi_130067037
Nog één provincie coren die ik bezit, dan mijn stability naar 3 gooien en dan heb ik een Hindustan (nog steeds geen idea unlocked omdat ik nog steeds in admin 3 zit door het coren :') )
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:15:12 #148
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_130067874
Naxos, Georgië en de Mamelukken zitten in een coalitie tegen mij. :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_130068184
Ik kreeg peasant's war: -6 stability en overal revolts. Op gegeven moment kwam er een deathstack van 34k peasants op mijn legertje van 5k man afgestormd. Ik heb maar ingegeven en toen waren ze weg, zonder zich van mij af te scheiden... Maar ik zit nog steeds in het event, dus er kan nog van alles gebeuren. Het is echt verschrikkelijk. Ik heb alleen nog 5k op Ceylon over en verder is al mijn manpower én mijn troepen weg.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:41:18 #150
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_130069084
Karaman ook ingenomen. Nu weer even geld sparen. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')