abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129712920
Ik ben een eerstejaarsstudent en ik moet boeken gaan kopen voor mijn HBO-opleiding. Mij is geadviseerd om mijn boeken bij studystore.nl of bij studiebijdehand.nl te bestellen, zelf heb ik geen ervaring met beide winkels. Bovendien doen de eerder genoemde websites niet aan acceptgiro's, maar aan automatische incasso's waar ik zelf niet zo van hou.

Bol.com daarentegen doet wel aan acceptgiro's en heeft ook gewoon de 5% studentenkorting op studieboeken. Ik wil dus mijn boeken bij bol.com halen aangezien ik er zelf eerder een aantal boeken heb besteld en ik zeer tevreden ben over hun service.

Wat ik mij dus afvraag: als de ISBN nummers gewoon hetzelfde zijn op bol.com als wat er op mijn boekenlijst staat, is dat precies hetzelfde? Zo ja, hoe zit het met een bestelling van meerdere producten. Stel dat vijf boeken de volgende dag in huis zijn, maar één boek wordt binnen drie tot vier dagen geleverd, hoe wordt dat dan geleverd? Eerst de vijf boeken de volgende dag en later die ene boek, of komen ze allemaal op de meest late leverdatum, dus in dit geval op de levertijd van drie tot vier dagen?

En is bol.com ook wel vertrouwelijk wat betreft studentenboeken/levering? Ik heb namelijk geen zin in problemen. ;)
pi_129713138
Ja als de ISBN-nummers overeenkomen is het hetzelfde.
Ja de boeken die direct leverbaar zijn krijg je meteen en de andere later (je betaalt 1 keer verzendkosten).
Ja bol.com is betrouwbaar.
pi_129713232
Ik heb zelf tweedehands boeken besteld bij Bol.com. Alle boeken voor het eerste semester in één klap besteld. Ben je ook nog eens stuk goedkoper uit. Ik heb 13 boeken besteld, waarvan 2 nieuw en de rest tweedehands. Ik heb er 1 moeten terugsturen. Scheelde geloof ik iets van 80 euro. :)
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_129713296
bol.com is een prima website, als de ISBN nummers overeenkomen dan klopt het gewoon. Overigens kan ik je ook managementboek.nl aanbevelen, die hebben soms boeken die bol.com niet heeft.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  maandag 5 augustus 2013 @ 13:42:43 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129713330
Dus wat je wil weten is of de unieke code, die ISBN is, bij bol wellicht een ander boek is dan het boek in de boekwinkel met dezelfde ISBN?

En ik neem aan dat bol jouw gegevens vertrouwelijk behandelt. Of wil je misschien weten of de grootste online winkel van Nederland betrouwbaar is?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_129713941
Waarom wordt bol.com vanzelf een linkje? Hoeveel betalen ze daarvoor per jaar?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129714639
Trouwens...:

Ik kan niet met acceptgiro betalen omdat het om een groot bedrag gaat en om een bestelling met meerdere producten...

Ik kan via CreditCard of IDEAL betalen, maar wat houdt IDEAL precies in? En is het gevaarlijk, welke risico's zijn er aan verbonden? Ik doe dit voor het eerst.
pi_129714680
Je kan beter bij bol.com bestellen dan bij StudyStore! StudyStore is traag, levert altijd met manco's, niet transparant en een gebruiksonvriendelijke website.

iDeal is online betalen via je bank (internetbankieren) gekoppeld aan de webshop. Bol.com is prima te vertrouwen.
pi_129714802
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:16 schreef BroodjeKebab het volgende:

Ik kan via CreditCard of IDEAL betalen, maar wat houdt IDEAL precies in? En is het gevaarlijk, welke risico's zijn er aan verbonden? Ik doe dit voor het eerst.
Kom je uit een ei? :')
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129714973
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:19 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Kom je uit een ei? :')
Nee, jij wel? :') Maar ik heb geen ervaring met IDEAL en al die andere dingen buiten acceptgiro's. Of het was bestellen met acceptgiro's of gewoon in de winkel halen. ;)
pi_129715060
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:23 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Nee, jij wel? :') Maar ik heb geen ervaring met IDEAL en al die andere dingen buiten acceptgiro's. Of het was bestellen met acceptgiro's of gewoon in de winkel halen. ;)
Ja, dat is ingewikkeld uitleggen. Maargoed, dat soort informatie is volgens mij buitengewoon makkelijk te vinden op Google. Zitten nauwelijks risico's aan.
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:03:04 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129716167
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:16 schreef BroodjeKebab het volgende:

Wat je met iDeal eigenlijk doet is geld overschrijven via internetbankieren waarbij de webshop de relevante gegevens alvast aan de bank aanlevert. Daarna zet je een veilige verbinding op met je bank en dan handel je het verder af waarna je weer teruggaat naar de webshop.

En het is veilig, anders zouden er niet 120 miljoen transacties per jaar zijn. :P.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_129717121
Gewoon doen, en koop dan meteen tweedehandsboeken. Zelfde isbn nummer, alleen al door iemand gebruikt. Kan soms per boek 20 euro schelen.
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:54:50 #14
408292 Prion101
Facit insanus
pi_129717745
iDeal niet kennen :') Weet je zeker dat je al toe bent aan ut hbo?

Studystore is prima betrouwbaar, naar mijn weten hebben ze iig op veel universiteiten ook een eigen winkel, weet niet of dat bij hbo's ook het geval is...
pi_129717770
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:38 schreef Sylvana het volgende:
Ja als de ISBN-nummers overeenkomen is het hetzelfde.
Ja de boeken die direct leverbaar zijn krijg je meteen en de andere later (je betaalt 1 keer verzendkosten).
Ja bol.com is betrouwbaar.
Dit.
#freefrederike
pi_129722703
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:54 schreef Prion101 het volgende:
iDeal niet kennen :') Weet je zeker dat je al toe bent aan ut hbo?

Studystore is prima betrouwbaar, naar mijn weten hebben ze iig op veel universiteiten ook een eigen winkel, weet niet of dat bij hbo's ook het geval is...
Ik ken iDeal wel, maar ik heb het nooit gebruikt en ik vraag altijd na voor ik iets voor het eerst ga gebruiken, vooral als het om grote bedragen gaat.

Bovendien wordt er gevraagd naar een collegekaartnummer (voor 5% korting), ik neem aan dat dat mijn studentnummer is van mijn school, aangezien ik geen collegekaart heb ontvangen?
pi_129732049
Ga niet gelijk alle boeken kopen, 9 van de 10 keer heb je sommige boeken niet eens nodig. Wat voor opleiding betreft het?
pi_129738877
voor kopen en verkopen van 2e hands studieboeken bevalt Bol mij zeer goed
pi_129773960
Boeken gekocht en netjes afgeleverd en nog precies op de aangegeven tijd ook nog eens. Hulde aan bol.com. _O_
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:50:56 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129775002
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:26 schreef BroodjeKebab het volgende:
Boeken gekocht en netjes afgeleverd en nog precies op de aangegeven tijd ook nog eens. Hulde aan bol.com. _O_
Welkom in de 21e eeuw.
pi_129775134
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Welkom in de 21e eeuw.
Ik gebruikte bol.com vaker... maar ik deed geen grote aankopen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:56:03 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129775230
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:53 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Ik gebruikte bol.com vaker... maar ik deed geen grote aankopen.
Je hebt toch niet weer acceptgiro's gebruikt he? Werk je ook nog met cheques?
pi_129775263
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je hebt toch niet weer acceptgiro's gebruikt he? Werk je ook nog met cheques?
Jawel :P en nee.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:57:54 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129775304
Gelukkig wordt dat ouderwetse gelul over een paar jaar afgeschaft.
pi_129775313
Ik vraag me wel af hoe het zit met laptops bestellen bij bol.com? Ik weet dat het afgeleverd gaat worden, maar ben toch terughoudend, aangezien ik toch denk ''wat nou als het beschadigd onderweg. '' of dat iets anders :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 00:00:40 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129775405
Dan stuur je het terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')