abonnement Unibet Coolblue
pi_129487361
Wie hebben er hier thuis allemaal een airco en wat zijn jullie gemiddeld per jaar kwijt aan verbruikskosten?

Is een airco tegenwoordig nog echt zo duur qua stroomverbruik als door veel mensen wordt beweerd? (veelal mensen die zelf om die reden geen airco in huis hebben maar dus ook niet uit ervaring spreken)
pi_129487529
Google je type airco en zoek het op in je boekje.

Als je hypothetisch een 1000 watt airco hebt en die staat bijvoorbeeld 20 minuten per uur te pompen dan verbruik je grofweg 0,35 KWh per uur. En dat tegen ¤0,25 per eenheid vandaag de dag?

Speel met die variabelen en je weet wat het kost.
Laat die handjes wapperen!
  maandag 29 juli 2013 @ 22:35:21 #3
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129487678
Ik heb werkelijk geen flauw idee welk deel van de kosten toe te schrijven is aan de airco.

Overigens moet je je vraag wel iets duidelijker stellen, want airco door het hele huis of in één kamer maakt nogal veel verschil uit natuurlijk.
  maandag 29 juli 2013 @ 22:44:25 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_129488063
Tsja, een flinke airco kost je hooguit 50 cent per uur... Kan je voor die prijs zitten zweten?
Aan de andere kant is het maar een paar dagen echt warm, hoewel het ook aan je huis ligt of het lekker 25 graden blijft of dat het de 45 aantikt binnen.

quote:
tegenwoordig
Stroom wordt niet goedkoper, en aircorendementen worden niet veel beter. Het kan namelijk niet veel beter volgens Carnot.
censuur :O
pi_129488469
Van de site van een aircoboer
quote:
In het algemeen geldt wel dat een mobiele airco veel meer stroom gebruikt dan een vaste airco. Bij 500 uur gebruik van een split-unit airconditioning moet je rekenen op zo’n 100 euro aan stroomverbruik. Voor hetzelfde aantal uur stroomgebruik van een mobiele airco-unit ben je dan ongeveer 400 euro kwijt.
En van de bespaarsite van de woonbond
quote:
Airconditioners hebben een vermogen tussen de 800 en 1.400 watt. Een airco staat gemiddeld tachtig dagen per jaar tien uur lang aan, per jaar dus 800 uur. De gemiddelde airco gebruikt in die tijd 650 kWh, omgerekend 155 euro. De zuinigste airco gebruikt voor die periode 400 kWh of 96 euro.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  maandag 29 juli 2013 @ 23:18:43 #6
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_129489767
Ik moet zeggen dat die aantallen naar mijn mening nogal hoog liggen, wij hebben zelf 2 mobiele units die we s'avonds vanaf ~6 uur aanzetten tot een uur na slapen gaan. (indien het warm is)

Daarmee kom ik lang niet aan 800 uur, ik neem aan dat het bij die getallen gaat om een airco voor een werkruimte oid.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_129493821
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:52 schreef quo_ het volgende:

Een airco staat gemiddeld tachtig dagen per jaar tien uur lang aan, per jaar dus 800 uur.

LOL, staat er op die site ook het land bij waar dat voor geldt? Kom op hee, 80 dagen per jaar, 10 uur per dag (!) is niet in Nederland van toepassing. No way. (uitgaande van particulier gebruik, niet in een supermarkt of winkel ofzo)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_129493898
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:18 schreef Curlbrah het volgende:
Ik moet zeggen dat die aantallen naar mijn mening nogal hoog liggen, wij hebben zelf 2 mobiele units die we s'avonds vanaf ~6 uur aanzetten tot een uur na slapen gaan. (indien het warm is)

Daarmee kom ik lang niet aan 800 uur, ik neem aan dat het bij die getallen gaat om een airco voor een werkruimte oid.
Dat dus. Ik zet mijn airco anderhalf uur voor het slapen gaan aan, en dat wellicht 30 dagen in totaal ofzo.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 30 juli 2013 @ 08:00:53 #9
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_129496197
Ik heb een 12000 BTU splitunit airco in de slaapkamer van ongeveer 20 vierkante meter. Aan het begin van een vrij lange warme zomer, een paar jaar geleden, heb ik daar een energiemeter aan gehangen. Uiteindelijk bleek dat ding 50 euro aan stroom te hebben verbruikt. Bijna elke nacht aan gestaan vanaf 20:00 tot 6:00. Wat in "berekeningen" van "deskundigen" vaak niet wordt meegenomen is het feit dat dat ding op een bepaald moment afslaat als de temperatuur de ingestelde waarde bereikt.
Bij de Karwei gekocht, merk: Amcoraire ofzoiets. Bestaan niet meer.
Ik heb er destijds wel wat dingen over uitgezocht: het leek er toen op dat de exemplaren die R410 als koelmedium gebruiken iets zuiniger zijn dan die met R407.
pi_129497503
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 01:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
LOL, staat er op die site ook het land bij waar dat voor geldt? Kom op hee, 80 dagen per jaar, 10 uur per dag (!) is niet in Nederland van toepassing. No way. (uitgaande van particulier gebruik, niet in een supermarkt of winkel ofzo)
Nou dat haal ik wel hoor... weliswaar is de koelbehoefte niet altijd enorm maar over die 80 dagen ga ik wel heen. Vind het wel prettig als het max 20 graden in de slaapkamer is. Staat natuurlijk wel tegenover dat het soms eigenlijk maar 23 graden was in de slaapkamer en hij dus met relatief weinig moeite de ruimte kan koelen naar 20.

Ik denk overigens dat de meeste mensen die een mobiele airco hebben dat ding veel korter aan hebben omdat ie normaal veel herrie maakt en dan dus inderdaad voor het slapen aan gaat en onmiddellijk uit als je in die ruimte wilt gaan slapen. Dat gaat bij een vaste (stille) airco niet op. Daarbij is vast ook zuiniger dan mobiel.
pi_129509327
Ik kan als jarenlange gebruiker van een airco in het huis het volgende aan je meegeven t.a.v. het verbruik. Uiteindelijk als je het afzet tegen dat van een ventilator die je de hele dag hebt aanstaan in 1 bepaalde ruimte (dus ook een airco in een soortgelijke ruimte) de ventilator veel meer stroom verbruikt dan de airco. Daarbij blaast een ventilator alleen de deels warme aanwezige lucht rond en een airco niet. :s)
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:11:22 #12
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_129513583
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:10 schreef Iwanius het volgende:
Ik kan als jarenlange gebruiker van een airco in het huis het volgende aan je meegeven t.a.v. het verbruik. Uiteindelijk als je het afzet tegen dat van een ventilator die je de hele dag hebt aanstaan in 1 bepaalde ruimte (dus ook een airco in een soortgelijke ruimte) de ventilator veel meer stroom verbruikt dan de airco. Daarbij blaast een ventilator alleen de deels warme aanwezige lucht rond en een airco niet. :s)
Daar geloof ik niks van, een staande ventilator verbruik 40 tot max 175watt. Een Airco verbruikt al gauw 10x zoveel.
pi_129527462
Ik woon in Zweden en heb ook airco (kan ook verwarmen).
Airco verbruikt ongeveer 3.000 watt als die vol aanstaat. Verwarming maar 900 watt en kan zo goed als men hele huis verwarmen tot -10 buiten.

Maw: airco verbruikt sowieso best veel bij langere tijd aan.
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:23:32 #14
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_129527855
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:55 schreef Appeltje2010 het volgende:

[..]

Nou dat haal ik wel hoor... weliswaar is de koelbehoefte niet altijd enorm maar over die 80 dagen ga ik wel heen. Vind het wel prettig als het max 20 graden in de slaapkamer is. Staat natuurlijk wel tegenover dat het soms eigenlijk maar 23 graden was in de slaapkamer en hij dus met relatief weinig moeite de ruimte kan koelen naar 20.

Ik denk overigens dat de meeste mensen die een mobiele airco hebben dat ding veel korter aan hebben omdat ie normaal veel herrie maakt en dan dus inderdaad voor het slapen aan gaat en onmiddellijk uit als je in die ruimte wilt gaan slapen. Dat gaat bij een vaste (stille) airco niet op. Daarbij is vast ook zuiniger dan mobiel.
Dan nog ken ik weinig mensen die de airco zoveel dagen 10 uur lang per dag aan hebben staan, een normale airco heeft niet eens zo lang nodig om de ruimte op temperatuur te brengen.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_129536405
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:14 schreef Virus3000 het volgende:
Ik woon in Zweden en heb ook airco (kan ook verwarmen).
Airco verbruikt ongeveer 3.000 watt als die vol aanstaat. Verwarming maar 900 watt en kan zo goed als men hele huis verwarmen tot -10 buiten.

Maw: airco verbruikt sowieso best veel bij langere tijd aan.
Ik denk dat je in ieder geval de aansluitwaarden omgedraaid hebt... met 900 watt ga je ook echt geen heel huis verwarmen maar is wel een gangbaar wattage als koeling. Kortom: 900 watt volop koelen, 3000 watt volop verwarmen.

Verder: geen idee hoe groot en goed geisoleerd je huis is maar men rekent voor 18 graden op 70 watt per kubieke meter. Met 3000 watt kom je dan dus op bijna 45 kuub en ga je naar 21 graden dan blijft er max 30 kuub over om te kunnen verwarmen.

Bron van dat laatste verhaal: http://www.allez-allier.com/spip/spip.php?article283#.UfjGTI1M_mc

[ Bericht 8% gewijzigd door Appeltje2010 op 31-07-2013 10:35:55 (bronvvermelding toegevoegd) ]
pi_129541600
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:34 schreef Appeltje2010 het volgende:

[..]

Ik denk dat je in ieder geval de aansluitwaarden omgedraaid hebt... met 900 watt ga je ook echt geen heel huis verwarmen maar is wel een gangbaar wattage als koeling. Kortom: 900 watt volop koelen, 3000 watt volop verwarmen.

Verder: geen idee hoe groot en goed geisoleerd je huis is maar men rekent voor 18 graden op 70 watt per kubieke meter. Met 3000 watt kom je dan dus op bijna 45 kuub en ga je naar 21 graden dan blijft er max 30 kuub over om te kunnen verwarmen.

Bron van dat laatste verhaal: http://www.allez-allier.com/spip/spip.php?article283#.UfjGTI1M_mc
Niet waar dus....
970 Watt voor verwarmen (echt warm)
3100 Watt voor airco (echt koud)

Reden:
Het wordt gedaan via een luchtwarmepomp die buiten aan het huis hangt, soort van omgekeerde koelkast.

Weet niet precies welk type wij ook alweer thuis hebben maar als je deze bekijkt:

http://www.polarpumpen.se(...)campaign=pricerunner

Geeft warme lucht tot minimum buiten temperatuur van -25 en verbruikt daarbij maar 570watt..
De warmte die hij genereerd komt overeen met (min-max): 0,3-6,6KW
Airco verbruikt bij die trouwens een HEEL stuk lager dan die van mij: 450 Watt.

En ik kan je verzekeren, er komt echt een gigantische warmte/koude vanaf... Temperatuur kun je instellen ia afstandsbediening en met timers etc.

Ik kan er in de winter zo goed als heel mijn huis op +20 mee houden...
Huis is wel redelijk geisoleerd en 3 dubbel glas ramen. Maar verschil buiten/binnen was afgelopen winter soms 40 graden...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_129544828
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:24 schreef Virus3000 het volgende:
Niet waar dus....
970 Watt voor verwarmen (echt warm)
3100 Watt voor airco (echt koud)
Uit die link van je blijkt dat die airco een nominaal koelvermogen heeft van 2,5kW (en daarbij 450W verbruikt) en een nominaal verwarmingsvermogen van 3,2kW (en daarbij 570W verbruikt)

Waar die 3100W (verbruik) uit jouw verhaal vandaan komt is me een raadsel.

quote:
Reden:
Het wordt gedaan via een luchtwarmepomp die buiten aan het huis hangt, soort van omgekeerde koelkast.
Hoe kouder het buiten is, hoe lager het rendement.

Men geeft zelfs 0,3kW op als minimumopbrengst. Overigens als je zelfs hartje winter het nominale vermogen van 3,2kW zou halen, kun je daar wellicht je woonkamer mee op temp krijgen, maar niet je hele huis.

quote:
Huis is wel redelijk geisoleerd en 3 dubbel glas ramen. Maar verschil buiten/binnen was afgelopen winter soms 40 graden...
40 graden verschil haal ik in NL ook wel hoor. Buiten min 12 en binnen 28grd (houtkachel). No problem.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:10:08 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_129547287
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
40 graden verschil haal ik in NL ook wel hoor. Buiten min 12 en binnen 28grd (houtkachel). No problem.
Met een warmtepomp daarentegen hakt dat aardig in je rendement.
censuur :O
pi_129547503
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Met een warmtepomp daarentegen hakt dat aardig in je rendement.
Dat gaf ik ook al aan, maar ik bedoelde meer dat het bij hem waarschijnlijk nog wel meer wordt dan 40 graden verschil.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_129551633
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:24 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Niet waar dus....
970 Watt voor verwarmen (echt warm)
3100 Watt voor airco (echt koud)

Reden:
Het wordt gedaan via een luchtwarmepomp die buiten aan het huis hangt, soort van omgekeerde koelkast.

Weet niet precies welk type wij ook alweer thuis hebben maar als je deze bekijkt:

http://www.polarpumpen.se(...)campaign=pricerunner

Geeft warme lucht tot minimum buiten temperatuur van -25 en verbruikt daarbij maar 570watt..
De warmte die hij genereerd komt overeen met (min-max): 0,3-6,6KW
Airco verbruikt bij die trouwens een HEEL stuk lager dan die van mij: 450 Watt.

En ik kan je verzekeren, er komt echt een gigantische warmte/koude vanaf... Temperatuur kun je instellen ia afstandsbediening en met timers etc.

Ik kan er in de winter zo goed als heel mijn huis op +20 mee houden...
Huis is wel redelijk geisoleerd en 3 dubbel glas ramen. Maar verschil buiten/binnen was afgelopen winter soms 40 graden...
Ik ga van 1500 km afstand niet blindelings beweren dat je het allemaal fout hebt maar ik twijfel wel oprecht aan de eerste getallen.

Het gaat bij een splitunit om een pomp waarmee je warmte van de ene kant naar de ander kant verpompt. Ontwerptechnisch zit er wel iets verschil in rendement tussen koelen en verwarmen, maar geen factoren.

Deze zomer heb ik 2 verschillende vakantiehuizen gehuurd met in beide zo'n ding. Onder het motto "wat zou dat in gebruik kosten" heb ik nauwkeurig gekeken naar de typeplaatjes. Het kwam er op neer dat je bij ca. 1000 W elektrische input er 2,8 kW koude of 3,5 kW wamte uit kunt halen. Vooral het verwarmen vond ik interessant want het houdt in dat je bij gebruik in nederland voor dezelfde prijs als aardgas elektrisch kunt verwarmen.

Die huizen stonden overigens in zweden, voor lokale begrippen misschien wel bij je om de hoek :)
Heel veel (tweede) huizen hebben daar een splitunit viel me op.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_129561627
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:35 schreef quo_ het volgende:
Het kwam er op neer dat je bij ca. 1000 W elektrische input er 2,8 kW koude of 3,5 kW wamte uit kunt halen. Vooral het verwarmen vond ik interessant want het houdt in dat je bij gebruik in nederland voor dezelfde prijs als aardgas elektrisch kunt verwarmen.
Ja. In de nazomer of de lente wel.

Maar als het buiten te koud wordt valt er ook minder warmte te 'verplaatsen'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 31-07-2013 23:32:33 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_129569982
Naar mijn weten zit er best nog wel een aardig verschil tussen de verschillende warmtepompen.
Er zijn dure die echt warmte genereren bij -25 buiten waar goedkopere moeite hebben bij -10.

Ook gebruiken sommige meer watt dan andere.
Tegenwoordig zit heel de installatie gewoon op 1x10A zekering.
Bij mij zit deze op meer. Volgens electricien omdat airco ongeveer 3.000W gebruikt. Voor alleen verwarming zou 1x10A genoeg zijn.

Maw: het zal wel verschillen aan de pomp. Die van mij is van 2004 ofzo

En ja, in Zweden heeft bijna iedereen zo een pomp.
Electriciteit is hier ook erg goedkoop en als je thuis komt zet je die pomp even aan terwijl je bv ook de houtkachel / centrale verwarming aan doet. Binnen 15 tot 20 minuten is je huis opgewarmd.

Werkt super (je moet wel niet al te veel afgesloten ruimtes hebben natuurlijk)

[ Bericht 24% gewijzigd door Virus3000 op 01-08-2013 08:37:21 ]
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_129577392
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:11 schreef Revolution-NL het volgende:

Daar geloof ik niks van, een staande ventilator verbruik 40 tot max 175watt. Een Airco verbruikt al gauw 10x zoveel.
En toch kan een kleine ventilator soms gigantisch veel stroom verbruiken als je die 24/7 laat aanstaan om je kamer te verkoelen. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2013 13:28:35 ]
pi_129580940
quote:
15s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:28 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En toch kan een kleine ventilator soms gigantisch veel stroom verbruiken als je die 24/7 laat aanstaan om je kamer te verkoelen. :Y
Een ventilator koelt niet maar verplaatst enkel lucht. Leuk voor de gevoelstemperatuur maar totaal zinloos als je de daadwerkelijke temperatuur in een ruimte omlaag wilt hebben.

Ik gebruik een ventilator enkel s 'avonds om koude lucht van buiten geforceerd binnen te krijgen als er weinig wind is.
pi_129594026
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 08:31 schreef Virus3000 het volgende:
Maw: het zal wel verschillen aan de pomp. Die van mij is van 2004 ofzo

En ja, in Zweden heeft bijna iedereen zo een pomp.
Electriciteit is hier ook erg goedkoop en als je thuis komt zet je die pomp even aan terwijl je bv ook de houtkachel / centrale verwarming aan doet. Binnen 15 tot 20 minuten is je huis opgewarmd.

Werkt super (je moet wel niet al te veel afgesloten ruimtes hebben natuurlijk)
Nou komt de aap uit de mouw.... ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_129603260
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou komt de aap uit de mouw.... ;)
Soms hebben we ook gewoon cv uit en dan werkt het ook goed genoeg...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_129612911
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:22 schreef Revolution-NL het volgende:

Een ventilator koelt niet maar verplaatst enkel lucht. Leuk voor de gevoelstemperatuur maar totaal zinloos als je de daadwerkelijke temperatuur in een ruimte omlaag wilt hebben.
Dat hoef je mij niet te vertellen want dat is iets wat ik zelf ooit ondervonden heb en na verloop van tijd naar een centraal airco systeem voor het huis deed grijpen.

quote:
Ik gebruik een ventilator enkel s 'avonds om koude lucht van buiten geforceerd binnen te krijgen als er weinig wind is.
Dan kun je beter gewoon alle ramen en deuren openzetten zodat het vanzelf de warme lucht verdrijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2013 14:07:58 ]
pi_129635897
Kan ik uit de reacties hier concluderen dat de verbruikskosten (energiekosten) dus eigenlijk wel meevallen? (een paar honderd euro per jaar vind ik wel acceptabel)
pi_129646033
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 01:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

LOL, staat er op die site ook het land bij waar dat voor geldt? Kom op hee, 80 dagen per jaar, 10 uur per dag (!) is niet in Nederland van toepassing. No way. (uitgaande van particulier gebruik, niet in een supermarkt of winkel ofzo)
Ligt eraan.
Bij mij staat 1 unit 24/24 aan de laatste tijd (normaal gesproken staat deze gemiddeld 12 uur aan) en de andere units zo'n 5 uur per dag doordeweeks en in jet weekend afhankelijk van de verblijfstijd.
pi_129646268
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 14:16 schreef klipper het volgende:
Ligt eraan.
Bij mij staat 1 unit 24/24 aan de laatste tijd
Maar die draait toch niet heel de tijd? Als de ingestelde temp bereikt is slaat hij toch weer af? (Tenzij hij te weinig capaciteit heeft voor de ruimte waarin hij hangt, dan wordt die temp nooit gehaald)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_129647215
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 14:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Maar die draait toch niet heel de tijd? Als de ingestelde temp bereikt is slaat hij toch weer af? (Tenzij hij te weinig capaciteit heeft voor de ruimte waarin hij hangt, dan wordt die temp nooit gehaald)
Natuurlijk slaat deze soms af, inverter dus regelt al terug i.p.v. steeds vol aan en uit.
Heeft totaal niet te weinig capaciteit, eerder teveel, het extra vermogen is berekend doordat het een platdak betreft.

Maar bij gebruiksduur gaan ze uit van een gemiddelde tijd dat het apparaat gebruikt wordt, en dat is vaak 10 uur.
pi_129650810
Ik heb deze week 25 kWh meer verbruikt dan anders. (Ik heb alleen de airco in de slaapkamer gebruikt, de airco beneden heb ik sinds de aanschaf van rolluiken eigenlijk niet meer nodig)

Nou heb ik van de week ook nog een 128mm gat geboord door 14cm beton en 10cm baksteen, en met een eigenlijk te lichte boormachine, dus dat duurde ff (understatement), dus ik trek er gemakshalve even 5kWh vanaf. Kom ik op een wekelijks meerverbruik van 20kWh, voor het koelen van de slaapkamer naar 21 grd. Voor die ¤ 0,63 per dag ga ik niet in de hitte liggen :P
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 27 september 2015 @ 13:01:45 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156419288
In mijn woning kan ik enkel verwarmen met airco. Nu kan ik vrij goed tegen koude en hitte (hier wel handig..) dus temperaturen in de range van 15 tot 28 graden in huis zijn voor mij geen probleem. In de koudste periode afgelopen winter heb ik daarentegen wel een tijdje rond 12 graden gezeten en dat was op een gegeven moment zelfs voor mij te koud :') uit angst voor hoge energierekeningen zat ik derhalve maar vaker in de pub dan thuis. Maar nu blijkt dus dat ik het gewoon warm had kunnen hebben zonder al te hoge kosten? :D wat een lul ben ik :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')