Het is echt heel vaak, en wat zijn de kansen dat wanneer je net kijkt het precies een dubbel getal is? Dat is qua kans behoorlijk klein lijkt mij.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:52 schreef Scuidward het volgende:
Ooit ergens gelezen dat dit eigenlijk vanzelf gaat. Je kijkt wellicht wat vaker naar de klok en je onthoudt alleen de keren dat het ook gebeurd. Ik heb het 'altijd' met 13:37 en 22:22 oid.
Voor hen die geloven komen de tekenen vanzelf.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:54 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Het is echt heel vaak, en wat zijn de kansen dat wanneer je net kijkt het precies een dubbel getal is? Dat is qua kans behoorlijk klein lijkt mij.
Het kan 24 keer per dag voorkomen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:54 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Het is echt heel vaak, en wat zijn de kansen dat wanneer je net kijkt het precies een dubbel getal is? Dat is qua kans behoorlijk klein lijkt mij.
Dat wordt inderdaad ook gezegd. Zelfs de wiskundige Pythagoras heeft het genoemd en zei dat het bijzonder was.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:55 schreef ProFlamer het volgende:
[..]
Voor hen die geloven komen de tekenen vanzelf.
Jij kijkt waarschijnlijk ook wel eens op de klok als het 18:27 of 08:14 is maar die keren onthoudt je niet. Bij de 'dubbele' getallen denk je hé 0:00 of hé 14:14...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:58 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Ik vind het erg opvallend, en mocht het speciaal zijn dan is dat niet verkeerd maar ik ga er verder niet al te veel mee aan de slag.
Ik was gewoon erg benieuwd naar ervaringen van anderen.
Je hersenen zien symmetrie in getallen als 10:10 en 16:16, daardoor valt het ook op als je op dat moment naar de klok kijkt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:54 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat is logisch maar niet minder opvallend, het zouden net zo goed andere combinaties kunnen zijn maar dat zijn het niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:00 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Jij kijkt waarschijnlijk ook wel eens op de klok als het 18:27 of 08:14 is maar die keren onthoudt je niet. Bij de 'dubbele' getallen denk je hé 0:00 of hé 14:14...
Het kan zo zijn maar dan geef ik toch meer de mystieke kant het voordeel van de twijfel, er is al zoveel niet meer mystiek of mysterieus.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:00 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Je hersenen zien symmetrie in getallen als 10:10 en 16:16, daardoor valt het ook op als je op dat moment naar de klok kijkt.
13: 57 valt minder op, je kijkt op dat moment misschien ook wel naar de klok maar je hersenen focussen er minder op.
Zelfde als bij het opstaan dat je vaak vlak voor de wekker wakker wordt, dat is heel vaak niet zo
Je hersenen zijn op dat moment nog niet helemaal wakker en slaan gebeurtenissen in de verkeerde volgorde op waardoor jij dus dénkt dat je voor de wekker wakker werd.
Iets is mystiek of mysterieus als het niet te verklaren is maar dit is vrij simpele psychologie, de hersenen zijn heel erg makkelijk te bedotten.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:02 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Het kan zo zijn maar dan geef ik toch meer de mystieke kant het voordeel van de twijfel, er is al zoveel niet meer mystiek of mysterieus.
Het kan inderdaad zo zijn, je hersenen nemen onbewust veel meer waar dan wij bewust in ons opnemen. Maar dan rest nog de vraag waarmee het begon bij mensen? Waarom opeens die opmerking van de getallen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Iets is mystiek of mysterieus als het niet te verklaren is maar dit is vrij simpele psychologie, de hersenen zijn heel erg makkelijk te bedotten.
Audiosignalen worden ook sneller verwerkt dan visuele signalen dus dat valt sneller op.
Eindelijk iemand die het ziet!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:10 schreef Adames het volgende:
Ik denk dat jij een hele speciale jongen bent
Het gaat niet om getallen maar om gelijkenissen, visueel dezelfde beelden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:07 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Het kan inderdaad zo zijn, je hersenen nemen onbewust veel meer waar dan wij bewust in ons opnemen. Maar dan rest nog de vraag waarmee het begon bij mensen? Waarom opeens die opmerking van de getallen.
Ik zal eens gaan zoeken of ik een studie kan vinden over dit onderwerp. Mocht ik iets vinden dan laat ik het weten hier.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het gaat niet om getallen maar om gelijkenissen, visueel dezelfde beelden.
Hoe het is ontstaan en waarom, geen idee maar daar zal men vast wel onderzoek naar hebben gedaan.
Misschien omdat wij mensen symmetrie mooi vinden, een persoon die links en rechts van het midden er precies hetzelfde uitziet vinden we mooier dan als bijv 1 neusgat wat groter is dan het andere of als een oog een iets andere vorm heeft dan het andere oog.
Had Pythagoras een digitale klok?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:59 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad ook gezegd. Zelfs de wiskundige Pythagoras heeft het genoemd en zei dat het bijzonder was.
Nee, de kans dat je herinnert omdat je er op focust is groter.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:54 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |