Vaak als grap gemaakt, maar nog nooit gedaan .quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:32 schreef Downstar het volgende:
[..]
Nemen jullie wel eens mensen mee in de auto? familie/vriend/vriendin etc?
Wel eens bij mijn vriendin in de auto gezeten tijdens rijden , gewoon eens kijken hoe ze het deedquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:07 schreef Hinder het volgende:
[..]
Vaak als grap gemaakt, maar nog nooit gedaan .
Dan is het wel grappig ja, als je het zo omdraait . Bij mij was het in ieder geval geen probleem geweest. Bij de eerste les werd mij al verteld dat je altijd iemand mee mocht laten rijden .quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:08 schreef Downstar het volgende:
[..]
Wel eens bij mijn vriendin in de auto gezeten tijdens rijden , gewoon eens kijken hoe ze het deed
leuk om eens lesje bij te wonen.. leek me nu wel eens leuk om anders om te doen nu ik eenmaal aan het rijden ben
zal wel eens vragen aan me instructeur of die het goed vind
MAG DAT?!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:32 schreef Downstar het volgende:
Nemen jullie wel eens mensen mee in de auto? familie/vriend/vriendin etc?
Waarom niet , bij mijn vriendin ( en wss bij mijn lessen) mag dat gewoon..quote:
Wat bedoel je precies? Ik moest altijd afremmen tot 20 km/u en dan in z'n twee weer laten opkomen en verder.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:10 schreef M712 het volgende:
Net rijles nummer 3 gehad. Ging wel oke..
Terug schakelen bij een rotonde gaat niet soepel genoeg, want op dat moment moet je alles tegelijk doen. Instructeur zei dat ook tegen mij en moet er mee gaan oefenen. Schakelen naar 80 km gaat prima.
Wanneer hadden jullie dat helemaal onder de knie, dat je goed kon terug schakelen ? En dat het bij rotondes waar je alles tegelijk moet doen goed onder de knie had?
Als ik naar een rotonde rijd moet ik gas los laten op 200 meter, bij remmen op 100 meter en als ik dan rond de 50 km zit koppeling helemaal intrappen en dan op 30 km per uur terug schakelen naar zn 2. Maar omdat dat bijna allemaal tegelijk moet, of naja vet snel achter elkaar lukt het me niet om zo snel terug te schakelen naar zn 2. Ipv dat ik dan naar de weg kijk, kijk ik hoe ik de pook in zn 2 krijg...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Ik moest altijd afremmen tot 20 km/u en dan in z'n twee weer laten opkomen en verder.
Haha dat had ik eerst ook, maar straks kan je dat blind vanuit alle posities en lost dat probleem zich wel opquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:33 schreef M712 het volgende:
[..]
Als ik naar een rotonde rijd moet ik gas los laten op 200 meter, bij remmen op 100 meter en als ik dan rond de 50 km zit koppeling helemaal intrappen en dan op 30 km per uur terug schakelen naar zn 2. Maar omdat dat bijna allemaal tegelijk moet, of naja vet snel achter elkaar lukt het me niet om zo snel terug te schakelen naar zn 2. Ipv dat ik dan naar de weg kijk, kijk ik hoe ik de pook in zn 2 krijg...
Ja dat hoop ik maar haha, instructeur heeft een aantal keer moeten ingrijpen op zo'n punt. En heeft wel duidelijk tegen me gezegd dat ik even moest oefenen met schakelen ( als de auto stil staat )quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Haha dat had ik eerst ook, maar straks kan je dat blind vanuit alle posities en lost dat probleem zich wel op
Ik rijd tot 100 meter nog gewoon snelheidslimiet hoor. Dan zorgen dat ik bij de driehoek ongeveer 25 rijd, daarna koppeling (of nog eerder) en vervolgens naar de beroemde 2.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:33 schreef M712 het volgende:
[..]
Als ik naar een rotonde rijd moet ik gas los laten op 200 meter, bij remmen op 100 meter en als ik dan rond de 50 km zit koppeling helemaal intrappen en dan op 30 km per uur terug schakelen naar zn 2. Maar omdat dat bijna allemaal tegelijk moet, of naja vet snel achter elkaar lukt het me niet om zo snel terug te schakelen naar zn 2. Ipv dat ik dan naar de weg kijk, kijk ik hoe ik de pook in zn 2 krijg...
Ik heb ook mijn moeder meegenomen een keerquote:
Morgen mijn 5e rijles, en ook ik heb dat in de 2-3e les veel geoefend..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:10 schreef M712 het volgende:
Net rijles nummer 3 gehad. Ging wel oke..
Terug schakelen bij een rotonde gaat niet soepel genoeg, want op dat moment moet je alles tegelijk doen. Instructeur zei dat ook tegen mij en moet er mee gaan oefenen. Schakelen naar 80 km gaat prima.
Wanneer hadden jullie dat helemaal onder de knie, dat je goed kon terug schakelen ? En dat het bij rotondes waar je alles tegelijk moet doen goed onder de knie had?
Ik rij nu ook in een diesel, ik denk inderdaad dat dat heel erg wennen is ..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:56 schreef Tamaraxxx het volgende:
Vandaag pasje opgehaald. Wat is een benzine auto wennen zeg.. echt even wennen dat je gas bij moet geven als je de koppeling op laat komen
Ik rijd zelf in een 16 jaar oude auto en ik moet dat ook. Alleen als je echt heel langzaam de koppeling op laat komen kan het zonder. Geen idee of dat ook bij nieuwere auto's zo is, ben nu wel benieuwd.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 19:03 schreef delano.888 het volgende:
Nou we het daar over hebben he, ik rij nu zelf in een benzine auto, en ik MOET altijd gas bij geven als ik de koppeling op laat komen, ook als ik van 1 naar 2 schakel, en van 2 naar 3 is ook wel beter, daarna niet meer. Doe ik dat niet kan ik onmogelijk de auto NIET laten schokken. Is dat normaal bij een 13 jaar oude auto of komt dat gewoon omdat ik nog niet zo ervaren ben?
Letterlijk 1 seconde google:quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:14 schreef Xetran het volgende:
Niemand die weet wat zo'n rijexamen B-AA is? Ik heb echt heel google afgespeurd zonder succes.
CBR.
Ik heb tijdens mijn lessen gewoon navigatie gehad, maar er werd mij verteld dat dat 1 van de bijzondere verrichtingen is, en ik kreeg een dubbelopdracht dus geen navigatie. Net zoals iedereen verschillende bijzonder verrichtingen heeft.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:08 schreef BlueMage het volgende:
Waarschijnlijk is dat examen aangevraagd omdat je rijschool niet met de navigatie kan omgaan.
Als het alleen dat is is het wel raar. Het is sowieso raar dat mijn examinator mij bij mijn TTT een medische aantekening gaf want daar heeft zij mij niets over verteld (ze gaf juist complimenten). En in mijn EV staat ook echt alleen maar over mijn ogen. maar waarom zou ik dan niet kunnen navigeren?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Letterlijk 1 seconde google:
http://www.verkeerspro.nl(...)met-navigatie-eruit/
Aangepast examen waarbij je niet hoeft te weten hoe een navigatiesysteem werkt. Vraag me af wat het nut hier van is btw.
Daarnaast had ik in mijn normale examen ook niks met navigatie
Ach ik kan niet klagen, in het begin kon ik van de spanning dat touchscreen niet eens bedienen. En het heeft niks met mijn rijschool te maken, want een arts heeft mij zo beoordeeld.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:08 schreef BlueMage het volgende:
Waarschijnlijk is dat examen aangevraagd omdat je rijschool niet met de navigatie kan omgaan.
Oh dan is het helemaal vaag, want ik heb ontheffing gekregen voor bijzondere verrichtingen op mijn tussentijdse toets.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb tijdens mijn lessen gewoon navigatie gehad, maar er werd mij verteld dat dat 1 van de bijzondere verrichtingen is, en ik kreeg een dubbelopdracht dus geen navigatie. Net zoals iedereen verschillende bijzonder verrichtingen heeft.
Navigatie rijden is toch geen bijzondere verrichting? Volgens mij is navigatie rijden onderdeel van "zelfstandig rijden" en daar krijg je volgens mij geen vrijstelling voor, dat hoort wel gewoon bij het examen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:35 schreef Xetran het volgende:
Oh dan is het helemaal vaag, want ik heb ontheffing gekregen voor bijzondere verrichtingen op mijn tussentijdse toets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |