abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_128077541
Hallo,

Ik heb een peugeot 309 uit 1990 1.4 TU3 motor. Nu brand mijn motorlampje constant. bij knippercode uitlezen krijg ik code 14. Dit heeft te maken met de injection ntc sensor volgens internet. kan iemand mij hier mee helpen/ervaringuitdelen.

Mvg Tsjade
pi_128081201
Heb je ook daadwerkelijk problemen met de auto (stationairloop bv)?
pi_128084949
lomp, ik kan het op het net niet zo gauw terugvinden, Ecu reset al geprobeerd?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_128087899
Hier vond ik de foutcodes met de beschrijving

PTA / 309 loopt slecht / start niet meer (pagina 2)

Ik heb nog niet kunnen rijden met mijn auto maar ik vermoed dat dat zonder problemen gaat. hij start nu zeer moeizaam de eerst keer. als ik mijn auto dan heb doorgestart en hij loopt dan valt hij niet uit.
Zet ik hem dan uit en ga ik weer starten dan gaat het makkelijker.

Ik heb mijn accu polen er enkele uren eraf gehad, volgens mij hoort hij de ecu dan te resetten.

[ Bericht 2% gewijzigd door tsjade op 21-06-2013 18:47:31 ]
pi_128088011
Ik moet wel bekennen dat dit probleem is gekomen na dat ik het gasklephuis heb schoongemaakt (zat veel olie op sensoren in gasklephuis). verbruik was altijd hoog (1 op 12 op lange stukken) vandaar dat ik alles wou na kijken.
pi_128108537
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:45 schreef tsjade het volgende:
Ik moet wel bekennen dat dit probleem is gekomen na dat ik het gasklephuis heb schoongemaakt (zat veel olie op sensoren in gasklephuis). verbruik was altijd hoog (1 op 12 op lange stukken) vandaar dat ik alles wou na kijken.
Eerst resetten dus, hoe heb je het schoongemaakt, ik hoop met remmenreiniger oid.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_128113188
Ja gewoon met rem reiniger.

kan het ook door mijn coolant temp sensor komen? als ik daar de stekker van af haal start hij hetzelfde..
pi_128316996
Er is 1 van de 2 NTC,tjes kapot waarmee hij de luchtsnelheid of debiet meet. Hierdoor weet hij niet hoeveel brandstof hij moet injecteren.
Ben bang dat je schoonmaakactie meer slecht dan goed heeft gedaan ;)
Same Shit, Different Day
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')