abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:10:00 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127432545
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_127432775
Kun je als vrouw jezelf eigenlijk borstvoeding geven door aan je eigen tepel te zuigen?
U MAD?
pi_127432848
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:18 schreef de_boswachter het volgende:
Kun je als vrouw jezelf eigenlijk borstvoeding geven door aan je eigen tepel te zuigen?
Als je er bij zou kunnen wel. Maar zonder melkkanaaltjes dicht te drukken lijkt dat me erg moeilijk.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:23:59 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127432939
Ik heb laatst gedroomd dat ik uit mn eigen borst dronk, omdat ik wel eens nieuwsgierig was hoe dat ging. Zo *hop* *flap* borst omhoog en lurken maar, t zag er zelfs in mijn droom niet uit toen ik in de spiegel keek _O-
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:31:49 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127433204
En in serieuzer nieuws; ik heb geen idee hoeveel voedingen ik doe, zou niet weten hoe ik ze moet tellen als E de halve dag op mn schoot bivakkeert :')
pi_127433593
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:31 schreef LadyBlack het volgende:
En in serieuzer nieuws; ik heb geen idee hoeveel voedingen ik doe, zou niet weten hoe ik ze moet tellen als E de halve dag op mn schoot bivakkeert :')
Ohh daar heb ik ook geen idee van hoor! Sowieso geen besef van tijd. Als mijn vriend 's ochtends vraagt hoe vaak/laat ze heeft gedronken weet ik het echt niet. Ze komt soms nog 3 keer per nacht, gaat allemaal op de automatische piloot.

En die droom _O-
pi_127433605
Ik weet het ook niet. Mijn bekkenfysio vroeg het gisteren, stiekem was ze aan het polsen denk ik of ik het nog volhou, deed uitspraken als: ja, hij is natuurlijk wel helemaal afhankelijk van jou, je lijf heeft langer nodig om te herstellen als je bv geeft, als je stopt zul je merken dat het herstel sneller gaat, enz enz.
Maar ik weet het niet, als ik niet echt in de buurt ben, wel thuis maar andere dingen aan het doen ben, drinkt ie ongeveer om de 3 uur. Ben ik er wel drinkt hij veel vaker. Heel normaal en ik ervaar dat ook niet als beklemmend ofzo..
Die nachten echter :{w Ook dan houdt hij het ritme van om de 3 uur erin.. en dat al 7 maanden :O Gisteren viel ik naast hem in slaap toen ik hem in slaap voedde voor de nacht, om 19.30 u dus :z
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:47:51 #8
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127437773
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:44 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ohh daar heb ik ook geen idee van hoor! Sowieso geen besef van tijd. Als mijn vriend 's ochtends vraagt hoe vaak/laat ze heeft gedronken weet ik het echt niet. Ze komt soms nog 3 keer per nacht, gaat allemaal op de automatische piloot.

En die droom _O-
Hier ook hoor. Ik weet soms niet eens wie heeft gedronken. Kan best zijn dat 1 meisje al maanden doorslaapt zonder dat ik er erg in heb ;)
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:52:36 #9
258612 nytar
boys boys boys
pi_127437914
't zou wat zijn kyara! _O-

Ik heb ook geen idee hoeveel voedingen ik op een dag doe. Soms denk ik een stuk op 7, maar 12 zou me ook niet verbazen :)

Morgen naar het cb en zeg er maar niet te veel over. Er zitten zat spekjes aan, dus het zal wel goed zijn!
pi_127438691
quote:
17s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:47 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook hoor. Ik weet soms niet eens wie heeft gedronken. Kan best zijn dat 1 meisje al maanden doorslaapt zonder dat ik er erg in heb ;)
Haha. Ik moest hier echt om lachen
pi_127439119
Ik weet dat tien niet heel veel is, maar hii had er een paar dagen rond de acht (alle losse slokjes om in slaap te vallen niet meegetelt).
Voedingen en tijden echt bijhouden doe ik niet, ik weet hooguit wanneer de vorige was. Maar op 'rustige' dagen kan ik het aantal redelijk goed terug halen obv wat ik aan het doen was.

En het suffe is dat ik toch ga vergelijken met vriendinnen... De ene zat met 6 weken op 6 voedingen en die gup sliep van 22 tot 8. De andere houdt behoorlijk strikt vast aan 3 uur tussen voedingen en dat gaat prima. Dat laatste wil ik echt niet, als M honger heeft, mag hij drinken. Bij R lette ik veel meer op de klok, maar daar werden we allebei niet gelukkig van.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_127440243
Luuk meldt zichzelf eigenlijk niet echt, dus wij hebben wel een redelijke structuur. Hij drinkt meestal rond 10.30-13.30-16.30-19.30 en 23.00 uur. Dan de nacht kijken we wat hij doet.
*poef* nu is het weg
pi_127442171
quote:
17s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:47 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook hoor. Ik weet soms niet eens wie heeft gedronken. Kan best zijn dat 1 meisje al maanden doorslaapt zonder dat ik er erg in heb ;)
:D :'( :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:02:47 #14
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127442290
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:02 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk meldt zichzelf eigenlijk niet echt, dus wij hebben wel een redelijke structuur. Hij drinkt meestal rond 10.30-13.30-16.30-19.30 en 23.00 uur. Dan de nacht kijken we wat hij doet.
Bram wordt iets onrustig.... Echt melden door te gaan huilen heb ik nog niet meegemaakt... J wel, toen hij een fles stond te maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:32:36 #15
258612 nytar
boys boys boys
pi_127443347
Abel huilt ook niet voor drinken, maar wat je zegt tico. Er verandert wat in zn gedrag en dat is voor mij een teken om aan te leggen O+
pi_127443426
Hier wordt alleen maar gebruld als er honger is. De oudste begon met gemopper en als dat erg lang duurde werd er gehuild, deze niet hoor. Staat standaard op huilstandje ik-ga-dood-van-de-honger-en-jullie-zijn-ontaarde-ouders-dat-jullie-me-zo-lang-laten-wachten-boehoeeee. Tikje ongeduldig dus. :')

XM, hoe is het daar?
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:44:32 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127443766
Een beetje rommelig. Probeer Noor wat vaker aan te leggen en ze heeft vandaag zowaar 2x (heel) kort wat bij me gedronken. Probeerden dat tijdens een kolfsessie omdat de melk dan al goed liep, maar daardoor zijn er nu minder sessies en zijn ze niet meer helemaal goed te meten. Maar tot dusver achtereenvolgend 73-73-73-81. En dan had ze bij de tweede en de laatste sessie ook dus even bij me aangehangen.

Net bleef ze wat onrustig, dus nog wat bv opgewarmd en bijgegeven en nu :z op m'n schoot O+.

Morgen laatste dag kraamzorg en langzaam begint een lichte paniek zich van me meester te maken... Hoe Moet Het Nou?! En, Waar Moeten We Dan Nu Terecht?!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:51:33 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127443998
Ik vind het heel netjes wat je kolft hoor XM!

En het komst vast ook goed zonder kraamzorg hoor. Je hebt ons ;)

Trots op de laatste stats:

  woensdag 5 juni 2013 @ 17:06:28 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127447205
Kyara, wow!! *O*

XM, hier gewoon komen vragen/vertellen. Je bent al haske goed op weg joh, vertrouw erop dat je weet wat je moet doen en luister naar je gevoel (ook al kan dat soms best spannend zijn) ;)
pi_127447712
XM, kun je geen verlenging krijgen wegens opstartproblemen bij de bv? Die indicatie heb ik toen wel gekregen, was erg fijn
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:30:38 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127448224
Heb ik, vandaag was dag 9.. Morgen toch echt echt echt de laatste dag ;(. Op mijn gevoel moet ik ook niet altijd afgaan, ik ken mezelf, kan nogal in de stress schieten.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127448513
XM je bent super goed bezig met kolven! En dan heeft ze ook nog live gedronken!

Kyara mooie stats, je meiden doen het goed op jouw melk!

Bedankt voor jullie reacties. Het doet me goed te lezen dat er veel meer kindjes zijn die vaker drinken. Ergens weet ik dat ook wel, maar weten en weten is niet altijd hetzelfde... En dan is het mijn tweede, toch voel ik me af en toe zo'n groentje op borstvoedingsgebied :@

Oh, en ik heb momenteel ploftieten, M heeft ruim drie uur geleden voor het laatst gedronken :D
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:48:02 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127448876
Van nu.nl

quote:
Snoepfabrikant maakt lolly met moedermelksmaak
Het Texaanse bedrijf Lollyphile heeft een lolly op de markt gebracht met de smaak van moedermelk.

Foto: Thinkstock
''We vonden dat het onze verantwoordelijkheid was om uit te vinden welke smaak een schreeuwend, boos kind kan veranderen in een rustig en tevreden kind'', zegt Lollyphile-oprichter Jason Darling dinsdag tegen Los Angeles Times.

Om de perfecte lolly te creëren proefde Darling de moedermelk van vier van zijn vriendinnen, die net moeder waren geworden.

''Het smaakt een beetje naar amandelmelk, maar dan zoeter'', aldus Jason. In de lolly's zit overigens geen echte moedermelk. ''Zie je al legers moeders voor je die allemaal aan het kolven zijn? Dat zou een logistieke nachtmerrie opleveren.''

De moedermelk-lolly is volgens de krant niet de enige opvallende smaak die Lollyphile verkoopt. Zo biedt het bedrijf lolly's met de smaak van absint, hete saus, tequilla, ahornsiroop/bacon of chocolade/bacon.

Door: NU.nl/WTF.nl
pi_127449442
Wat een moooooooie curves Kyara, zie ze gaan! Héél terecht dat je trots bent!

En XM, eng he! Maar het komt goed, echt ;) gewoon van voeding naar voeding kijken, kleine stapjes. Vertrouw maar op jezelf.

Ik weet wel hoeveel voedingen wij hebben, maar hier gaat/ging het hetzelfde als bij KJ. Behalve dan dat hij nu overdag heel slecht drinkt en ik er daarom nogal op gefocust ben. Vannacht had ik voor het eerst sinds lange tijd dat ik niet wist hoe vaak ik gevoed heb. Dat zegt genoeg over de nachten en mijn hoeveelheid slaap tegenwoordig, helaas.:X

Ik denk met weemoed terug aan de nachten dat ik hem om 23u uit bed viste, liet drinken en hij vervolgens tot 6-7u doorsliep :'(
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:58:00 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127451586
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:44 schreef Morretje het volgende:
Ik weet het ook niet. Mijn bekkenfysio vroeg het gisteren, stiekem was ze aan het polsen denk ik of ik het nog volhou, deed uitspraken als: ja, hij is natuurlijk wel helemaal afhankelijk van jou, je lijf heeft langer nodig om te herstellen als je bv geeft, als je stopt zul je merken dat het herstel sneller gaat, enz enz.
Maar ik weet het niet, als ik niet echt in de buurt ben, wel thuis maar andere dingen aan het doen ben, drinkt ie ongeveer om de 3 uur. Ben ik er wel drinkt hij veel vaker. Heel normaal en ik ervaar dat ook niet als beklemmend ofzo..
Die nachten echter :{w Ook dan houdt hij het ritme van om de 3 uur erin.. en dat al 7 maanden :O Gisteren viel ik naast hem in slaap toen ik hem in slaap voedde voor de nacht, om 19.30 u dus :z
Mijn bekkenfysio zegt dat er geen enkel bewijs is dat het herstel sneller gaat als je geen bv geeft. De hormonen die zorgen voor verweking van banden en zulks worden namelijk alleen gemaakt tijdens de zwangerschap. Niet door het geven van borstvoeding.
Osteopaat heeft er ook niks over gezegd.

XM, het gaat helemaal goed komen hoor! Je hebt ons! ;) :*

Wauw Kyara, kijk je meiden gaan zeg! *O*

Hoe vaak Huubke nog drinkt nu met bijna 14 maanden? Uhm even grofweg geteld: minstens 5-6 voedingen per dag als ik thuis ben en als ik aan het werk ben eentje minder.

Mijn collega (mama van tweeling die net zo oud is als mijn jongste) geeft nog 2x per dag bv en sinds deze week is ze weer begonnen met kolven voor een vriendin van haar die mama is geworden van een premature tweeling O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')