Hoe werkt dat nou, SMS berichten die je stuurt naar een televisiezender? Het kost wat, dat is duidelijk, maar wie krijgt die centjes?
De winst die wordt gemaakt wordt weer gedeeld met de mobiele operator, die door deze dienst haar SMS verkeer significant ziet stijgen. Het percentage dat de mobiele operator op dit moment opeist varieert in Europa tussen de 35 en 50 procent. De rest van het bedrag moet gedeeld worden.
Er zijn inmiddels nogal wat SMS-diensten rond televisieshows, en in dat geval zijn er vaak drie partijen die de resterende poet moeten verdelen: het televisie kanaal zelf, de producent van het programma, en de service provider.
Soms is de producent de enige, en wordt de zender zich pas later bewust van gemiste inkomsten - af en toe haalt de zender alles naar zich toe, en mag de producent slechts formats leveren.
In alle gevallen moet er hoe dan ook een partij bij komen die het SMS-verkeer afhandelt, en toegang heeft tot alle in het land actieve mobiele telefoonbedrijven. Sommige van deze partijen bekwamen zich weer in het helpen verzinnen van lucratieve formats die veel berichten genereren.
Voor de rest van het verhaal even kijken op: http://www.planet.nl/multimedia2/0,1674,101_1498_1084069,00.html
Wat heb je nou aan deze diensten? Je spekt alleen die wallets van de providers (en andere betrokken groepen) (zij denken haha weer zo'n sucker die zich aanmeld, kassa tjing tjing).
Mijn geld zullen ze echt niet krijgen.
quote:Ouwe lul
Op maandag 16 september 2002 17:30 schreef MaxiTitan het volgende:
pfff, de jeugd van tegewoordig
quote:kuddevolk...Net zoals breezerkneuzen...
Op dinsdag 17 september 2002 20:40 schreef extreme het volgende:
en 65.000 (!) mensen (kutkinderen?) die ingeschreven staan voor die TMFlauwekul..
quote:Hee, een beetje meer respect voor de ouderen?!
Op dinsdag 17 september 2002 20:34 schreef LoekB het volgende:[..]
Ouwe lul
ff serieus toen ik tussen ongeveer 14 en 18 was had je die geld verslindende 'diensten' nog niet (en breezer bestond geloof ik ook nog niet ) en niet iedereen had een mobiel.
[Dit bericht is gewijzigd door MaxiTitan op 18-09-2002 09:11]
quote:RTL 5 had er van de week een item over en melde het volgende:
Op maandag 16 september 2002 13:03 schreef MobileRingtonez het volgende:
En ze schijnen dus 400.000 berichten per maand te ontvangen. Zelf zeggen ze dat ze per bericht tussen de 5 en de 10 (euro)cent ontvangen per bericht, maar als dat zo is dan worden ze dik genaaid. Ik denk zelf eerder aan 40 cent. Als we uitgaan van 40 cent, dan is dit € 160.000 per maand en weet je dus heel goed waarom TMF nog niet failliet is...Het is gewoon een hele slimme stap geweest!
TMF ontvangt 20% van de kosten, dus van 70ct is dat 14 euro cent
geen slecht idee hoor van TMF, alleen jammer dat iedereen het nu overneemt, lekker irritant.. Beetje weldenkend mens gaat zijn geld daar niet aan verspillen..
'nuff said
Daar moet nog héél erg veel aan gebeuren voor het zover is. Ik lach me dood om dat volk dat eraan mee doet.
quote:Dat denken ze over 10 jaar het zelfde denken over de jeugd als wat wij nu doen
Op woensdag 18 september 2002 08:44 schreef postinggirl het volgende:
Je kunt je toch niet voorstellen dat die domme tms sms liefhebbers ('Eindhoven de gekste, YEAH!!!!!!!!!!!!!!!!' en dan weer 70 eurocent naar de klote.....) over tien jaar volwassen zijn hè?Daar moet nog héél erg veel aan gebeuren voor het zover is. Ik lach me dood om dat volk dat eraan mee doet.
Kijk eens 10 jaar terug wat was toen een rage/hype (Ik kan er ff niet zo snel op komen) wat moesten de ~24 jarige van toen wel niet denken
quote:Tijdens de livestreams van BB België kan er ook via sms gechat worden. Als je even meeleest blijkt dat smsjes als 'Anderlecht Rullez' en 'Ik ben Tweetie en ik zie graag poesjes. Bel my!!!!!' niet eens van 12-jarigen komen, maar van huismoeders met kinderen
Op woensdag 18 september 2002 08:44 schreef postinggirl het volgende:
Je kunt je toch niet voorstellen dat die domme tms sms liefhebbers ('Eindhoven de gekste, YEAH!!!!!!!!!!!!!!!!' en dan weer 70 eurocent naar de klote.....) over tien jaar volwassen zijn hè?Daar moet nog héél erg veel aan gebeuren voor het zover is. Ik lach me dood om dat volk dat eraan mee doet.
Je houdt het toch niet voor mogelijk dat je eigen moeder fortuinen ver-smst vol marginale praat?
Hoe vaak per dag denk je aan sex?
1 x
10 x
de hele dag
quote:Whahaha inderdaad dat valt me ook altijd op
Op woensdag 18 september 2002 16:46 schreef Lothian het volgende:
Die polls die ze hebben zijn ook om simpel van te worden, bijv.:Hoe vaak per dag denk je aan sex?
1 x
10 x
de hele dag
'Waar zou je nooit in willen wonen ?'
1. Kartonnen doos
2. Studentenhuis
3.Bladiebla
.
quote:Aap!, ik klik op die link terwijl ik melk in mijn mond heb, het zit nu over mijn hele monitor
Op woensdag 18 september 2002 09:34 schreef Poepoog het volgende:
http://script02.tmf.nl/id/id.php?profile_id=53604&mode=normal
Hihi wat een pismuil!
Nog nooit ZULKE kansloze figuren gezien
Nja ik ben trouwens "de toekomst"/ jeugd van tegenwoordig maar heb dus een wrede hekel aan van die smsende huppelkutjes/ op poema's lopende homo's (die dan nog is elk lekker wijf van skool krijgen)
Wie heeft een server?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |