abonnement Unibet Coolblue
pi_127324578
Ik ben mij op dit moment aan het voorbereiden op een toets Nask morgen. Nu staat in de oefentoets een vraag over of er in water het element óf het metaal lood zit. Wat is het verschil tussen element en metaal? Ik weet wel wat het verschil is tussen element en verbinding, maar hier kom ik niet uit...

Alvast bedankt!
  zondag 2 juni 2013 @ 16:36:36 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_127324630
Element lood kan opgelost zijn in zoutvorm maar metaal lood is niet opgelost en zal vermoedelijk op de bodem liggen?

Of dit is te simpel gedacht.
pi_127324759
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:36 schreef Scuidward het volgende:
Element lood kan opgelost zijn in zoutvorm maar metaal lood is niet opgelost en zal vermoedelijk op de bodem liggen?

Of dit is te simpel gedacht.
Oke, bedankt
pi_127329689
lood het element zijn simpelweg d atomen.
lood het metaal is een berg elementen lood die in de juiste structuur een metaal vormen.
deze elementen kunnen echter ook in andere vorm in de natuur voorkomen, bijvoorbeeld als ionen opgelost in het water, of verwerkt in een zout, etc.

dus altijd wanneer er lood in zit, heb je te maken met het element lood, maar alleen wanneer deze elementen zich zo ordenen dat je een metaal hebt, kan je het over het metaal lood hebben.
pi_127331422
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:22 schreef Asphias het volgende:
lood het element zijn simpelweg d atomen.
lood het metaal is een berg elementen lood die in de juiste structuur een metaal vormen.
deze elementen kunnen echter ook in andere vorm in de natuur voorkomen, bijvoorbeeld als ionen opgelost in het water, of verwerkt in een zout, etc.

dus altijd wanneer er lood in zit, heb je te maken met het element lood, maar alleen wanneer deze elementen zich zo ordenen dat je een metaal hebt, kan je het over het metaal lood hebben.
Bedankt voor de duidelijke uitleg :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')