abonnement Unibet Coolblue
pi_130226711
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:47 schreef larsico het volgende:

[..]

In veel gevallen wel inderdaad :)
in alle gevallen. ze willen er compleet van af stappen want het kost ze geld.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130226992
ryanair/wizzair/easyjet gebruik ik voor weekendtripjes met m'n team, vrienden en vrouw. dan heb ik genoeg aan een rugtasje met wat kleding.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130227590
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

in alle gevallen. ze willen er compleet van af stappen want het kost ze geld.
Niet in alle gevallen, op vliegreizen naar toeristische bestemmingen (niet voor stedentrips) nemen meer mensen bagage mee dan op andere vluchten. Op deze vluchten willen ze wel eerder dat je bagage meeneemt omdat ryanair weet dat ze je anders kwijt zijn.
pi_130227877
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ryanair wil dan ook liever dat je met klm vliegt als je koffers meeneemt.
Wel raar eigenlijk. Je betaalt er toch voor, dus ook voor de extra brandstofkosten die ze daardoor kwijt zijn.
pi_130227961
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:55 schreef larsico het volgende:

[..]

Niet in alle gevallen, op vliegreizen naar toeristische bestemmingen (niet voor stedentrips) nemen meer mensen bagage mee dan op andere vluchten. Op deze vluchten willen ze wel eerder dat je bagage meeneemt omdat ryanair weet dat ze je anders kwijt zijn.
dan zijn ze je liever kwijt.

nog maar 15% van de klanten van ryanair neemt koffers mee. deze klanten kosten meer dan dat ze opleveren...

in de woorden van de CEO: "We hate checked bags, we dont make enough money from them, and we want to see no bags checked at all one day."

[ Bericht 5% gewijzigd door Nielsch op 19-08-2013 10:16:14 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130227999
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:07 schreef LUFC het volgende:

[..]

Wel raar eigenlijk. Je betaalt er toch voor, dus ook voor de extra brandstofkosten die ze daardoor kwijt zijn.
gaat niet alleen om brandstofkosten maar ook om het hele incheckproces (baliemedewerker, kruier, extra tijd). blijkbaar kost dat allemaal meer dan de kosten van het inchecken van een koffer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130228117
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dan zijn ze je liever kwijt.

nog maar 15% van de klanten van ryanair neemt koffers mee. deze klanten kosten meer dan dat ze opleveren...

in de woorden van de CEO: "We hate checked bags, we dont make enough money from them, and we want to see no bags checked at all one day."
Naar dat soort bestemmingen ligt het percentage veel hoger, daarom zijn ze je daar liever niet kwijt. Anders kunnen ze naar die bestemmingen helemaal niemand meer vervoeren.
pi_130228169
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:17 schreef larsico het volgende:

[..]

Naar dat soort bestemmingen ligt het percentage veel hoger, daarom zijn ze je daar liever niet kwijt. Anders kunnen ze naar die bestemmingen helemaal niemand meer vervoeren.
okee, jij zal het wel beter weten dan de baas van het bedrijf.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:43:59 #234
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130228760
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dan zijn ze je liever kwijt.

nog maar 15% van de klanten van ryanair neemt koffers mee. deze klanten kosten meer dan dat ze opleveren...

in de woorden van de CEO: "We hate checked bags, we dont make enough money from them, and we want to see no bags checked at all one day."
Easyjet lijkt het anders aan te pakken, want 12 euro per enkele reis is heel redelijk. Zeker als je maar één tas voor drie mensen meeneemt :)
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:57:08 #235
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_130229137
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 01:22 schreef Lemans24 het volgende:
Toch vind ik die bagageprijzen tegenwoordig belachelijk hoog.
Ja, maar het is ook easy om met de inhoud van een handkoffer je kleren te wassen in een andere stad. Je moet hun spel meespelen. Stuurde ooit een compleet schilderij op van Portugal naar Nederland voor slechts 14 euro zonder 1 krasje. Had geen andere keus na wat gemiep aan de ryanair ballie.
Maar die zet bracht me ook aan het denken. Waarom al je hebben en houden meesjouwen als het ook anders (en vaak) goedkoper kan.

Het is een budgetfighter, maar om nu te zeggen dat ik zwaar ontevreden ben....neuh dat ook weer niet.
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:06:26 #236
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130229388
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ja, maar het is ook easy om met de inhoud van een handkoffer je kleren te wassen in een andere stad. Je moet hun spel meespelen. Stuurde ooit een compleet schilderij op van Portugal naar Nederland voor slechts 14 euro zonder 1 krasje. Had geen andere keus na wat gemiep aan de ryanair ballie.
Maar die zet bracht me ook aan het denken. Waarom al je hebben en houden meesjouwen als het ook anders (en vaak) goedkoper kan.

Het is een budgetfighter, maar om nu te zeggen dat ik zwaar ontevreden ben....neuh dat ook weer niet.
Gelijk heb je, ik reis met Ryanair in principe ook zonder handbagage. Maar soms duurt het reisje te lang, of is het koud en heb ik extra spullen nodig, en wordt er dus met een andere maatschappij gevlogen en gaat er wel een tas mee.
pi_130229439
Hoe kan een Ryanair vlucht nu te lang zijn?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130229572
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:07 schreef Nielsch het volgende:
Hoe kan een Ryanair vlucht nu te lang zijn?
Mwah, Ryanair is leuk om mee naar Scandinavië, Tsjechië, Polen of Letland of zo mee te vliegen maar langer hoef ik er niet in te zitten.
pi_130229696
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:11 schreef LUFC het volgende:

[..]

Mwah, Ryanair is leuk om mee naar Scandinavië, Tsjechië, Polen of Letland of zo mee te vliegen maar langer hoef ik er niet in te zitten.
het is niet alsof ze naar Los Angeles of Sydney vliegen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:21:16 #240
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130229793
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:07 schreef Nielsch het volgende:
Hoe kan een Ryanair vlucht nu te lang zijn?
Het reisje als geheel, niet de vlucht ;)
pi_130230802
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

okee, jij zal het wel beter weten dan de baas van het bedrijf.
Natuurlijk niet, maar die 15 procent die je noemt is een gemiddelde. Er zijn dus ook vluchten waar veel meer bagage wordt meegenomen (zonvakanties). Als je helemaal geen ruimbagage meer mee zou mogen nemen zouden die vluchten niet meer rendabel zijn voor ryanair omdat er simpelweg te weinig mensen mee zouden reizen dan.
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:37:53 #242
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130247009
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:48 schreef larsico het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar die 15 procent die je noemt is een gemiddelde. Er zijn dus ook vluchten waar veel meer bagage wordt meegenomen (zonvakanties). Als je helemaal geen ruimbagage meer mee zou mogen nemen zouden die vluchten niet meer rendabel zijn voor ryanair omdat er simpelweg te weinig mensen mee zouden reizen dan.
Ryanair verdiend vooral geld in de Zomermaanden met bestemmingen naar de zon, of bijvoorbeeld de vluchten naar Marokko, vooral naar Marokko betaal je tarieven in Juli en Augustus dat je zo ongeveer denkt dat je het vliegtuig koopt in plaats van dat je enkel meereist.
Naast natuurlijk vanaf het Verenigd Koninkrijk de bestemmingen naar Spanje of de Canarische Eilanden interessant zijn.

Hoewel Ryanair dat niet publiekelijk zal gaan toegeven zijn de reizen naar de verdere bestemmingen in de zomermaanden eigenlijk opgebouwd naar een charter idee en zijn de bagage inkomsten rendabel, ook al omdat door de padding in de vluchtschema's en de relatief langere turnaround time bagage gemakkelijk kan worden meegenomen.
Op de korte vluchten binnen Europa zijn bagagekosten wat minder rendabel doordat er snel een volgende vlucht gemaakt moet worden en het arbeidsintensief werk blijft waardoor je relatief duurder uit bent.

De waarheid voor Ryanair ligt ergens in het midden, zolang je een strict handbagagebeleid blijft voeren veroorzaak je zelf de vele ingecheckte koffers op een vlucht, daarnaast zullen de opbrengsten uit bagage best opwegen tegen de gemaakte kosten, het zijn in ieder geval niet de brandstofkosten waarop veel bespaard kan worden, want als je weet wat het kost om een ton vracht een uur te vervoeren qua brandstof en dan zou omrekenen wat dit kost per kiloprijs hebben we het over een centenkwestie!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130247130
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ryanair verdiend vooral geld in de Zomermaanden met bestemmingen naar de zon, of bijvoorbeeld de vluchten naar Marokko, vooral naar Marokko betaal je tarieven in Juli en Augustus dat je zo ongeveer denkt dat je het vliegtuig koopt in plaats van dat je enkel meereist.
Naast natuurlijk vanaf het Verenigd Koninkrijk de bestemmingen naar Spanje of de Canarische Eilanden interessant zijn.

Hoewel Ryanair dat niet publiekelijk zal gaan toegeven zijn de reizen naar de verdere bestemmingen in de zomermaanden eigenlijk opgebouwd naar een charter idee en zijn de bagage inkomsten rendabel, ook al omdat door de padding in de vluchtschema's en de relatief langere turnaround time bagage gemakkelijk kan worden meegenomen.
Op de korte vluchten binnen Europa zijn bagagekosten wat minder rendabel doordat er snel een volgende vlucht gemaakt moet worden en het arbeidsintensief werk blijft waardoor je relatief duurder uit bent.

De waarheid voor Ryanair ligt ergens in het midden, zolang je een strict handbagagebeleid blijft voeren veroorzaak je zelf de vele ingecheckte koffers op een vlucht, daarnaast zullen de opbrengsten uit bagage best opwegen tegen de gemaakte kosten, het zijn in ieder geval niet de brandstofkosten waarop veel bespaard kan worden, want als je weet wat het kost om een ton vracht een uur te vervoeren qua brandstof en dan zou omrekenen wat dit kost per kiloprijs hebben we het over een centenkwestie!
Jij begrijpt wat ik bedoel :)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:30:21 #244
229450 seatsniffer
Kwaliteitsduitser
pi_130412882
Overigens nog een tip voor de mensen die in dubio zijn over de afmetingen (en gewicht) van hun handbagage:

Gewoon je grote/zware kledingsstukken (truien, jassen, etc.) bovenin je tas inpakken. Vlak voor de controlemomenten trek je deze gewoon aan, na de controles trek je ze weer uit en doe je ze weer in de tas. Zo ben ik een keer met 3 t-shirts, 3 truien, 2 broeken en een jas aan door de controles geweest. Is eventjes warm en wat gedoe, maar scheelt wel aardig wat tientjes én de wachttijd aan de incheckrij/bagageband. Je zou eventueel zelfs al je zakken kunnen vullen met andere meuk, zoals opladers, boeken, etc. zodat je, als je je tas in het rekje moet douwen, een mooi zacht pakketje overhoudt die je overal in kan proppen, die eigenlijk maar de helft is van alle spullen die je écht meeneemt.
pi_130413052
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:30 schreef seatsniffer het volgende:
Overigens nog een tip voor de mensen die in dubio zijn over de afmetingen (en gewicht) van hun handbagage:

Gewoon je grote/zware kledingsstukken (truien, jassen, etc.) bovenin je tas inpakken. Vlak voor de controlemomenten trek je deze gewoon aan, na de controles trek je ze weer uit en doe je ze weer in de tas. Zo ben ik een keer met 3 t-shirts, 3 truien, 2 broeken en een jas aan door de controles geweest. Is eventjes warm en wat gedoe, maar scheelt wel aardig wat tientjes én de wachttijd aan de incheckrij/bagageband. Je zou eventueel zelfs al je zakken kunnen vullen met andere meuk, zoals opladers, boeken, etc. zodat je, als je je tas in het rekje moet douwen, een mooi zacht pakketje overhoudt die je overal in kan proppen, die eigenlijk maar de helft is van alle spullen die je écht meeneemt.
Ik doe dit inderdaad altijd met truien. :@
Ik zie eruit als dikke bosmongool, dat dan weer wel :P
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:49:51 #246
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130413323
Als je kijkt naar al het "geouwehoer" dat je met Ryanair hebt om 10 euro goedkoper uit te zijn dan bijvoorbeeld Transavia (vaak ik zelfs Transavia nog goedkoper) dan begrijp ik niet dat er nog zoveel mensen met Ryanair vliegen.
pi_130413391
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:49 schreef Sunri5e het volgende:
Als je kijkt naar al het "geouwehoer" dat je met Ryanair hebt om 10 euro goedkoper uit te zijn dan bijvoorbeeld Transavia (vaak ik zelfs Transavia nog goedkoper) dan begrijp ik niet dat er nog zoveel mensen met Ryanair vliegen.
Ryanair is in de meeste gevallen wel meer dan 10 euro goedkoper hoor, tenzij je met ingecheckte bagage vliegt dan scheelt het vaak minder :)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:53:35 #248
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130413412
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:52 schreef larsico het volgende:

[..]

Ryanair is in de meeste gevallen wel meer dan 10 euro goedkoper hoor, tenzij je met ingecheckte bagage vliegt dan scheelt het vaak minder :)
Om de vergelijking met Transavia te kunnen maken rekening ik idd bagage erbij. Dan zijn ze zeker niet goedkoper van Transavia.
pi_130413454
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:53 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Om de vergelijking met Transavia te kunnen maken rekening ik idd bagage erbij. Dan zijn ze zeker niet goedkoper van Transavia.
Maar de meeste mensen nemen bij Ryanair geen ruimbagage mee, daarom is het een beetje een kromme vergelijking.
pi_130413603
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:30 schreef seatsniffer het volgende:
Overigens nog een tip voor de mensen die in dubio zijn over de afmetingen (en gewicht) van hun handbagage:

Gewoon je grote/zware kledingsstukken (truien, jassen, etc.) bovenin je tas inpakken. Vlak voor de controlemomenten trek je deze gewoon aan, na de controles trek je ze weer uit en doe je ze weer in de tas. Zo ben ik een keer met 3 t-shirts, 3 truien, 2 broeken en een jas aan door de controles geweest. Is eventjes warm en wat gedoe, maar scheelt wel aardig wat tientjes én de wachttijd aan de incheckrij/bagageband. Je zou eventueel zelfs al je zakken kunnen vullen met andere meuk, zoals opladers, boeken, etc. zodat je, als je je tas in het rekje moet douwen, een mooi zacht pakketje overhoudt die je overal in kan proppen, die eigenlijk maar de helft is van alle spullen die je écht meeneemt.
En neem een dunne, lange sjaal mee. Altijd handig op vakantie maar ook op het vliegveld.
Daar heb ik ooit allerlei losse dingetjes ingedaan, sjaal dichtgeknoopt en als soort van handtasje meegenomen. Net voor de controle alles uit de sjaal in je zakken (hallo bosmongool!) en de sjaal om je nek. En in het vliegtuig kun je al je spul weer erin knopen, ideaal!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')