abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:47:04 #1
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127215262
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:47:17 #2
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127215272
De s paste niet meer :'(
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:49:11 #3
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127215351
Morgen weer jurkjesweer O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127215586
Dido, bij recreanten krijg je geen slag aan je hoofd :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_127215625
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:42 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

hoezo moet je daar al bijna dertig voor zijn? :o en je bent nog lang geen dertig, muts :P

@ eten: alarm zetten op je telefoon. Je zult jezelf er op eoa manier aan moeten herinneren, blijkbaar :)
Ik vind sommige jurkjes beetje tuttig staan als je rond de 20 bent. Beetje ouwelijk of zo.

Ja doe het wel tegelijk met medicatie wel makkelijk
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:57:03 #6
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127215689
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:54 schreef V1z0R het volgende:
Dido, bij recreanten krijg je geen slag aan je hoofd :P
moest even teruglezen om deze te snappen :')

Oh, is dat verboden ofzo?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_127216017
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:57 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

moest even teruglezen om deze te snappen :')

Oh, is dat verboden ofzo?
Nee, maar zonder vrijwaring bij zo'n sportschool zou de aansprakelijkheidsverzekering nogal duur zijn... Stootkussens en bokszak krijg je, boksbal doe je alleen als je het kunt.
Meestal krijg je klassikaal techniektraining, dus net als een zumba maar dan met stoten en trappen in de lucht, dan zaktraining, en eventueel sparren met stootkussens.

[ Bericht 10% gewijzigd door V1z0R op 30-05-2013 19:11:59 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_127216336
Tot over een week of twee :W!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:16:36 #9
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127216526
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:05 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nee, maar zonder vrijwaring bij zo'n sportschool zou de aansprakelijkheidsverzekering nogal duur zijn... Stootkussens en bokszak krijg je, boksbal doe je alleen als je het kunt.
Meestal krijg je klassikaal techniektraining, dus net als een zumba maar dan met stoten en trappen in de lucht, dan zaktraining, en eventueel sparren met stootkussens.
Oh, bij mijn sportschool zie ik ze wel tegen elkaar boksen. :o Gaat er soms hard aan toe :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:16:50 #10
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127216545
quote:
6s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:12 schreef sigme het volgende:
Tot over een week of twee :W!
Vakantie? *O* Have fun!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127216656
Muchos plezieros, el sigmeos! :W
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:16 schreef Maraca het volgende:

[..]

Oh, bij mijn sportschool zie ik ze wel tegen elkaar boksen. :o Gaat er soms hard aan toe :@
Die hebben een papiertje getekend :P
Ze kijken zelfs nog hoe je stemming is, als je te gefrustreerd overkomt mag je niet sparren in verband met te ver gaan.
Moet bij die van mij tenminste.

Als je meedoet met de zaktraining gebeurt er echt niks. Moet je niet zelf je gewrichten kapot trappen/meppen :+

[ Bericht 5% gewijzigd door V1z0R op 30-05-2013 19:32:48 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_127216668
Veel plezier sigme!

Zou als dido het risico toch niet durven lopen bij een amateurboksclub.

D was salade met kip, zoetzure saus en gebakken aardappeltjes met belgische mayo :9
pi_127216936
Dido zit bij een sportschool toch? Dan zou ik dat bodycombat (mits ze het hebben) gaan doen.

M'n D is trouwens ruk :') 3 tartaartjes en groene bonen...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_127217613
Mn lijstje:

O: magere kwark met diepvriesfruit
L: volkorenpasta met rode saus met italiaanse wokgroente en rundergehakt
S: Fitness, eerst kwartier warmlopen op crosstrainer, daarna paar oefeningen uit jillian filmpjes, daarna evy les 15 en daarna kwartiertje uitgelopen. Netto 677kcal verbrand.
D: twee zachtgekookte eitjes, twee speltbth met philadelphia en gerookte zalm (50gr in totaal).

Op/aanmerkingen? Ga 'm zo even door de calorieteller halen, ik gok dat ik wat laag uitkom. Alleen niet echt ideeën hoe dat aan te vullen, ik hou niet van noten haha.

Edit: ongeveer 1450 kcal volgens voedingscentrum. Da's dus wel erg weinig. Tips iemand?

Oh, en vandaag was een goede dag :). Redelijk veel gedaan op stage, geluncht met vriendin die in Duitsland studeert en die ik al 2 maanden niet had gezien, en lekker gesport :)

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 30-05-2013 19:50:38 ]
  Vis een optie? donderdag 30 mei 2013 @ 19:46:28 #15
70532 loveli
N
pi_127217871
Probje, dit seizoen zijn stoffen in de mode waar je zelf zulke jurkjes van kan maken.
crap in = crap out
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:47:53 #16
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127217956
wat een k*tdag. en vanavond moet ik ook nog werken/nakijken. gatverdamme.

ben wel bijgelezen, zag kleren en schoenen, en wilde even melden dat mijn gizehs en ik geen sexloos bestaan lijden :+
Kwak
pi_127218053
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Mn lijstje:

O: magere kwark met diepvriesfruit
L: volkorenpasta met rode saus met italiaanse wokgroente en rundergehakt
S: Fitness, eerst kwartier warmlopen op crosstrainer, daarna paar oefeningen uit jillian filmpjes, daarna evy les 15 en daarna kwartiertje uitgelopen. Netto 677kcal verbrand.
D: twee zachtgekookte eitjes, twee speltbth met philadelphia en gerookte zalm (50gr in totaal).

Op/aanmerkingen? Ga 'm zo even door de calorieteller halen, ik gok dat ik wat laag uitkom. Alleen niet echt ideeën hoe dat aan te vullen, ik hou niet van noten haha.

Edit: ongeveer 1450 kcal volgens voedingscentrum. Da's dus wel erg weinig. Tips iemand?
Meer eten :+

Verdeling lijk me goed qua tijdstip, afhankelijk van hoeveel zalm dat was gok ik dat je de vetjes ook hoger kunt gooien. Rest is vrij mager, blikje vis zou het kunnen boosten.
Herhaling: lijkt me vrij weinig kcal voor wat het is :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_127218074
Ik krijg ook nooit klappen op mn hoofd hoor. Moet mn hersencellen sparen :P
Boksen 1 op 1 op de handschoenen :Y of op de zak!

Heb nieuwe sportkleren, kort broekje, een lange en eentje knielengte en een shirt voor 50 euro!
En toen was ik zo enthousiast dat ik ben gaan hardlopen *O*
30 minuten intervallen, 5 km! Zo lekker O+
Be someone that makes you happy
pi_127218083
Oh en Prob, weinig eetlust is een bijwerking. Inderdaad wekker zetten!
Be someone that makes you happy
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:53:22 #20
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127218183
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Mn lijstje:

O: magere kwark met diepvriesfruit
L: volkorenpasta met rode saus met italiaanse wokgroente en rundergehakt
S: Fitness, eerst kwartier warmlopen op crosstrainer, daarna paar oefeningen uit jillian filmpjes, daarna evy les 15 en daarna kwartiertje uitgelopen. Netto 677kcal verbrand.
D: twee zachtgekookte eitjes, twee speltbth met philadelphia en gerookte zalm (50gr in totaal).

Op/aanmerkingen? Ga 'm zo even door de calorieteller halen, ik gok dat ik wat laag uitkom. Alleen niet echt ideeën hoe dat aan te vullen, ik hou niet van noten haha.

Edit: ongeveer 1450 kcal volgens voedingscentrum. Da's dus wel erg weinig. Tips iemand?

Oh, en vandaag was een goede dag :). Redelijk veel gedaan op stage, geluncht met vriendin die in Duitsland studeert en die ik al 2 maanden niet had gezien, en lekker gesport :)
hand nootjes helpt altijd om je calorietjes omhoog te gooien :Y en dat jij binnen een uur geen razende honger krijgt van dat ontbijt? Je mag nog best een tussendoortje nemen tussen o en l en d :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:54:13 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127218221
Hoi hoi!

Ik heb niet teruggelezen hoor, want veel te druk met de kraamtijd O+. Het is zo bijzonder en intensief. De borstvoeding vlot nog niet zo, maar we doen er alles aan om dat op gang te brengen. Ze is natuurlijk ook pas 2 dagen oud :Y.

Zal binnenkort ff een fotootje uploaden!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127218290
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:53 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

hand nootjes helpt altijd om je calorietjes omhoog te gooien :Y en dat jij binnen een uur geen razende honger krijgt van dat ontbijt? Je mag nog best een tussendoortje nemen tussen o en l en d :)
Kwark heeft YY-peptide's, zorgt voor verzadiging, combineer je het met KH's verminder je het.
Aanvulling zou kunnen zijn havermout door de kwark...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_127218339
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:46 schreef loveli het volgende:
Probje, dit seizoen zijn stoffen in de mode waar je zelf zulke jurkjes van kan maken.
Leuk! Kan ik alleen niet :P Wel een goed idee!
Worry is a misuse of imagination
pi_127218373
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:50 schreef Nallie het volgende:
Oh en Prob, weinig eetlust is een bijwerking. Inderdaad wekker zetten!
Ik had 's middags trouwens wel chips.

Haha. Morgen doe ik weer normaal.
Worry is a misuse of imagination
pi_127218410
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoi hoi!

Ik heb niet teruggelezen hoor, want veel te druk met de kraamtijd O+. Het is zo bijzonder en intensief. De borstvoeding vlot nog niet zo, maar we doen er alles aan om dat op gang te brengen. Ze is natuurlijk ook pas 2 dagen oud :Y.

Zal binnenkort ff een fotootje uploaden!
Jaaa foto O+
Be someone that makes you happy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')