abonnement Unibet Coolblue
pi_128745000
Behalve het piano gedeelte en uitbarsting in Smokers geen kippenvelmoment gehad. Heb ze beter gezien, vorig jaar op werchter bijvoorbeeld. Wat vonden jullie trouwens van het geluid? Ik vond het niet helemaal lekker. Een schel geluid, gitaren te hard en vocalen te zacht.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:08:55 #277
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_128745485
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:51 schreef Vatta het volgende:
Behalve het piano gedeelte en uitbarsting in Smokers geen kippenvelmoment gehad. Heb ze beter gezien, vorig jaar op werchter bijvoorbeeld. Wat vonden jullie trouwens van het geluid? Ik vond het niet helemaal lekker. Een schel geluid, gitaren te hard en vocalen te zacht.
Vooral bij Sugar en Eat Raw Meat = Blood Drool was het geluid kut naar mijn mening.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_128745561
Geluid was niet super idd, maar ik stond redelijk achterin de zaal, kan het ook aan gelegen hebben. Smokers O+ en Eat raw meat waren voor mij de hoogtepunten en van de laatste verbaast me dat want op het album vond ik die niet geweldig :)

Wel nog een leuke fok minimeet gehad met Cherrylips :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_128749463
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:43 schreef Aisumasen het volgende:
Nope, dat was het niet. Tenenkrommend nieuw materiaal, zielloze uitvoeringen van ouder werk. Sfeer van een basisschoolmusical in een gymzaal, leek alsof het grachtengordelpubliek van gisteren overnacht had. De laatste adem van een band die ik zo hoog achtte.
Jeusus, wat een dramatiek :'). Was er gisteren niet, maar dit lijkt me in alle opzichten sowieso 'lichtelijk' overdreven.
pi_128749503
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:51 schreef Vatta het volgende:
Behalve het piano gedeelte en uitbarsting in Smokers geen kippenvelmoment gehad. Heb ze beter gezien, vorig jaar op werchter bijvoorbeeld. Wat vonden jullie trouwens van het geluid? Ik vond het niet helemaal lekker. Een schel geluid, gitaren te hard en vocalen te zacht.
Vorig jaar op Werchter was echt legendarisch en als je hun komende concerten daarmee gaat vergelijken ga je het nooit leuk vinden.

Ik heb me weer prima vermaakt :)
pi_128749554
Was een 'leuk' concert. Heb me prima vermaakt, maar er waren genoeg minpunten helaas.

Ten eerste het publiek

man wat kan het publiek goed lullen tijdens het concert :o. Snap dat nooit goed. Was vooral tijdens de langzamere nummers, wat ik wel jammer vond. Bij the phone book gingen ze helemaal los (wat uiteindelijk wel begrijpelijk was).

De zaal

Ik was er nog nooit geweest, maar het was qua locatie wel een leuke zaal. Ik vond het geluid echt niet mooi. Schel geluid kwam naar me toe.

Drinken

Uiteraard stond ik in het looppad om drinken te halen _O- :D Dat trek ik aan volgens mij.

Editors zelf

Ik vond het een redelijk concert. Niet het beste wat ik heb gezien van ze, wel het slechtste so far. Het was niet slecht want ze scoren altijd nog een voldoende. Ik vond het alleen jammer dat the phone book helemaal verneukt werd. Had er veel van verwacht, want het is één van mijn favoriete nummers.

Hoogtepunten: papillon, formaldehyde, sugar, de oude knallers natuurlijk en in this light and on this evening.

Bijzondere vermelding waard: Honesty _O_

Al met al geef ik het een 6,5. Ik ga denk ik niet naar de Ziggo dome omdat ik dan moet zitten, maar als ik nog staanplaatsen kan regelen ga ik zeker :D.
Feyenoord Rotterdam
pi_128751505
Zelfde hier, zitplaatsen heb ik niet zo'n zin in. Zie ze wel nog op LL.

En lag het aan mij of speelden ze Bird of Prey een stuk sneller dan de albumversie?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:45:21 #283
304540 remco1993
Fredje de Tweede
pi_128752416
Was voor mij de eerste keer Editors, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik heb me prima vermaakt gisteren. Geluid viel wel wat tegen, inderdaad erg schel af en toe (stond 4e rij), en bij In This Light en Eat Raw Meat begon Toms stem plots te echoën (wat volgens mij bij in elk geval Eat Raw Meat niet de bedoeling is) en viel de zang wat weg naast de instrumenten. Verder vond ik dat een aantal van de nieuwe nummers ervoor zorgde dat het optreden een beetje inkakte af en toe, waardoor het publiek denk ik ook (deels) niet lekker meekwam. Lange versie van Papillon is wel een geniale afsluiter! :)
pi_128752628
Wat een onzin allemaal. Het was gewoon gruwelijk.
pi_128752844
Gruwelijk als in _O_ of gruwelijk als in -O-? Ik vind dat je discutabele woorden gebruikt, jongeman! :{w
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:00:46 #286
62419 CherryLips
chocoholic
pi_128752956
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:11 schreef rena het volgende:
Geluid was niet super idd, maar ik stond redelijk achterin de zaal, kan het ook aan gelegen hebben. Smokers O+ en Eat raw meat waren voor mij de hoogtepunten en van de laatste verbaast me dat want op het album vond ik die niet geweldig :)

Wel nog een leuke fok minimeet gehad met Cherrylips :D
Nogmaals bedankt voor de lift O+

Ik was er pas om kwart over 8, gewoon om de mensen heen lopen en dan kun je zo een eind naar voren :o
Dit was de eerste keer dat ik ze in een zaal zag eigenlijk :') Heb ze verder alleen op festivals en bij programma's (Muse) gezien. Ik ken de nieuwe cd eigenlijk nog niet zo goed, dus dan kakte het inderdaad in :@
Tap tap tap
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:02:00 #287
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_128753004
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:59 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Vorig jaar op Werchter was echt legendarisch en als je hun komende concerten daarmee gaat vergelijken ga je het nooit leuk vinden.

Ik heb me weer prima vermaakt :)
Werchter 2010 en 2012 waren ze inderdaad legendarisch, volwassener dan in 013 en De Melkweg daarvoor. Ik had al zo'n vermoeden dat het allemaal wat minder ging worden dan de twee concerten die ik nog op mijn netvlies heb staan, maar dat kon ook bijna niet anders.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 12:05:06 #288
332671 crew  indiaantje89
pi_128753105
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:07 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Zie ze maandag, zal het eens zeggen :Y)
En heb je ze nog gesproken :)?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:05:32 #289
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_128753114
quote:
19s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:02 schreef Fuszy het volgende:
Was een 'leuk' concert. Heb me prima vermaakt, maar er waren genoeg minpunten helaas.

Ten eerste het publiek

man wat kan het publiek goed lullen tijdens het concert :o. Snap dat nooit goed. Was vooral tijdens de langzamere nummers, wat ik wel jammer vond. Bij the phone book gingen ze helemaal los (wat uiteindelijk wel begrijpelijk was).

De zaal

Ik was er nog nooit geweest, maar het was qua locatie wel een leuke zaal. Ik vond het geluid echt niet mooi. Schel geluid kwam naar me toe.

Drinken

Uiteraard stond ik in het looppad om drinken te halen _O- :D Dat trek ik aan volgens mij.

Editors zelf

Ik vond het een redelijk concert. Niet het beste wat ik heb gezien van ze, wel het slechtste so far. Het was niet slecht want ze scoren altijd nog een voldoende. Ik vond het alleen jammer dat the phone book helemaal verneukt werd. Had er veel van verwacht, want het is één van mijn favoriete nummers.

Hoogtepunten: papillon, formaldehyde, sugar, de oude knallers natuurlijk en in this light and on this evening.

Bijzondere vermelding waard: Honesty _O_

Al met al geef ik het een 6,5. Ik ga denk ik niet naar de Ziggo dome omdat ik dan moet zitten, maar als ik nog staanplaatsen kan regelen ga ik zeker :D.
De zaal was inderaad erg nice! Vond het echt een hele leuke accommodatie, was er zelf ook nog nooit geweest (Probeer Amsterdam altijd een beetje te vermijden, niet mijn stad zeg maar, veel te druk :') )

Het publiek, tsjah, waar ik stond was het prima. Zelf ben ik ook nooit zo van het springen/dansen enz. ik kom daar om van de muziek te genieten, niet om gek te doen. Vaak begrijpen mensen dat niet, zie ook de hoeveelheid posts op fok die over tam publiek gaan bij een concert. :P Maar praten is wel het andere uiterste inderdaad :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:48:29 #290
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_128754540
Derde keer dat ik ze zag, na Lowlands 2007 (toen ik ze eigenlijk nog niet zo goed kende) en Berlijn 2010, wat fantastisch duister was. Ik vond het een geweldig optreden, mooie locatie, en waar ik stond fijn publiek. Het programma van Lowlands is zo vol dat ik ze daar waarschijnlijk oversla, maar ga mijn mede-festivalgangers zeker aanraden ze daar te zien.
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
pi_128754673
Je hoort bands weinig meer klagen over het illegaal downloaden, zullen ze genoeg verdienen met optreden?
pi_128757712
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:56 schreef Stofje het volgende:
Gruwelijk als in _O_ of gruwelijk als in -O-? Ik vind dat je discutabele woorden gebruikt, jongeman! :{w
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:18:46 #293
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:34:52 #294
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_128762669
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:52 schreef Loekie1 het volgende:
Je hoort bands weinig meer klagen over het illegaal downloaden, zullen ze genoeg verdienen met optreden?
Vind je het gek? Als bands als Editors al 40 euro kosten :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_128773679
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:34 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Vind je het gek? Als bands als Editors al 40 euro kosten :')
Vind je 40 euro veel voor Editors?
pi_128773727
De hele set van Werchter staat op YouTube:
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:42:00 #297
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_128773827
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:39 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Vind je 40 euro veel voor Editors?
Kom op, het is geen super bekende band met hele grote hits oid. Ik vind het briljante muziek, maar ik zou een prijs van +/- 30 euro terecht vinden, 40 euro is naar mijn mening veel te veel.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:00:55 #298
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_128814416
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:40 schreef Joszwa het volgende:
De hele set van Werchter staat op YouTube:
And it's gone :(
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:25:03 #299
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_129078515
4/5 sterren van nu.nl :)

quote:
Editors - The Weight Of Your Love
Al in 2005 brak de Britse band Editors in eigen land door met venijnige gitaarnummers als Munich en Blood. Op het vierde album The Weight Of Your Love klinken de Britten aanzienlijk milder.

Het debuutalbum The Back Room was weliswaar de minst succesvolle plaat van Editors in Nederland, maar naast een aantal geweldige liedjes bevatte dat album de blauwdruk voor de typische klank van de groep uit Stafford. Tenminste, tot de band in 2009 het meer elektronische In This Light And On This Evening uitbracht.
In de tussentijd pakte gitarist Chris Urbanowicz zijn biezen, hetgeen de veranderingen op The Weight Of Your Love enigszins verklaart. De liedjes zijn lichter, luchtiger en bovenal milder. Single A Ton Of Love, een kruising tussen Echo and The Bunnymen, Pearl Jam en U2, ligt het meest in het verlengde van oude Editors-platen.
Op de meeste nummers op deze vierde langspeler gaat het tempo aanzienlijk omlaag, verdwijnen de jankende gitaren veel meer naar de achtergrond en de elektronica van de voorganger wordt verruild voor een orkest. De oude formule wordt nog sporadisch gehanteerd, bijvoorbeeld op The Weight en Formaldehyde.
Kopstem
Waar de diepe bariton van frontman Tom Smith op de derde plaat nog een duidelijk herkenningspunt vormde, horen we dat de zanger hier behoorlijke groei en durf toont. Dat dit alleen maar toe te juichen valt, blijkt met name uit het wonderschone What Is This Thing Called Love, waarop Smith met een aangename kopstem zingt.
The Weight Of Your Love wordt verder gekenmerkt door een ijzersterk middenstuk, met het wat Coldplayeske Honesty, de tedere ballad Nothing en het ietwat typische Editors-nummer Hyena. Er lijkt een zekere rust in de muziek en teksten van Editors te zijn geslopen, maar dat raffelrandje wordt gecompenseerd door mooie liederen.
Door: NU.nl/Pierre Oitmann
  donderdag 18 juli 2013 @ 23:47:47 #300
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_129106598
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:42 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Kom op, het is geen super bekende band met hele grote hits oid. Ik vind het briljante muziek, maar ik zou een prijs van +/- 30 euro terecht vinden, 40 euro is naar mijn mening veel te veel.
Mwah, het is echt wel een grote band hoor. Anders sta je niet in Ziggo-dome en ben je afsluiter van Rock Werchter.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')