abonnement Unibet Coolblue
pi_128630687
Vergeet de Sierra Nevada/Alpujarras niet, als je die kant uitgaat.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_128715243
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:39 schreef Gochme het volgende:
Niemand die Malaga noemt? Is Malaga gewoon niks aan? Of heeft niemand daar ervaring mee? Wordt toch wel vaak genoemd op reissites als aanrader in Andalusie.
Ik vind malaga een absolute aanrader !
pi_128736689
Andalusië O+

Wij zijn er vorig jaar ook in juli geweest, was idd erg warm maar best goed te doen als je de warmste uren je rustig houdt
Wij hebben een fly and drive gedaan: Madrid-Cordoba-Granada-Sevilla-Ronda-Malaga
Cordoba is in een dag wel te zien, ga vooral naar de tuinen (Alcazar de los Reyes Católicos) en de Mezquita. prachtige oude stad met veel sfeer



Granada is een mooie heuvelachtige stad, eet daar lekker churros en bezoek uiteraard het Alhambra & Generalife. daar kun je gerust een dag voor uittrekken, vergeet je camera niet op te laden van tevoren :P idd van tevoren reserveren, das alleen voor een bepaald gedeelte, daar moet je dan op je gereserveerde tijdstip zijn. hier zijn ze behoorlijk streng op en het is een groot complex dus zorg dat je ruim op tijd aanwezig bent, de klim naar boven voor de ingang is ook best een eind. vergeet je CJP pas niet mee te nemen, wordt uiteraard ook op gecontroleerd
Ook het uitkijkpunt bovenop de heuvel in de stad is fantastisch rond zonsondergang, prachtig zicht op het Alhambra en de stad en heeeeeerlijk terras met uitzicht :Y)
Pak s avonds een terras in Calle Navas, super leuk straatje



Sevilla was bijzonder warm toen wij er waren, dus niet enorm uitgebreid gezien maar wij vonden vooral Plaza de Espana erg mooi. en natuurlijk de Real Alcazar, hoewel deze na het Alhambra een beetje tegenviel (maar nog steeds de moeite waard hoor!)


Ronda is gaaf om rond de wel bekende brug rond te struinen. tegen de bergwand zitten ook enkele mooie terrassen met geweldig uitzicht


Malaga is een super badplaats. totaal niet toeristisch en voelt erg Spaans aan. heerlijke tapas eten downtown is aan te raden en aan het strand lopen kerels met koelboxen rond, een gekoeld blikje fris/bier aan je ligbedje kost je slecht ¤1,- ^O^


Veel plezier! :Y
pi_128741646
Sevilla en Córdoba ! ^O^
pi_128754958
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:55 schreef Mip1988 het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik heb het er bij geschreven :)
pi_128788813
Ik heb nog een leuk pdf bestand wat ik 2 jaar terug heb gebruikt. Is nederlands pdfje geschreven door mensen die daar een B&B runden...weet iemand waar ik die kan uploaden?
Stonden plattegrondjes in en tips zoals warmwaterbronnen etc.
Ronda vond ik mooi om te zien..het Alhambra vond ik overigens wel leuk voor een keertje maar nou niet zo gaaf als ik verwacht had.
pi_128789110
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 10:41 schreef LoveProfuzion het volgende:
Ik heb nog een leuk pdf bestand wat ik 2 jaar terug heb gebruikt. Is nederlands pdfje geschreven door mensen die daar een B&B runden...weet iemand waar ik die kan uploaden?
Stonden plattegrondjes in en tips zoals warmwaterbronnen etc.
Ronda vond ik mooi om te zien..het Alhambra vond ik overigens wel leuk voor een keertje maar nou niet zo gaaf als ik verwacht had.
Wat leuk!
Wil je het me mailen? :) dan stuur ik je mn mail even in een PM!
pi_128789165
ik zie nu dat mn bestand te groot is om te mailen, ik zal wel even kijken waar ik het kan uploaden.
pi_129793701
Weet iemand hoe het momenteel zit op de grens naar Gibraltar? Spanje schijnt daar momenteel tol te heffen wat niet echt grappig is qua prijs..
  woensdag 7 augustus 2013 @ 16:14:59 #85
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_129794856
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 10:41 schreef LoveProfuzion het volgende:
...het Alhambra vond ik overigens wel leuk voor een keertje maar nou niet zo gaaf als ik verwacht had.
Het is de locatie die het bijzonder maakt, voor mij. Verder is het inderdaad gewoon een hoop stenen. Wel mooi bewerkte stenen trouwens.
pi_129805081
Ik ben alweer terug uit Spanje en het was heeeeerlijk! Veel gezien, veel gereden, veel gedaan.
De 2 weekjes vlogen helaas zo om..
Maar het was een vakantie om nooit te vergeten!
pi_129844521
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:44 schreef xuryah het volgende:
Ik ben alweer terug uit Spanje en het was heeeeerlijk! Veel gezien, veel gereden, veel gedaan.
De 2 weekjes vlogen helaas zo om..
Maar het was een vakantie om nooit te vergeten!
Wanneer kunnen we een klein verslag verwachten? :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_129844706
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:31 schreef danos het volgende:

[..]

Wanneer kunnen we een klein verslag verwachten? :)
Als jullie dat leuk vinden kan ik morgen wel een verslagje schrijven :)
pi_129927466
:Y
pi_130022804
Ik was bezig met een verslag, is alles opeens weg.. :'(
Morgen nog een keer proberen :(
Ik zal ook een foto album aanmaken en hier delen :) foto's zeggen natuurlijk veel meer dan mijn woorden!
pi_130064492
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:32 schreef xuryah het volgende:
Ik was bezig met een verslag, is alles opeens weg.. :'(
Morgen nog een keer proberen :(
Ik zal ook een foto album aanmaken en hier delen :) foto's zeggen natuurlijk veel meer dan mijn woorden!
Benieuwd! Sta op het punt te boeken, 12 dagen in september.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_130065028
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:21 schreef danos het volgende:

[..]

Benieuwd! Sta op het punt te boeken, 12 dagen in september.
Naar welke stad ga je dan? :)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:32:19 #93
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_130068665
Ik ga ook in september, terugvlucht vanaf Malaga. :)
pi_130070713
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:42 schreef xuryah het volgende:

[..]

Naar welke stad ga je dan? :)
Vlakbij het embalse de vinuela, dus gunstig tov granada, nerja, strand, bergen en malaga natuurlijk. Cordoba en Ronda wat ver, maar goed we hoeven dit gebied niet in een vakantie af te werken :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_130080512
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:13 schreef danos het volgende:

[..]

Vlakbij het embalse de vinuela, dus gunstig tov granada, nerja, strand, bergen en malaga natuurlijk. Cordoba en Ronda wat ver, maar goed we hoeven dit gebied niet in een vakantie af te werken :)
Dat klinkt prima inderdaad!
Ik zal ook zeker niet te veel willen zien in een vakantie.
Wij hebben heel Andalusie geprobeerd te bekijken in 2 weken, dat is eigenlijk dood zonde.
Daardoor hebben een aantal mooie steden te weinig aandacht gekregen..
En er waren ook een hoop plekken die ik wel nog een keer had willen bezoeken, maar daar was geen tijd voor.
Achja, ik ga ooit wel weer eens terug om alsnog naar alle leuke plekken heen te gaan waar ik nog heen wilde :)
pi_130082541
Hier mijn verslag over Andalusië. (hij is toch niet zo kort geworden.. sorry daarvoor :P)

Eén van de hoogte punten van de vakantie was zeker Tarifa.
De stad zelf hebben we eigenlijk niet echt gezien, op een pleintje na waar we een heerlijke pizza hebben gegeten :)
We gingen daar vooral heen om een dolfijnen excursie te doen (ik ben gek op dolfijnen).
En wow…. Wat was dat mega vet!
Na een tijdje op de boot, kwamen we mega veel dolfijnen tegen. 4 verschillende soorten hebben we gezien. Ze kwamen heel dichtbij, ik kon ze bijna aanraken! Ze zwommen vrolijk een heel eind mee met de boot.
Deze excursie is echt een aanrader! En het koste maar 20 euro (voor studenten). Het duurde ongeveer 3 uur.
Helaas niet echt geweldige foto’s kunnen maken, omdat ze zo snel waren. Wel leuke filmpjes!
De stranden rond Tarifa zijn trouwens ook erg mooi!

Een ander hoogtepunt was Gibraltar.
Het duurde even voordat we de grens over konden (houdt rekening met een aantal uur..), maar dat is het zeker waard!
Het is heel bijzonder dat er een stukje Brittannië ligt in het zuiden van Spanje. Alles is opeens Engels. Veel Engelse pubs natuurlijk, Engelse telefooncel, etc.
We zijn op de rots geweest uiteraard. Erg mooi uitzicht. Je hebt er verschillende musea over Gibraltar en de rots. Ook een grot die best mooi is. Best interessant allemaal.
En natuurlijk de apen! Die waren erg leuk. Velen droegen baby aapjes bij zich. Erg schattig!
Gibraltar is wel een stuk duurder dan Spanje qua eten enzo.
Je betaald er ook met ponden, daar moet je wel rekening mee houden met parkeren. Wij hadden geen ponden en in parkeerapparaat konden alleen ponden..

We zijn ook naar het Alhambra geweest in Granada.
Paar weken van te voren hadden we besteld, zodat we zekerheid hadden op kaartjes.
Het was erg mooi, mooier dan ik had verwacht.
Alles was prachtig versierd, echt élk stukje. Indrukwekkend!
Ook de rest van het park was mooi :)
Helaas waren we te uitgeput door het lopen en de warmte om nog naar het alcazar te gaan.
Ik raad wel aan eerst de rest van het park te bekijken en daarna dan naar het Alhambra te gaan. Denk dat dat een logischere volgorde is.
Granada zelf was ook wel leuk. We hebben er niet heel veel van gezien (te heet en het was zo’n 4 uur rijden nog naar huis).

Ronda is een leuke stad. De bekende grote brug (Puente Nuevo) is erg mooi.
Verder een stadje met een leuk sfeertje. Mooi uitzicht op het landschap ook.

In Sevilla zijn we ook helaas niet zolang geweest.
We kwamen er in de avond pas aan (rond 7 uur), maar toen was veel al dicht (waaronder het kasteel). Je hebt er wel andere mooie gebouwen. Zoals Plaza de Espana. Erg mooi.
Voor deze stad zou ik nog wel een keer terug willen gaan, omdat ik niet het idee heb dat ik genoeg gezien heb.
Voor elke stad moet je eigenlijk gewoon een hele dag nemen om te bekijken.

Eén van de leukste steden vond ik Cordoba.
Deze stad heeft echt super veel sfeer. Hele leuke straatjes met souvenirwinkeltje en velen binnentuinen waar je gezellig iets kunt drinken. Ja, dit had ik wel wat meer willen zien in Spanje eigenlijk.
In Cordoba is ook een mooi kasteel met een mooie tuin. Alcazar de los Reyes Cristianos heet het volgens mij. ’s Avonds was er een show met licht, water en muziek. Er werd ook door een vrouw verhalen verteld, wat helaas alleen in het Spaans was (en dat kunnen wij niet).
En natuurlijk de Mezquita niet vergeten! Dat was ook erg indrukwekkend.
Het was zo bijzonder om Jezusbeelden te zien in een Arabische omgeving. Heel gek!
Het was groter dan ik had verwacht. Zeker ook een aanrader!

Verder zijn we nog naar de Tabernas woestijn geweest bij Almeria.
Daar hebben we het Oasys Theme Park bezocht.
Ik houd wel van Western, dus ik vond het erg leuk. Er werden leuke shows gegeven.
Verder zit er bij dat park ook een dierentuin. Best leuk. Niet heel bijzonder, maar wel grappig om doorheen te lopen. Ook zitten er 2 zwembaden. 1 bij het restaurant en 1 grote die voor iedereen toegankelijk is. Lekker om even af te koelen :)
Wellicht is dit park meer voor bezoekers met kinderen, al vond ik het wel leuk :)
Almeria zelf zijn we ook nog even in geweest. We hadden een strand opgezocht in een natuurpark. Daar was het heerlijk rustig en mooi!
Almeria zelf is ook wel leuk, niet heel bijzonder.

Volgens mij waren dit wel zo’n beetje de dingen die we hebben bezocht :)
Natuurlijk zijn we ook naar Marbella geweest. Vond ik niet zo boeiend. Veel Engelse waren er. Ik vond er niet zoveel aan. We zijn er ook niet uit geweest, misschien was dat wel leuk geweest, maar volgens mij vrij duur.
Sowieso kan je volgens mij niet echt uit in Andalusië. Niet veel clubs. Maar daar kwamen we dan ook helemaal niet voor.
Elviria heeft een mooi strand, die was ook redelijk dicht bij ons appartement.
Fuengirola is wel grappig, veel restaurantjes. Je kunt er overal zo’n beetje een 3 gangenmenu krijgen voor 9 euro. Kwaliteit is dan ook niet super hoor :P.
Benalmadena is wat kleiner en heeft wat meer sfeer.
Torremolinos is een leuk stadje om wat souveniertjes te halen en cocktails te drinken.

Malaga zijn we pas heen geweest op de dag dat we weer naar huis gingen (vliegtuig ging pas om 20:00 uur, dus we hadden nog een hele dag over in Malaga :)).
Daar heb ik eigenlijk wel spijt van. Malaga is een leuke stad, waar je ook goed kunt shoppen. Je hebt er de bekende winkels zoals Pull and Bear en H&M, volgens mij zelfs een Primark.
Maar naast shoppen heeft het gewoon ook een leuke sfeer daar. Veel leuke plekjes om ergens wat te eten en drinken.
Er staan ook wat mooie gebouwen :)

Oh en we zijn ook nog zo hoog mogelijk op de Sierra Nevada geweest!
Was daar boven vrij koud, maar wel een mooi uitzicht.
Eigenlijk vond ik het er beneden mooier uitzien, want we reden langs een mooi meer naar boven.

De natuur in Andalusië is gewoon erg mooi. Veel bergen en heuvels, mooie stranden.
Er is een hoop geschiedenis en cultuur te vinden, wat mij erg aanspreekt.
Het is er een stuk rustiger dan Noord Spanje, in ieder geval toen ik er was. :P
Ik vind het zeker een aanrader!

Ik zal nog een foto album maken, zodat jullie er ook een beeld bij kunnen krijgen!
Weet iemand misschien waar ik dat het beste kan doen?
pi_130120488
Leuk verslag; Andalusie zou ik ook nog eens willen bezoeken. Ik twijfel om er tijdens onze vakantie eind september naar toe te rijden; maar denk dat ik het voor het mooie te ver vind :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_130122015
Klinkt dus of je eigenlijk teveel in je vakantie hebt gepropt. :D
pi_130126198
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:33 schreef MCH het volgende:
Klinkt dus of je eigenlijk teveel in je vakantie hebt gepropt. :D
Jep.
Maar het was wel erg leuk :)
Volgende x beter aanpakken ;)
pi_130126255
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:33 schreef MCH het volgende:
Klinkt dus of je eigenlijk teveel in je vakantie hebt gepropt. :D
Of de vakantie was te kort, het is maar hoe he het bekijkt :D
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')