abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 mei 2013 @ 21:38:13 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126451839
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
  maandag 13 mei 2013 @ 21:40:42 #2
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_126452001
Oh SE, dat is zo grappig!
En soms ook pijnlijk. Dat gefriemel in je tepelhof met scherpe nageltjes die dan ineens je tepel hard ronddraaien :X

Dank allemaal. Het was ook best heftig, maar ik ben nog steeds elke dag blij dat ik bv geef. We halen er allebei zoveel voldoening uit. Ik heb hem net nog in slaap gevoed <3
.... met gevoel voor drama....
pi_126452108
Hier ook gevoed tot aan de totale overgave O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126452413
Mijn dreumes valt 's avonds niet meer in slaap aan de borst, 's nachts en 's middags wel O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 13 mei 2013 @ 21:48:16 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126452611
Ik hoop dat ik dat over een jaar ook nog kan zeggen dames O+

Het blijft zo frustrerend om je kind nog een fles gulzig leeg te zien klokken als ze net een halfuur aan de borst heeft gehangen :{ Zeker als je al zo lang droomt van borstvoeden.

Ik heb een groeicurve aangemaakt op borstvoeding.com, maar vraag me nu af hoe ik m goed moet lezen. E is begonnen iets boven de middellijn; moet ze dan ook zo ver boven de middellijn blijven groeien? Of stabiliseert zoiets pas later? Want volgens de mevrouw van het consultatiebureau woog ze nu zoveel als ze zou moeten wegen, maar deze curve lijkt dat tegen te spreken :?

pi_126452870
LB, krijg je domperidon om je productie te verhogen? :*
Het hielp Phaidra en Kyara denk ik erg goed..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 13 mei 2013 @ 21:59:21 #7
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126453421
Bitterend, hier hielp het bij een productiedip, niet om het te verhogen. Ik zat daarna gewoon weer op het niveau van daarvoor. Helaas dus geen permanente stijging of zo.

LB :*
Het gaat ook allemaal niet vanzelf hè? Eerst zwanger worden, nu de bv.....

Kersjes, bikkel! Petje af hoor!
pi_126453462
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:48 schreef LadyBlack het volgende:
E is begonnen iets boven de middellijn; moet ze dan ook zo ver boven de middellijn blijven groeien? Of stabiliseert zoiets pas later?
Nee, zeker niet, ze moet nu gewoon haar eigen plekje op de lijn gaan vinden en dat mag ook best onder het gemiddelde zijn.
(En ik kijk zelf op het moment liever naar die van het cb., volgens die van bv.com wijkt Otje naar beneden af, al trekt dat nu weer wat bij, de lijn van het cb volgt ze netjes O-) .)
  maandag 13 mei 2013 @ 22:00:47 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126453534
Nee vooralsnog probeer ik het te redden met kolven, mn kruidenpilletjes, en hopen dat E het zelf wat op gaat krikken, maar ik moet zeggen dat ik er niet heel veel heil in zie...

Deze week kijk ik het nog even aan, en dan ga ik met de lk overleggen over domperidon :Y
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:59 schreef Kyara het volgende:
LB :*
Het gaat ook allemaal niet vanzelf hè? Eerst zwanger worden, nu de bv.....
True... en weetje, zowel de kraamverzorgster als de lk zagen daar een verband, omdat ook de bevalling niet vanzelf op gang kwam. Misschien kan mijn lijf dit wel gewoon niet zo goed, heeft het overal wat hulp nodig. :?
  maandag 13 mei 2013 @ 22:01:48 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126453613
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:59 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Nee, zeker niet, ze moet nu gewoon haar eigen plekje op de lijn gaan vinden en dat mag ook best onder het gemiddelde zijn.
(En ik kijk zelf op het moment liever naar die van het cb., volgens die van bv.com wijkt Otje naar beneden af, al trekt dat nu weer wat bij, de lijn van het cb volgt ze netjes O-) .)
Fijn! ^O^

En even een beetje een daling is niet heel erg toch? Als ie maar niet te lang aanhoudt of te scherp wordt? En ze is ook ziek geweest natuurlijk.
pi_126453634
Het is de bedoeling dat ze de curve volgen. Op welke plek maakt niet zoveel uit. Geboortegewicht zegt alleen iets over hoe ze het in de buik hebben gehad. Je kunt er niet direct de ideale individuele plek in de curve uit afleiden.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:02:19 #12
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126453656
LB, ze lijkt inderdaad nog een beetje zoekende naar haar lijntje. Maar je hebt natuurlijk ook best veel weegmomenten gehad in korte periode met ook nog een verschillende weegschalen.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:03:35 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126453770
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:02 schreef WupWup het volgende:
Het is de bedoeling dat ze de curve volgen. Op welke plek maakt niet zoveel uit. Geboortegewicht zegt alleen iets over hoe ze het in de buik hebben gehad. Je kunt er niet direct de ideale individuele plek in de curve uit afleiden.
Goed om te weten :Y

Ergens had ik mijn kind ook niet ingeschat als bovengemiddeld, zo groot zijn wij allebei niet. Maar ze was natuurlijk wel 2 weken te laat.
pi_126453779
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:00 schreef LadyBlack het volgende:
Nee vooralsnog probeer ik het te redden met kolven, mn kruidenpilletjes, en hopen dat E het zelf wat op gaat krikken, maar ik moet zeggen dat ik er niet heel veel heil in zie...

Deze week kijk ik het nog even aan, en dan ga ik met de lk overleggen over domperidon :Y

[..]

True... en weetje, zowel de kraamverzorgster als de lk zagen daar een verband, omdat ook de bevalling niet vanzelf op gang kwam. Misschien kan mijn lijf dit wel gewoon niet zo goed, heeft het overal wat hulp nodig. :?
Serieus. :{w
Ik durf toch wel te stellen dat alles bij ons een vergelijkbare geschiedenis heeft gehad. Bv ging hier ook niet soepel in het begin, had alleen de fut niet om er ook nog eens over te posten. Maar niemand heeft geprobeerd om ook nog eens op zo'n manier mijn vertrouwen in mijn eigen lijf omver te halen. :N
Je hebt een hartstikke fijne zwangerschap gehad, het bewijs dat jouw lijf dit prima kan.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:03:56 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126453797
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:00 schreef LadyBlack het volgende:
True... en weetje, zowel de kraamverzorgster als de lk zagen daar een verband, omdat ook de bevalling niet vanzelf op gang kwam. Misschien kan mijn lijf dit wel gewoon niet zo goed, heeft het overal wat hulp nodig. :?
Ja, dat zou best kunnen inderdaad.
pi_126453894
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:01 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Fijn! ^O^

En even een beetje een daling is niet heel erg toch? Als ie maar niet te lang aanhoudt of te scherp wordt? En ze is ook ziek geweest natuurlijk.
De daling was meer dat ik ziek werd. ;)
  maandag 13 mei 2013 @ 22:05:32 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126453918
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:03 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Serieus. :{w
Ik durf toch wel te stellen dat alles bij ons een vergelijkbare geschiedenis heeft gehad. Bv ging hier ook niet soepel in het begin, had alleen de fut niet om er ook nog eens over te posten. Maar niemand heeft geprobeerd om ook nog eens op zo'n manier mijn vertrouwen in mijn eigen lijf omver te halen. :N
Je hebt een hartstikke fijne zwangerschap gehad, het bewijs dat jouw lijf dit prima kan.
Mja, het was niet echt leuk om te horen, maar ik zie er eigenlijk wel wat in.

De zwangerschap zelf was inderdaad geweldig :Y dat kan mijn lijf heel best O+
pi_126453931
Toch leuk, die verschillende reacties ;)
  maandag 13 mei 2013 @ 22:06:08 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126453972
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:05 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

De daling was meer dat ik ziek werd. ;)
My bad :@ ik lees nog niet heel fanatiek mee :')
pi_126454032
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:06 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

My bad :@ ik lees nog niet heel fanatiek mee :')
Toen las je nog wel fanatiek mee hoor, de grote dip was in feb. Ik post alleen wat minder. :P
  maandag 13 mei 2013 @ 22:08:15 #21
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126454133
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:05 schreef _Ophelia_ het volgende:
Toch leuk, die verschillende reacties ;)
:D toen jij poste bedacht ik me ook net dat je ook anders kunt opvatten inderdaad :@
  maandag 13 mei 2013 @ 22:08:18 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126454142
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:06 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Toen las je nog wel fanatiek mee hoor, de grote dip was in feb. Ik post alleen wat minder. :P
Oh, ja die kreeg ik nog wel mee ja!

Hm, nou wel goed in de gaten houden dan maar. Hopelijk trekt ze ook op de bv-curve wel weer bij!
pi_126454267
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:05 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Mja, het was niet echt leuk om te horen, maar ik zie er eigenlijk wel wat in.

De zwangerschap zelf was inderdaad geweldig :Y dat kan mijn lijf heel best O+
Maar wat moet je ermee vraag ik me vervolgens af.
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:08 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh, ja die kreeg ik nog wel mee ja!

Hm, nou wel goed in de gaten houden dan maar. Hopelijk trekt ze ook op de bv-curve wel weer bij!
Weet je, ik heb me de eerste maanden heel veel zorgen gemaakt, toen die dip erbij ... Ze is hartstikke tevreden en doet het goed dus ik heb ondertussen besloten dat het lijntje me grotendeels worst zal zijn. (+een relaxte cb-arts, naar de verpleegkundige luister ik gewoon minder)
  maandag 13 mei 2013 @ 22:19:24 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126454929
Dat vertrouwen hebben lijkt me eigenlijk ook best verstandig :Y kijken naar je kind is natuurlijk sowieso goed!

En wat ik met zo'n opmerking moet... nouja niks eigenlijk, maar het gaf mij wel het gevoel van een puzzelstukje dat op zn plek viel. En aangezien de rest uiteindelijk allemaal goed is gekomen, zal dit ook wel zn weg vinden dacht ik :)
pi_126455600
LB, bij mij hielp domperidon wel goed. De mini viel ook snel in slaap en kon niet krachtig genoeg drinken. Hij was door zijn gewicht (2460 gram) en termijn (38.3) wat dysmatuur. Mijn productie werd verhoogd, waardoor de mini makkelijker kon drinken. Toen hij beter dronk, kon ik de pilletjes afbouwen. Het lukte hem toen om zelf de productie op te krikken. Dat was wel pas na de 8 weken. Ik heb hem eerst op volledig live bv gekregen en ben daarna pas gaan afbouwen. Wel ben ik ook steeds blijven kolven voor extra productie. Ik geloof dat ik dat pas rond de 3 maanden heb afgebouwd.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')