abonnement Unibet Coolblue
  Boks-Chick zaterdag 4 mei 2013 @ 11:23:30 #1
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126051878
SPOILER: originele OP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van een vraagtopic is dit nu een Rwanda-info topic geworden daar er (zo bleek) geen FOK!kers zijn die er wel eens zijn geweest, en ik er dus nu heen ga :P Vandaar de TT change en hieronder een ''nieuwe'' OP
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RWANDA

Ik ga op 9 juni 14 dagen voor mijn werk naar Rwanda. Ik werk voor een waterbedrijf en ik ga samen met twee collega's in het kort het volgende doen:
We gaan een baselinerapport opstellen over de status van de infrastructuur van het drinkwaterleidingnet, en nog paar andere watertechnische zaken, en vervolgens een projectprogramma schrijven om Rwanda gedegen te kunnen helpen met hun drinkwatervoorziening (optimalisatie, onderhoud, beheer).

Hierbij ligt de focus op een paar zaken oppakken: terugdringen van Non-revenue water (lekverlies) overbodig energy en chemicaliengebruik in het productieproces en duurzame ontwikkeling/onderhoud van productielocaties en infrastructuur waarbij we vooral hun gaan leren hoe ze dat zelf het beste kunnen doen. Van elk project wat we daar gaan doen is het de bedoeling dat lokale partijen dit zelf hoofdzakelijk uitvoeren met onze steun in kennis, waarbij de kennis overgedragen wordt en zij het na het project zelf verder kunnen uitvoeren op andere plekken.

Algemene info Rwanda

Rwanda ligt hier:



Rwanda is een relatief klein land. Het is qua afmeting kleiner als Nederland, doch qua landschap totaal anders. Het heeft bergen, oerwoud en savannegebieden. Rwanda is opgedeeld in vijf provincies: Kigali (met hoofdstad Kigali), Nord, Est, Sud en Ouest (lekker simpel :D).




Zodra ik iemand vertel dat ik naar Rwanda toe ga roept iedereen gelijk:
'Aaaaah! dat is toch waar ze elkaar met hakbijlen afslachten enzo?'

Deze gruwelijkheden dus.....

*ril*

ja klopt, nog vrij recent, 1994. Bijzonder genoeg heeft het land na deze inktzwarte bladzijde in haar geschiedenis een gigantische transformatie doorgaan. Hier het korte verhaal van Tom Carver die tijdens de genocide in Rwanda was, en afgelopen januari terug is geweest: The country that banned plastic bags

Rwanda is ook bekend (iets leuker) van de beroemde berggorilla's van Dian Fossey.


Verder heeft Rwanda een gigantisch scala aan wildlife.


we hopen een dagje vrij af te kunnen organiregelen in het werkprogramma om hier wat van te zien, naast de stedelijke en rurale gebieden. Zou een toffe aanvulling van deze al geweldige trip zijn.

Anyways, even nog wat korte feitelijkheden op een rijtje:

vlag:


Officiële landstaal: Kinyarwanda, Frans, Engels
Hoofdstad: Kigali
Regeringsvorm: Presidentiële republiek, President Paul Kagame
Religie: rooms-katholiek 57%, Protestant 37%, Islam 5%
Oppervlakte: 26.340 km² (5,3% water)
Inwoners: 11.689.696 (2012)
Inkomstenbron: voornamelijk landbouw, nagenoeg geen export, geen eigen resources in dat opzicht

[ Bericht 21% gewijzigd door BrandX op 25-05-2013 09:43:26 ]
lolwut
pi_126052160
Veel te, gevaarlijk je gaat toch niet naar Noord-Kivu, hé de situatie is er zorgwekkend.
Ура для россии
pi_126052222
Geen ervaring mee, heb er wel ooit eens een mooie aflevering over gezien in dit programma over die 2 britse motorrijders die dwars door Afrika reden met de motor.

Zal de naam van het programma eens opzoeken als je interesse hebt :)
Voor wat foto's, kijk hier
  Boks-Chick zaterdag 4 mei 2013 @ 11:50:32 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126052351
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:38 schreef Woestijnvos het volgende:
Veel te, gevaarlijk je gaat toch niet naar Noord-Kivu, hé de situatie is er zorgwekkend.
Centraal/zuid Rwanda ergens. Precies weet ik neit meer, heb de aanvraag op werk laten liggen. Overigens is er geen negatief reisadvies. Daarbij zullen we continue begeleid worden door locale mensen van het locale waterbedrijf.
lolwut
  Boks-Chick zaterdag 4 mei 2013 @ 11:50:58 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126052360
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:43 schreef polariteit het volgende:
Geen ervaring mee, heb er wel ooit eens een mooie aflevering over gezien in dit programma over die 2 britse motorrijders die dwars door Afrika reden met de motor.

Zal de naam van het programma eens opzoeken als je interesse hebt :)
ah ja, interessant, als ze ook in Rwanda zijn geweest. Afrika is groot he :D
Maar mocht je nog weten, graag! Thanks!
lolwut
pi_126060653
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:50 schreef BrandX het volgende:

[..]

ah ja, interessant, als ze ook in Rwanda zijn geweest. Afrika is groot he :D
Maar mocht je nog weten, graag! Thanks!
Programma heette Long Way Down.

Heb nog even zitten zoeken, maar kon de betreffende episode niet zo snel op het internet vinden; maar dat zal aan mijn zoekskills liggen.
Voor wat foto's, kijk hier
  Boks-Chick zaterdag 4 mei 2013 @ 17:22:24 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126061078
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 17:12 schreef polariteit het volgende:

[..]

Programma heette Long Way Down.

Heb nog even zitten zoeken, maar kon de betreffende episode niet zo snel op het internet vinden; maar dat zal aan mijn zoekskills liggen.
ik zal eens kijken. Dank je voor je moeite!
lolwut
pi_126077672
Ik weet niet of je zulke reizen al vaker hebt gemaakt, maar des al niet te min denk dat zo iets een onvergetelijke ervaring zal zijn.
Ik hoop dat je hier ook je ervaringen post want ben heel benieuwd.
  zondag 5 mei 2013 @ 08:26:55 #9
402527 GreatLakesExpert
Consultant for the Great Lakes
pi_126082730
Hoi Brand

Ik heb er jaren gewoond en heb een site met info over die regio.
-weg-
Groet

[ Bericht 35% gewijzigd door BrandX op 05-05-2013 08:48:36 ]
pi_126082791
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 08:26 schreef GreatLakesExpert het volgende:
Hoi Brand

Ik heb er jaren gewoond en heb een site met info over die regio.
-weg-
Groet
Tering wat een nutteloze site. Heb je je speciaal op FoK! geregistreerd om reclame te maken voor je eigen waardeloze kutsite? Schei toch uit joh :')

[ Bericht 9% gewijzigd door BrandX op 05-05-2013 08:48:29 ]
  Boks-Chick zondag 5 mei 2013 @ 08:48:17 #11
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126082806
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 08:44 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Tering wat een nutteloze site. Heb je je speciaal op FoK! geregistreerd om reclame te maken voor je eigen waardeloze kutsite? Schei toch uit joh :')
Dit :')

Pleurt op enzo :*
lolwut
pi_126082900
Patrick Lodiers was er pas geleden met 3 op reis, zag er mooi uit ^O^

http://3opreis.bnn.nl/bestemming/193/rwanda-binnenland
  Moderator zondag 5 mei 2013 @ 09:19:08 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126082954
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 17:12 schreef polariteit het volgende:
Programma heette Long Way Down.

Heb nog even zitten zoeken, maar kon de betreffende episode niet zo snel op het internet vinden; maar dat zal aan mijn zoekskills liggen.
Met Ewan McGregor en Charley Boorman. De hele serie is op dvd verkrijgbaar. Is de moeite waard.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Boks-Chick dinsdag 7 mei 2013 @ 15:10:45 #14
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126173545
Rwanda is een definitieve 'Go'. medio juni 2-3 weken. We zullen vooral in Kigali (hoofdstad en peri er omheen) zitten, en wat dagtrips naar rurale gebieden in een paar districten binnen een van de andere vier provincies.

/verkapte kick :P
lolwut
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 15:12:38 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126173615
Tof!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Boks-Chick dinsdag 7 mei 2013 @ 15:15:46 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126173736
Enorm tof! Ben stiekem helemaal hyper :')

Gelukkig ook nog eens met een toffe collega. Hierdoor grote kans iig 1 of 2 dagen ook wat van het land zelf te kunnen zien.
lolwut
pi_126173766
Wat ga je er doen? Boksen?
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  Boks-Chick dinsdag 7 mei 2013 @ 19:24:09 #18
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126183823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:16 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Wat ga je er doen? Boksen?
Nee :D.

In het kort:
We gaan een baselinerapport opstellen over de status van de infrastructuur van het drinkwaterleidingnet, en nog paar andere watertechnische zaken, en vervolgens een projectvoorstel schrijven om Rwanda gedegen te kunnen helpen met hun drinkwatervoorziening (optimalisatie, onderhoud, beheer) en hun te kunnen leren hoe ze dat zelf het beste kunnen doen.

(ik werk voor een drinkwaterbedrijf)
lolwut
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:23:24 #19
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126198429
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:24 schreef BrandX het volgende:

[..]

Nee :D.

In het kort:
We gaan een baselinerapport opstellen over de status van de infrastructuur van het drinkwaterleidingnet, en nog paar andere watertechnische zaken, en vervolgens een projectvoorstel schrijven om Rwanda gedegen te kunnen helpen met hun drinkwatervoorziening (optimalisatie, onderhoud, beheer) en hun te kunnen leren hoe ze dat zelf het beste kunnen doen.

(ik werk voor een drinkwaterbedrijf)
BrandX. Een dame met ballen. Die indruk heb ik van U. _O_
  Boks-Chick woensdag 8 mei 2013 @ 08:04:02 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126205038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:23 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

BrandX. Een dame met ballen. Die indruk heb ik van U. _O_
:D!
lolwut
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:15:20 #21
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126236353
quote:
11s.gif Op woensdag 8 mei 2013 08:04 schreef BrandX het volgende:

[..]

:D!
Ik meen het. Geen geslijm of iets in die zin, maar vind je gewoon een toffe vrouw op basis van wat ik van je weet.
pi_126239352
Gaaf hoor, laat het ons wel weten hoe het was als je terug bent :)
Voor wat foto's, kijk hier
  Boks-Chick woensdag 8 mei 2013 @ 23:24:02 #23
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126243559
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 22:08 schreef polariteit het volgende:
Gaaf hoor, laat het ons wel weten hoe het was als je terug bent :)
Doe ik!
lolwut
pi_126251328
Tjaa Rwanda.. ik zag laatst Hotel Rwanda op tv, het leek me niet echt een vrij sympathiek land.
  Boks-Chick donderdag 9 mei 2013 @ 08:36:23 #25
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126251584
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 07:10 schreef Trebo het volgende:
Tjaa Rwanda.. ik zag laatst Hotel Rwanda op tv, het leek me niet echt een vrij sympathiek land.
gelukkig is er inmiddels een hoop veranderd in het land ;).
lolwut
  Boks-Chick donderdag 9 mei 2013 @ 08:56:05 #26
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126251694
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:38 schreef Woestijnvos het volgende:
Veel te, gevaarlijk je gaat toch niet naar Noord-Kivu, hé de situatie is er zorgwekkend.
congo en rwanda zijn gelukkig twee verschillende landen ;).
lolwut
  maandag 13 mei 2013 @ 00:42:18 #27
67670 Skv
Cynist.
pi_126416422
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:38 schreef Woestijnvos het volgende:
Veel te, gevaarlijk je gaat toch niet naar Noord-Kivu, hé de situatie is er zorgwekkend.
Dat is noord-oost Congo als ik me niet vergis. Wel een bende daar in de grensregio met al die milities. :N

@BrandX ik ben knaljaloers ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Boks-Chick maandag 13 mei 2013 @ 06:12:25 #28
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126418398
@Skv: :P

hier trouwens een leuk artikel over het Rwanda van nu, geschreven door iemand die er ook was tijdens de genocide:

quote:
The Country That Bans Plastic Bags
Posted: 02/13/2013 5:04 pm


When you suffer a genocide as a people or a nation it can empower you to achieve extraordinary things. It gives you a rare, not to say unique, opportunity to start again. A few weeks ago, I returned to Rwanda for the first time since I covered the genocide as a BBC journalist in 1994. I went as a member of the Board of an international NGO called VSO which has worked there for many years. What struck me, more than the strides in intertribal reconciliation or the government's impressive social safety net or all the new buildings in Kigali was the orderliness of the country. Of course, my only previous experience of Rwanda had been somewhat extreme so one might expect the place to be more peaceful and ordered today, but Rwanda has gone well beyond the appearance of an average African country. In some cases, it is closer in atmosphere to those meticulous routine-obsessed cities of the Deutschschweiz like Basel or Zurich.

On roads that once harboured gangs of Interahamwe killers, I encountered policemen dressed in smart luminous jackets holding up speed guns. It is a rarity in Africa to see a policeman with technology of any kind and engaged in something as mundane as issuing speeding tickets, yet these Rwandan cops would not have been out of place on the Swiss autobahn. Electricity is a much prized commodity in Rwanda -- only about 10 percent of the population has access to it -- and the temptation to steal it is understandably enormous. In most African countries, electricity poles become festooned with homemade wires which people put there to download the electricity for free. Yet in the remote villages up by the Ugandan border, I was surprised to see electricity poles (installed by a Tunisian company) with a single neat line going off to each house, and no sign of illicit wiring. As anyone who has traveled in Africa will know, that is a rare sight indeed.

Eighteen years on, Rwanda has raised itself from the bottom of the well to the level of not just an average African country (which would have been quite an achievement in itself) but to the top of many of its peer groups. According to the World Bank, Rwanda has seen thesecond biggest decline in infant mortality of any African country, and only six African countries have averaged a higher GDP per capita growth rate in the last five years -- all the more remarkable when you consider that all the others have benefitted from considerable natural resources which Rwanda has none of. Much of the credit for this economic progress usually goes to Paul Kigame, who ended the genocide in 1994 and has been president ever since. There's no question that he has done several things right: his government spent the large amounts of aid it received from a guilt-stricken West in a judicious manner and with remarkably little corruption. He abolished all tribally based government while at the same time setting up a form of transitional justice known as Gacaca which has provided some level of atonement. But there's only so much one man can control, even one as energetic and authoritarian as Paul Kigame.

Take the issue of litter for example. Africa is drowning in garbage at the moment; living standards have risen enough for millions to be able to afford to shop in supermarkets and buy plastic-wrapped foods, but governments still lack the capacity or inclination to hire people to pick up the mess. In Rwanda however, there is very little sign of the tsunami of detritus that is overwhelming the rest of the continent.

When you arrive at Kigali airport you are greeted by a large sign that says, "the use of non-biodegradable polythene bags is prohibited." It takes a certain chutzpah to attempt to impose a nationwide ban on such a ubiquitous household product as the plastic bag, and in any other African country such a ban would not survive beyond the poster at the border; as far as I can find out, only one other country in the world -- Bangladesh -- is currently attempting such a thing, with limited results. But in Rwanda it is working. It is rare to see any plastic littering the verges, and I never saw any of the impromptu landfills that are so common in informal settlements.

In April 1994, Rwanda suffered what amounted to a nuclear meltdown. All forms of government -- tribal, local, national -- ceased to exist, but despite the bands of roaming interahamwe high on khat, it did not feel like anarchy. I had experienced anarchy in Somalia as a journalist and this was very different. In fact as we now know, most of the killings were carried out with great precision and organization. How else do you manage to murder 800,000 souls in a hundred days, using only basic tools like machetes, knives and fire? There were no aerial bombardments or gas chambers or machine guns.

Could it be that the same obedience to the law which has enabled Rwanda to recover so fast, that holds people back from stealing electricity or littering the roads might be the same chromosome that allowed the genocide to unfold in such an orderly and horrific manner? Certainly, Rwanda seems to me to occupy a different psychic space to other African countries, much closer to the German mindset of hard work, self-discipline, orderliness. Perhaps it is no coincidence that both countries have experienced similar depths of genocidal depravity and remarkable economic success subsequently. I asked a Ugandan journalist living in Kigali what he thought of Rwanda. I prefer working in Rwanda, he told me: everything works, there's no corruption, people turn up to interviews on time. But if I want to have fun and feel free, I go back to Uganda.

http://www.huffingtonpost(...)-bags_b_2680631.html

Zowat on-Afrikaans dus :D Ben enorm benieuwd om het verschil met Mozambique te zien!
lolwut
  Boks-Chick vrijdag 24 mei 2013 @ 20:58:58 #29
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126963416
zondag 9 juni vertrekken we, 11.00 's-ochtends, we komen 's-avonds om ongeveer 19.00u aan.
Terugreis zal 23 juni zijn om 20.00 (mooi, hebben we een dagje), met een overstap in Entebbe, Uganda. Wel grappig, kan ik zeggen dat ik daar ook geweest ben. Naja, ik heb er een aantal voetstappen over het vliegveld mogen zetten, maar toch :+ :P

zoals het er nu naar uitziet gaan we 'slechts' een dag hebben dat we soort van vrij zijn. Als dat lukt dan willen we proberen naar Akagera park te gaan 2 uur rijden van kigali. Een natuurreservaat met veel savannegebied en heel veel wildlife. Zou geweldig zijn als dat lukt!

Over het programma van wat we waar gaan doen horen we woensdag bij een aparte meeting. Dan horen we dus ook of we (de kans krijgen om) buiten Kigali naar productielocaties, infrastructure en dorpen zullen gaan voor onze baseline. Ziet er wel naar uit, dus dat is stiekem nog gaver dan Akagera, omdat je dan het echte Rwanda ziet qua bevolking etc.

Ik hou jullie op de hoogte :9
lolwut
pi_126970997
TT veranderd op verzoek
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Boks-Chick zaterdag 25 mei 2013 @ 09:44:41 #31
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126977802
Thanks!

OP aangepast met info van/over Rwanda.
lolwut
pi_126980828
quote:
19s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:58 schreef BrandX het volgende:
Terugreis zal 23 juni zijn om 20.00 (mooi, hebben we een dagje), met een overstap in Entebbe, Uganda. Wel grappig, kan ik zeggen dat ik daar ook geweest ben. Naja, ik heb er een aantal voetstappen over het vliegveld mogen zetten, maar toch :+ :P
Heb je echt een overstap of stopt het vliegtuig in Entebbe? Wij hadden namelijk hetzelfde toen we naar Uganda vlogen vorig jaar. Het vliegtuig stopte in Kigali, Rwanda waar we een uur moesten wachten in het vliegtuig waarna we door gingen naar Entebbe.
Het enige dat ik weet van Rwanda is dat je geen plastic tassen mee mocht nemen het land in, dat werd omgeroepen in het vliegtuig
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_126985382
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:24 schreef BrandX het volgende:

Nee :D.

In het kort:
We gaan een baselinerapport opstellen over de status van de infrastructuur van het drinkwaterleidingnet, en nog paar andere watertechnische zaken, en vervolgens een projectvoorstel schrijven om Rwanda gedegen te kunnen helpen met hun drinkwatervoorziening (optimalisatie, onderhoud, beheer) en hun te kunnen leren hoe ze dat zelf het beste kunnen doen.

(ik werk voor een drinkwaterbedrijf)
Maar ik wat ik dan raar vind,uitgaande dat je voor een Nederlands bedrijf werkt,dat je erheen gaat ( ja,weet ik vanwege werk) maar dat je overal leest dat de chinezen in geheel Afrika zo een beetje alles overnemen,aanleggen en zo een veredeld kolonialisme uitvoeren voor de langere termijn.

Concreet: Wat jullie dan bijdragen als de Chinezen praktisch al alles doen met hun investeringen en knowhow.
  Boks-Chick zaterdag 25 mei 2013 @ 15:10:18 #34
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126986772
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:29 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Maar ik wat ik dan raar vind,uitgaande dat je voor een Nederlands bedrijf werkt,dat je erheen gaat ( ja,weet ik vanwege werk) maar dat je overal leest dat de chinezen in geheel Afrika zo een beetje alles overnemen,aanleggen en zo een veredeld kolonialisme uitvoeren voor de langere termijn.

Concreet: Wat jullie dan bijdragen als de Chinezen praktisch al alles doen met hun investeringen en knowhow.
Ik werk voor een gewoon normaal nederlands waterbedrijf. Onze funding komt van vrijwillige bijdrage van onze waterklanten via Water for Life.

Tussen wat er te lezen is en wat daadwerkelijk is, zit een groot verschil. De chinezen doen van alles bouwen (en alleen daar waar evt. resources te halen zijn), maar gaan weg zodra het af is, áls het al af is. Oa in mozambique, kenya en ghana komen we dit wel eens tegen (zo heel veel chinees zit er niet, valt enorm mee, en Afrika is groot :P). Daarbij kan de locale bevolking/waterbedrijf nog steeds niet zelf de boel onderhouden. Ook nog eens even voorop gesteld dat wat er (watertechnisch gezien dan) ook gebouwd is waar ze daadwerkelijk wat aan hebben. Elke productielocatie en elk stuk infra moet gemaakt worden naar de omstandigheden wil je er ook echt wat aan hebben. Het zijn (helaas) geen bouwpakketten. Niet alles is slecht, maar er is maar weinig goed genoeg.

Imo zegt het al genoeg wanneer chinezen Nederlands hulp vragen ihkv hun eigen waterreiningin ;). Iets wat over geheel de wereld gebeurt trouwens. Het Nederlandse drinkwater, wat uit alle mogelijke bronnen komt, is letterlijk wereldberoemd.

in andere woorden: wij plempen niets neer en vertrekken weer en komen ook niets halen aan geld/resources. Wij komen, doen aan kennisoverdracht en net zo makkelijk zelf met onze voeten in de bagger om een aansluiting aan te boren in een leiding om het ze écht te leren.
lolwut
  Boks-Chick zaterdag 25 mei 2013 @ 15:10:45 #35
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_126986777
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 12:13 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Heb je echt een overstap of stopt het vliegtuig in Entebbe? Wij hadden namelijk hetzelfde toen we naar Uganda vlogen vorig jaar. Het vliegtuig stopte in Kigali, Rwanda waar we een uur moesten wachten in het vliegtuig waarna we door gingen naar Entebbe.
Het enige dat ik weet van Rwanda is dat je geen plastic tassen mee mocht nemen het land in, dat werd omgeroepen in het vliegtuig
Oh dat zou goed kunnen! De definitieve tickets komen van de week met onze visa binnen, daar staat het exact in.
lolwut
pi_127004667
Mooie topicstart-transformatie, ik ga dit even volgen :)

Gaat er ook een (foto/video)camera mee?
Voor wat foto's, kijk hier
  Boks-Chick zondag 26 mei 2013 @ 08:28:30 #37
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_127014409
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:38 schreef polariteit het volgende:
Mooie topicstart-transformatie, ik ga dit even volgen :)

Gaat er ook een (foto/video)camera mee?
:Y
lolwut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')