abonnement Unibet Coolblue
pi_152797660
BFF met GGMM
  donderdag 21 mei 2015 @ 19:52:31 #177
101884 PeRi
Allons-y!
pi_152831473
ZÓ druk!
Whatever I want.
pi_152840135
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:52 schreef PeRi het volgende:
ZÓ druk!
Hier of jij?
BFF met GGMM
pi_152851854
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:28 schreef OudeBok het volgende:
Op welke manier zijn jullie trouwens Surinaams?

Ik ben halfbloed, maar door mijn vaders lichte huidskleur en mijn Nederlandse moeder wel nagenoeg helemaal blank. Voor velen is de verassing groot als blijkt dat ik vloeiend versta en goed spreek.
Ouders zijn Surinaams-Hindoestaans. Alleen is mijn Surinaams wel beter dan Hindoestaans :@
pi_152855808
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:08 schreef Axia het volgende:

[..]

Ouders zijn Surinaams-Hindoestaans. Alleen is mijn Surinaams wel beter dan Hindoestaans :@
Hoe is het met de kleine, eet hij inmiddels alles met madam jeanette? ;)
BFF met GGMM
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:53:35 #181
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_152867471
Joh...Sranan' man op FOK! *O*
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:58:54 #182
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_152867722
Wie wil er een pan javaanse bami voor me maken en naar me opsturen (gratis :@ ) ?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:03:49 #183
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_152867929
Zou nu wel een moord doen voor een grote pan kwie-kwie in masala.... :9~
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:08:54 #184
131278 moemoe
#teampanda
pi_152868116
Hallo :W.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:12:36 #185
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_152868236
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:08 schreef moemoe het volgende:
Hallo :W.
Goedendag! :)
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_152868772
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:03 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Zou nu wel een moord doen voor een grote pan kwie-kwie in masala.... :9~
Toevallig vanavond gegeten bij m'n moeder :9

quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:08 schreef moemoe het volgende:
Hallo :W.
:W
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:45:45 #187
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_152869493
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:27 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Toevallig vanavond gegeten bij m'n moeder :9
Oeeefffff, dan mi mus' kier yu :p

Het is al twee jaar geleden ofzo dat ik het heb gegeten bij me oma. Maar zelfs daar zijn ze langzamerhand vega aan het worden :N
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_152869690
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:45 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

Oeeefffff, dan mi mus' kier yu :p

Het is al twee jaar geleden ofzo dat ik het heb gegeten bij me oma. Maar zelfs daar zijn ze langzamerhand vega aan het worden :N
Haha :D :')

Wat?! Vega Surinamers? Hoe dan? In mijn omgeving alleen maar mensen die rustig 10 kilo kip kopen per week. Niks geen vegetarisch :')

Al moet ik zeggen dat ik ook maar twee keer in de week vlees eet sinds ik niet meer thuis woon. Maar als ik langsga bij m'n ouders eet ik sws voor twee :P
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:58:05 #189
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_152869911
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:51 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Haha :D :')

Wat?! Vega Surinamers? Hoe dan? In mijn omgeving alleen maar mensen die rustig 10 kilo kip kopen per week. Niks geen vegetarisch :')

Al moet ik zeggen dat ik ook maar twee keer in de week vlees eet sinds ik niet meer thuis woon. Maar als ik langsga bij m'n ouders eet ik sws voor twee :P
Tsja, dat krijg je met die koelies, naarmate ze ouder worden en het cholesterol en bloeddruk omhoog schiet willen ze gezond gaan doen. Plus karma puntjes als je vega leeft... :')

Ben nu juist blij dat ik zelf kan koken, me ma is al sinds mijn twaalfde al vega (ook geen vlees meer koken voor het gezin), dus ik noodgedwongen ook vega geweest. Nu vreet ik alles, nomnomnom :Y)
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
  zondag 24 mei 2015 @ 18:02:20 #190
101884 PeRi
Allons-y!
pi_152921497
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:19 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Hoe is het met de kleine, eet hij inmiddels alles met madam jeanette? ;)
:D! Ik wou dat ook rvagen!
Whatever I want.
  zondag 24 mei 2015 @ 18:03:05 #191
101884 PeRi
Allons-y!
pi_152921520
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:42 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Hier of jij?
Allebei! Ik ben verhuisd! En druk! Werken. Vakantie. Soms vergeet ik FOK ook nog eens.. o|O
Whatever I want.
  zondag 24 mei 2015 @ 18:03:29 #192
101884 PeRi
Allons-y!
pi_152921535
Maar wie heeft de bombelmeet al gepland?
Whatever I want.
pi_152929107
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:58 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

Tsja, dat krijg je met die koelies, naarmate ze ouder worden en het cholesterol en bloeddruk omhoog schiet willen ze gezond gaan doen. Plus karma puntjes als je vega leeft... :')

Ben nu juist blij dat ik zelf kan koken, me ma is al sinds mijn twaalfde al vega (ook geen vlees meer koken voor het gezin), dus ik noodgedwongen ook vega geweest. Nu vreet ik alles, nomnomnom :Y)
Oh, daar weet ik niks vanaf, ben geen koelie. Maar beter kun je nu gewoon rustig eten wat je wilt ^O^

Vandaag bij een foodfestival cassavefries gegeten met masala chutney. Morgen zelf thuis maken, was zó lekker. Nu heb ik trek in telo met bakkeljauw -O-
  zondag 24 mei 2015 @ 22:27:30 #194
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_152930366
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:47 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Oh, daar weet ik niks vanaf, ben geen koelie. Maar beter kun je nu gewoon rustig eten wat je wilt ^O^

Vandaag bij een foodfestival cassavefries gegeten met masala chutney. Morgen zelf thuis maken, was zó lekker. Nu heb ik trek in telo met bakkeljauw -O-
Pppfff, hou op hoor, ik maak me buik niet blij met al dat gepraat over eten. En ik weet dat er niets boven 'eckte eckte' bakkeljauw gaat maar soms speel ik vals en maak ik het met koolvis. :@
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_152930836
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:27 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

Pppfff, hou op hoor, ik maak me buik niet blij met al dat gepraat over eten. En ik weet dat er niets boven 'eckte eckte' bakkeljauw gaat maar soms speel ik vals en maak ik het met koolvis. :@
Gewoon deze toch



En dan tig keren uitkoken totdat het niet meer godgallisch zout is :9

En dan bij het plukken van die vis er van snoepen :9
  zondag 24 mei 2015 @ 22:46:45 #196
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_152931118
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:39 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Gewoon deze toch

[ afbeelding ]

En dan tig keren uitkoken totdat het niet meer godgallisch zout is :9

En dan bij het plukken van die vis er van snoepen :9
Deze is de 'eckte eckte'. Ik speel vals met die cheapy diepvries koolvis.

Want hoe je het zegt: dat ontzouten duurt me te lang, meestal laat ik het eerst een nacht weken (midden in de nacht nog eruit om vers water te zetten) en dan op de dag zelf toch nog uitkoken en dan pluizen (en snoepen idd, hetzelfde ook als ik kip pluis :D ). Dan flink wat peper, uitje, knoflook en tomatenpuree en smullen maar!

(Als je de geluiden zou horen die mn buik nu maakt... Je tong poetsen is daar niks bij whehehehe :P )
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_152931387
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:46 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

Deze is de 'eckte eckte'. Ik speel vals met die cheapy diepvries koolvis.

Want hoe je het zegt: dat ontzouten duurt me te lang, meestal laat ik het eerst een nacht weken (midden in de nacht nog eruit om vers water te zetten) en dan op de dag zelf toch nog uitkoken en dan pluizen (en snoepen idd, hetzelfde ook als ik kip pluis :D ). Dan flink wat peper, uitje, knoflook en tomatenpuree en smullen maar!

(Als je de geluiden zou horen die mn buik nu maakt... Je tong poetsen is daar niks bij whehehehe :P )
Diepvries?! Ga je schamen! Ik koop altijd die bovenstaande op de markt, ben niet anders gewend, ook van huis uit niet.

Juist, eerst weken, dan 's nachts als je toch moet gaan plassen even het water verversen, en dan koken _O- maar het is een proces toch, dat uitkoken enzo. Dan verlang je 's avonds des te meer naar je eten ;)

En sws met kip. Daarom maak ik altijd meer kip dan nodig, want óf ik snoep die gepluisde kip op tijdens het koken, óf ik pluis het en dan bak ik het in zonnebloemolie met een pepertje totdat het knapperig is, en dan eet ik het met rijst en maggi :@ :9~

Hahaha, laten we even beginnen over hoe Surinamers hun tanden/tong/mond poetsen met kokhalzen en gorgelen en weet ik het niet allemaal :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Negentiendertig op 24-05-2015 23:02:27 ]
  zondag 24 mei 2015 @ 23:02:32 #198
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_152931789
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:53 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Diepvries?! Ga je schamen! Ik koop altijd die bovenstaande op de markt, ben niet anders gewend, ook van huis uit niet.

Juist, eerst weken, dan 's nachts als je toch moet gaan plassen even het water verversen, en dan koken _O- maar het is een proces toch, dat uitkoken enzo. Dan verlang je 's avonds des te meer naar je eten ;)

En sws met kip. Daarom maak ik altijd meer kip dan nodig, want óf ik snoep die gepluisde kip op tijdens het koken, óf ik pluis het en dan bak ik het in zonnebloemolie met een pepertje totdat het knapperig is, en dan eet ik het met rijst en maggi :@ :9~

Hahaha, laten we even beginnen over hoe Surinamers hun tanden poetsen met kokhalzen en gorgelen en weet ik het niet allemaal :')
Ik weet het, het is echt valsspelen met die diepvries sani's maar ik heb niet altijd de eckte eckte in huis. En vaak heb ik die vreetkick en dan wil ik het gelijk eten, dus vandaar altijd dat voorraadje diepvriesvis.

Kip pluizen is voor mij echt gevaarlijk, ik blijf maar snoepen. Dus idd, een kilo of twee extra is geen overbodige luxe, hahaha. Vooral als je het pluist voor je sauto of je pastei is het moeilijk om er van af te blijven want het duurt nog zóóóó lang voor het klaar is. En natuurlijk ook het kraakbeen van de botten krauwen :D

Whahahahaha, over Suri tandenpoetsgewoontes kunnen we een heel topic aan wijden _O-
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_152932115
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 23:02 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

Ik weet het, het is echt valsspelen met die diepvries sani's maar ik heb niet altijd de eckte eckte in huis. En vaak heb ik die vreetkick en dan wil ik het gelijk eten, dus vandaar altijd dat voorraadje diepvriesvis.

Kip pluizen is voor mij echt gevaarlijk, ik blijf maar snoepen. Dus idd, een kilo of twee extra is geen overbodige luxe, hahaha. Vooral als je het pluist voor je sauto of je pastei is het moeilijk om er van af te blijven want het duurt nog zóóóó lang voor het klaar is. En natuurlijk ook het kraakbeen van de botten krauwen :D

Whahahahaha, over Suri tandenpoetsgewoontes kunnen we een heel topic aan wijden _O-
Noh, ik kom iig niet bij je eten met je diepvries. Maar dat is ook Surinaams toch? "Ik eet niet zomaar bij mensen" :+

Kraakbeen kauwen :9 nekjes :9 fowru futu :9 nu heb ik trek in pastei!

Echt jeugdtraumas wat tandenpoetsen betreft. M'n moeder schrobte m'n hele smoel toen ik amper tanden had man. Tandenborstel helemaal naar achteren "om je tong te poetsen", tandvlees poetsen, gehemelte poetsen, gorgelen, spoelen. Kwart eeuw verder en ik doe het nog steeds, die hele routine. Twee keer per dag _O-
  zondag 24 mei 2015 @ 23:24:32 #200
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_152932737
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 23:09 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Noh, ik kom iig niet bij je eten met je diepvries. Maar dat is ook Surinaams toch? "Ik eet niet zomaar bij mensen" :+

Kraakbeen kauwen :9 nekjes :9 fowru futu :9 nu heb ik trek in pastei!

Echt jeugdtraumas wat tandenpoetsen betreft. M'n moeder schrobte m'n hele smoel toen ik amper tanden had man. Tandenborstel helemaal naar achteren "om je tong te poetsen", tandvlees poetsen, gehemelte poetsen, gorgelen, spoelen. Kwart eeuw verder en ik doe het nog steeds, die hele routine. Twee keer per dag _O-
Whehehehe, hoe ik je zeg, het zijn die vreetkick dingen. Ik zou het niet in me hoofd halen om dat aan gasten voor te schotelen, me moeder heeft me beter geleerd dan dat. En ja, bij sommige mensen eet je gewoon NIET. Maak eens niet uit of het familie is of whatever.... Sommige mensen hun hand is niet boeng!

Whehehe, en vooral bij sauto het vel van je kip apart houden en die opbakken... :9~

De dag dat me moeder Listerine ontdekte :'(
Maar het blijft routine. Ik voel me ook niet fris als me tong en alles niet goed geschrobt is. Dan neem je die kokhals-geluiden maar voor lief, als die witte smerigheid maar van me tong is!
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')