Voorbeeld:
Ik vraag geen Linux cursus hier alleen voor de USB modem instalatie.
Bij voorbaat dank
Ps.
Misschien dat jij het weet Tijn aangezien jij ook met Linux ben begonnen (je grote avontuur )
Ik weet dat USB erg kut is voor Linux maar ik heb niks anders.
[Dit bericht is gewijzigd door Ker_Plunk op 10-09-2002 18:12]
ga dan naar je (waarschijnlijk *.tar bestandje)
unzip die.
ga naar de folder waar hij geextract is.
typ:
make<enter>
make install<enter>
en nu moet je via YAST m uiteindelijk installeren.
-zo gaat dat in linux in mandrake is het het zelfde dacht ik....-
quote:
Vele links zijn er gegeven zoals ADSL4Linux en consorten...maar nee...
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
quote:Ah sorry, ik moet beter lezen.
Op dinsdag 10 september 2002 18:20 schreef _GdR_ het volgende:[..]
quote:De commando 'unzip' dus?
Op dinsdag 10 september 2002 18:16 schreef _GdR_ het volgende:
ctrl alt F2 iddga dan naar je (waarschijnlijk *.tar bestandje)
unzip die.ga naar de folder waar hij geextract is.
typ:make<enter>
make install<enter>en nu moet je via YAST m uiteindelijk installeren.
quote:Um ,wat heb ik daaraan?
Op dinsdag 10 september 2002 20:26 schreef robh het volgende:
- edit - ff bril opgedaan en helemaal gepuzzeld.
quote:Linux heeft geen bureaublad, dat is een M$ verzinsel. In linux heb je de root / en daar hangt alles onder. /dev/hda1 is de eerste partitie van je 1e hd en die moet een mountpunt hebben, waarschijnlijk is dat gewoon /.
Op dinsdag 10 september 2002 18:46 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
De commando 'unzip' dus?
Euh..wat is YAST?
Moet er wel bij zeggen dat M.Linux 8.1 de Speedtouch wel herkend (hij weet dus al bij instalatie dat ie er is)
Ik heb dus wel de driver gedowload bij de Alactel site.
En hoe heet het bureaublad in Linux?
/dev/hda1 oid?
[/n00b]
Maar hier: http://linux-usb.sourceforge.net/SpeedTouch/howto.html staat alles helemaal beschreven.
Je moet oa de kernel patchen, hem opnieuw compileren en nog wat andere pakketjes installeren, en vervolgens het PPPoE instellen.
Veel succes!
quote:Met alle respect, maar als je een stap voor stap, pointy clicky installatie wilt, zou ik toch vooral Windows in een van zijn vele incarnaties op je systeem zetten.
Op dinsdag 10 september 2002 18:07 schreef Ker_Plunk het volgende:Doe dit en doe dat(dus de commands en wat ik in moet
Linux distro's zijn onderling (zelfs tussen versies) zo subtiel verschillend dat niemand je een stap voor stap uitleg kan geven die altijd werkt. Vandaar dat er diverse howto's bestaan die een en ander in grote lijnen uitleggen. De howto die je nodig hebt is al genoemd.
Overigens gaan bij de gemiddelde linuxer de hakjes in het gras op het moment dat je om stap voor stap Sesamstraat uitleg vraagt. Zie ook eerste alinea.
quote:Ja ik vraag alleen sesamstraat uitleg bij instalatie van de usb modem.Dan heb ik in Linux een bron om het verder te leren
Op woensdag 11 september 2002 12:04 schreef TimberWolf het volgende:[..]
Met alle respect, maar als je een stap voor stap, pointy clicky installatie wilt, zou ik toch vooral Windows in een van zijn vele incarnaties op je systeem zetten.
Linux distro's zijn onderling (zelfs tussen versies) zo subtiel verschillend dat niemand je een stap voor stap uitleg kan geven die altijd werkt. Vandaar dat er diverse howto's bestaan die een en ander in grote lijnen uitleggen. De howto die je nodig hebt is al genoemd.
Overigens gaan bij de gemiddelde linuxer de hakjes in het gras op het moment dat je om stap voor stap Sesamstraat uitleg vraagt. Zie ook eerste alinea.
quote:Zo gaat dat in SuSE bedoel je.. YaST is een SuSE-tool.. je kunt er niet klakkeloos vanuit gaan die tools ook voor andere distributies beschikbaar zijn. Mandrake heeft dus ook geen YaST, maar andere dingen zoals drakeconf(?).
Op dinsdag 10 september 2002 18:16 schreef _GdR_ het volgende:
ctrl alt F2 iddga dan naar je (waarschijnlijk *.tar bestandje)
unzip die.ga naar de folder waar hij geextract is.
typ:make<enter>
make install<enter>en nu moet je via YAST m uiteindelijk installeren.
quote:Ja DrakeConf.... ik post dit gewoon uit Linux
Op donderdag 12 september 2002 00:59 schreef gday het volgende:[..]
Zo gaat dat in SuSE bedoel je.. YaST is een SuSE-tool.. je kunt er niet klakkeloos vanuit gaan die tools ook voor andere distributies beschikbaar zijn. Mandrake heeft dus ook geen YaST, maar andere dingen zoals drakeconf(?).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |