abonnement Unibet Coolblue
pi_5720558
liefst wel antwoorden van vrouwen want die drinken het meer als mannen.
en ik drink het nooit en vanavond komt er een meisje op bij me op bezoek en ik heb geen zin om gore wijn te kopen

dus iemand tips??

  maandag 9 september 2002 @ 14:43:28 #2
27929 piere
doe mij maar bier
pi_5720573
meer DAN!!!
fok you ja!
pi_5720581
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:42 schreef enfermidade het volgende:

dus iemand tips??


Vraag het de slijter.
O+. Ripley. O+.
  maandag 9 september 2002 @ 14:44:01 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_5720582
Barbera d'Alba...

Heerlijk.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_5720594
Heel Goedkoop dus als je een rijke indruk wil maken niet doen maar lekker is die zekerste weten

Kaapse Pracht van de aldi

en ja ben dan wel jongen maar de meeste vrouwen vinden ut ook erg lekker het is een rode wijn.
Vind hem zelf ook erg lekker

pi_5720595
utfs is een goeie tip

Wat is lekkere wijn?


bvb

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_5720596
Ik lust geen wijn.
Alleen die kerkwijn is wel lekker
  maandag 9 september 2002 @ 14:45:17 #8
35555 Riesz
Moet je KOEK???
pi_5720604
Edah Huiswijn!!!!

...maar da's heel persoonlijk!

"Who will survive........................................... and what will be left of them?"
pi_5720605
B#llsh#t dat mannen minder wijn drinken...

En voor een avondje gezellig met een meisje moet je maar gewoon Lambrusco halen (of hoe je het ook schrijft), dat vind jij zelf ook nog wel lekker..

Where facts are few, experts are many.
pi_5720615
californische, nieuw zeelandse, chileense en bulgaarse evenals zuid afrikaanse zijn bijna altijd lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_5720623
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:45 schreef Atreidez het volgende:
B#llsh#t dat mannen minder wijn drinken...

En voor een avondje gezellig met een meisje moet je maar gewoon Lambrusco halen (of hoe je het ook schrijft), dat vind jij zelf ook nog wel lekker..


vrouwen genieten imo meer van wijn daarom dus. maar lambrusco hebbik wel eens op geloof ik.
pi_5720631
huiswijntje van C1000?

Nee, iets meer stijl... De slijter weet er alles van. Ik vind een Chianti wel lekker. Koop NOOIT wijn uit een pak.

tabula rasa
  maandag 9 september 2002 @ 14:46:46 #13
22389 boku
Oppermoppermidget
pi_5720634
Ik ben zelf wel een liefhebber van witte wijnen. Persoonlijk vindt ik een Pinot Blanc of een Colagon erg lekker.
“Do nothing which is of no use.” - Miyamoto Musashi
pi_5720650
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:46 schreef aphx het volgende:
huiswijntje van C1000?

Nee, iets meer stijl... De slijter weet er alles van. Ik vind een Chianti wel lekker. Koop NOOIT wijn uit een pak.


bestaat dat

drink zelf compleet geen wijn trouwens

btw: kick to lifestyle

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_5720654
Lambrusco doet het altijd wel goed

Zuid-Afrikaanse wijn is ook wel lekker en ook niet duur

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  maandag 9 september 2002 @ 14:48:34 #16
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_5720658
Coeberg, al wee'k nie of da wijn is
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
  maandag 9 september 2002 @ 14:48:52 #17
27929 piere
doe mij maar bier
pi_5720663
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:45 schreef DarkElf het volgende:
californische, nieuw zeelandse, chileense en bulgaarse evenals zuid afrikaanse zijn bijna altijd lekker
bijna alle wijn wat jou betreft
fok you ja!
  maandag 9 september 2002 @ 14:50:03 #18
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_5720681
Rode wijn: Ernest & Jullio Gallo - Cabernet Sauvignon

Witte wijn (zoet, houden ze van): Albert Heijn Huiswijn maar er moet wel Moelleux op staan (da's lekker zoetig, mollig).

Suc6

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_5720719
Wat een geouwehoer: liefst vrouwen want die drinken het meer dan mannen, hoezo generalizerend...
De wijninkoper van de HEMA is uitermate goed in zijn vak.
When does the hurting stop ? ...
pi_5720732
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:45 schreef Atreidez het volgende:
B#llsh#t dat mannen minder wijn drinken...

En voor een avondje gezellig met een meisje moet je maar gewoon Lambrusco halen (of hoe je het ook schrijft), dat vind jij zelf ook nog wel lekker..


Als je indruk wil maken, haal je dus GEEN lambrusco. Dat is echt zo'n drankje voor wanna-wijndrinkers.. Val je meteen door de mand!
Heaven is a place on earth...
pi_5720743
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:48 schreef piere het volgende:

[..]

bijna alle wijn wat jou betreft


sure

maar als je niets van wijnen weet zit je altijd goed met deze flessen

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 9 september 2002 @ 14:54:00 #22
24774 uilebal
Das minder boitur!!
pi_5720747
Als ex-barman en wijndrinker raad ik aan :

Tonino ; zoete witte Italiaanse wijn.
Koud, met ijs drinken

Blancs des Blancs ; fijne droge witte wijn.

Dit gaat er bij de meeste meiden wel in als koek!!!

Het is niet de val die pijn doet, maar de landing. http://www.pisflek.web-log.nl
pi_5720755
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:52 schreef I_see_dead_people het volgende:

[..]

Als je indruk wil maken, haal je dus GEEN lambrusco. Dat is echt zo'n drankje voor wanna-wijndrinkers.. Val je meteen door de mand!


wat dat ik geen wijn drink mag ze best weten
maarrre jij zegt dus alleen wat ik NIET moet halen.

tis juist makkelijker om te zeggen wat ik wel mee moet nemen aangezien er in die slijterij een hele muur met flessen staat die ik zoiezo niet meeneem

pi_5720776
Een Rothschild misschien Als je dat aanschaft....hou je zeker van haar

http://www.winesinbelgium.com/ld/wine.nsf/AanbodNL?SearchView&Query=([S1]+CONTAINS+rothschild)&SearchOrder=3&SearchMax=100

[Dit bericht is gewijzigd door blackie007 op 09-09-2002 15:00]

pi_5720783
wit: Gewürztraminer (fris zoetig) of muscat (héél zoet)

rood: moeilijker....gewoon voor huiswijn gaan meestal.

alternatief: (rode) port

pi_5720806
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:56 schreef blackie007 het volgende:
Een rottshild misschien Als je dat aanschaft....hou je zeker van haar
Zit die jongen niet zo te plagen
  maandag 9 september 2002 @ 14:59:33 #27
26982 Wooly_Mammoth
More than just Wooly..
pi_5720824
Port zou ik niet doen, valt lang niet bij iedereen in de smaak, zou eerder gaan voor een roseetje van minstens 4 euro per fles, of een droge witte of zoet witte wijn van Jp chenet..
Laat die gedachte maar even marineren...
pi_5720841
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:59 schreef Wooly_Mammoth het volgende:
Port zou ik niet doen, valt lang niet bij iedereen in de smaak, zou eerder gaan voor een roseetje van minstens 4 euro per fles, of een droge witte of zoet witte wijn van Jp chenet..
jp chenet, is gewoon bocht!

als je betere wijnen gaat drinken krijg je dat echt niet meer door je strot!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_5720896
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:58 schreef RickN het volgende:

[..]

Zit die jongen niet zo te plagen


Hij vroeg om een goeie wijn.
  maandag 9 september 2002 @ 15:05:35 #30
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_5720930
Ik ga voor de chianti classico. Als op het etiket op de hals een zwart haantje staat dan heb je een goede te pakken!

Franse wijnen vindXdombo ik vaak wat zwaarder.

Dees is fruitig en heeft een prettige afdronk!

[Dit bericht is gewijzigd door Kbot2000 op 09-09-2002 15:29]

life is all about priorities
pi_5721373
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:56 schreef blackie007 het volgende:
Een Rothschild misschien Als je dat aanschaft....hou je zeker van haar

http://www.winesinbelgium.com/ld/wine.nsf/AanbodNL?SearchView&Query=([S1]+CONTAINS+rothschild)&SearchOrder=3&SearchMax=100


haha lol
ik denk dat ik niet zulke dure wijn nodig heb...:P

ut word lambrusco,

thx luitjes

pi_5721382
quote:
Op maandag 09 september 2002 15:27 schreef enfermidade het volgende:

[..]


ut word lambrusco,


Gatver
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_5721443
quote:
Op maandag 09 september 2002 15:28 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Gatver


lol
pi_5723196
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:44 schreef roeth het volgende:
Heel Goedkoop dus als je een rijke indruk wil maken niet doen maar lekker is die zekerste weten

Kaapse Pracht van de aldi

en ja ben dan wel jongen maar de meeste vrouwen vinden ut ook erg lekker het is een rode wijn.
Vind hem zelf ook erg lekker


Kaapse Pracht, dat is zo`n beetje het goorste low-budget bocht wat ik ooit gedronken heb.
je krijgt er verschrikkelijke katers van, en je tanden kleuren paars als je het gedronken hebt

Chablis is toch beter

mijn ma haalt altijd een stel flessen Kaapse Pracht voor een of andere kennis van m`n ouders, die proeft het verschil tussen dure rode wijn en Kaapse Pracht niet
Zegt ie ook nog; Aahhhhhhhhh lekker wijntje..

  maandag 9 september 2002 @ 17:02:41 #35
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_5723321
Voor een wijnliefhebber: St. Emillion Grand Cru, maar een gewoon Bardolino'tje is ook lekker
God only made so many beautiful heads..[br]The rest he covered with hair...[br] ow en click eens op een banner!!!
pi_5723684
Eventjes naar Lifestyle verplaatst.
pi_5724072
tis Mouton Chardonnay geworden

volgens de verkoper een wit wijntje met fruitige nasmaak

als ie maar koud is denk ik dan.

pi_5735734
quote:
Op maandag 09 september 2002 15:05 schreef Kbot2000 het volgende:
Ik ga voor de chianti classico. Als op het etiket op de hals een zwart haantje staat dan heb je een goede te pakken!

Franse wijnen vindXdombo ik vaak wat zwaarder.

Dees is fruitig en heeft een prettige afdronk!


Het zwarte haantje, of op z'n italiaans, "Il gallo nero" is het beeldmerk van het Consorzio di Chianti Classico, en zegt niets over de kwaliteit van een bepaalde chianti. Grote bulkfabrikanten zoals Cecci en Melini gebruiken dit beeldmerk en leveren wijnen die qua kwaliteit in geen verhouding staan tot bijvoorbeeld Castello d'Ama, Fonterutoli en Castello di Volpaia die hetzelfde beeldmerk gebruiken. Chianti Classico is een herkomstbenaming waarbinnen wijnen te vinden zijn met een geweldige nuance, diepte en finesse, maar waar ook een grote plas non-descripte meuk wordt geproduceerd. Een goede Chianti is zijn prijs absoluut meer dan waard, maar verwacht niet dat je zo'n fles voor minder dan 15 a 20 euro op de kop tikt. Bij een minder goede Chianti betaal je echter vooral voor de naam. De 7 tot 12 euro die je dan uitgeeft kun je wat mij betreft beter uitgeven aan een fles waar je voor de wijn betaald. Voorbeelden in Italie zijn:
-Montepulciano d'Abruzzo
-Rosso di Piceno
-Salice Salentino
Of buiten Italie
-Ribera del Duero (SPA)
-Dao (POR)
-Fitou (FRA)

Of als het om witte wijn gaat
-Colli Euganei (ITA)
-MontLouis (FRA)
-Riesling d'Alsac (FRA)

pi_5735758
Muskato is zoete witte wijn, die hadden ze bij een horecabedrijf waar ik werkte, kregen we veel complimenten over
Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
pi_5738156
deze was goed te drinken
" Mouton Chardonnay "

maakte de boel er ook erg gezellig op

  dinsdag 10 september 2002 @ 16:07:59 #41
3542 Gia
User under construction
pi_5738625
Als je een karaf hebt kun je gewoon een pak Vin de pays de l'Aude kopen bij de Aldi. Zeer goedkoop en toch een lekker wijntje. Niet alle dure wijnen zijn lekker.

Wil je toch met een mooie fles voor de dag komen, kies dan voor een Australische of Zuidafrikaanse rode wijn, ook erg lekker, maar wel wat duurder.

pi_5738791
Alles waar "cru" voor staat is in principe erg goed - denk aan Cru Bourgeois, Grand Cru Classé etc.

Verder valt bij mij een Cabernet Sauvignon altijd prima, een Merlot en een Haute Medoc vind ik - over het algemeen - ook erg lekker.

Zolang je een euro of 4 voor een fles uit geeft, is het praktisch altijd goed te drinken (dat mag het wel kosten toch?) - voor minder dan ¤ 3.50 koop ik iig geen rode wijn.

De Vrienden van de Goede Wijn (of was het nou de Heeren van Heusden?) hebben eigen wijnen getiteld 'Les Cuvées d'Amis' voor iets van 4 euro en die zijn echt érg lekker!

Zuid Afrikaanse wijnen zijn vaak ook redelijk te drinken.

[Dit bericht is gewijzigd door Knakker op 10-09-2002 16:20]

pi_5738808
Chateau Mugron is wel lekker.
123
pi_5738857
Soave
Heerlijke droge witte wijn, te koop bij AH
pi_5739752
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:48 schreef Punica het volgende:
Coeberg, al wee'k nie of da wijn is
nee, dat is bessenjenever.
quote:
ut word lambrusco,
dat is toch geen wijn.. wijn koop je in een wijnhandel/koperij, niet in de plaatselijke supermarkt.
[url=http://www.06ringtones.nl]06ringtones.nl[/url]
pi_5740365
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 16:19 schreef Knakker het volgende:
Alles waar "cru" voor staat is in principe erg goed - denk aan Cru Bourgeois, Grand Cru Classé etc.
Dit is aperte onzin. Ten aanzien van de Cru Bourgeois geldt dat dit niets meer is dan een vereniging van wijnbouwers in de Bordelais. Dit zegt niets over de kwaliteit van de wijn. In de verschillende wijnbouwgebieden in Frankrijk zijn even zovele classificatie systemen bedacht met hun eigen benamingen en titelatuur. Hier moet je je absoluut niet op blindstaren.
quote:
Verder valt bij mij een Cabernet Sauvignon altijd prima, een Merlot en een Haute Medoc vind ik - over het algemeen - ook erg lekker.
Merlot en Cab. Sauvignon zijn druivensoorten, Haute Medoc is een streek in de Bordeaux regio. Wijnen uit de Haute Medoc bevatten over het algemeen Merlot en Cabernet Sauvignon. De Haute Medoc is echter wel een regio met een 'grote naam'. Juist met de Cab. Sauvignon en Merlot worden in minder prestigieuze wijnstreken van Frankrijk zoals de Languedoc/Rousillon en de Midi, wijnen gemaakt die een betere prijs kwaliteit verhouding bieden dan de wijnen uit de Haute Medoc.
quote:

Zolang je een euro of 4 voor een fles uit geeft, is het praktisch altijd goed te drinken (dat mag het wel kosten toch?) - voor minder dan ¤ 3.50 koop ik iig geen rode wijn.
Wijn heeft zijn prijs en ook voor minder dan 4 euro kan je hele aardige rode wijn kopen. Je moet echter niet verwachten dat je voor die prijs wijnen met een grote naam koopt. Veel proeven, veel lezen over wijn


[/quote]

pi_5745093
Canei!!!!!
pi_5749371
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 17:46 schreef Mennooo het volgende:

.... een heel verhaal .....


Je hebt ongetwijfeld gelijk Ik weet allemaal niet wat waar voor staat en wat waarvandaan komt, ik weet alleen maar wat er op de fles staat als ik het lekker vind
pi_5750133
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 17:10 schreef DaNiToNeS het volgende:

[..]

nee, dat is bessenjenever.
[..]

dat is toch geen wijn.. wijn koop je in een wijnhandel/koperij, niet in de plaatselijke supermarkt.


haha da zij de slijter ook al, toen hebbik een veel lekkerder wijntje meegenomen.
pi_5750222
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 12:53 schreef Mennooo het volgende:

Voorbeelden in Italie zijn:
-Montepulciano d'Abruzzo
-Rosso di Piceno
-Salice Salentino


Een van de beste Italiaanse wijnen is de 'Shardana'. Kost om-en-nabij 20 Euro de fles.

Cincin!

  woensdag 11 september 2002 @ 11:23:21 #51
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_5751527
De Gato Blanco vind ik oo heel goed te drinken. Is frisfruitig. En behalve dat je hem bij de slijter kunt krijgen, zag ik hem vorige week in de aanbieding bij de EDAH.. Meteen maar een paar flesjes meegenomen.
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
pi_7382546
Waarom denk je dat er zoveel verschillende soorte wijnen zijn?
Omdat iedereen de smaak anders ervaard, dus gewoon wat uitproberen....
pi_7382570
Duitse witte wijn is ook lekker zoet
pi_7382628
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 09:46 schreef Solomon het volgende:
Duitse witte wijn is ook lekker zoet
kan ook lekker zoet zijn heb ook wel duitse witte wijn gedronken die droog is
Stop rockin' the boat.
pi_7384156
quote:
Op maandag 9 september 2002 17:02 schreef Ted het volgende:
Voor een wijnliefhebber: St. Emillion Grand Cru, maar een gewoon Bardolino'tje is ook lekker
Idd, St. Emillion Grand Cru Classé, heb ik hier ook nog liggen. Chateau Yon-Figeac 1994
Tomdiedom!
pi_7384635
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 12:54 schreef Sinaasappel het volgende:
Muskato is zoete witte wijn, die hadden ze bij een horecabedrijf waar ik werkte, kregen we veel complimenten over
Muskaatwijn is inderdaad erg lekkere wijn Maar ook wel prijzig meestal...

Lambrusco is niet hoogstaand, drink je weg als 7up ofzo. Een wat lekkerdere variant daarop (dus ook met bubbels) is Canei.
Goedkope zoete witte wijn is bv Liebfraumilch (van verschillende merken te krijgen) de AH huiswijn is lekker en ook Chenet; niet erg zoet, niet erg droog.

Misschien heb je er wat aan; mij persoonlijk zou het niet zoveel uit maken wat voor wijn je in huis haalt

Edit: Ik zie dat ze al geweest moet zijn welke wijn heb je gekocht en belangrijker...wat vond zij ervan?

Please, find my happy place!
pi_7386861
witte wijn wordt meeestal meer gedronken door vrouwen dan mannen:
Canei (gewoon bij supermarkt te krijgen) is eheel zoet en lekker, maar niet voor echte wijdrinkers hoor! meeste mensen lusten t allemaal! Verder is Chenet ook altijk wel goed, dat is een normale zoete witte wijn, ook in de supermarkt te krijgen, heeft een kromme hals
Love is Love, Love is You, I Love Love, so I Love You....
pi_7387704
Ik zweer sinds zaterdag bij C1000 huiswijn.
pi_7387727
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 14:00 schreef sabientje het volgende:
witte wijn wordt meeestal meer gedronken door vrouwen dan mannen:
Canei (gewoon bij supermarkt te krijgen) is eheel zoet en lekker, maar niet voor echte wijdrinkers hoor! meeste mensen lusten t allemaal! Verder is Chenet ook altijk wel goed, dat is een normale zoete witte wijn, ook in de supermarkt te krijgen, heeft een kromme hals
Canei is mousserende wijn, met andere woorden, nepchampagne. Maar inderdaad wel lekker!
Chenet is ook lekker, en niet duur
pi_7387729
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 14:42 schreef Bigbagbog het volgende:
Ik zweer sinds zaterdag bij C1000 huiswijn.
Idd die is lekker...halen wij meestal ook.

Wat ook lekker is.... zuid-afrikaanse rode wijn

pi_7387744
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 14:43 schreef SheDeviltje het volgende:

[..]

Idd die is lekker...halen wij meestal ook.

Wat ook lekker is.... zuid-afrikaanse rode wijn


Ja, Droë Rooi
pi_7387785
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 14:44 schreef Bigbagbog het volgende:

[..]

Ja, Droë Rooi


Ja
pi_7388652
voor de echte liefhebber: Petrus, maakt niet uit welk jaargang!
Stop rockin' the boat.
  dinsdag 17 december 2002 @ 15:56:40 #64
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_7389365
De meeste wijnen zijn wel goed maar voor een 'first date' zou ik gaan voor een afrikaanse wijn. Niet omdat ze lekkerder zijn(in tegendeel) maar omdat ze de meest komische naam hebben(goed gevonden, kaap goede hoop, etc etc)
Liefde, leven , geven!!!!
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:28:44 #65
22495 RDV
Ik was hier
pi_7394380
Wil ze witte wijn? Wil ze rode wijn? Wil ze een droge of wil ze een zoete?
In ieder geval voor een paar lekkere wijntjes:
Wijn van de maand op dit moment bij Gall & Gall, is een médoc en 6.99 en zeer lekker om te drinken, voor een witte zou ik voor bv een La Palma Chardonnay gaan.. Is een chileense wijn en ook lekker te slurpen
Dan heb je nog de Boland Kelder en Ironstone en als je nog lekkerder wilt (en duurder) zou ik voor de Kanonkop gaan (rood)
Wit en zoet zou ik voor een Wachenhauser gaan, of een Graves Superieur.
Als ze een zoete rode wijn wilt (ja die heb je er ook tussen ) dan zou ik voor de griekse wijn Imiglikos gaan.

Het is trouwens echt moeilijk om advies zo te geven, want k weet niet wat voor soort wijn je zoekt enz enz..
Tip: Loop gewoon de plaatselijke slijterij (gall & gall ) binnen en vraag het.

En ja ik werk bij gall en gall drom heb ik t steeds erover

Huiswerk?! Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!!
pi_7394598
Château Mouton Rothschild dan maar?
"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
pi_7396612
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 15:56 schreef honesty het volgende:
De meeste wijnen zijn wel goed maar voor een 'first date' zou ik gaan voor een afrikaanse wijn. Niet omdat ze lekkerder zijn(in tegendeel) maar omdat ze de meest komische naam hebben(goed gevonden, kaap goede hoop, etc etc)
Om nou te zeggen dat Zuid Afrikaanse wijnen minder lekker zijn...
Er komen geweldige wijnen uit dat land!

Dat van die namen klopt trouwens wel. Als je even niet weet wat je moet zeggen lees je gewoon de tekst voor die op het achteretiket staat...

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_7401893
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 15:24 schreef bassieVL het volgende:
voor de echte liefhebber: Petrus, maakt niet uit welk jaargang!
Ik vond de '91 behoorlijk tegenvallen, anders!
pi_7401912
Voor mij een Rieslingetje alstublieft. Zoet, sprankelend en altijd lekker.

En Canei? Bah dat is bocht. De Milkyway onder de wijnen. Vooral vies met ijs terwijl dat van de reclame wel moet...

Liefs,
Helga

pi_7402675
Heel moeilijk te zeggen. Er wordt hier vooral zoete wijn geadviseerd, maar ik vind dat bijvoorbeeld helemaal niet lekker. En mousserende wijn meestal ook niet (komt vaak ook wat knullig over).

Een wat drogere witte wijn die veel vrouwen (in mijn ervaring) lekker vinden is Muscadet (nee, da's dus iets anders dan muskaatwijn), omdat ie een hele bijzondere fruitige smaak heeft zonder zoet te zijn. En anders de zuid-afrikaanse steen wijnen (al zijn die vaak wel erg droog, daar houdt niet iedereen van).

In Albert Heijn staat er op het schap vaak een omschrijving van de wijn, als je niet zeker weet of je met een doorgewinterde wijndrinker te maken hebt, zit je meestal wel goed met omschrijvingen als "fris" en "fruitig". Kies dan niet voor een zware wijn. Kijk uit met de standaard Chardonnay, daar zit vaak echt bocht tussen, je moet daar echt weten wat je koopt om zeker te weten dat het te drinken is.

Rode wijn heb ik geen verstand van, want dat drink ik bijna nooit.

ps. Rosé "mag" tegenwoordig ook weer, daar kan je je bijna geen buil aan vallen, dus da's misschien ook een optie.

[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 18-12-2002 08:53]

mooi he, alles
  woensdag 18 december 2002 @ 08:51:06 #71
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_7402688
chateau du migraine, maarja das een flauwe grap.
pi_7406635
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 15:24 schreef bassieVL het volgende:
voor de echte liefhebber: Petrus, maakt niet uit welk jaargang!
Ben wel een liefhebber, maar hou niet zo heel erg van Pommerol. Heeft naar mijn bescheiden mening te veel een grondsmaak. Ben meer een liefhebber van de andere kant van de Garonne, Chateau Margeaux, Lafite, Haut Brion
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')