abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 september 2002 @ 12:38:44 #1
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_5696855
Hoi allemaal,

ik ga vrijdag naar Vietnam
Nu vliegen we via Hong Kong waar we een overstap van 8 uur hebben. Wie heeft daar ervaring mee? Kan je bijvoorbeeld een citytripje maken?
Een andere vraag is hoe de prijzen in Hong Kong zijn, ik wil namelijk graag een digitale camera en vroeg me af of het misschien verstandig is om deze daar te kopen. Hong Kong heeft natuurlijk de naam om een Shoppers Paradise te zijn maar is dat ook daadwerkelijk zo?

Alvast bedankt, Raymond

pi_5697128
Meestal mag je de luchthaven niet uit en moet je wachten in de transithall.
Vergeet niet dat je bij aankomst op Schiphol wel 19,5% btw mag betalen
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_5697141
Ja kan je makkelijk doen, ze zijn daar het goedkoopst.

Als je binnen Airport blijft heb je boven ergens een audio-shop, wel duurder dan buiten Airport.

Mocht je de tijd hebben om je buiten te begeven dan kan je naar Mong Kok (Centre) gaan, moet je even zoeken maar daar zijn ze heel goedkoop.

Alleen je moet je cam goed verstoppen voor de douane in NL, ze kunnen je nog aardig wat centen kosten.

pi_5697198
Als je daar een digicam koopt, gewoon uit de verpakking halen, en om je hals gooien, en op schiphol gewoon wat foto's maken, dan denken ze 4sure dat je hem al had
You only live once
pi_5697242
HongKong is een van de duurste plaatsen ter wereld om electronica te kopen. Bovendien is oplichterij daar schering en inslag. Niet doen dus.
Het is 'shoppers paradise' omdat je er leuk kunt rondkijken enzo, maar beter niet kopen dus!

Een citytrip naar HongKong is zeker de moeite waard. Duurt een uurtje om van het vliegveld naar de stad te komen. Met een NL paspoort heb je geen visum nodig.

[Dit bericht is gewijzigd door Aernout op 07-09-2002 13:24]

pi_5697260
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 13:22 schreef Aernout het volgende:
HongKong is een van de duurste plaatsen ter wereld om electronica te kopen. Bovendien is oplichterij daar schering en inslag. Niet doen dus.

Een citytrip naar HongKong is zeker de moeite waard. Duurt een uurtje om van het vliegveld naar de stad te komen. Met een NL paspoort heb je geen visum nodig.

Geen visum, dat scheelt alweer.
Singapore is wel een stuk goedkoper, ook op de luchthaven iig.
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_5697373
Als je weinig tijd hebt is het leukste stuk niet HongKong maar Kowloon (aan de andere kant van het water). Daar kun je als voetganger namelijk makkelijker rondlopen en het is ook (vind ik) kleurrijker dan HongKong (wat meer het business district is). Vanaf daar heb je ook een prachtig uitzicht op de skyline van HongKong, vooral s'avonds. Tussen HongKong en Kowloon gaat een ferry of je kunt met de metro onder het water door. Ferry is het leukst en sowieso een aanrader om de oversteek te maken (ca 10 minuten, kost een halve euro ofzo).

zaterdag 7 september 2002 @ 17:32:56 #8
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_5699552
Beetje gemixte reacties....

Dan moeten we het daar maar zien denk ik!
Bedankt in ieder geval!

pi_5822491
Afgelopen zomer op HongKong Airport geweest en ik dacht dat ik daar misschien een betere/goedkopere MP3 speler kon krijgen. De prijzen zijn hetzelfde of het is duurder dan hier....ik zou het dus niet doen als ik jou was!
pi_5839683
HK is vreselijk duur. Je kan best wel even de stad in om een kijkje te nemen ( de trein doet er een half uurtje over ).. maar lekker kijken is genoeg, tenzij je veel geld hebt.
pi_5904911
Dank blijf dit zeker volgen!

--->
here is the shedule:

Januari 15 13.35 Leave Amsterdam ( Schiphol)
Januari 16 08.15 Arrival at Hong Kong.

Januari 18 23.35 Leave at Hong Kong
Januari 19 10.30 Arrival at Adelaide (Au)

Februari 23 14.55 Leave at Merlbourne.
Februari 23 21.00 Arrival at Hong Kong

Februari 24 00.15 Leave at Hong Kong
Februari 24 06.30 Arrival at Amsterdam (Schiphol).

Je Kunt alles al, Je hoeft het alleen nog maar te leren.
pi_5998298
Nog 2 weken, dan zit ik in Hong Kong en dan kan ik je er meer over vertellen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_6027604
quote:
Op zaterdag 7 september 2002 17:32 schreef ray_nl het volgende:
Beetje gemixte reacties....

Dan moeten we het daar maar zien denk ik!
Bedankt in ieder geval!

Huh?
Ja halllo beetje gemiddeld>

Ik zie hier veel wat echt wel advieswaardig is,

Januari 15 vlieg ik met Cathay.

eerst HK daarna adelaide.

Ik daag iedereen die dit leest eens te probren om van NL in AU te komen in januari 2003... Probeer het maar eens.

Je Kunt alles al, Je hoeft het alleen nog maar te leren.
pi_6104883
In die 8 uur kan je prima wat rondkijken in Hong Kong. Er gaat een moderne trein van het vliegveld naar het centrum, kost weinig en is snel.
Je bagage kan je wel in een kluis op het vliegveld laten.
Kowloon is inderdaad wel leuker.

Andere aanrader is om de kabelbaan te nemen in Hongkong naar... weet de naam niet meer. Maar er is in ieder geval een uitkijkpunt waar je erg mooi de zons ondergang kan zien aan de ene kant van de berg en het langzaam aan gaan van alle lichtjes in de stad aan de andere kant.

Mama, dit is de lucht en dit is de zucht
pi_6279054
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 12:04 schreef Tjum het volgende:
In die 8 uur kan je prima wat rondkijken in Hong Kong. Er gaat een moderne trein van het vliegveld naar het centrum, kost weinig en is snel.
Je bagage kan je wel in een kluis op het vliegveld laten.
Kowloon is inderdaad wel leuker.

Andere aanrader is om de kabelbaan te nemen in Hongkong naar... weet de naam niet meer. Maar er is in ieder geval een uitkijkpunt waar je erg mooi de zons ondergang kan zien aan de ene kant van de berg en het langzaam aan gaan van alle lichtjes in de stad aan de andere kant.

De plek heet dus Victoria Peak. Neem de boot (2.20 HK $) en daarna of de bus (9.60 HK $) of de tram (20 HK $ enkeltje of 30 HK $ retour). De zonsondergang is heel mooi. Hopelijk zijn de foto's gelukt, dus heb even geduld.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_6279231
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 19:17 schreef Lucille het volgende:

[..]

De plek heet dus Victoria Peak. Neem de boot (2.20 HK $) en daarna of de bus (9.60 HK $) of de tram (20 HK $ enkeltje of 30 HK $ retour). De zonsondergang is heel mooi. Hopelijk zijn de foto's gelukt, dus heb even geduld.

Ik ben 14x in HongKong geweest maar nog nooit naar Victoria Peak
pi_6280979
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 19:24 schreef Aernout het volgende:

[..]

Ik heb nog onwijs staan kotsen in een restaurantje op Victoria Peak!
Had een beetje last van mn maag na de vlucht van tig uur, bijna geen slaap en een onwijze lading Dim Sum!
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 19:49:47 #18
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_6367091
Ik ga de 30ste van Oktober weg voor een 47 dagen durende trip van Peking naar HongKong. Ben ook al even door de LP aan het bladeren geweest voor dingen in HongKong, en daar stond Kowloon enzo ook al tussen.
Maybe ga ik ook maar eens dingen kopen als een digitale camera daar
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 19:57:16 #19
36075 MarkAJ
Vive La Marque
pi_6367191
Zelf heb ik in Kowloon een brander gekocht... Scheelde me een hoop geld. Was op goed geluk, want je wordt nogasl makkelijk opgelicht in HK (zeker Kowloon staat erom bekend)... Maar een digicam kan je gerust uitproberen, en als je hem wilt hebben, ff testen, en als ie het goed doet, NIET MEER LOSLATEN, dan weet je zeker dat je die specifieke meeneemt nadat je betaald hebt.

Op airports nooit iets kopen, allemaal veeeeeel te duur. Vervolgens op de airport de verpakking en gebruiksaanwijzingen platmaken en in een enveloppe doen, samen met de bon (!) en die naar je adres versturen vanuit HK...

Toen ik ooit in USA een golfsetje kocht, was de eerste vraag van de douane hier of ze mijn portomonaie mochten zien... Daar toverden ze gelijk het bonnetje van het golfsetje uit, en ik mocht dus flink bijbetalen.... Sindsdien stuur ik bonnetjes en dergelijke op naar mezelf, nooit meer problemen gehad!

Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun idioot terug.
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 19:59:11 #20
36075 MarkAJ
Vive La Marque
pi_6367226
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 19:24 schreef Aernout het volgende:

[..]

offtopic: Victoria Peak is zeer de moeite waard voor een mooie panorama van HK.... Maar om er speciaal voor naartoe te gaan... zoveel is het ook weer niet. /offtopic
Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun idioot terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')