ik ga vrijdag naar Vietnam
Nu vliegen we via Hong Kong waar we een overstap van 8 uur hebben. Wie heeft daar ervaring mee? Kan je bijvoorbeeld een citytripje maken?
Een andere vraag is hoe de prijzen in Hong Kong zijn, ik wil namelijk graag een digitale camera en vroeg me af of het misschien verstandig is om deze daar te kopen. Hong Kong heeft natuurlijk de naam om een Shoppers Paradise te zijn maar is dat ook daadwerkelijk zo?
Alvast bedankt, Raymond
Als je binnen Airport blijft heb je boven ergens een audio-shop, wel duurder dan buiten Airport.
Mocht je de tijd hebben om je buiten te begeven dan kan je naar Mong Kok (Centre) gaan, moet je even zoeken maar daar zijn ze heel goedkoop.
Alleen je moet je cam goed verstoppen voor de douane in NL, ze kunnen je nog aardig wat centen kosten.
Een citytrip naar HongKong is zeker de moeite waard. Duurt een uurtje om van het vliegveld naar de stad te komen. Met een NL paspoort heb je geen visum nodig.
[Dit bericht is gewijzigd door Aernout op 07-09-2002 13:24]
quote:Geen visum, dat scheelt alweer.
Op zaterdag 07 september 2002 13:22 schreef Aernout het volgende:
HongKong is een van de duurste plaatsen ter wereld om electronica te kopen. Bovendien is oplichterij daar schering en inslag. Niet doen dus.Een citytrip naar HongKong is zeker de moeite waard. Duurt een uurtje om van het vliegveld naar de stad te komen. Met een NL paspoort heb je geen visum nodig.
--->
here is the shedule:
Januari 15 13.35 Leave Amsterdam ( Schiphol)
Januari 16 08.15 Arrival at Hong Kong.
Januari 18 23.35 Leave at Hong Kong
Januari 19 10.30 Arrival at Adelaide (Au)
Februari 23 14.55 Leave at Merlbourne.
Februari 23 21.00 Arrival at Hong Kong
Februari 24 00.15 Leave at Hong Kong
Februari 24 06.30 Arrival at Amsterdam (Schiphol).
quote:Huh?
Op zaterdag 7 september 2002 17:32 schreef ray_nl het volgende:
Beetje gemixte reacties....Dan moeten we het daar maar zien denk ik!
Bedankt in ieder geval!
Ik zie hier veel wat echt wel advieswaardig is,
Januari 15 vlieg ik met Cathay.
eerst HK daarna adelaide.
Ik daag iedereen die dit leest eens te probren om van NL in AU te komen in januari 2003... Probeer het maar eens.
Andere aanrader is om de kabelbaan te nemen in Hongkong naar... weet de naam niet meer. Maar er is in ieder geval een uitkijkpunt waar je erg mooi de zons ondergang kan zien aan de ene kant van de berg en het langzaam aan gaan van alle lichtjes in de stad aan de andere kant.
quote:De plek heet dus Victoria Peak. Neem de boot (2.20 HK $) en daarna of de bus (9.60 HK $) of de tram (20 HK $ enkeltje of 30 HK $ retour). De zonsondergang is heel mooi. Hopelijk zijn de foto's gelukt, dus heb even geduld.
Op vrijdag 4 oktober 2002 12:04 schreef Tjum het volgende:
In die 8 uur kan je prima wat rondkijken in Hong Kong. Er gaat een moderne trein van het vliegveld naar het centrum, kost weinig en is snel.
Je bagage kan je wel in een kluis op het vliegveld laten.
Kowloon is inderdaad wel leuker.Andere aanrader is om de kabelbaan te nemen in Hongkong naar... weet de naam niet meer. Maar er is in ieder geval een uitkijkpunt waar je erg mooi de zons ondergang kan zien aan de ene kant van de berg en het langzaam aan gaan van alle lichtjes in de stad aan de andere kant.
quote:Ik ben 14x in HongKong geweest maar nog nooit naar Victoria Peak
Op maandag 14 oktober 2002 19:17 schreef Lucille het volgende:[..]
De plek heet dus Victoria Peak. Neem de boot (2.20 HK $) en daarna of de bus (9.60 HK $) of de tram (20 HK $ enkeltje of 30 HK $ retour). De zonsondergang is heel mooi. Hopelijk zijn de foto's gelukt, dus heb even geduld.
quote:Ik heb nog onwijs staan kotsen in een restaurantje op Victoria Peak!
Op maandag 14 oktober 2002 19:24 schreef Aernout het volgende:[..]
Ik ben 14x in HongKong geweest maar nog nooit naar Victoria Peak
Op airports nooit iets kopen, allemaal veeeeeel te duur. Vervolgens op de airport de verpakking en gebruiksaanwijzingen platmaken en in een enveloppe doen, samen met de bon (!) en die naar je adres versturen vanuit HK...
Toen ik ooit in USA een golfsetje kocht, was de eerste vraag van de douane hier of ze mijn portomonaie mochten zien... Daar toverden ze gelijk het bonnetje van het golfsetje uit, en ik mocht dus flink bijbetalen.... Sindsdien stuur ik bonnetjes en dergelijke op naar mezelf, nooit meer problemen gehad!
quote:offtopic: Victoria Peak is zeer de moeite waard voor een mooie panorama van HK.... Maar om er speciaal voor naartoe te gaan... zoveel is het ook weer niet. /offtopic
Op maandag 14 oktober 2002 19:24 schreef Aernout het volgende:[..]
Ik ben 14x in HongKong geweest maar nog nooit naar Victoria Peak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |