abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123498245
Hoi!

Mijn naam is Sander.

Voor een project op school willen we beleggen toegankelijk gaan maken voor jongeren. We gaan beleggen simpel uitleggen zonder moeilijke termen, en aankaarten waar je op moet letten bij het beleggen. Tevens geven we een advies over een selectie van stabiele aandelen.

We zouden graag van jullie willen weten hoe jullie hier tegenaan kijken? Voor de jongeren: weten jullie wat beleggen is, doen jullie er zelf ook aan? Hoe heb je dit jezelf aangeleerd en waar ontvang je problemen?

We willen het in de vorm van een website gieten met de naam Simbel (simpel beleggen). Wat vinden jullie van deze naam? Nog andere ideeën?

Geïnteresseerden in dit project mogen altijd een privé bericht sturen.

Bij voorbaat dank!
awsg
  vrijdag 1 maart 2013 @ 13:48:17 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_123498337
Je leert het door het te doen, dus klein beginnen.
Nou zul je met 100 euro nooit veel winst maken, vanwege transactiekosten, tenzij je heel risicovol gaat beleggen. Maar je leert er wel van.
pi_123498664
Klopt, we gaan ons wel focussen op het leerproces. Een paar tientjes per maand is voor jongeren wel mooi meegenomen, en sommige hebben wat meer geld te besteden (spaargeld).

We zijn overigens al begonnen met het programmeren van de website, en hebben een budget klaar liggen voor de marketing kosten.
awsg
pi_123505950
Wat is jullie doelgroep? Jongeren van bijvoorbeeld de middelbare school of HBO en universiteiten?
pi_123506783
Ondernemende jongeren/jongeren met ambitie vanaf 18 jaar.
awsg
pi_123509930
woensdag, 10 feb 2010
Robeco beëindigt Young Dynamic Fund

Robeco laat het Robeco Young Dynamic fonds opgaan in het Luxemburgse wereldaandelenfonds Robeco Global Stars.

Aanleiding is een afnemende interesse van jongeren voor dit fonds dat in 1998 is opgezet om deze doelgroep met fondsbeleggen kennis te laten maken.
pi_123530656
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:09 schreef steen123 het volgende:
Ondernemende jongeren/jongeren met ambitie vanaf 18 jaar.
Les 1: Als je ondernemend bent moet je juist investeringen aantrekken, eventueel van een belegger. De ondernemer is waarin je investeert of belegt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_123534457
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:45 schreef steen123 het volgende:

Tevens geven we een advies over een selectie van stabiele aandelen.

Daar kan je je beter niet aan wagen. Kun je alleen maar gezeik door krijgen. Bovendien ben je snel uit-geadviseerd. Behalve de Olie en Unilever is helemaal niets meer stabiel
pi_123537217
DSM is ook wel stabiel?
pi_123549013
Je kan natuurlijk ook gewoon een account aanmaken op een site als iex.nl en dan fictief beleggen ;)
Dat deed ik ook toen ik een jaar of 16/17 was. Met de kennis van nu koos ik mijn fondsen altijd redelijk random maar het werkte wel en het heeft bij mij mijn enthousiasme voor beleggen alleen maar aangewakkerd ;)

Maar het uitleggen van financiële termen op een manier die voor jongeren begrijpelijk is, lijkt mij ook wel een goed idee ;) Misschien kan je dit ook een beetje visualiseren met plaatjes en filmpjes. Hier is al veel over te vinden op het internet (zoek eens naar de youtube kanalen MBAbullshitDotCom en graphixmdp) maar dit is allemaal in het engels. Ik denk dat er zeker onder jongeren toch wel de behoefte zal bestaan om dit soort zaken in het Nederlands uitgelegd te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')