abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 mei 2013 @ 20:23:38 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125994019
Kubus mag de komende tien jaren gaan rijden in Utrecht. Het beroep dat xx tegen de gunning aangetekend had is afgewezen

http://www.regioutrecht.n(...)oerder-regio-utrecht
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 9 mei 2013 @ 14:55:04 #152
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_126336250
Sinds afgelopen woensdag is de Coentunnel in Amsterdam tijdelijk afgesloten waardoor de bussen van R-Net (Connexxion) een omleiding moeten volgen. Deze omleiding voert kennelijk door een viaduct van 3,3 meter hoog waar de normale bussen (ook het GVB met lijn 36) onderdoor kunnen maar met de semi tourbus past dat dus net niet...



Zo te zien gelukkig bijna geen schade, mede te danken aan de "botsbalk" voor het viaduct.

En hier een plaatje van de soort bus waar het om draait maar dan in een betere kwaliteit. :P

Tok.
pi_126341091
Die bussen hierboven zijn van EBS en niet van Connexxion.

Ik rijd zelf met deze bussen, bussen worden gereden door Oostenrijk Touringcars, in opdracht van EBS.

Er is vanuit EBS noch Oostenrijk gecommuniceerd over de situatie bij de Coentunnel en wat de te rijden route zou moeten zijn.
Dan krijg je dit soort incidenten..
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:16:56 #155
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126341923
Ik zit in een splinternieuwe Heuliezbus. Dat ruik je gewoon en ik word er misselijk van :r
pi_126361283
quote:
ARNHEM - De 'Broodbus', die Herman Brood in 1990 met spuitbussen onder handen nam, wordt uit elkaar gehaald.

Schilder Edwin Janssen uit Arnhem demonteert de beschilderde platen aan de buitenkant van de trolleybus met een slijptol. Waar de kunst daarna belandt, is nog onduidelijk.

"Dit zal wel tot woede leiden van kunstliefhebbers", zegt Janssen. Onterecht, vindt hij. "Nu staat de bus weg te roesten in een loods. Het wordt tijd dat er iets met het kunstwerk gebeurt", zegt Janssen.

Eigenaar Jan de Graaf, die de bus in 1994 kocht, gaf toestemming om het voertuig uit elkaar te halen. In de hoop dat iemand een goede locatie voor de kunst oppert. Janssen: "Daarvoor heeft Arnhem nog even de tijd. Hier ben ik wel een paar maanden mee bezig."

De bus is afgedankt en staat al jaren in een loods van de voormalige steenfabriek Meinerswijk.


Beetje jammer van 't stukje historie...
pi_126372143
De Ambassador bussen van Syntus Gelderland / Veluwe Streek en Syntus Overijssel zijn nu ook als schaal model verschenen. Over anderhalve week kan ik mijn exemplaar van de Gelderse bus op halen :Y
pi_126388599
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:48 schreef AeroxV8 het volgende:
Die bussen hierboven zijn van EBS en niet van Connexxion.

Ik rijd zelf met deze bussen, bussen worden gereden door Oostenrijk Touringcars, in opdracht van EBS.

Er is vanuit EBS noch Oostenrijk gecommuniceerd over de situatie bij de Coentunnel en wat de te rijden route zou moeten zijn.
Dan krijg je dit soort incidenten..
Zijn die bussen eigenlijk van EBS of van Oostenrijk? Vind ze meer lijken op touringcars dan op lijnbussen...
pi_126388970
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:58 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Zijn die bussen eigenlijk van EBS of van Oostenrijk? Vind ze meer lijken op touringcars dan op lijnbussen...
De bussen zijn van EBS.
Omdat EBS bij de ingang van de concessie de speciale diensten die met deze bussen gereden worden (Bizzliner) niet in die dienstroosters van de chauffeurs kon verwerken hebben ze besloten deze diensten uit te besteden.
Zo ging het bij Arriva ook al toen TCR de Q-liners reed.

Omdat Oostenrijk deze diensten rijdt, de brandstof, schades, het onderhoud etc. betaald mag Oostenrijk de bussen ook gebruiken voor besloten vervoer.

Afgelopen december heeft EBS echter 9 bussen teruggenomen en zijn ze zelf een aantal diensten gaan rijden, zowel in de spits als in de dal uren.
Het zou mij niet verbazen dat ze aankomende december nog meer diensten gaan overnemen, of misschien zelfs wel het hele pakket terugnemen.
Er gaan onder de chauffeurs momenteel de wildste verhalen rond..
Helaas is er vanuit EBS noch Oostenrijk geen enkele communicatie omtrent deze kwestie, dus de verhalen worden tot op heden ook nog niet ontkracht.
pi_126403671
Gister twee speciale bussen zien rijden. Op A7 ten hoogte van Scheemda (ligt hier )een Volvo van Veolia in Brabant Liner-uitvoering en in Oude Pekela een geheel witte O407 met Duits kenteken met in de filmkast "Sonderfahrt" en achterop een geel vierkant bord (was schoolvervoer aanduidt).
pi_126403723
Zoiets als deze:

  maandag 13 mei 2013 @ 10:59:54 #162
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_126421959
Zaterdag een feestje gehouden, was ook een bus :P



pi_126535853
Leuk filmpje over de Letse trolleybus, inclusief kijkje op het wagenpark, opstart en rondrit:

pi_126593311
Net terug uit Duitsland. Terugrit veelal binnendoor.
Het valt mij op dat de meeste maatschappijen met Setra rijden. Hier in Nederland zie je vrijwel nooit op de lijndienst, zeker niet door gevestigde maatschappijen. Wel door hen die in opdracht rijden.
4 van de 5 bussen die ik in Duitsland zag, was Setra.
Verder veel Mercedes, maar dan ook vaak de O405, O408, oud model Integro en heel soms tweede serie Citaro in alle maten.
Maar eerste serie Citaro dus niet en de O405 doen het best in de bergen.
pi_126631539
Bus te koop op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/633566618

Weet iemand welke maatschappij deze oorspronkelijk was, ik herken de stoelbekleding niet.
pi_126655488
Bus is import, komt oorspronkelijk uit Luxemburg (CFL) weg.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 18:45 schreef marcel.nl het volgende:
Net terug uit Duitsland. Terugrit veelal binnendoor.
Het valt mij op dat de meeste maatschappijen met Setra rijden. Hier in Nederland zie je vrijwel nooit op de lijndienst, zeker niet door gevestigde maatschappijen.
Enige Setra op lijndienst is die van Noot die voor Syntus Veluwe rijdt. Die heeft volgens weer het alleenrecht op lijn 87 (Nijkerk-Barneveld) sinds december. Daarvoor op lijn 103 en 105/205.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 mei 2013 @ 22:43:05 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126655620
Juijn rijdt met Setra's voor Arriva op lijn 165/166 in Noord-Brabant
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126666904
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Juijn rijdt met Setra's voor Arriva op lijn 165/166 in Noord-Brabant
Niet Noord-Brabant maar Rivierenland, omgeving Tiel / Geldermalsen
  zondag 19 mei 2013 @ 19:43:46 #169
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_126734061
Drenthe Tours heeft ook een Setra in Q-liner kleuren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 26 mei 2013 @ 17:42:30 #170
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_127031010


The VDL Bus & Coach Citea range of public transport buses is now also available in an articulated version, the Citea SLFA (Low Floor Articulated). This new model will become available by the end of 2013 in a Euro 6 version in two different lengths: the SLFA-180 with a length of 18 metres and SLFA-187 with a length of 18.75 metres.

The VDL Citea articulated bus will a completely flat floor, can be used both for city and regional transport. Thanks to its innovative lightweight construction, the Citea has a low net weight, according to VDL. As an option, the section behind the turntable can also be fitted a wheelchair platform. During the design of the Citea SLFA considerable attention was given to the flow of passengers to and from the entry and exit doors. The Citea SLFA is available in a 3- or 4-door version.

Key requirements during the development of the Citea SLFA were safety and driveability. Handling and stability have been tested under all possible conditions. The high degree of modularity not only results in a tailored solution for each deployment area but also benefits the operator in many ways, in connection with repairs, maintenance and stocked parts for example. The driveline, front module, and driver's cockpit of the Citea SLFA are identical to those of the standard Citea SLF.



During the 60th UITP Mobility & City Transport Exhibition VDL Bus & Coach presented an electric version of the Citea SLF Low Floor with a length of 12 metres. The ability to choose from various electric drives and battery packages ensures that the most ideal and optimal combination can be selected for every deployment area, without consequences for accessibility, interior layout or comfort, according to VDL.

The Citea Electric is not just another electric bus, says VDL; it offers operators a unique range of possibilities for optimal configuration to match any operational requirements and wishes. The greatest challenge in the development of the VDL Citea Electric lay in finding solutions to fulfil the requirements, needs and wishes of the European market. It was up to the VDL Bus & Coach engineers to combine available technologies to obtain cost-effective operational systems – systems suitable for each specific type of deployment, city and local situation – ultimately resulting
in electric zero-emission buses able to fully meet the demands of regular scheduled service, as VDL claims. The modular system from which the Citea range is built also played a large role in the development of this electric variant. This approach allowed the electric elements to be integrated without compromising the essential Citea features, such as lightweight construction, optimized accessibility and comfort

The variant with a large battery charged via a plug-in connection is most suitable for use over longer distances without interim recharging. This does, however, limit the number of passengers. If the operator opts for a more flexible concept, without consequences for the number of passengers and which is recharged periodically during operation, there are more possibilities. In this case a relatively small battery can be combined with various quick-charging methods, such as induction, trolley or plug-in. For optimum operation the ‘range extender’ can be added, which makes it possible to cover distances of more than 200 km on a single charge. Adding a range extender has no consequences for the number of passengers or the comfort. The VDL Citea Electric offers a range of possibilities, solutions and modules that meet the operational requirements for each local situation. The Citea Electric, which was introduced during the UITP in Geneva, is equipped with wheel hub motors.

eindelijk weer wat geleeds uit heerenveen _O_
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 mei 2013 @ 17:48:32 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127031240
daar was het wachten al op :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127031311
Mooie bussen.
pi_127032803
Eindelijk weer een mooie Nederlandse gelede sinds de Duvedec!
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_127040804
Is er al een soort vervangende / soortgelijke site als Openbaar Vervoer in Boskoop?
  Spellchecker zondag 26 mei 2013 @ 23:51:25 #175
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_127050765
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:02 schreef marcel.nl het volgende:
Is er al een soort vervangende / soortgelijke site als Openbaar Vervoer in Boskoop?
Dan moet er weer ergens een fanatieke chauffeur opstaan die bereid is zijn baan op het spel te zetten door er alles over op internet te zetten.

De afgelopen zoveel jaar was alleen die Martie daar kennelijk toe bereid, en ik zie helaas niet snel een opvolger ten tonele verschijnen :{
Tevens -purist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')