abonnement Unibet Coolblue
pi_124367223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:55 schreef Chandler het volgende:

[..]

Maar dan zijn ze alsnog amper klikbaar, heb je het voorbeeld gezien wat ik poste? dat is toch een geweldige oplossing?!
Ze stonden zo ver uit elkaar dat ze goed klikbaar waren. Het voorbeeld is inderdaad wel een mooie oplossing, hoewel ik het irritant vind dat de groep weer naar elkaar toe gaat zodra je één marker aanklikt. Als je van een groep van 5 markers dan alle marker wilt bekijken moet je 10 keer klikken
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_124367304
Zover was ik nog niet, maar mijn markers zijn voorzien van een voorbeeld plaatje.

bv


En dan is het wel handig als je op 1tje kunt klikken en de rest zichtbaar is ;)

Maar moet zeggen dat het best pittig is, maar goed heb de hele dag! *)

[ Bericht 19% gewijzigd door Chandler op 22-03-2013 11:12:15 ]
Just say hi!
pi_124367540
Wat je nog kunt overwegen is een combinatie van groeperen en dat voorbeeld wat je gaf. Dat je op een bepaald zoomniveau groepeert en dat je dan door te klikken op de marker kunt inzoomen naar het gebied. En dan vanaf daar dat voorbeeld gebruiken. Als ik namelijk naar het voorbeeld kijk en naar de screenshot, dan vraag ik me af of het wel zo net is om op dit niveau alle markers te laten zien?

Zoiets als deze site bedoel ik: Hierbij zie je eerst één marker voor een heel gebied en pas na doorklikken en inzoomen zie je alle markers binnen dat specifieke gebied: http://utrecht.gemgids.nl/bomenkaart/
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_124367610
Mijn markers zijn op basis van provincie, dus als je van provincie veranderd krijg je de markers van de gegeven provincie te zien.

En om eerlijk te zijn gaat mijn kennis niet zo ver dat ik een voorbeeld zoals aangeven in jou post voor elkaar krijg... :{ al is het natuurlijk wel een prachtige oplossing maar niet voor het specifieke probleem waar ik nu mee stoei..

Maar als je goed leesbare documentatie weet voor het laden van markers op basis van het zichtbare gedeelte van google maps houd ik mij aanbevolen! B-)

[ Bericht 4% gewijzigd door Chandler op 22-03-2013 11:28:20 ]
Just say hi!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:29:25 #180
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_124367957
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:55 schreef Chandler het volgende:

[..]

Maar dan zijn ze alsnog amper klikbaar, heb je het voorbeeld gezien wat ik poste? dat is toch een geweldige oplossing?!
Meestal kun je wel inzoomen waardoor het stapeltje markers wat verder uit elkaar staat. Die oplossing die je postte is best redelijk alleen dat hij de hele tijd weer terug in een groep staat is irritant, dan zoom ik liever één keer in.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_124368047
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:29 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Meestal kun je wel inzoomen waardoor het stapeltje markers wat verder uit elkaar staat. Die oplossing die je postte is best redelijk alleen dat hij de hele tijd weer terug in een groep staat is irritant, dan zoom ik liever één keer in.
Klopt, want je kunt zoomen tot je een ons weegt maar de markers blijven elkaar overlappen... :{ Ga eens kijken of er nog meer van dit soort oplossingen zijn..
Just say hi!
pi_124368107
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:14 schreef Chandler het volgende:
Mijn markers zijn op basis van provincie, dus als je van provincie veranderd krijg je de markers van de gegeven provincie te zien.

En om eerlijk te zijn gaat mijn kennis niet zo ver dat ik een voorbeeld zoals aangeven in jou post voor elkaar krijg... :{ al is het natuurlijk wel een prachtige oplossing maar niet voor het specifieke probleem waar ik nu mee stoei..

Maar als je goed leesbare documentatie weet voor het laden van markers op basis van het zichtbare gedeelte van google maps houd ik mij aanbevolen! B-)
In het door mij gegeven voorbeeld worden de markers al in de database gegroepeerd. Je zou dan moeten gaan groeperen op basis van provincie / gemeente / wijk / buurt. Het CBS bied downloads waaruit je kunt halen welk gebied bij welke gemeente / wijk / buurt hoor: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)013-2012-b68-pub.htm

Maar ik vrees dat dat dan toch wat te ingewikkeld voor je wordt :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_124368458
Daar vrees ik dan ook voor, zat al te zoeken of ik op basis van zoom gegevens de markers zou kunnen inladen via json, maar snap nog niet helemaal (en is ook amper te vinden tot zover) hoe ik de zoom_changed functie kan gebruiken om de markers opnieuw te laden binnen de 'bounds' van de map..
Just say hi!
pi_124369322
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:50 schreef Chandler het volgende:
Daar vrees ik dan ook voor, zat al te zoeken of ik op basis van zoom gegevens de markers zou kunnen inladen via json, maar snap nog niet helemaal (en is ook amper te vinden tot zover) hoe ik de zoom_changed functie kan gebruiken om de markers opnieuw te laden binnen de 'bounds' van de map..
Je moet een eventlistener gebruiken. In de broncode van de bomenkaart zie je daar wel een implementatie van:
1GEvent.addListener(gmap, "zoomend",   function(o,n) { myself._zoomEnd(o,n); })

Als dat event dan is getriggerd moet je de nieuwe markers opvragen voor het zichtbare gebied.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_124369974
Klopt, alleen moet ik alle bounds hebben ipv 2.

Ben net even wezen stoeien met het scriptje op
https://groups.google.com(...)s-api-v3/AskJ_bXZVVA

en heb het werkend gekregen *) deze werkt anders ook erg fijn, ga deze dus ombouwen zodat ik deze kan gebruiken, echter werkt de zoom daar niet in dus moet ik daar ook nog een speciale functie voor schrijven waarbij ik van alle bounds gebruik maak..

-edit- God wat simpel :P door een paar extra regels werkt zoom ook ;)
1
2
3
4
        google.maps.event.addListener(map, 'zoom_changed', function() 
        { 
            BoundBasedMarkers(map) 
        }); 

-edit-

Iemand die misschien een tutorial weet over hoe ik het beste AJAX kan gebruiken voor de content van infoWindow? en eventueel hoe ik de infoWindow qua vormgeving kan aanpassen? dus niet de uitleg op google zelf maar een tutorial dit dit goed uitlegt?

[ Bericht 22% gewijzigd door Chandler op 22-03-2013 13:17:45 ]
Just say hi!
pi_124379697
Hallo forum gebruikers,

ik weet niet of ik hier juist ben, maar heb een vraag over php mysql.

ik heb een formulier waaruit ik gegevens haal en die in een database plaats.
alles werkt prima, op 1 ding na. als er in een veld niets is ingevuld dan wordt dit als 0 opgeslagen in de database, de standaardwaarde van de cel in de database staat op NULL,

hoe kan ik ervoor zorgen dat er geen 0 wordt opgeslagen?

alsvast dank voor de hulp
pi_124379850
Hoi beginner ;) wat is je structuur en welk veld zorgt voor een 0? want een 0 wordt bijna altijd gebruikt voor een numeriek veld.
Just say hi!
pi_124380175
ik heb een formulier gemaakt, daar kan ik gegevens invullen, maar niet alle gegevens zijn verplicht.
deze gegevens haal ik door middel van post uit het formulier en plaats deze in de database

even een kort voorbeeldje van de code, zodat het duidelijker wordt.

1
2
<input type="number" name="aandacht">
<input type="number" name="teamwork">

de sql code is:

1
2
3
<?php
$sql 
"INSERT INTO status (aandacht, teamwork) VALUES ('".mysql_real_escape_string($_POST['aandacht'])."','".mysql_real_escape_string($_POST['teamwork'])."')";
?>

als ik gegevens in de velden invoer slaat ie deze ook netjes op, alleen als ik ze leeg laat zet ie er 0 neer
pi_124380556
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:35 schreef Rockfire het volgende:

[..]

In het door mij gegeven voorbeeld worden de markers al in de database gegroepeerd. Je zou dan moeten gaan groeperen op basis van provincie / gemeente / wijk / buurt. Het CBS bied downloads waaruit je kunt halen welk gebied bij welke gemeente / wijk / buurt hoor: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)013-2012-b68-pub.htm

Maar ik vrees dat dat dan toch wat te ingewikkeld voor je wordt :P
Ik heb ze eventueel als GEOJSON, ooit voor ander project gebruikt:

http://dl.dropbox.com/u/3055426/gemeente.json

En voor buurtinformatie: https://www.dropbox.com/s/runes0e56x1wr82/cbsgeojson.zip
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_124380661
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:30 schreef googlie1978 het volgende:
ik heb een formulier gemaakt, daar kan ik gegevens invullen, maar niet alle gegevens zijn verplicht.
deze gegevens haal ik door middel van post uit het formulier en plaats deze in de database

even een kort voorbeeldje van de code, zodat het duidelijker wordt.
[ code verwijderd ]

de sql code is:
[ code verwijderd ]

als ik gegevens in de velden invoer slaat ie deze ook netjes op, alleen als ik ze leeg laat zet ie er 0 neer
Je hebt waarschijnlijk een default staan, om dat na te checken moet je even

1SHOW CREATE TABLE status
doen

Denk ik..

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2013 17:54:10 ]
pi_124380728
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:46 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Wat moet ie er dan neerzetten.. een lege string?
Een lege string is wat anders dan null he ;)
Als het een nummeriek veld is zet je er dus null in.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_124380822
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een lege string is wat anders dan null he ;)
Als het een nummeriek veld is zet je er dus null in.
Zie mijn edit :@
  † In Memoriam † vrijdag 22 maart 2013 @ 18:01:25 #193
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_124381076
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:30 schreef googlie1978 het volgende:
ik heb een formulier gemaakt, daar kan ik gegevens invullen, maar niet alle gegevens zijn verplicht.
deze gegevens haal ik door middel van post uit het formulier en plaats deze in de database

even een kort voorbeeldje van de code, zodat het duidelijker wordt.
[ code verwijderd ]

de sql code is:
[ code verwijderd ]

als ik gegevens in de velden invoer slaat ie deze ook netjes op, alleen als ik ze leeg laat zet ie er 0 neer
Dat komt omdat je type = number gebruikt voor je input. Je hebt geen min en max ingevoerd, dus dan begint hij gewoon bij 0.

En/of een default in je database.
Carpe Libertatem
pi_124381394
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb ze eventueel als GEOJSON, ooit voor ander project gebruikt:

http://dl.dropbox.com/u/3055426/gemeente.json

En voor buurtinformatie: https://www.dropbox.com/s/runes0e56x1wr82/cbsgeojson.zip
Ik heb ze al in een database staan ;) En al gebruikt voor diverse google maps applicaties :) (die bomenkaart van Utrecht heb ik ooit ook aan meegeholpen)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 maart 2013 @ 22:53:06 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_124393409
Ik heb weer een wazig probleem

Op een website heb ik MultiViews aangezet in .htaccess om Userfriendly URL's te maken. Sinds gisteren werkt het niet meer na een update van de hoster.

Die blijft nu roepen dat mijn script een fout bevat, maar naast het feit dat dat sowieso onmogelijk is ( :P ) werkt mijn script nog steeds prima als ik in de url .php aan de pagina toevoeg. Met andere woorden

http://<domein>/<pagina>/<iets> geeft een 404
http://<domein>/<pagina>.php/<iets> werkt foutloos.

Eerst dacht ik dat Multiviews simpelweg disabled was, maar vandaag vond ik wat leuks uit

http://www.hansbakkerlederwaren.nl/test (test.html) WERKT
http://www.hansbakkerlederwaren.nl/images/beheer (beheer.gif) WERKT
http://www.hansbakkerlederwaren.nl/test2 (test2.php) werkt NIET...

http://www.hansbakkerlederwaren.nl/test2.php werkt dan uiteraard weer wel.

Dus blijkbaar is .php uitgesloten van content negotiation. Weet iemand of filetypes welke door multiviews geserveerd worden in de apache config gespecificeerd dan wel uitgesloten kunnen worden? En zoja waar?
pi_124399825
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:12 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ik heb ze al in een database staan ;) En al gebruikt voor diverse google maps applicaties :) (die bomenkaart van Utrecht heb ik ooit ook aan meegeholpen)
Heb het ook maar gedownloaded, altijd handig *) vandaag is mijn huiswerk infowindow ajax ;)

@Swets: wat is de content van je htaccess file?
Just say hi!
pi_124400038
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:12 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ik heb ze al in een database staan ;) En al gebruikt voor diverse google maps applicaties :) (die bomenkaart van Utrecht heb ik ooit ook aan meegeholpen)
Oki, overigens kun je volgens mij wel testen of er meerdere markers over elkaar heen staan, tegenwoordig gaat het volgens mij vrij makkelijk, maar weet nog wel toen ik jaar of 10 funda bouwde dat dat een grote uitdaging was, maar weet niet of we eigenlijk toen al google maps gebruikten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_124400043
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 07:05 schreef Chandler het volgende:

[..]

Heb het ook maar gedownloaded, altijd handig *) vandaag is mijn huiswerk infowindow ajax ;)

@Swets: wat is de content van je htaccess file?
Ja, kijk vooral ook naar 3DJS.org daar staan paar leuke heatmap samples in combinatie met geojson, ik zal maandag even mijn sample op basis van deze jaart neergooien :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_124400080
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 08:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, kijk vooral ook naar 3DJS.org daar staan paar leuke heatmap samples in combinatie met geojson, ik zal maandag even mijn sample op basis van deze jaart neergooien :)
Leuk! *) kan er altijd van leren! :) zal 3djs ook eens een bezoekje geven.

Even iets anders, wil nu mijn infowindow anders maken, dus custom.

1
2
3
4
5
<div class="infobox-wrapper">
    <div id="infobox">
        <div id="infobox-content">loading information.</dov>
    </div>
</div>
Bovenstaand is mijn html code voor mijn custom infowindow! *) werkt op zich goed, echter wil ik de content laten vervangen door en ajax aanroep (iets wat half werkt).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
google.maps.event.addListener(marker, 'click', function() 
        { 
            $.ajax({  
                url: '/test/ajax?name=' + name + '&id=' + id,
                success: function(data) {  
                    //infoWindow.setContent(data);
                    $('#infobox').innerHTML = data;
                    infoWindow.open(map, marker);  
                }  
            }); 
        }); 

Normaal zou ik via infoWindow.setContent(data) de content kunnen vervangen maar helaas vervang ik daarmee ook de styling van de divs en dat wil ik niet, vandaar dat ik dacht middels $('#infobox').innerHTML de content aan te passen maar dat werkt niet. Heeft iemand hier een oplossing voor? google bracht mij namelijk niet veel nuttigs :{
Just say hi!
pi_124400097
Volgens mij kan je gewoon $('#infobox').text(data); gebruiken, anders even googlen op jquery replace text within div.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')