abonnement Unibet Coolblue
pi_123336429
Bijna 13.000 veroordeelden lopen op dit moment vrij rond, terwijl ze eigenlijk in de cel zouden moeten zitten. Minister Opstelten en staatssecretaris Teeven zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

Opstelten en Teeven schrijven aan de tweede kamer dat elke eenheid van de Nationale Politie een team krijgt dat voortvluchtigen moet opsporen. De prioriteit ligt bij verdwenen daders van zeden- en geweldsmisdrijven.
Ook komen er meer mogelijkheden om paspoorten te laten vervallen of afgifte te weigeren.

Het grootste gedeelte van de huidige 13000 voortvluchtigen is veroordeeld voor diefstal of inbraak en moet een straf van minder dan drie maanden uitzitten.

Veroordeelden die hun proces in vrijheid mogen afwachten zijn vaak verdwenen op het moment dat ze veroordeeld worden. Daarnaast keren gevangenen soms niet terug van verlof.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rdeelden_vrij__.html

2000. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

2001. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

2002. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

2003. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

2004. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

2005. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

2006. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

2007. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

2008. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

2009. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

2010. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

2011. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

2012. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

2013. De minister en de staatssecretaris zullen strengere maatregelen gaan nemen om dit aantal te verminderen.

Oftewel...de Nederlandse ambtenaar heeft er geen zin in.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_123336740
13.000 mensen die liever constant over hun schouder kijken dan even in de gevangenis zitten. Snappen ze niet dat ze zichzelf min of meer levenslang geven ofzo?
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_123336924
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:26 schreef KwisatzHaderach het volgende:
13.000 mensen die liever constant over hun schouder kijken dan even in de gevangenis zitten. Snappen ze niet dat ze zichzelf min of meer levenslang geven ofzo?
Die worden niet gevolgd of opgespoord, echt niet. Hooguit bij een routine controle of bv een fuikcontrole.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 25 februari 2013 @ 19:32:20 #4
321876 Cherna
Fuck the System
pi_123337127
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:26 schreef KwisatzHaderach het volgende:
13.000 mensen die liever constant over hun schouder kijken dan even in de gevangenis zitten. Snappen ze niet dat ze zichzelf min of meer levenslang geven ofzo?
Och die zullen zich daar niet druk om maken. Die zijn daar niet zo mee bezig lijkt mij. Het verstand op nul zetten doet wonderen om je nergens zorgen over te maken en je vooral niet druk te maken. Op dat gebied is in NL alles mogelijk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 25 februari 2013 @ 19:33:02 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_123337168
Ze pakken liever de kleine overtredinkjes van normale burgers aan, veel makkelijker en het levert meer op.
pi_123337426
Ze zijn iig opgepakt en veroordeeld. Dat is al wonderbaarlijk.
  maandag 25 februari 2013 @ 20:39:17 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123341867
Als je nagaat wat je allemaal kan uithalen voordat je opgepakt wordt en wat je gedaan moet hebben om veroordeeld te worden is dit bericht nog triester.

Krijgen deze mensen terwijl ze voortvluchtig zijn nog gewoon hun uitkeringen doorbetaald of is dat inmiddels stopgezet? Want in dat geval vind ik het nog niet zo erg voor relatief lichte vergrijpen. Liever dat ze 30 jaar geen steun trekken dan dat ze 3 maanden brommen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_123342249
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:39 schreef LXIV het volgende:
Als je nagaat wat je allemaal kan uithalen voordat je opgepakt wordt en wat je gedaan moet hebben om veroordeeld te worden is dit bericht nog triester.

Krijgen deze mensen terwijl ze voortvluchtig zijn nog gewoon hun uitkeringen doorbetaald of is dat inmiddels stopgezet? Want in dat geval vind ik het nog niet zo erg voor relatief lichte vergrijpen. Liever dat ze 30 jaar geen steun trekken dan dat ze 3 maanden brommen.
Dit soort onderwerpen moeten ambtenaren aanpakken en uitvoeren. Ik vrees het ergste voor je.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 25 februari 2013 @ 20:45:59 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123342298
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:45 schreef cempexo het volgende:

Op maandag 25 februari 2013 20:39 schreef LXIV het volgende:
Als je nagaat wat je allemaal kan uithalen voordat je opgepakt wordt en wat je gedaan moet hebben om veroordeeld te worden is dit bericht nog triester.

Krijgen deze mensen terwijl ze voortvluchtig zijn nog gewoon hun uitkeringen do
Nou, vaak willen die ambtenaren best wel, maar mogen ze het niet. Een paar jaar terug was dit in het nieuws. De vakbond van wetsovertreders http://www.bondvanwetsovertreders.nl/ was toen tegen, omdat dit de privacy en belangen van hun doelgroep zou schaden. Hoe is dat toen afgelopen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_123342929
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, vaak willen die ambtenaren best wel, maar mogen ze het niet. Een paar jaar terug was dit in het nieuws. De vakbond van wetsovertreders http://www.bondvanwetsovertreders.nl/ was toen tegen, omdat dit de privacy en belangen van hun doelgroep zou schaden. Hoe is dat toen afgelopen?
Geen idee. Maar het lijkt me niet dat deze organistie boven een uitspraak van een rechter komt.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 25 februari 2013 @ 20:58:12 #11
321876 Cherna
Fuck the System
pi_123343021
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:39 schreef LXIV het volgende:
Als je nagaat wat je allemaal kan uithalen voordat je opgepakt wordt en wat je gedaan moet hebben om veroordeeld te worden is dit bericht nog triester.

Krijgen deze mensen terwijl ze voortvluchtig zijn nog gewoon hun uitkeringen doorbetaald of is dat inmiddels stopgezet? Want in dat geval vind ik het nog niet zo erg voor relatief lichte vergrijpen. Liever dat ze 30 jaar geen steun trekken dan dat ze 3 maanden brommen.
Hebben die wel een uitkering aangevraagd? De wietbranche doet goede zaken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 25 februari 2013 @ 20:58:42 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123343055
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:56 schreef cempexo het volgende:

[..]

Geen idee. Maar het lijkt me niet dat deze organistie boven een uitspraak van een rechter komt.
Nee, maar dan moet het dus eerst zo zijn dat voortvluchtige criminelen geen uitkering meer ontvangen of zich met voorrang kunnen inschrijven voor een sociale huurwoning. Ik weet niet of ze dit nu wettelijk veranderd hebben. Met VVD/CDA/PVV had je daar een kansje op, maar met een PvdA gebeurt zoiets natuurlijk niet zo snel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')