abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122260960
We gaan verhuizen *O* Weer inpakken -O- Maar voorlopig wel voor het laatst! *O* ! We hopen in de loop van volgende week (van 4 feb) of anders de week erna de sleutels te krijgen.

Vorig jaar juni zijn we verhuisd naar het VK omdat ik daar een jaartje mocht gaan studeren aan de universiteit van Hull. We hadden een huurhuisje gevonden, en we zouden wel zien hoe het allemaal zou lopen. Nou, het is ons heel erg bevallen, dus we besloten te blijven; ik nog een jaar studeren minimaal (master) en Mr.Mo heeft onlangs een baan gevonden in Leeds. Aangezien dat een eindje rijden van Hull is en ik erg flexibel ben in mijn universiteitsbezoeken hebben we besloten dichterbij te gaan wonen. Eigenlijk waren we weer op zoek naar een huurwoning, maar tijdens onze zoektocht kwamen we er achter dat we zoveel persoonlijke wensen hadden dat we zijn gaan kijken wat de koopmogelijkheden waren en vervolgens naar een mooi huis. Veel gezien op 'teh int0rwebs', veel ingelezen over de dorpen/stadjes, omgeving en ook gewoon zelf even gaan kijken om te zien of we het er wel uit konden houden.

Uiteindelijk enthousiast geworden over een huis in dorpje in Zuid-Yorkshire tussen Leeds, Doncaster en Sheffield in (iets wat ook fijn is als ik volgend jaar werk/PhD-plek mag gaan zoeken). Gaan kijken en onszelf voorgehouden niet te enthousiast te worden; het was immers onze eerste echte bezichtiging en het zou allemaal wel een flinke bult tegenvallen in 't echt.

Helaas. Het was prachtig. Het huis voldeed aan al onze harde eisen en heeft potentie om ook aan veel van onze persoonlijke wensen te gaan voldoen. Zijn nog wel naar een andere woning in dezelfde omgeving gaan kijken, maar die kon er niet aan tippen. We hadden al wel verwacht dat we geen heel moeilijke huizenzoekers waren, maar dat 't zo snel zou gaan? :o

Dus! O+

Het huis, een semi-detached extended cottage, is ergens aan het eind van de 19e eeuw gebouwd en was oorsporonkelijk vrij klein (vooral smal) en er zaten geen keuken en badkamer in, want dat hadden ze toen niet nodig ;) :')
Ergens in de 50'er jaren is de eerste aanbouw (extra slaapkamer, badkamer) eraan gebouwd en in de laatste 20 jaar verschenen er een garage en een (nieuwe) keuken. De technische keuring is in orde en er zijn geen (grote of progressieve) 'problemen'.

We kunnen/gaan er zo ongeveer direct in (wel even gordijnen etc vervangen ;) ) en gaan van daaruit aanpassen/klussen. Er zijn maar een paar dingen die echt moeten gebeuren voor we de laatste spullen overbrengen:

• gasleiding doortrekken naar de keuken (ze koken nu electrisch)
• afvoer voor vaatwasser doortrekken naar de woonkeuken (in de garage zit een aansluiting voor wasmachine preciés aan de andere kant van de muur waar de vaatwasser gepland staat).
• badkamer updaten met een douchecabine, maar daarvoor moeten nog even zien in hoeverre de tegels onder/achter het bad zijn doorgetrokken om te zien hoe groot dat project zou worden

Wat we nog willen doen:

• boven een toilet/wastafel plaatsen. Daarvoor offeren we een deel van de derde slaapkamer op
• keuken verven (die schrootjes op 't plafond ;( )
• tegeltjes in de keuken (behang met randje ;( )
• er zitten wat vaste bureaus en kasten in slaapkamer 2 en 3. Die willen we eigenlijk weg hebben (op het ouderwetse hoogslapertje na, die is voor neef en nichtje als ze komen logeren).

En dan de foto's maar!

De voorkant.

De achterkant.

Trap: die zie je direct als je de voordeur binnenkomt (check de gordijnen en vloerbedekking!)

Woonkamer (zit aan de linkerkant als je binnenkomt). Er ligt inmiddels mooi laminaat in!

Dining Room (zit aan de rechterkant als je binnenkomt).

Vanuit de eetkamer zit er een deur en als je die doorgaat kom je in de keuken uit.

Keukenkastjes met groot werkblad.

Keukenkastjes met gootsteen tegen de bar aan.

De badkamer zit beneden.

Garage met werkbank.

En er zit ook een wc in de garage ;) :') Handig als je aan het klussen bent in de kluspit en je niet met je vuile meuk door 't huis wilt!

Grote slaapkamer 1.

Met inloopkast!

Grote slaapkamer 2.

Grote slaapkamer 3.

Met een ouderwets schoolbureautje O+

Achterkant van het huis 's avonds O+

En dan de plannen ermee, voorzover we de maten een beetje goed hebben ingeschat:

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 01-02-2013 12:53:21 ]
Ja doei.
pi_122261100
Mo, eindelijk! Hoera! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator woensdag 30 januari 2013 @ 17:24:35 #3
45833 crew  Fogel
pi_122261187
Een felicitatie onder voorbehoud voorlopig ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:27:24 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122261353
Gelukkig!
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 30 januari 2013 @ 18:01:57 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_122264929
Oh, dat huisje met een plee in de garage O+
Ik had al een "deezjavuu" maar jullie huurden het dus eerst?

Maar hé, dadelijk echt aan de bak en het eigen maken, ik verheug me al op het klus- en verbouwtopic ^O^
Dat het maar heel snel officieel onder de figuurlijke pannen is, voorzichtige maar hoopvolle congrats alvast *O*
Waar het stinkt is het warm.
pi_122265136
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is het nu met de hypotheek perikelen ? :@
Vanmiddag bevestiging gehad van de bank dat ze nu écht helemaal tevreden zijn en dat het dus in orde is :) *O*
Ja doei.
pi_122265644
*O* *O*
pi_122267594
Gefeliciteerd! Kunnen jullie eindelijk weer rustig slapen. Of juist niet ;)
  Manager PR/Moderator woensdag 30 januari 2013 @ 19:45:54 #10
269689 crew  Viv
pi_122267933
Hoera! *O* Al zou ik nu pas rustig slapen als ik de sleutel had. :D
pi_122267975
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hoera! *O* Al zou ik nu pas rustig slapen als ik de sleutel had. :D
Yup. :') _O-
Ja doei.
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:29:00 #12
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_122274107
*O* *O*
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:59:16 #13
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_122275938
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Vanmiddag bevestiging gehad van de bank dat ze nu écht helemaal tevreden zijn en dat het dus in orde is :) *O*
Zou verdorie tijd worden!! Sukkels daar!!

Veel succes met de sleuteloverdracht!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_122279132
Thanks!

We hebben zojuist de eerste grote aankoop gedaan :o

Ja doei.
pi_122279455
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

OHMYGOD, ik ben zo blij voor je dat ik je zou kunnen zoenen ! :o

Oh wacht :D

Dat kan ik altijd wel :X

Feli :*
pi_122279480
quote:
17s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:50 schreef motorbloempje het volgende:
Thanks!

[ afbeelding ]
Kwijltje gedaan.
pi_122279882
feli ook ;
ben benieuwd : hoeveel square feet is de begane grond ( bebouwd) ;
en hoeveel kost zo iets dergelijks ?
(als dat te persoonlijk is : pm dan ff, heb interesse in wat zo n huisje in UK kost, thnx) ;
  Milf woensdag 30 januari 2013 @ 23:28:09 #18
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_122281197
Wauw! Wat gaaf bloem!
Ik wens jullie veel plezier en geluk in jullie droomhuis :*
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 30 januari 2013 @ 23:30:18 #19
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_122281290
quote:
Thanks!

[ afbeelding ]
Waaauw! Daar kun je goeie maaltijden op koken.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 30 januari 2013 @ 23:31:54 #20
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_122281363
quote:
Thanks!

[ afbeelding ]
Jeez, ga je een gaarkeuken beginnen ofzo? :D
pi_122281968
Zijn maar 2 pitten meer! Waren er ook zat met 8 pitten. Dat was ook weer niet zo nodig! Maar wel lekker de ruimte nu, en twee ovens, ook heel fijn. Kan niet wachten tot hij op z'n plek staat!
Ja doei.
  donderdag 31 januari 2013 @ 07:37:10 #22
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_122286833
quote:
Thanks!

[ afbeelding ]
supervet :o _O_
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_122287717
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:02 schreef quirigua het volgende:
feli ook ;
ben benieuwd : hoeveel square feet is de begane grond ( bebouwd) ;
en hoeveel kost zo iets dergelijks ?
(als dat te persoonlijk is : pm dan ff, heb interesse in wat zo n huisje in UK kost, thnx) ;
Staat ergens op de eerste pagina van het eerste topic! :)
Ja doei.
  Moderator donderdag 31 januari 2013 @ 09:42:57 #24
45833 crew  Fogel
pi_122288461
Grote aankoop inderdaad! Erg groot :D
Tof ding!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 31 januari 2013 @ 09:44:09 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122288494
quote:
Thanks!

[ afbeelding ]
Oeh nice! :Y _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties