abonnement Unibet Coolblue
pi_123878359
Gekookte lijnolie schijnt goed te werken. Goedkoop en te krijgen bij de bouwmarkten. Zelf heb ik geen ervaring met deze middelen, de meeste kunststof delen heb ik in kleur laten spuiten.
  Moderator zondag 10 maart 2013 @ 19:23:12 #227
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123878855
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:09 schreef mithrandirrr het volgende:
Gekookte lijnolie schijnt goed te werken. Goedkoop en te krijgen bij de bouwmarkten. Zelf heb ik geen ervaring met deze middelen, de meeste kunststof delen heb ik in kleur laten spuiten.
Heb wel eens over plastidippen nagedacht, maar eigenlijk wil ik geen tijd maken om dit te gaan doen :@
Elke maand een keertje insmeren is daarentegen wel prima :) Maar welk spul werkt echt, liever geen oma's middeltje :)
pi_123881989
Ik heb van de week m'n ouders auto overgekocht nu zij een nieuwe hebben. Mijn vader helpt wel eens mee in andermans tuinen dus de auto kan wel een goede schoonmaakbeurt gebruiken, zowel van buiten (polijsten) als van binnen (bekleding reinigen, goed uitzuigen).

Ik hou wel van aanpakken maar ik heb weinig trek om zelf te investeren in het materiaal en de apparatuur, dus ik twijfel of ik dit zal laten doen door een klein bedrijfje, zelfstandige of hobbyist die van wanten weet. Hoelang zijn ze daarmee bezig (een dag?) en wat is dan een goed prijsje?
  Moderator zondag 10 maart 2013 @ 20:30:55 #229
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123890374
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:23 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Heb wel eens over plastidippen nagedacht, maar eigenlijk wil ik geen tijd maken om dit te gaan doen :@
Elke maand een keertje insmeren is daarentegen wel prima :) Maar welk spul werkt echt, liever geen oma's middeltje :)
Je hebt er heel veel spullen voor, maar lijnzaadolie werkt echt het beste. Eventjes koken en direct aanbrengen op de plastic delen, hierdoor wordt het een heel mooie kleur zwart.
pi_123899292
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:58 schreef jitzzzze het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk goed spul om plastic weer zwart te krijgen?

Ik heb nu PB trim restorer, wat lekker naar kokos ruikt en makkelijk te verwerken is, maar het is ook binnen een week weer weg.
Auto Finesse Revive blijft bij de meeste al wat langer zitten.
C.Pro DLUX en Nanolex Trim Rejuvenator zijn coatings die het tot een half jaar of langer moeten houden op trims. Ideaal als je het mij vraagt :) Bij mij zit DLUX er sinds eind september op, en het zit er nog steeds op alsof het gister aangebracht is..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 08:17:15 #232
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123899388
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 08:07 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Auto Finesse Revive blijft bij de meeste al wat langer zitten.
C.Pro DLUX en Nanolex Trim Rejuvenator zijn coatings die het tot een half jaar of langer moeten houden op trims. Ideaal als je het mij vraagt :) Bij mij zit DLUX er sinds eind september op, en het zit er nog steeds op alsof het gister aangebracht is..
Ik zit erover te denken om de AF aan te schaffen. Ik vind de DLUX te duur, zoveel geld wil ik er niet aan besteden. Niet om het geld, maar omdat ik liever een fijne wax o.i.d. koop.

[ Bericht 3% gewijzigd door jitzzzze op 11-03-2013 08:31:09 ]
pi_123899883
DLUX op trims en er was minder dan 25% uit het flesje.
Dus een setje velgen had ik er ook nog mee kunnen doen.

En dat gecombineerd met de standtijd en tijdswinst na het wassen (geen omkijken meer na trims), is het me de aanschafprijs meer dan waard geweest :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 09:01:32 #234
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123899937
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 08:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
DLUX op trims en er was minder dan 25% uit het flesje.
Dus een setje velgen had ik er ook nog mee kunnen doen.

En dat gecombineerd met de standtijd en tijdswinst na het wassen (geen omkijken meer na trims), is het me de aanschafprijs meer dan waard geweest :D
Hmm, en gemakkelijk aan te brengen? Geen gekke uitlopers zoals BlackWOW heeft?
Hij komt toch alleen in die kit van 30ml?
pi_123900300
Ja het is echt super easy aanbrengen. Gewoon dun opwrijven, en na 5 a 10 minuten gewoon ff afnemen met suede doeken, en nabuffen met een mf doek en klaar. Neem er wel rustig de tijd voor, zodat je secuur werkt en het product gewoon dun aanbrengt (less is more, en het kost je onnodig veel geld anders)

Wel ff voor de zekerheid nitril handschoentjes aan (rubberen handschoentjes van de Kruidvat zijn ook goed), want het blijft chemische zooi.
Het spul droogt ook mooi egaal op, geen gekke lopers.
De glans is meer zijde achtig, en oogt vrij hard. In ieder geval niet vies vettig :D

Ze zeggen dat na opbrengen/afnemen het oppervlak 24 uur niet nat mag worden.
Ik had na 5 uur toch een kleine regenbui, en na overleg met Avi zelf (de man achter het product) bleek dat je na de regenbui toch ff het oppervlak nog een keer droog moet wrijven, om waterspots te voorkomen.

Maar gevoelsmatig breng ik het toch fijner aan als de auto lekker in de zon kan bakken die dag, dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 09:34:03 #236
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123900491
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 09:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja het is echt super easy aanbrengen. Gewoon dun opwrijven, en na 5 a 10 minuten gewoon ff afnemen met suede doeken, en nabuffen met een mf doek en klaar. Neem er wel rustig de tijd voor, zodat je secuur werkt en het product gewoon dun aanbrengt (less is more, en het kost je onnodig veel geld anders)

Wel ff voor de zekerheid nitril handschoentjes aan (rubberen handschoentjes van de Kruidvat zijn ook goed), want het blijft chemische zooi.
Het spul droogt ook mooi egaal op, geen gekke lopers.
De glans is meer zijde achtig, en oogt vrij hard. In ieder geval niet vies vettig :D

Ze zeggen dat na opbrengen/afnemen het oppervlak 24 uur niet nat mag worden.
Ik had na 5 uur toch een kleine regenbui, en na overleg met Avi zelf (de man achter het product) bleek dat je na de regenbui toch ff het oppervlak nog een keer droog moet wrijven, om waterspots te voorkomen.

Maar gevoelsmatig breng ik het toch fijner aan als de auto lekker in de zon kan bakken die dag, dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt :D
Oh oke, ik zag allemaal lui voorbij komen die hun halve wagen afplakten. En eindigden met allemaal uitlopers over hun lak.
Daar heb ik geen zin in. Ik vind het niet erg om er een keer een uurtje in te steken (zoveel plastic heb ik niet), maar afplakken e.d. heb ik geen zin in. :@
pi_123900718
Secuur werken en afplakken is totaal niet nodig..
En als je net over de lak gaat (is mij ook gebeurd toen ik ff niet oplette), veeg je het meteen met een suede doekje weg.. Totaal geen probleem. Tis niet dat het lak opvreet oid

Als je een half flesje over een stuk gooit zul je lopers krijgen idd.
Gewoon een make-up padje nemen, 2/3 druppels erop en dan verdelen over het plastic. Het spul is hartstikke zuinig in verwerken. Niks moeilijks aan toch?

Dan krijg je zeker geen lopers (mits je je auto niet nat laat worden de eerste 24 uur, want wellicht dat het daardoor komt..). Heb je een linkje naar die lopers? Ben wel benieuwd om te zien hoe hun dat voor elkaar gekregen hebben...
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 10:28:57 #238
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123901868
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 09:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Secuur werken en afplakken is totaal niet nodig..
En als je net over de lak gaat (is mij ook gebeurd toen ik ff niet oplette), veeg je het meteen met een suede doekje weg.. Totaal geen probleem. Tis niet dat het lak opvreet oid

Als je een half flesje over een stuk gooit zul je lopers krijgen idd.
Gewoon een make-up padje nemen, 2/3 druppels erop en dan verdelen over het plastic. Het spul is hartstikke zuinig in verwerken. Niks moeilijks aan toch?

Dan krijg je zeker geen lopers (mits je je auto niet nat laat worden de eerste 24 uur, want wellicht dat het daardoor komt..). Heb je een linkje naar die lopers? Ben wel benieuwd om te zien hoe hun dat voor elkaar gekregen hebben...
Heb zo geen linkje, heb meerdere topics op het carclean forum doorgelezen gisteren.

Je hebt me wel overtuigd nu, ik ga deze bestellen. Het blijft binnenkort vast wel een dag droog.
pi_123901969
Tis niet dat ik anderen direct wil overtuigen, maar ik ben er zelf echt tevreden over :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 10:43:45 #240
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 11 maart 2013 @ 20:36:25 #241
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123928545
Een vraagje aan de poetsers: Hoe krijg ik het makkelijkst (en goedkoopst) krassen weg van een auto? Ik heb een auto bekeken die mij wel aanstaat, alleen zit er een flinke kras links op het portier. De kras lijkt niet heel erg diep te zitten, maar is wel goed zichtbaar. Iemand tips?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 11 maart 2013 @ 20:46:13 #242
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_123929421
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:36 schreef monsterd. het volgende:
Een vraagje aan de poetsers: Hoe krijg ik het makkelijkst (en goedkoopst) krassen weg van een auto? Ik heb een auto bekeken die mij wel aanstaat, alleen zit er een flinke kras links op het portier. De kras lijkt niet heel erg diep te zitten, maar is wel goed zichtbaar. Iemand tips?
Blijf je er in hangen met je nagel of zie je de ondergrond?
Dan kan je hem wegpolijsten (met de hand) door middel van een pad en een polijstmiddel. Of eventueel 'verbloemen' met een product met fillers. Als je het goedkoop wilt doen, kun je misschien langs iemand rijden die het voor jou wilt doen (tegen een kleine vergoeding).
pi_123944094
Iemand tips of evt. een lijstje mbt het poetsen van het interieur (stof, en kunststof). Zelf heb ik tot nu toe dit op mijn lijstje staan;
http://www.carclean.nl/pr(...)oo_500ml_10582_10012
http://www.carclean.nl/pr(...)46ml_PB_APC32_100712
http://www.carclean.nl/pr(...)ot_135g_46198_101455
http://www.carclean.nl/pr(...)x2_5cm__MESME_102298

Helaas ken ik niemand met een extractor dus alles zal met de hand moeten gebeuren. Waarschijnlijk zie ik nog iets over het hoofd en dan hoor ik dat graag.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_123946889
Daarmee ga je een heel eind komen! Natuurlijk wel wat doeken erbij nemen om het compleet te maken.
Wellicht ook een dressing nemen om je dashboard en kunststof te voeden.

Poorboys Natural Look is dan een aanrader, maar '303 Aerospace' raad ik je nog meer aan.
Dat geeft je dashboard echt een nieuwe fabriekslook, en je dash is dan meteen anti-statisch (dus trekt geen stof aan. Ideaal, en een erg zuinig product.

Heb je ook al iets om je ruiten mee te reinigen?

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er zijn vast detailers in de buurt die je met een extractor willen helpen :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_123947927
Heb iets voor de ruiten toegevoegd en ook een flesje van de Aerospace , bedankt voor de tips!
Woon zelf in de buurt van Heerlen maar heb dan ook geen idee of een extractor in mij geval echt nodig is.
Ik dacht zelf dat ik gewoon doekjes van de action kon gebruiken, maar wellicht hebben jullie betere tips voor doekjes.
tevens moet ik denk ik nog op zoek naar een goede borstel.

[ Bericht 8% gewijzigd door tofastTG op 12-03-2013 11:21:08 ]
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_123951656
Voor interieur en vuile klussen (waar geen autolak op zit) zijn die action doeken prima. Je kan voor het wat delicatere werk uiteraard ook een betere MF doek nemen (koop er voor de gein een Monello Peluche Verde en Piccolo Nero bij zodat je het verschil voelt met de Action doeken)

Handige borstel voor interieur en kleine delen bij Carclean: 101110 Carclean.nl - Interieur concours kwast.

Als je een borstel zoekt om je stoelen te reinigen, dan heb je meerdere keuzes.
Meguiars en Mothers hebben daar hun eigen varianten in.
Echter zou ik bij beide een doek om de borstel heen draaien, zodat je stoelen niet gaan pluizen.
Dat scheelt bij vele interieurs ellende en schoonmaken is peace of cake.
Als je het toch met een doek om de borstel doet, kun je in principe ook een schoenenborstel nemen die de meeste wel in huis hebben.

Een extractor is nodig als je echt vlekken/kringen of algehele verkleuring er makkelijk uit wil halen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_123957149
Als het goed is heb ik die nog niet echt, dus een extractor is dan niet echt nodig.
Tot nu toe heb ik dit op mijn lijstje staan, verder nog tips of toevoegingen?
Nogmaals bedankt voor al je aanbevelingen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_123957369
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:11 schreef tofastTG het volgende:
Als het goed is heb ik die nog niet echt, dus een extractor is dan niet echt nodig.
Tot nu toe heb ik dit op mijn lijstje staan, verder nog tips of toevoegingen?
Nogmaals bedankt voor al je aanbevelingen.
Vergeet geen mengfles voor de APC!
pi_123959960
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:16 schreef Stroopwafels het volgende:

[..]

Vergeet geen mengfles voor de APC!
Thanks, die heb ik ook nog toegevoegd;) als het goed is zou ik dan alles moeten hebben toch?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  Moderator dinsdag 12 maart 2013 @ 15:11:53 #250
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123960106
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:08 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Thanks, die heb ik ook nog toegevoegd;) als het goed is zou ik dan alles moeten hebben toch?
Als je maar kan sprayen met die mengfles ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')