Heb wel eens over plastidippen nagedacht, maar eigenlijk wil ik geen tijd maken om dit te gaan doenquote:Op zondag 10 maart 2013 19:09 schreef mithrandirrr het volgende:
Gekookte lijnolie schijnt goed te werken. Goedkoop en te krijgen bij de bouwmarkten. Zelf heb ik geen ervaring met deze middelen, de meeste kunststof delen heb ik in kleur laten spuiten.
Je hebt er heel veel spullen voor, maar lijnzaadolie werkt echt het beste. Eventjes koken en direct aanbrengen op de plastic delen, hierdoor wordt het een heel mooie kleur zwart.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Heb wel eens over plastidippen nagedacht, maar eigenlijk wil ik geen tijd maken om dit te gaan doen
Elke maand een keertje insmeren is daarentegen wel prima Maar welk spul werkt echt, liever geen oma's middeltje
Auto Finesse Revive blijft bij de meeste al wat langer zitten.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:58 schreef jitzzzze het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk goed spul om plastic weer zwart te krijgen?
Ik heb nu PB trim restorer, wat lekker naar kokos ruikt en makkelijk te verwerken is, maar het is ook binnen een week weer weg.
Ik zit erover te denken om de AF aan te schaffen. Ik vind de DLUX te duur, zoveel geld wil ik er niet aan besteden. Niet om het geld, maar omdat ik liever een fijne wax o.i.d. koop.quote:Op maandag 11 maart 2013 08:07 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Auto Finesse Revive blijft bij de meeste al wat langer zitten.
C.Pro DLUX en Nanolex Trim Rejuvenator zijn coatings die het tot een half jaar of langer moeten houden op trims. Ideaal als je het mij vraagt Bij mij zit DLUX er sinds eind september op, en het zit er nog steeds op alsof het gister aangebracht is..
Hmm, en gemakkelijk aan te brengen? Geen gekke uitlopers zoals BlackWOW heeft?quote:Op maandag 11 maart 2013 08:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
DLUX op trims en er was minder dan 25% uit het flesje.
Dus een setje velgen had ik er ook nog mee kunnen doen.
En dat gecombineerd met de standtijd en tijdswinst na het wassen (geen omkijken meer na trims), is het me de aanschafprijs meer dan waard geweest
Oh oke, ik zag allemaal lui voorbij komen die hun halve wagen afplakten. En eindigden met allemaal uitlopers over hun lak.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja het is echt super easy aanbrengen. Gewoon dun opwrijven, en na 5 a 10 minuten gewoon ff afnemen met suede doeken, en nabuffen met een mf doek en klaar. Neem er wel rustig de tijd voor, zodat je secuur werkt en het product gewoon dun aanbrengt (less is more, en het kost je onnodig veel geld anders)
Wel ff voor de zekerheid nitril handschoentjes aan (rubberen handschoentjes van de Kruidvat zijn ook goed), want het blijft chemische zooi.
Het spul droogt ook mooi egaal op, geen gekke lopers.
De glans is meer zijde achtig, en oogt vrij hard. In ieder geval niet vies vettig
Ze zeggen dat na opbrengen/afnemen het oppervlak 24 uur niet nat mag worden.
Ik had na 5 uur toch een kleine regenbui, en na overleg met Avi zelf (de man achter het product) bleek dat je na de regenbui toch ff het oppervlak nog een keer droog moet wrijven, om waterspots te voorkomen.
Maar gevoelsmatig breng ik het toch fijner aan als de auto lekker in de zon kan bakken die dag, dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt
Heb zo geen linkje, heb meerdere topics op het carclean forum doorgelezen gisteren.quote:Op maandag 11 maart 2013 09:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Secuur werken en afplakken is totaal niet nodig..
En als je net over de lak gaat (is mij ook gebeurd toen ik ff niet oplette), veeg je het meteen met een suede doekje weg.. Totaal geen probleem. Tis niet dat het lak opvreet oid
Als je een half flesje over een stuk gooit zul je lopers krijgen idd.
Gewoon een make-up padje nemen, 2/3 druppels erop en dan verdelen over het plastic. Het spul is hartstikke zuinig in verwerken. Niks moeilijks aan toch?
Dan krijg je zeker geen lopers (mits je je auto niet nat laat worden de eerste 24 uur, want wellicht dat het daardoor komt..). Heb je een linkje naar die lopers? Ben wel benieuwd om te zien hoe hun dat voor elkaar gekregen hebben...
Dat is ook wat waardquote:Op maandag 11 maart 2013 10:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Tis niet dat ik anderen direct wil overtuigen, maar ik ben er zelf echt tevreden over
Blijf je er in hangen met je nagel of zie je de ondergrond?quote:Op maandag 11 maart 2013 20:36 schreef monsterd. het volgende:
Een vraagje aan de poetsers: Hoe krijg ik het makkelijkst (en goedkoopst) krassen weg van een auto? Ik heb een auto bekeken die mij wel aanstaat, alleen zit er een flinke kras links op het portier. De kras lijkt niet heel erg diep te zitten, maar is wel goed zichtbaar. Iemand tips?
Vergeet geen mengfles voor de APC!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:11 schreef tofastTG het volgende:
Als het goed is heb ik die nog niet echt, dus een extractor is dan niet echt nodig.
Tot nu toe heb ik dit op mijn lijstje staan, verder nog tips of toevoegingen?
Nogmaals bedankt voor al je aanbevelingen.
Thanks, die heb ik ook nog toegevoegd;) als het goed is zou ik dan alles moeten hebben toch?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:16 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Vergeet geen mengfles voor de APC!
Als je maar kan sprayen met die mengflesquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:08 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Thanks, die heb ik ook nog toegevoegd;) als het goed is zou ik dan alles moeten hebben toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |