Gaaf dingquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:16 schreef Hyman het volgende:
Gisteren de S80 opgehaald
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4 a4'tjes aan recent onderhoud, en 30.000 km geleden een automaatbak revisie gehad.
draagarmen zijn ook vervangen en alle bobines zijn ook vervangen.
tis een 2.9 geartronic trouwens.
Dat is inderdaad het rare van de "oldtimerliefhebbers" (ahum): toen de 740 belastingvrij werd raakte je een 240 sedan aan de straatstenen niet kwijt "want een 740 is ook belastingvrij en zooooveel beter blabla" want iets comfortabeler en stiller, maar nu de oldtimerregeling ter discussie staat wil niemand meer een 740. Geeft toch wel aan hoe erg men "liefhebber" is: tis gewoon puur voor het goedkope rijden maar dan zo goed en comfortabel mogelijk. Een 240 sedan raak je nu juist makkelijker kwijt omdat daar meer liefhebbers voor zijn. Vandaar dat mijn witte 86'er toch vrij rap weg is gegaan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
¤1000,- bij Mandigers in Son en Breugel (buurt van Eindhoven) en dan is het écht netjes gedaan. Wat jij zegt is wel, de 740 heeft nog niet de iconische status die de 240 al wel heeft. Wat ik aan de andere kant niet snap is dat er genoeg mensen zijn die een oude Volvo kopen om er als een centenkakker mee te rijden. Daar is in principe een 740 een ideale auto voor want met zo'n ding is het echt rijden als een vorst. Ik hou zelf meer van het betere bochtenwerk en comfort boeit me niet zo heel veel, dus daarom hou ik het lekker bij mijn 240
Ik ben juist oldtimerliefhebber geworden dankzij dat goedkoop rijden-principe. Alhoewel je als student natuurlijk weinig keus heb. Tegenwoordig vind ik het echter leuker om in een 240 rond te karren dan in mijn veel luxere en snellere 940 .quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:52 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het rare van de "oldtimerliefhebbers" (ahum): toen de 740 belastingvrij werd raakte je een 240 sedan aan de straatstenen niet kwijt "want een 740 is ook belastingvrij en zooooveel beter blabla" want iets comfortabeler en stiller, maar nu de oldtimerregeling ter discussie staat wil niemand meer een 740. Geeft toch wel aan hoe erg men "liefhebber" is: tis gewoon puur voor het goedkope rijden maar dan zo goed en comfortabel mogelijk. Een 240 sedan raak je nu juist makkelijker kwijt omdat daar meer liefhebbers voor zijn. Vandaar dat mijn witte 86'er toch vrij rap weg is gegaan.
Long story short: de Nederlandse "oldtimerliefhebber" is alleen liefhebber als z'n portemonnee het goed uitkomt.
Toffe S80 hierboven trouwens!
Bij mij was dat ook een beetje de insteek, en bovendien vind ik oude auto's mooier en meer karakter hebben dan dat moderne spul. Nu heb ik m'n 240 ongeveer 2,5 jaar en het bevalt me prima. Het rijdt lekker, valt mee qua onderhoudskosten en er zijn veel liefhebbers die je uit de brand kunnen helpen als dat nodig is. In eerste instantie wou ik de auto zo origineel mogelijk houden, maar dat is in de tussentijd wel veranderd. Heb al aardig wat upgrades gedaan aan de wegligging (en dat zorgt voor een erg goede wegligging al zeg ik het zelf) en motorisch wil ik ook nog wel wat meer gaan doen. Op die manier geef ik het geld wat ik bespaar op wegenbelasting en verzekering er toch wel weer aan uit. Maareh, foto's van die 940?quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:22 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ik ben juist oldtimerliefhebber geworden dankzij dat goedkoop rijden-principe. Alhoewel je als student natuurlijk weinig keus heb. Tegenwoordig vind ik het echter leuker om in een 240 rond te karren dan in mijn veel luxere en snellere 940 .
Tuurlijk wel man! Gewoon doen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:27 schreef bokkepoot het volgende:
Ik zou er ook wel graag een 240 voor erbij willen hebben. Maar als student met al een auto gaat dat hem niet worden
Dus de auto die je nu hebt wegdoen en een 240 gaan rijden .quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:27 schreef bokkepoot het volgende:
Ik zou er ook wel graag een 240 voor erbij willen hebben. Maar als student met al een auto gaat dat hem niet worden
whuaaaat zo wehnig.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:48 schreef r8v2 het volgende:
Oldtimers: na 30 jaar belastingvrij
Wegenbelasting ligt ook aan gewicht van auto maar is gemiddeld tussen de 100-250 euro per jaar.
Nah, dan roest ie hier weg op de dam, eerst een schuur proberen te vinden hier in de beurt. en dan heel misschien.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:39 schreef Hyman het volgende:
[..]
Tuurlijk wel man! Gewoon doen.
Belastingvrij kan makkelijk.
Nee, ik krijg te weinig voor het gebakje wat ik nu rijd, als ik hem weg zou doen zou ik ongeveer 500 krijgen terwijl een vergelijkbare 1500 kostquote:Op woensdag 20 maart 2013 17:40 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dus de auto die je nu hebt wegdoen en een 240 gaan rijden .
Nou, dan heb je een doel!quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:04 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Nah, dan roest ie hier weg op de dam, eerst een schuur proberen te vinden hier in de beurt. en dan heel misschien.
[..]
Nee, ik krijg te weinig voor het gebakje wat ik nu rijd, als ik hem weg zou doen zou ik ongeveer 500 krijgen terwijl een vergelijkbare 1500 kost
Als ik nu een oude oldtimer zou halen zou het sowieso een sleutelaar worden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:14 schreef Pinkerton het volgende:
Toen ik mijn 240 kocht zaten er bij de achterste wielranden al twee beginnende roestplekken. Die zijn ondertussen wel wat erger geworden maar niks schrikbarends als gaten ofzo. Oude Volvo's zijn over het algemeen vaak buitenslapers en ze kunnen er op zich goed tegen. Roest is natuurlijk onvermijdelijk als je er het hele jaar mee rijdt, zolang je de auto goed schoon houdt en je lak beschermt valt het reuze mee hoor..
Kost allemaal reteveel geld als student zijnde, oude plek is al gesloopt .quote:
subframe+aandrijflijn van een 360 er onder zetten. die dingen hebben allemaal een B200.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:33 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Als ik nu een oude oldtimer zou halen zou het sowieso een sleutelaar worden.
En dan ga ik niet bij ons de dam doen, dan word het een schijtzooi.
[..]
Kost allemaal reteveel geld als student zijnde, oude plek is al gesloopt .
En nu ik hier toch bezig ben weet iemand of het mogelijk is om een B200 in een volvo 340 te prutsen.
De vario die daar in zit word al aangepast naar het hogere vermogen, alleen staat er niet zoveel op internet over een zwaarder blok erin zetten.,.,
Dat las ik ook al op internet ja, maar we willen graag de vario gebruiken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:13 schreef powerflux het volgende:
[..]
subframe+aandrijflijn van een 360 er onder zetten. die dingen hebben allemaal een B200.
lid worden van de v3c.nl
Klopt maar een b200 kan ook weer een gezellige turbo hebben, en die lopen gigantisch mooi op LPG.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:02 schreef powerflux het volgende:
of n turbo op de 1.4 klussen. is wellicht niet veel lastiger omdat je alles aan de onderkant kunt laten zetten.
een b200 heeft dan wel best wat koppel maar die 115PK kun je wellicht ook anders behalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |