quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:41 schreef SuperChips het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn eerste pc gebouwt en het is gelukt:7 . Maar nu heb ik het probleem dat hij erg veel lawaai maakt ook als hij idle is. Ik vermoed dus dat de fans constant op 100% draaien.
Iemand ervaring met dit probleem?dan moet je zorgen dat je fans minder hard draaien....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe en wat ligt aan de hardware die je hebt.So we just called him Fred
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:55 schreef Haque het volgende:
Je kunt ergens een vinkje zetten dat je fans alleen draaien als het nodig is ofzo moet je even googlen
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:41 schreef SuperChips het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn eerste pc gebouwt en het is gelukt:7 . Maar nu heb ik het probleem dat hij erg veel lawaai maakt ook als hij idle is. Ik vermoed dus dat de fans constant op 100% draaien.
Iemand ervaring met dit probleem?Het kan je videokaart zijn, vooral als je de drivers niet geïnstalleerd hebt gaan ventilators soms op 70-80% draaien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook kan je in je BIOS settings, meestal onder "power management" een "silent" profiel kiezen voor je ventilators.
Ik mag aannemen dat je de ventilators op je moederbord hebt aangesloten en niet via een Molex verloopstekker?
Dat aan-en-uitzetten van fan kan bij laptops.quote:
Enige vorm van fanbeheer instellen in je BIOS én VGA drivers installeren lijkt me een eerste, logische stap.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:02 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Dat aan-en-uitzetten van fan kan bij laptops.
Ontopic: een geluidstille fan kopen kan een oplossing zijn. waterkoeling en passieve koeling ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |